С какво да мажа MZ Comp

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

С какво да мажа MZ Comp

Мнениеот King.of.nothing » Съб Май 01, 2004 9:29 pm

Като я купих потъваше много добре и ми вършеше страхотна работа но вече явно и е свършило маслото и не знам с какво да я смажа.Препоръчаите ми едно добро масло за смазване и ако има нещо по сложно покраи смазването да ме открехнете малко че съм непросветен.
King.of.nothing
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 22, 2004 9:28 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Black » Нед Май 02, 2004 6:57 am

ma6e se s maslo za vilki MOTUL s nego 6e e nai dobre
nali znae6 kapva6 2 3 kapki na trabata i zgava6 vilkata zada izlezat boklycite i bar6e6 vnimatelno a ako si q kypil nova i si napravil 100 4asa raboto vreme na vilkata trqbva da se i smeni masloto
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот skoka » Нед Май 02, 2004 3:44 pm

трудничко ще му е да си смени маслото,защото вилката е еластомерна!:D:D:D
skoka
 
Мнения: 103
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 01, 2003 1:03 pm

Мнениеот Windstream » Нед Май 02, 2004 4:03 pm

[quote="skoka"]

трудничко ще му е да си смени маслото,защото вилката е еластомерна!:D:D:D
[/quote]

Че какво пречи? Ако има добри уплътнители в горната част на ботушите защо пък да не я напълни с масло? Поне тогава ще си бачка добре постоянно :D
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот skoka » Нед Май 02, 2004 4:14 pm

по твоя начин-може!:D:D:Dсъгласен съм,че ще работи по добре,поне няма да се налага да я смазва често(ако я напълни де)!
напълно съм "за" за подобни тунинги,но все пак с граници!
skoka
 
Мнения: 103
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Ное 01, 2003 1:03 pm

Мнениеот Windstream » Нед Май 02, 2004 6:31 pm

Е, не става дума да я удави в масло, достатъчно е при разгънато положение нивото му да е покрива главите на буталата върху които стъпват пружините и еластомерите. Ако пък е и по-рядко (примерно 5W) съвсем добре би трябвало да стане.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Black » Нед Май 02, 2004 8:36 pm

4akaite be MZ COMP nee li vazdyh i maslo
6ot ako nee samo mo6e da q 4isti otvan s maslo za vilki da iz4istva semeringite ot prah zada varvi po mazno
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Windstream » Нед Май 02, 2004 9:22 pm

[quote="Black"]

4akaite be MZ COMP nee li vazdyh i maslo
6ot ako nee samo mo6e da q 4isti otvan s maslo za vilki da iz4istva semeringite ot prah zada varvi po mazno
[/quote]

Не е, бъркаш се с MX Comp. MZ Comp си е OEM-ска пружинно-еластомерна вилка за XC и маратон (поне според Марцоки).
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот King.of.nothing » Пон Май 03, 2004 12:00 am

Начи последно да мажа трабите и да помпиа да жлиза маслото на вътре.Аз неска това го правих само че бес да мажа само помпя и чистя щото излизаше няква черна манджа от вътре ама сега не излиза толкова много.

Колко доло горе масло трябва да похабя за да стане добре и какво масло да използвам.Имам ено мноо финно машинно масло ама не знам дали с него ше стане хех имам и смазка за верига с ако я намацам сас нея ше е мноо по удобно ама едвали става с такава смазка.
King.of.nothing
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 22, 2004 9:28 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Пон Май 03, 2004 5:01 am

Абе я първо я разглоби и изчисти едно хубаво отвсякъде... не става дума чак да вадиш шишовете от подпорите (макар че ако не изисква специални инструменти защо пък не?), но поне подпорите от ботушите измъкни, че ако знаеш там колко мръсотия може да има :xx(:

Ако ще я пълниш с масло използвай някое леко за мотоциклетни вилки, примерно Motul 5W. Колко масло ти трябва - еми моя дзвер гълта по около 200мл във всеки крак, твоята би трябвало да е "по-икономична" (с по-малко ход е). За смазване на подпорите отвън вече не знам...
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот KiZZo » Пон Май 03, 2004 1:21 pm

Някой да знае къде в София се продава споменатия Мотул?
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Май 03, 2004 1:38 pm

[quote="KiZZo"]

Някой да знае къде в София се продава споменатия Мотул?
[/quote]


Всеки по-голям сервиз или магазин за мотоциклети...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот King.of.nothing » Пон Май 03, 2004 9:58 pm

[quote="Windstream"]

Абе я първо я разглоби и изчисти едно хубаво отвсякъде... не става дума чак да вадиш шишовете от подпорите (макар че ако не изисква специални инструменти защо пък не?), но поне подпорите от ботушите измъкни, че ако знаеш там колко мръсотия може да има :xx(:

Ако ще я пълниш с масло използвай някое леко за мотоциклетни вилки, примерно Motul 5W. Колко масло ти трябва - еми моя дзвер гълта по около 200мл във всеки крак, твоята би трябвало да е "по-икономична" (с по-малко ход е). За смазване на подпорите отвън вече не знам...
[/quote]


Как така да и исипя 200мл масло на крак то ше почне да праска отгоре ве аз ще я напрая маслена бахти.Тва сериозно ли го говорищ за 200мл. масло на крак.
King.of.nothing
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 22, 2004 9:28 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Вто Май 04, 2004 7:51 am

[quote="King.of.nothing"]

Как така да и исипя 200мл масло на крак то ше почне да праска отгоре ве аз ще я напрая маслена бахти.Тва сериозно ли го говорищ за 200мл. масло на крак.
[/quote]

А, чакай малко, аз това само за ориентир ти го дадох, естествено че при теб ще е по-малко. Иначе мойта наистина по толкова гълта, но тя си е хидравлична, а и с повече ход (разбирай с повече свободно място в долните тръби)... Всъщност сега се сещам за няколко момента който може да ти прецакат цялата работа много брутално:
1) дупката в долната част на подпората през която минава буталото колко по-голяма е от диаметъра на стеблото на самото бутало? Ако имаш поне 2мм разлика в двата диаметъра добре, ако е по-малко маслото ще преминава по-трудно и бавно (т.е. ще имаш compression damping).
2) буталото има ли уплътнител (обикновено еластичен пластмасов пръстен) към подпората? Ако има колкото и масло да наливаш в подпорите то надолу няма са слезе, а точно там му е мястото - в долните тръби. Та може да се наложи да го жертваш (е да го трошиш де, вади се съвсем лесно) в името на маслената баня и по-добрата работа ма вилката...
3) болтовете (или гайките, знам ли ги жабарите на твоята вилка какво са сложили) които стягат буталата към долните тръби имат ли уплътнители? Ако нямат като ги стегнеш поне добре ли затварят дупките? Щото нали се сещаш че от цялата работа няма абсолютно никакъв смисъл ако маслото ти бавно но сигурно се изцежда отдолу.

Абе какво ли приказвам и аз наизуст, bikerider ти не си ли разглобявал такова чудо та да кажеш как е направено че да не давам на човека неприложими съвети? Pls :)
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот King.of.nothing » Вто Май 04, 2004 9:48 am

Чакай аз още не мога да повярвам ти сигирен ли си че говориш за MZ-Comp а не за MX-comp щото аз не знаех, че в трябва да наливам масло в еластомерна вилка.Старата ми вилка я смазвах с една малка сппинцовка и то до положина пълна и като налеех и на двата крака и почваше да се изпъва начи тва са около 5 грама масло а ти го колкото разбрах ми говориш за около 100 ако не и повече.
King.of.nothing
 
Мнения: 50
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Апр 22, 2004 9:28 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Май 04, 2004 6:00 pm

[quote="King.of.nothing"]

Чакай аз още не мога да повярвам ти сигирен ли си че говориш за MZ-Comp а не за MX-comp щото аз не знаех, че в трябва да наливам масло в еластомерна вилка.Старата ми вилка я смазвах с една малка сппинцовка и то до положина пълна и като налеех и на двата крака и почваше да се изпъва начи тва са около 5 грама масло а ти го колкото разбрах ми говориш за около 100 ако не и повече.


[/quote]


По принцип не трябва да се сипва масло, но Windstream ти го препоръчва за да намалиш интервала между профилактиките (нали така? :)) - тоест да разредиш малко греста с масло за да не се спича (греста) от мръсотията която влиза във вилката.

Най-широко в момента тая технология (semi-bath) се прилага от Manitou за техните вилки.

Подходи към твоята суха вилка като към Manitou - смазвай пружините и еластомерите с гъста грес, смазвай семерингите с гъсто масло (но внимавай да няма добавки които скапват семерингите - двигателните масла са табу!) и сипвай по малко от това гъсто масло (20-40w да речем) в краката. Под малко имам предвид максимум 30-40мл в крак - те ще стоят долу в краката и няма начин да избият нагоре, освен ако не сипеш повече.

Когато вилката ти се спече, просто обръщаш колелото с главата надолу за да се "качи" (слезе) маслото при втулките и семерингите, и натискаш няколко пъти краката за да влезе между тръбите и втулките. На теория това би трябвало дори да ти щади втулките повече, защото сместа става по-рядка и ако има мръсотия в нея се отмива по-лесно отколкото спечената грес.

@Windstream:
Остави буталата, маслото трябва да влиза между тръбите и втулките, т.е. между тръбите и краката. Буталата държат опора на пружините и еластомерите в тръбите. Говоря наизуст, щото още не съм виждал разглобена такава вилка, но познавам технологиите на жабарите.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Вто Май 04, 2004 7:10 pm

@bikerider
На мен идеята ми беше направо за open-bath, но и по твоя начин става :D
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Сря Май 05, 2004 9:54 am

:D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот *BikeR*0*0*7 » Пет Юли 27, 2007 5:48 pm

здравеите!извинете 4е въпроса не е по темата но отдавна се 4удя от каде мога да си купя MZ comp и колко струва?
*BikeR*0*0*7
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1077
Регистриран на: Чет Юли 26, 2007 9:02 pm

Мнениеот Admin » Вто Юли 31, 2007 9:06 am

Браво, бе! Изрови тема отпреди три години!
Не се ли сети, че през тези три години вилката може би вече е спряна от производство? ;) Аз поне не се сещам да се предлага в момента, така че само на старо ще можеш да си намериш вероятно.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта