[quote="King.of.nothing"]
Чакай аз още не мога да повярвам ти сигирен ли си че говориш за MZ-Comp а не за MX-comp щото аз не знаех, че в трябва да наливам масло в еластомерна вилка.Старата ми вилка я смазвах с една малка сппинцовка и то до положина пълна и като налеех и на двата крака и почваше да се изпъва начи тва са около 5 грама масло а ти го колкото разбрах ми говориш за около 100 ако не и повече.
[/quote]
По принцип не трябва да се сипва масло, но Windstream ти го препоръчва за да намалиш интервала между профилактиките (нали така?
) - тоест да разредиш малко греста с масло за да не се спича (греста) от мръсотията която влиза във вилката.
Най-широко в момента тая технология (semi-bath) се прилага от Manitou за техните вилки.
Подходи към твоята суха вилка като към Manitou - смазвай пружините и еластомерите с гъста грес, смазвай семерингите с гъсто масло (но внимавай да няма добавки които скапват семерингите - двигателните масла са табу!) и сипвай по малко от това гъсто масло (20-40w да речем) в краката. Под малко имам предвид максимум 30-40мл в крак - те ще стоят долу в краката и няма начин да избият нагоре, освен ако не сипеш повече.
Когато вилката ти се спече, просто обръщаш колелото с главата надолу за да се "качи" (слезе) маслото при втулките и семерингите, и натискаш няколко пъти краката за да влезе между тръбите и втулките. На теория това би трябвало дори да ти щади втулките повече, защото сместа става по-рядка и ако има мръсотия в нея се отмива по-лесно отколкото спечената грес.
@Windstream:
Остави буталата, маслото трябва да влиза между тръбите и втулките, т.е. между тръбите и краката. Буталата държат опора на пружините и еластомерите в тръбите. Говоря наизуст, щото още не съм виждал разглобена такава вилка, но познавам технологиите на жабарите.