Обтегач LX

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Обтегач LX

Мнениеот KiZZo » Пет Апр 16, 2004 12:08 pm

Някой знае ли цени на обтегач LX във Веломания, а също така имам и един технически въпрос - може ли да се използва с верига за 8 скорости (май беше SRAM 39)?
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот F1-MAN » Пет Апр 16, 2004 12:33 pm

Обтегача е около 75лв.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 16, 2004 12:38 pm

[quote="KiZZo"]

Някой знае ли цени на обтегач LX във Веломания, а също така имам и един технически въпрос - може ли да се използва с верига за 8 скорости (май беше SRAM 39)?
[/quote]


79 лева според тва http://www.mtb-bg.com/velomania_newprod ... hive06.htm

Не те съветвам да комбинираш LX с верига за осмица. Освен това веригите на SRAM за осмица имат числена индикация, завършваща на осем (48,58,68) - колкото по-голямо е числото, толкова по-висок клас е веригата. Аз лично не съм чувал да има 38, а ако има, тя би следвало да е истински SHIT.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот KiZZo » Пет Апр 16, 2004 12:53 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote="KiZZo"]

Някой знае ли цени на обтегач LX във Веломания, а също така имам и един технически въпрос - може ли да се използва с верига за 8 скорости (май беше SRAM 39)?
[/quote]


79 лева според тва http://www.mtb-bg.com/velomania_newprod ... hive06.htm

Не те съветвам да комбинираш LX с верига за осмица. Освен това веригите на SRAM за осмица имат числена индикация, завършваща на осем (48,58,68) - колкото по-голямо е числото, толкова по-висок клас е веригата. Аз лично не съм чувал да има 38, а ако има, тя би следвало да е истински SHIT.
[/quote]


Да, може би е 38. Какво предлагаш да си взема? Проблема е, че сегашният ми обтегач явно е много раздрънкан и веригата много лесно ми пада по венците. Дали по-добър обтегач ще подобри положението в тази насока?
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пет Апр 16, 2004 1:10 pm

Ако целия ти drivetrain е осмица, предлагам ти да си вземеш евтин нов дерайльор за осмица (примерно Alivio). Естествено, че положението ще се подобри (особено ако стария ти дерайльор е некво недоразумение от рода на Tourney или още по-зле).

По принцип и дерайльорите на Deore, LX, XT и XTR могат да работят ("compatible" са) с осмици и дори със седмици, но не ти препоръчвам такава комбинация, просто щото е крива - ако искаш LX, минавай на деветка и слагай точка на въпроса.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот KiZZo » Пет Апр 16, 2004 1:28 pm

[quote="TOYAGA"]


По принцип и дерайльорите на Deore, LX, XT и XTR могат да работят ("compatible" са) с осмици и дори със седмици, но не ти препоръчвам такава комбинация, просто щото е крива - ако искаш LX, минавай на деветка и слагай точка на въпроса.
[/quote]


На мен идеята ми беше по-скоро да го ъпгрейдна постепенно драйвтрейна. И мислех сега един LX, а пък по-нататък и другите чаркове. Ще помисля още малко щом казваш, че все пак са съвместими поне теоретично :)
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Пет Апр 16, 2004 1:57 pm

Vazmozno e problema da e ne prosto v obtega4a a i v iznoseni veriga ili zab4atki.Ako iska6 da si zapazi6 ventzite na sravnitelno noviq kurbel;)
e prepora4itelno da slozi6 nova veriga + novi zab4atki ili pone verigata.
A moze i da ti e razmesten chain-line ot kurbela i tova da ti e skapalo shifting-a - taka be6e pri mene.Ti nali ne si karal zimata:?:.
Malko e offtopic tova ..
:):)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот KiZZo » Пет Апр 16, 2004 2:20 pm

Не, аз имах предвид, че веригата ми пада по венците отпред при друсане. Тя е чисто нова освен това. Отзад зъбчатките ми са на около 1000 км. и се случва да прескочат, заради новата верига, но се надявам това да се оправи, в противен случай ще си върна старата верига.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пет Апр 16, 2004 3:19 pm

[quote="KiZZo"]

Ще помисля още малко щом казваш, че все пак са съвместими поне теоретично :)
[/quote]


Не само теоретично, но и на практика. Вече една година карам LX със касета 8-ца, според мен си се държи нормално...

8)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот koko » Пет Апр 16, 2004 4:21 pm

[quote="KiZZo"]

Не, аз имах предвид, че веригата ми пада по венците отпред при друсане. Тя е чисто нова освен това. Отзад зъбчатките ми са на около 1000 км. и се случва да прескочат, заради новата верига, но се надявам това да се оправи, в противен случай ще си върна старата верига.
[/quote]

Nastroika na predniq dereilior e nuzna spored mene.Obtega4a v slu4aq ne igrae nikakva rolq IMHO:):)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Пет Апр 16, 2004 4:49 pm

[quote="KiZZo"]

Не, аз имах предвид, че веригата ми пада по венците отпред при друсане. Тя е чисто нова освен това. Отзад зъбчатките ми са на около 1000 км. и се случва да прескочат, заради новата верига, но се надявам това да се оправи, в противен случай ще си върна старата верига.
[/quote]

Ето ти едно добре решение на въпроса с падането на веригата отпред.
Аз карам с такова повече от година и съм много доволен. Много рядко ми се случва да падне от среден на малък. На голям няма проблем.
[img]http://www.pricepoint.com/images/styleImages/D_075%20KORCR8.jpg[/img]
[url]http://www.pricepoint.com/detail/11167-075_KORCR8-3-Parts-53-Chains/Tensioners/Kore-Chain-Reactor.htm[/url]
Страницата на KORE
[url]http://www.kore-usa.com/dreactor.htm[/url]
Монтаж
[url]http://www.kore-usa.com/spec.htm#crec[/url]

Що се отнася до прескачането на веригата на задният венец - не мисля че ще ти се оправи скоро. Може би със времето, но ще е много трудно веригата де се износи във формата на износения вече венец.
Чудно ми е как си успял за толкоз малко км (1000) да износиш венеца.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот KiZZo » Пет Апр 16, 2004 4:52 pm

[quote="koko"]

[quote="KiZZo"]

Не, аз имах предвид, че веригата ми пада по венците отпред при друсане. Тя е чисто нова освен това. Отзад зъбчатките ми са на около 1000 км. и се случва да прескочат, заради новата верига, но се надявам това да се оправи, в противен случай ще си върна старата верига.
[/quote]

Nastroika na predniq dereilior e nuzna spored mene.Obtega4a v slu4aq ne igrae nikakva rolq IMHO:):)
[/quote]


Не знам предния до каква степен играе роля за падането на веригата. Имаш предвид да е малко по-натегнат, за да пречи на веригата да пада на по-ниски скорости ли? Така обаче когато е на най-големия венец веригата по-лесно ще пада навън или пък веригата ще почне да стърже в него при ниски скорости. А за задния мисля, че проблема е в пружината която опъва т.е. тази в първото рамо отдолу нагоре - тя не е достатъчно силна и това води до по-лесно смъкване.

@SPA
Харесва ми това нещо обаче нямам възможност да пазарувам от Интернет. Иначе при тази цена си е голяма далавера.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот SPA » Пет Апр 16, 2004 5:03 pm

[quote="KiZZo"]
@SPA
Харесва ми това нещо обаче нямам възможност да пазарувам от Интернет. Иначе при тази цена си е голяма далавера.
[/quote]

Ами може някой да ти го донесе от там. С доставката в US е към $20. Доколкото разбрах има и хора в BG които доставят неща от US с прилична надценка. Говори с тях.
EDIT:
Ако си ентусиаст и познаваш подходящи хора може да си напрвиш нещо подобно на струг.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот KiZZo » Пон Апр 19, 2004 9:34 am

Понеже нямаше LX си взех XT, което ми реши проблемите споменати по-горе. Явно старият обтегач е имал известна вина и за прескачането на веригата.
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Апр 19, 2004 1:24 pm

[quote="KiZZo"]

Понеже нямаше LX си взех XT, което ми реши проблемите споменати по-горе. Явно старият обтегач е имал известна вина и за прескачането на веригата.
[/quote]


Нема начин ХТ да не ти реши проблемите. :D Честито - тва по принцип е най-безпроблемната група компоненти, правена някога.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот KiZZo » Пон Апр 19, 2004 2:12 pm

Между другото някой знае ли каква е разликата между XT с късо рамо и този с дългото. Във Веломания ми казаха, че единия бил за спускане, другия за XC. Аз тогава много не се замислих и чак като тръгнах да оразмерявам веригата загрях, че този с късото сигурно нямаше да стане за курбел с 3 венеца. Прав ли съм или все пак и той става, макар и с по-малко използваеми комбинации на предавки?
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Пон Апр 19, 2004 2:37 pm

Short cage
Max. Sprocket 34T
Min. Sprocket 11T
Front Difference 22T max.
[color=red] Total Capacity 33T [/color]

Long Cage
Max. Sprocket 34T
Min. Sprocket 11T
Front Difference 22T max.
[color=red] Total Capacity 43T [/color]

Obqsnenieto http://www.jensonusa.com/store/product.aspx?i=RD707A03#
Vseki da si pravi izvodite;)

Linka ne e 4itav.Ra4no triabva da tzaknete na tech-library.
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Пон Апр 19, 2004 2:46 pm

[quote]единия бил за спускане, другия за XC[/quote]


Много мъъъкааааа има ей! Истината е в тва, което е написал коко.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Shimana » Пон Апр 19, 2004 2:56 pm

[quote="TOYAGA"]
Много мъъъкааааа има ей! Истината е в тва, което е написал коко.
[/quote]

ми не разбират хората :D:D... и не четат :D:D
http://www.shimano-europe.com/cycling/c ... ?pid=11312
Shimana
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Ное 13, 2002 8:01 pm

Мнениеот KiZZo » Пон Апр 19, 2004 3:07 pm

[quote="TOYAGA"]

[quote]единия бил за спускане, другия за XC[/quote]


Много мъъъкааааа има ей! Истината е в тва, което е написал коко.
[/quote]


Мда, можеха и малко по-добре да ми обяснят разликата :) ... Това Total capacity обаче нещо не мога да го разбера :I какъв му е смисъла
KiZZo
 
Мнения: 498
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Окт 22, 2002 1:43 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот koko » Пон Апр 19, 2004 3:20 pm

[quote="KiZZo"]


Мда, можеха и малко по-добре да ми обяснят разликата :) ... Това Total capacity обаче нещо не мога да го разбера :I какъв му е смисъла
[/quote]

Off ti dava6 vid na umno mom4e,razni tam fizi4ni zakoni sa ti qsni ama kakvo/za6to/ ne moza da pro4ete6 link-a koito sam dal
:).Eto ti go nagotovo.

PS.
Sled izvestno vreme 6te iztriq tova da ne se zatla4va foruma-koito go interesuva ili go namira za interesno 4etivo 6e ostava tozi link:
http://www.jensonusa.com/helpdesk/techl ... illeur.asp

We're often asked, "What is the difference between a short cage and a long cage rear derailleur?" This guide will help you decide which style is ideal for your bike.

What is derailleur cage length?

The cage of a rear derailleur is defined as the distance between the two pulleys. Depending on your choice of components, there may only be one choice available, or you may have a choice between a short, medium, and/or long cage version. Note the distance between the pulleys of each derailleur. (Fig. 1)

Fig. 1 - Short, Medium, and Long Cage rear derailleurs

The cage length affects capacity. Capacity is defined as the difference between the number of teeth on the largest and smallest cogs, added to the difference between the number of teeth on the big chainring and the small chainring. Long cage rear derailleurs have a high capacity, and can therefore handle a very wide range drivetrain. Short cage rear derailleurs are more limited in their capacity, working best on a drivetrain with closer gearing.

How does cage length affect shifting?

Shorter cage rear derailleurs take up less chain slack than a long cage rear derailleur. The chain is held more snugly, which can result in smoother, more precise shifting. However, longer cage rear derailleurs are capable of taking up more chain slack than a short cage rear derailleur, allowing you to run a wider range drivetrain than would be possible with a short cage rear derailleur.

For road bikes, your choice is fairly straightforward. If you plan to use a double crankset, stick to a short cage unit. For triple cranksets, you'll want to use a longer cage rear derailleur to handle the increased chain wrap necessitated by the wider range drivetrain.

On a mountain bike, your choice is slightly more difficult. Less experienced riders, or riders who ride frequently in steep terrain should probably stick to a long cage rear derailleur. This, combined with proper chain length, will allow the bike to be safely shifted into every gear on the bike. Racers might appreciate the lighter weight and slight shifting improvement a short cage rear derailleur offers. However, these benefits come with a tradeoff - because of the decreased capacity a short or medium cage rear derailleur offers, it may not be possible to safely use the small chainring in tandem with the smallest cogs. (The derailleur simply can't take up enough slack in the chain)

For mountain bikes, when in doubt, choose a long cage rear derailleur, unless you are certain you understand the limitations of a short/medium cage derailleur.

:)
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shimana » Пон Апр 19, 2004 3:50 pm

[quote="KiZZo"]
Мда, можеха и малко по-добре да ми обяснят разликата :) ... Това Total capacity обаче нещо не мога да го разбера :I какъв му е смисъла
[/quote]

Total capacity = максималната разлика м/у броя на предните и задните зъби, които може да поеме дерайльора ????????
Shimana
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Ное 13, 2002 8:01 pm

Мнениеот koko » Пон Апр 19, 2004 4:20 pm

[quote="Shimana"]

[quote="KiZZo"]
Мда, можеха и малко по-добре да ми обяснят разликата :) ... Това Total capacity обаче нещо не мога да го разбера :I какъв му е смисъла
[/quote]

Total capacity = максималната разлика м/у броя на предните и задните зъби, които може да поеме дерайльора ????????
[/quote]

Ili po-to4no ;) razlikata v zab4eta mezdu nai-golemata i nai-malkata predni plo4i sabrano s sa6tata razlika na zadnite zab4atki.Smisala na Total capacitito e da si napravi6 smetka dali ti triabva dalag ili sreden cage.Ako 40vek ima otpred 48T/52T plo4a 100% ti triabva dalag cage.Ako kara6 na 3-ta otpred i 4/5-ta otzad sa6to.Tova e ...
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Alien » Пон Апр 19, 2004 5:41 pm

:offtopic:

Някой може ли да ми каже разликата в цената м/у Deore и LX монтаж? Имам предвид цялостен монтаж (айде без спирачки, че едните са В-бракес, а другите дискове). Както и м/у Deore и Alivio. А също и самите монтажи колко струват ако може. :D:D

[/offtopic]
I feel terrified, which is... you know, sickest feeling ever.
Brandon Fairclough
Аватар
Alien
 
Мнения: 3577
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 30, 2003 8:06 pm
Местоположение: София


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта