Въпроси за Marzocchi DJ II QR20

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпроси за Marzocchi DJ II QR20

Мнениеот Liohman » Вто Май 18, 2004 10:09 am

Въпросите ми са отправени основно към @bikerider.
1.След колко часа каране трябва да се смени първото масло и в последствие на колко часа каране се сервизира?
2.Как се настройва rebound-а (има към вилката един шиш шестограм) и трябва ли да се изкарва маслото при настройката му?
3.Какво масло е най добре да се ползва?
4.До какво налягане максимум се помпи?

Мерси предварително!!!:D
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Вто Май 18, 2004 10:57 am

[quote="velco"]

[quote="Slidesite"]
Въпросите ми са отправени основно към @bikerider.
[/quote]

Ще го оставим основно той да отговори, само деликатно ще се намесим :D ...
[quote]
[color=red]2.[/color]Как се настройва rebound-а (има към вилката един шиш шестограм) и трябва ли да се изкарва маслото при настройката му?
[/quote]

Отвинтваш тапата на кракa, завираш шиша и въртиш: наляво за бавен rebound, надясно за бърз rebound. Няма нужда да се изкарва маслото.
[quote]
[color=red]4.[/color]До какво налягане максимум се помпи?
[/quote]

Ориентировъчно:
[code]
55-70 kg 30-40 psi 2.00-2.75 bar
70-80 kg 35-45 psi 2.40-3.10 bar
80-95 kg 42-52 psi 2.90-3.80 bar
95+ kg 52-65 psi 3.60-4.50 bar
[/code]
и след това донагласяш докато sag-а е 20-30% (или 10-20% ако ще я караш по-леко).
[/quote]

[color=red]Edit:[/color]Маслото се сменя на между 50 и 100 часа каране, в зависимост на това колко аграрно е карането.

Защо първата смяна е на различен период и при кои видове вилки ? (Бех чувАл нещо за нек'кви стружки ...)
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Liohman » Вто Май 18, 2004 11:11 am

Идеята ми е именно заради тези "банални" стружки при нова вилка. А при настройката на въздушните камери (сега са на около 1,8-2атм) със SAG-а процедирам точно обратно, ако го направя на 20-30% вилката ми идва прекалено мека за по големи дропове (вилката се използва основно за градско и DJ), а при скокове на DJ само ми пречи при излитането ако е по мека.
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Вто Май 18, 2004 11:21 am

Абе, преди да помпиш, тази вилка със въздушни пружини ли беше ?
[color=red]Edit:[/color] Аха, гледам че я помпиш на 1-2 атмосфери, тогава игнорирай горната таблица, че да не [color=red]гръмне[/color], за метални пружини се помпа 0-1 атмосфери.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот C_Mo » Вто Май 18, 2004 11:29 am

[quote="Slidesite"]

Идеята ми е именно заради тези "банални" стружки при нова вилка. А при настройката на въздушните камери (сега са на около 1,8-2атм) със SAG-а процедирам точно обратно, ако го направя на 20-30% вилката ми идва прекалено мека за по големи дропове (вилката се използва основно за градско и DJ), а при скокове на DJ само ми пречи при излитането ако е по мека.
[/quote]


Смени маслото след 10 часа каране. Ако с 7.5wt ти е добре сложи пак такова ако нямаш 7.5 или я караш твърда може да сложиш 10wt и да върнеш малко rebound-a.

За твойто каране Sag клонящ към 0 е най-подходящ... поне според мен.
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Liohman » Вто Май 18, 2004 11:30 am

Метални и въздушни.
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Liohman » Вто Май 18, 2004 11:36 am

Точно това ми трябва, защото rebound-а сега е много бавен, докато се вдигне вилката мога яйца да си сваря.
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Май 18, 2004 11:47 am

[quote="Slidesite"]

Точно това ми трябва, защото rebound-а сега е много бавен, докато се вдигне вилката мога яйца да си сваря.
[/quote]


@velco:
така, малко да вметна некои неща :D

1) SAG:
20-30% - DH, не за всякакви приложения
FR - 10-20%
XC, urban, DJ - 5-10%
Това се намира за половин минута в google.

Стружки - тефлона във втулките е малко по-дебел от нужното, за да се износи съвсем фино по тръбите и да прилепне идеално по тях. Също някои метални стружки от полирането на тръбите се отделят в маслото.
Това е причината фабричното масло да се сменя след 10 часа работа, а нормално да се сменя през 100 часа работа.

Това също се намира за половин минута в google.


@Slidesite:
1. xtr e прав - пробвай с 10% sag отначало и после си намери идеалния вариант лека-полека.
2. не ти препоръчвам да помпиш над 100 psi.
3. най-доброто масло за вилки което аз съм намерил в BG е Motul. Разни професори твърдят, че не го бивало, моя Shiver казва съвсем друго. За справка - www.motul.com -> English -> Products -> Motorcycle -> Fork
4. за смяната на маслото - виж по-горе в частта за velco.
5. кажи ако съм пропуснал нещо.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velco » Вто Май 18, 2004 11:55 am

Баси, май и аз ще трябва да сменям маслото, че нещо взе да бълбука при rebound ... пък и съм навъртял поне 300км с тази вилка ...

На мен пък rebound-a ми е много брЪз, врътката на десния крак (Pilot SL) е постоянно в крайно положение "Костенурка" :D, това се регулира със по-гъсто масло ли, 10wt (каквото и да значи, weight?) ?

[color=red]Edit:[/color] Или съм объркал сметките при preload-a, то си пише 10-15 psi, пък на мен ми се стори малко и го изпуцах на 120 psi ...:B)::xx(:
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Май 18, 2004 2:02 pm

[quote="velco"]

Баси, май и аз ще трябва да сменям маслото, че нещо взе да бълбука при rebound ... пък и съм навъртял поне 300км с тази вилка ...

На мен пък rebound-a ми е много брЪз, врътката на десния крак (Pilot SL) е постоянно в крайно положение "Костенурка" :D, това се регулира със по-гъсто масло ли, 10wt (каквото и да значи, weight?) ?

[color=red]Edit:[/color] Или съм объркал сметките при preload-a, то си пише 10-15 psi, пък на мен ми се стори малко и го изпуцах на 120 psi ...:B)::xx(:
[/quote]



Ако това е въпрос към мен, маслото винаги "бълбука" при rebound, щом бълбука значи клапата е достатъчно затворена за да създава завихряния в маслото, т.е. rebound-damping-a ти работи точно както трябва. помисли преди да смениш вискозитета, дали просто пружината ти не е прекалено твърда за теб и това да води до висока скорост.
все пак скоростта на разгъване зависи както от пружината (начална скорост на разгъване), така и от damping-a (крайна скорост на разгъване).

но естествено нищо конкретно не мога да ти кажа, докато не знам какви килограми си и какво правиш с тях :D:8D:

иначе препоръчителната настройка на rebound damping-a e следната: колкото се може по-бърз rebound, но не чак толкова че вибрациите от [b]разгъването[/b] да се усещат в китките (щото вибрациите са двустепенни - първо от сгъването и второ от разгъването). идеята е предницата на колелото да не потъва при дупка, а да подържа ездача в нормално положение.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот velco » Вто Май 18, 2004 2:28 pm

[quote="bikerider"]
Ако това е въпрос към мен, маслото винаги "бълбука" при rebound, щом бълбука значи клапата е достатъчно затворена за да създава завихряния в маслото, т.е. rebound-damping-a ти работи точно както трябва. помисли преди да смениш вискозитета, дали просто пружината ти не е прекалено твърда за теб и това да води до висока скорост.
все пак скоростта на разгъване зависи както от пружината (начална скорост на разгъване), така и от damping-a (крайна скорост на разгъване).
[/quote]

Хмм, струва ми се, че в началото нямаше бълбукане, а то се появи след 100-200км, ама може и да не съм обърнал внимание ...

За preload-a съм 99% сигурен, че съм го изпраскал 10 пъти над препоръчителното налягане :xx(:, баси, де ли съм гледал като съм питал оня испанец, Мануел. :D
[quote]
но естествено нищо конкретно не мога да ти кажа, докато не знам какви килограми си и какво правиш с тях :D:8D:
[/quote]

82-86 в зависимост от настроението на кантара, карам XC с афинитет към големи камъни.

А имаш ли идея за реглаж на rebound-a на задния шок на NRS3 2003? В момента въпросния шок е напомпан до 160 PSI, има 1.25mm sag и в 90% от положенията на врътката има нищожен, едва забележим damping, с други думи в крайно затворено положение шока връща страшно бавно, може би 1-1.5 сек, 1/8-mа оборот и damping-а почти изчезва ?
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Май 18, 2004 3:52 pm

[quote="velco"]
Хмм, струва ми се, че в началото нямаше бълбукане, а то се появи след 100-200км, ама може и да не съм обърнал внимание ...
[/quote]

Бълбука , най-вероятно ти се е разработила хубаво reboound клапата и затова. Най-силно се чува обаче, когато маслото леко се е газирало (което не е проблем де). Не би трябвало обаче да го чуваш в движение (като изключваме скоковете, олита и подобни). Ако го чуваш като натискаш на място вилката, нормално е. Спри да натискаш на място и карай :D:8D:

[quote="velco"]
82-86 в зависимост от настроението на кантара, карам XC с афинитет към големи камъни.
[/quote]

Ако си с medium пружина, мисля че ти е с една идея по-твърда, отколкото трябва, но това са лични предпочитания на карача.

[quote="velco"]
А имаш ли идея за реглаж на rebound-a на задния шок на NRS3 2003? В момента въпросния шок е напомпан до 160 PSI, има 1.25mm sag и в 90% от положенията на врътката има нищожен, едва забележим damping, с други думи в крайно затворено положение шока връща страшно бавно, може би 1-1.5 сек, 1/8-mа оборот и damping-а почти изчезва ?
[/quote]

80% от тежестта ти лежи на задния амортисьор, тоест бързия rebound отзад е зло (поне за мен). Моя Fox работи по същия начин, но усещам всяко положение на врътката по различен начин, тоест damping-а се променя, колкото и да не се усеща като натискаш седалката отгоре.

Аз си нагласям rebound-а така, че когато задницата ми влезе в дупка, след най-дълбоката й част да не ме изхвърля нагоре. Ако лесно ти потъва, значи ти е малък compression damping-a и трябва да го регулираш (не съм спец по NeverRideSlow III, с какъв шок беше? - има ли такава настройка?). Ако няма - стегни малко пружината и rebound-damping-a.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Liohman » Сря Май 19, 2004 10:43 am

@bikerider
@velco
Мерси за изчерпателните отговори!

[quote]1. xtr e прав - пробвай с 10% sag отначало и после си намери идеалния вариант лека-полека.[/quote]


Отдавна съм намерил идеалната за мен настройка на SAG-а, градско около 0-5%, а за горите 10-15%, тази тема я подхвана @velco.
L.B.M.P.
Liohman
 
Мнения: 574
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Сеп 23, 2003 3:21 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта