Suvet za vutreshna guma

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Suvet za vutreshna guma

Мнениеот karapetkov » Нед Апр 25, 2004 2:31 pm

Be kupih si Drag Grizzly predi 5 dena i na tretia den spukah guma! :)

Zna4i zabih se s negoliama skorost v edin bordiur, ne mojah da go vzema kato horata i malko sled tova se spuka gumata. Dali e ot tova? Ot kakvo moje da e?

Edna ka4estvena vutreshna guma ne triabva li da izdurja na takiva naprejenia?

Kajete ina4e niakakvi ka4estveni vutreshni gumi za 26" kolelo, da vzema eventualno?

Mersi.
Don't worry, be happy... ;)
karapetkov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 1:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Нед Апр 25, 2004 2:55 pm

Ако има достатъчно въздух в гумата не би трябвало да се пука от бордюр
Иначе е голяма мистерия от какво се пукат гумите, извършителите рядко остават на местопрестъплението

Все пак,
ако е мека гумата може са се спука от удар, обикновено се пука от остри предмети - най вече стъкла, пирони, тръне и така нататък,
има и вътрешни причини -спици, нещо, забило се във външната гума и кволинеоще
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот karapetkov » Нед Апр 25, 2004 4:27 pm

Moje bi losh kusmet.

A tia bezkamerni gumi kvo predstavliavat? Struvat li?
Don't worry, be happy... ;)
karapetkov
 
Мнения: 12
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 1:04 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот velco » Нед Апр 25, 2004 10:44 pm

[quote="karapetkov"]

Be kupih si Drag Grizzly predi 5 dena i na tretia den spukah guma! :)

Zna4i zabih se s negoliama skorost v edin bordiur, ne mojah da go vzema kato horata i malko sled tova se spuka gumata. Dali e ot tova? Ot kakvo moje da e?
[/quote]

Ами забиване в бордюр със твърда вилка (и мека гума) изглежда доста вероятна причина.

От друга страна аз съм пукал гума без да съм качен на колелото, гръмна си както си седеше на терасата. Go figure ...
:paperba: Proud member of the "Brown Paper Bag Team(tm)"
velco
 
Мнения: 1807
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Мар 17, 2004 6:12 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот hlebarka » Нед Апр 25, 2004 10:55 pm

било е кволинеоще
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот bikerider » Пон Апр 26, 2004 9:32 am

[quote="karapetkov"]

Be kupih si Drag Grizzly predi 5 dena i na tretia den spukah guma! :)

Zna4i zabih se s negoliama skorost v edin bordiur, ne mojah da go vzema kato horata i malko sled tova se spuka gumata. Dali e ot tova? Ot kakvo moje da e?

Edna ka4estvena vutreshna guma ne triabva li da izdurja na takiva naprejenia?

Kajete ina4e niakakvi ka4estveni vutreshni gumi za 26" kolelo, da vzema eventualno?

Mersi.
[/quote]



провери дали каплата ти е хубаво облепена отвътре, особено ако има ръбчета, тоест има U-образен профил - тези ръбчета често прикълцват гумата ако не е напомпана достатъчно. ако не е това, значи ти трябва по-дебела вътрешна гума, ако не искаш да помпаш много
също така и безкамерния вариант може би също би ти свършил работа.
потърси в архивите тема "No Tubes", там сме писали доста по въпроса.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Пон Апр 26, 2004 9:45 am

[quote="karapetkov"]

Be kupih si Drag Grizzly predi 5 dena i na tretia den spukah guma! :)

Zna4i zabih se s negoliama skorost v edin bordiur, ne mojah da go vzema kato horata i malko sled tova se spuka gumata. Dali e ot tova? Ot kakvo moje da e?

Edna ka4estvena vutreshna guma ne triabva li da izdurja na takiva naprejenia?

Kajete ina4e niakakvi ka4estveni vutreshni gumi za 26" kolelo, da vzema eventualno?

Mersi.
[/quote]


Спукал си гума поради несъобразена скорост - несъобразена с височината/формата на бордюра, несъобразена с умението ти да минаваш през бордюри, несъобразена с налягането в гумата и несъобразена с качеството на гумата.

В подобна ситуация вътрешната гума се пука вследствие на притискането й между ръба на бордюра и страничните стени на каплата, при което най-често се появяват две симетрични пробойни в страничната част на вътрешната (при достатъчно силен удар - и на външната) гума - ефект, познат под термина "snakebite"...

За да не се повтарят подобни аварии в бъдеще:
1. Научи се да минаваш през бордюри/остри твърди предмети (облекчавай преминаващото през предмета колело)
2. Научи се да го правиш със съобразена скорост (иначе следващия път можеш да скосиш и външната гума, и да изкривиш каплата, и да си счупиш главата)
3. Поддържай адекватно на стила ти на каране и на качеството/здравината/широчината на гумите налягане
4. Купи си хубави ВЪНШНИ ГУМИ със стабилни бордове
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта