Настройка на задния шок на NRS

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Настройка на задния шок на NRS

Мнениеот velco » Пет Апр 30, 2004 12:07 pm

Търсих в google, на сайта на Giant, във форумите на www.mtbr.com и www.mountainbike.com, но не намерих информация до колко трябва да се помпа или какъвто и да е manual за джаджата.

:?::?::?:

Имаше споменато на няколко места за 10/15/20 + теглото на колоездача PSI, но се споменаваше и за позитивни и негативни пружини, така че май не е точно за моя шок.

И като кажат no sag, какво се има впредвид, ама наистина ли no sag или може 1-2 мм ?
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MOD » Пет Апр 30, 2004 12:58 pm

Виж [url=http://www.giantbicycle.com/us/050.000.000/050.500.100.asp?sPageID=050.500.100]тук[/url] - предполагам това търсиш ...
--------------------------------------------------------------------

MOD = Master Of Disaster :D:D:D
"Никога не спори с тъпак, хората може да не забележат разликата."
MOD
 
Мнения: 2011
Рейтинг: 1715
Регистриран на: Сря Авг 27, 2003 2:58 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Пет Апр 30, 2004 1:03 pm

velco,

Първо ЧЕСТИТО за новата придобивка !!! Сигурен съм че ще останеш доволен !!! А, и добре дошъл в малкия но сплотен NRS Клуб :8D:.
Доколкото разбирам, твоят шок е като моя - черен с бял надпис NRS. Тук няма негативна камера за помпане.
Първата стъпка е да решиш какъв ход ще ползваш. "Pos 1" ти дава 3" макс. ход и бърз rebound, а "Pos 2" - 3 3/4" ход и по-бавен rebound. Разбира се rebound-a ще си го донастроиш със врътката на шока след това. "Pos 1" се препоръчва за състезателно каране и относително равен терен с малко и малки неравности. Giant препоръчват Pos 1 и за тежки карачи (над 80 кг - като мен :8D:). Pos 2 е за по-техничен терен. В крайна сметка след като покараш известно време ще разбереш коя позиция е по-удачна за твоя стил на каране.
Всичко това за Pos 1 и Pos 2 ти го казвам и във връзка с това, че налягането е различно в зависимост от позицията. При Pos 2 налягането е доста по-голямо (затова и не се препоръчва за дебелаци - доближават се максималните граници).
Относно "no sag setting" Giant имат предвид "no sag" сиреч "ниакъв" [:p]. При това положение те гарантират и никакъв bobbing. Такава настройка може и да е супер за състезания и т.н., но за малко повечко комфорт при дълги карания спокойно можеш да си позволиш към 1-2 мм [:p]. Тоягата ме посъветва да си оставя 1 мм sag и добре направих че го послушах :8D:. При такова положение няма забележим bobbing, лично аз фактически не усещам разлика :8D:.
Та за налягането... Аз помпам по таблицата, която е дадена в книжката (стр. 11, долу), и след това почвам следната процедура (помпата си виси на шока) :
1. Бутам пръстенчето на шока най-горе
2. Качвам се на колелото внимателно и заемам позиция като при нормално каране (в смисъл стъпвам и на двата педала и гледам да разпределя равномерно тежестта)
3. внимателно слизам и гледам sag-a
4. ако е повече от 1 мм добавям по усет 5-10 psi (в зависимост от това колко далече съм от истината) и пак към стъпка 1

Edit : Ако нямаш книжката, мога да постна таблицата за налягането, само че аз съм на model year 2003. Това не е от съществено значение - важното е да стигнеш до no-sag и по желание да си пуснеш 1 мм рахат.

Надявам се да съм ти бил полезен. Ако имаш още въпроси ще се радваме да помагаме с каквото можем !
NRS Club [:p]:D:8D:
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Пет Апр 30, 2004 1:57 pm

[quote="MOD"]

Виж [url=http://www.giantbicycle.com/us/050.000.000/050.500.100.asp?sPageID=050.500.100]тук[/url] - предполагам това търсиш ...
[/quote]

Ах, мерси, това е във US секцията на сайта и, неизвестно защо, го няма във UK/Ireland секцията. А американските версии на NRS са с други шокове.
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Пет Апр 30, 2004 2:11 pm

[quote="КапитанПланета"]
Надявам се да съм ти бил полезен. Ако имаш още въпроси ще се радваме да помагаме с каквото можем !
NRS Club [:p]:D:8D:
[/quote]

10x Капитане ! Нямам книжка, така че сложи някъде таблицата, ако няма да те затрудни.

И сега ми идва на акъла, че като си нагласям налягането трябва да си смятам тежестта във паунди, по-дяволите.:xx(:

Сега шока е на позицията с по-късо рамо, така че че явно е на 3.75" ход. Смятам така и да го оставя, нищо че и аз съм над 80кг (засега :))
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот КапитанПланета » Пет Апр 30, 2004 2:41 pm

@velco,

Ето таблицата :

[img]http://www.gunev.com/bike/nrs/nrs_air_shock.jpg[/img]

Това са базови стойности - служат само за ориентир. При всяко положение ще се наложи да донапомпаш.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта