Избор на главина и списци.

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Избор на главина и списци.

Мнениеот Pla-men » Пон Мар 29, 2004 9:09 pm

Искам да си сменя задната главина ,в момента сам се спрял на Deore LX от screambikes ,обаче доколкото разбрах за сега няма 36 дупки и изчаквам . И докато чакам реших да ви попитам това добър избор ли е за тези пари или да търся някоя главина на Formula(за тези пари). Знам ,че на Shimano не е капсоловано ,но аз по принцип не карам в мокро време освен ако не ме завали по пътя и не ми пречи ,разбрах че Формулите са капсоловани (моделите на тази цена). И при положение ,че няма да се мокрят кое е по доборо?

Deoreto е http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/product_info.php?cPath=56&products_id=155

А също искам да отбележа ,че не мога да дам повече пари защото и спици като зема... Аз и за тях искам да ва питам ама май става нахално. Все пак DT alpine III добре ли са и със тях и Remerx jymbo ще имам ли проблеми , при положение ,че карам нещо като XC ама с повече пускания .
Аватар
Pla-men
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Нед Фев 29, 2004 12:31 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот screamBoy » Пон Мар 29, 2004 9:38 pm

Formula са перфектни главини ... предни ... за задна не бих се доверил на различна от Shimano марка, най-малкото защото по чуждите сайтове има оплаквания от не-Shimano механизми
проблема на некапсулованите лагери за движения е по-скоро че като го отвориш после при затварянето е много играчка да го напаснеш точно да се върти хлабаво и без луфт, но имат и преимущества
нов конус струва 2лв, нова съчма е стотинки (а при капсулован лагер трябва да се стругова ново гнездо и да се набива нов лагер, 20лв минимум) - това за проблем със самия лагер, нали
смазването и чистенето са по-лесни (капсулованите по принцип не се смазват и чистят, но веднъж само да ти се наложи и ще пропсуваш)
движенията с отворени лагери могат да са по-фини и леки, е, това зависи от много неща (най-вече производител и клас)
но има и едно много-много важно нещо, LX е направено от Shimano, това значи че вътре механизма е супер, също както командите Shimano
в момента задното ми е Deore, 8020км, веднъж чупена ос и веднъж сменян конус, други проблеми покрай него не е имало
следващото ми ще е LX но и аз чакам да докарат (защото каплата ми е с 36 дупки също), иначе сега има Deore с 32 дупки сребристи по около 45лв за диск а за без диск има и други разни
така, става дума за задно нали
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Pla-men » Пон Мар 29, 2004 9:52 pm

Да за задно става въпрос ,аз не сам се оточнил ама дадъх линк и ...
Е значи като ги получите ще си зема LX-а.
За спиците можете ли нещо да кажете .. За тях мога да отделя по 10-20 стотинки на спица отгоре.
Аватар
Pla-men
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Нед Фев 29, 2004 12:31 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот koko » Пон Мар 29, 2004 11:28 pm

Edin poznat kara 10 000km (pada si malko po-6oseino oba4e) LX zadna glavina i e kato nova bez nikakvi zabelezki.Ne e otvarqna i 1 pat za profilaktika-extra si e LX-4eto:8D:
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пон Мар 29, 2004 11:43 pm

@screamBoy

Само отвори някой UK-ски сайт за trial, да видиш средно колко време траят задни главини Shimano Deore LX/XT (ще ти спестя трафика - между 3 седмици и месец). Толкоз за Shimano.

За Formula имам лични наблюдения върху DH36-1 за 6 месеца брутално каране (чети - некадърно изпълнени bunnyhop-ове ;)) - след като за други 6 месеца унищожих един DT Swiss Onyx от pedal kick-ове - все още се крепи, макар да има вече доста голям луфт (и май freehub-a почва да сдава багажа).

Абе май една е истинската главина... на батко Кинг...

;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот КапитанПланета » Вто Мар 30, 2004 12:35 am

Pla-men,
Ако дойдат задни главини XT за диск с 36 дупки тогава 100% ще си купя, така че ще мога да ти продам XT FH-M752 за 50 лв. Състояние - като нова, работи перфектно, купена е за 85 лв. (Админ, извинявай че го обърнах на пазар :xx(:)

[quote="PtD"]

Само отвори някой UK-ски сайт за trial, да видиш средно колко време траят задни главини Shimano Deore LX/XT (ще ти спестя трафика - между 3 седмици и месец). Толкоз за Shimano.
....
Абе май една е истинската главина... на батко Кинг...

;)
[/quote]


PtD, аз не видях Pla-men да търси главина за trial... Човека каза "...искам да отбележа ,че не мога да дам повече пари..." и "...ще имам ли проблеми , при положение ,че карам нещо като XC ама с повече пускания...". Ти ако ги слушаш тия трайлъри (или как им се вика не знам) в UK ще си направиш извода че примерно главините на Hope за нищо не стават - трошат се преди монтирането. Верно е че истинската главина е на батко Кинг, ама са над $200... Мисля че за XC/AXC LX дава много добро отношение цена/качество и ще му служи дълго време...
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Вто Мар 30, 2004 1:15 am

[quote="КапитанПланета"]
PtD, аз не видях Pla-men да търси главина за trial... Човека каза "...искам да отбележа ,че не мога да дам повече пари..." и "...ще имам ли проблеми , при положение ,че карам нещо като XC ама с повече пускания...".
[/quote]


Така де, само отбелязвам че LX/XT не са нещо кой знае какво и че има вероятност Formula на същата цена да е по-добро (за low-end-а нямам впечатления, но тази която карам излезе доста здрава) - затова се изказах, може пък да реши да пробва човекът, поощрявайки по този начин алтернативните решения и конкуренцията. [:p]

BTW, точно Hope XC са един от най-популярните главини за trial, понеже freehub-ът им е стоманен, самите главини са здрави, а цената им е около 1/3 от Chris King. За съжаление не знам някой да ги предлага в България... :|):
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот КапитанПланета » Вто Мар 30, 2004 2:30 am

[quote="PtD"]
BTW, точно Hope XC са един от най-популярните главини за trial, понеже freehub-ът им е стоманен, самите главини са здрави, а цената им е около 1/3 от Chris King. За съжаление не знам някой да ги предлага в България... :|):
[/quote]


Ами ако се съди по ревютата, явно наистина са много добри главини и са доста популярни в Англия. Е, разбира се имаше и сума си мнения от недоволни trial-исти, които се оплакваха колко били чупливи ;).
Аз се бях захласнал по тях (за XC разбира се:^:), обаче в крайна сметка реших да си остана верен на Шимано - досега не са ме подвели. Ако успея да счупя XT главината за < две години, тогава ще си преразгледам мнението :^:. А като цени, XT e $50 a Hope XC - $122. Тази разлика сигурно си заслужава, но не и за мен на този етап :8D:.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Мар 30, 2004 10:23 am

Пак не си си написал домашното screamy...

[quote="screamBoy"]

Formula са перфектни главини ... предни ... за задна не бих се доверил на различна от Shimano марка, най-малкото защото по чуждите сайтове има оплаквания от не-Shimano механизми
[/quote]


Ако си мислиш, че Шимано са върха на сладоледа, си в страхотна грешка приятелю. Точно Шиманския дизайн на задвижването е некадърен и тъп. Съответно като го изкопира някой ламер и го направи евтин и започват проблемите.

Относно не-Шимано механизмите, мога да те осветля че Шимано от години са много назад в развитието на тия механизми. Единствения им проблясък беше silent clutch главината от която се отказаха поради чисто тъпи късогледи маркетингови съображения, вместо да я наложат.

Какво имам предвид - RingDrive на ChrisKing e най-съвършения и безотказен механизъм на планетата. Да не говорим колко пъти по-як е от традиционните (Шимански) механизми с тресчотка.

Другия як механизъм е на True Precision StealthHub - обсъждали сме го и преди.

[quote]
проблема на некапсулованите лагери за движения е по-скоро че като го отвориш после при затварянето е много играчка да го напаснеш точно да се върти хлабаво и без луфт
[/quote]


ако разглеждаш елементарен реглаж на конус, който става за точно 20 секунди като много играчка, моите съболезнования... :D:8D::8D:

[quote]
а при капсулован лагер трябва да се стругова ново гнездо
[/quote]


би ли пояснил защо не може да се извади лагера със скоба и да се набие друг, а трябва и да се стругова гнездото? Това че ти не знаеш как се изваждат капсуловани лагери, не значи че трябва да се струговаш и да набиваш по-големи лагери. Освен това, кой 22мм капсулован лагер (щото 99% от лагерите в главините са такива) струва 20лв и къде се продава? Такива лагери вървят по 7-8 лева най-много (FAG в Стоманел например).

[quote]
(капсулованите по принцип не се смазват и чистят, но веднъж само да ти се наложи и ще пропсуваш)
[/quote]


По-голяма глупост не съм чувал. Ако ти предпочиташ да купуваш капсуловани лагери всяка година - давай. Аз моите ги чистя и ги смазвам и то от порядъка на 2 минути на лагер (най-вече заради чистенето). Така спокойно карат по 2-3 години.

Ти наистина ли не можеш да махнеш една пластмасова капсуловка с нещо малко, да я изправиш за да легне хубаво после и да изчистиш и смажеш един лагер?????????? Виж ако си се пробвал да отвориш лагер с стоманена капсуловка.... :D:D:D:D:D:8D::8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Black » Вто Мар 30, 2004 10:36 am

[quote="screamBoy"]

Formula са перфектни главини ... предни ... за задна не бих се доверил на различна от Shimano марка, най-малкото защото по чуждите сайтове има оплаквания от не-Shimano механизми
проблема на некапсулованите лагери за движения е по-скоро че като го отвориш после при затварянето е много играчка да го напаснеш точно да се върти хлабаво и без луфт, но имат и преимущества
нов конус струва 2лв, нова съчма е стотинки (а при капсулован лагер трябва да се стругова ново гнездо и да се набива нов лагер, 20лв минимум) - това за проблем със самия лагер, нали
смазването и чистенето са по-лесни (капсулованите по принцип не се смазват и чистят, но веднъж само да ти се наложи и ще пропсуваш)
движенията с отворени лагери могат да са по-фини и леки, е, това зависи от много неща (най-вече производител и клас)
но има и едно много-много важно нещо, LX е направено от Shimano, това значи че вътре механизма е супер, също както командите Shimano
в момента задното ми е Deore, 8020км, веднъж чупена ос и веднъж сменян конус, други проблеми покрай него не е имало
следващото ми ще е LX но и аз чакам да докарат (защото каплата ми е с 36 дупки също), иначе сега има Deore с 32 дупки сребристи по около 45лв за диск а за без диск има и други разни
така, става дума за задно нали
[/quote]
q mi obiasni konosa e po dobar sporet teb po malko gri6i li iska 6ot kato karah s konysi redovno imah problemi s glavinite samo XTR mo6e dase kara s konysi i nqma problemi 6 meseca karam glavini s kapsolovan lager nito star6e ni6to perfektni sa 20 leva stryvat lagerite a vidqh gi za 6.50
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот bikerider » Вто Мар 30, 2004 10:43 am

Капсулованите лагери са изобретени за индустриални машини, където е нужна прецизност на изработка, здравина и издръжливост. Съответно са по-скъпи.

Лагерите на конус (разглобяемите лагери) са по-евтини и по-неиздръжливи.

Да не говорим, че има десетки видове капсуловани индустриални лагери, единични, двойни, с ъглов контакт и още много, които не само са изчислени за всякакви ситуации и натоварвания (радиални, аксиални, смесени и други), ами и леглата им са от здрава стомана и се изхабяват много по-трудно от леглата на разглобяемите лагери.

Разбира се, ако си купиш боклучав капсулован лагер за 3 лева, ще имаш проблеми - всяко евтино нещо прави проблеми. Въпрос на баланс между качество и цена.

С две думи: отворените лагери изискват повече грижи - редовен реглаж , чистене и смазване. За сметка на това са по-евтини и достъпни, както и по-лесно поправяеми ако се счупи сачма.
Съвсем не казвам, че не стават за целта, не - идеални са, ако се поддържат редовно и грижливо.

Капсулованите лагери са просто по-напреднала технология - но те също се скапват ако не се поддържат. Напълно е възможно на човек с разглобяеми лагери главината му да изтрае повече от тази на друг човек с капсуловани лагери, ако първия си поддържа лагерите, а втория - не :D:8D:[:p]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот koko » Вто Мар 30, 2004 11:22 am

Bikerider,
kakvo diktuva:D otvarqneto i poddrazkata na glavina koqto si raboti perfektno.Ne vqrvam gresta vatre i da se habi pak i ako e dobre za6titena ot voda i kal...Pitam 6toto "boklu4avite" Shimanski mehanizmi imat 2 godini garanciq ot zavoda (ne 4e v BG nqkoi q priznava) i za tova vreme ne im e nuzna poddrazka spored proizvoditelq:?:
koko
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Май 09, 2003 7:22 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Black » Вто Мар 30, 2004 11:32 am

[quote="koko"]

Bikerider,
kakvo diktuva:D otvarqneto i poddrazkata na glavina koqto si raboti perfektno.Ne vqrvam gresta vatre i da se habi pak i ako e dobre za6titena ot voda i kal...Pitam 6toto "boklu4avite" Shimanski mehanizmi imat 2 godini garanciq ot zavoda (ne 4e v BG nqkoi q priznava) i za tova vreme ne im e nuzna poddrazka spored proizvoditelq:?:
[/quote]
E ako pravi6 s vsi4o taka proizvoditela kaza 2 godini bez poddra6ka na tva na ynova i taka naceloto kolelo no v edin hybav moment svar6vat 2 te godini i koleloto se razpada
a ako e s amortisiori dane govorim trebe si redovna potdra6ka zada izkarat pove4e ot 2 godini az taka misla misla i BIKERIDER sa6to:D:D:D
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот SPA » Вто Мар 30, 2004 11:59 am

[quote="Pla-men"]

... И докато чакам реших да ви попитам това добър избор ли е за тези пари или да търся някоя главина на Formula(за тези пари)...разбрах че Формулите са капсоловани (моделите на тази цена).
[/quote]

Ти сигурен ли си, че за тези пари ще вземеш капсулована главина на форумала. По добре виж модела който ти предлагат и провери в интернет дали е с капсолована. Аз например си взех предна и задна Formula. Трябваше да са капсуловани, но се оказаха FCM (F.C.M. means "Formula Cartridge Mechanism"). Не съжалявам - тези си вървят много добре.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Pla-men » Вто Мар 30, 2004 2:02 pm

Не не сам сигорен дали е капсолована ама така ми казаха. И все пак ще си зема LX като дойдат , освен ако не реша да взема на КапитанПланета главината ,но си предпочитам нова.
Нищо ли няма да ми кажете за спиците:(:}):
Аватар
Pla-men
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Нед Фев 29, 2004 12:31 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот bikerider » Вто Мар 30, 2004 2:37 pm

[quote="koko"]

Bikerider,
kakvo diktuva:D otvarqneto i poddrazkata na glavina koqto si raboti perfektno.Ne vqrvam gresta vatre i da se habi pak i ako e dobre za6titena ot voda i kal...Pitam 6toto "boklu4avite" Shimanski mehanizmi imat 2 godini garanciq ot zavoda (ne 4e v BG nqkoi q priznava) i za tova vreme ne im e nuzna poddrazka spored proizvoditelq:?:
[/quote]


Дефинирай ми "перфектно" - какво е това? Ти може да го усещаш перфектно, защото прилагаш огромна сила към лагера и не можеш да усетиш например някоя дребна песъчинка как дере. И така си караш главина "която работи перфектно", а песъчинката вътре също си работи, докато не ти се наложи да смениш сачма, или докато не счупиш кученце от трешчотката, заради песъчинка която пречи да зацепи механизма.

За Шиманските главини и препоръките на дръпнатите - да, така е, няма нужда от поддръжка в рамките на експлоатацията по една много проста причина - след този период се налага ОСНОВЕН ремонт, който никой не прави, а най-често си купува нова главина (разбираш ли сега загрижеността на Шимано за мързела на нас купувачите? :D:8D:).
От друга страна, ако си чистиш лагерите и кученцата на механизма, и махаш съвсем ситния боклук (който винаги влиза) ще удължиш живота значително - това налага редовната поддръжка. И забележи аз не говоря да се смазват през месец - говоря за неща от рода на всеки 3 до 6 месеца в зависимост от стила на каране и условията.

Освен това - никоя главина на света, повтарям никоя, не е 100% защитена от вода и кал - винаги влиза по малко и от двете (най-малкото като караш на студено и вкараш колелото на топло вътре кондензира влага, не е нужно да влиза отвън). И след няколко месеца каране в мръснишки условия (когато влиза И отвън), ако не смениш смазката с нова, малките дребни боклучета и песъчинки полепнали в нея започват да прецакват сачмите и леглата.

Надявам се това отговаря на въпроса ти?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Мар 30, 2004 2:42 pm

[quote="Black"]

[quote="koko"]

Bikerider,
kakvo diktuva:D otvarqneto i poddrazkata na glavina koqto si raboti perfektno.Ne vqrvam gresta vatre i da se habi pak i ako e dobre za6titena ot voda i kal...Pitam 6toto "boklu4avite" Shimanski mehanizmi imat 2 godini garanciq ot zavoda (ne 4e v BG nqkoi q priznava) i za tova vreme ne im e nuzna poddrazka spored proizvoditelq:?:
[/quote]
E ako pravi6 s vsi4o taka proizvoditela kaza 2 godini bez poddra6ka na tva na ynova i taka naceloto kolelo no v edin hybav moment svar6vat 2 te godini i koleloto se razpada
a ako e s amortisiori dane govorim trebe si redovna potdra6ka zada izkarat pove4e ot 2 godini az taka misla misla i BIKERIDER sa6to:D:D:D
[/quote]


Еми ти знаеш какво мисля по въпроса - ако на някой му се дават грешни пари за нови чаркове, щото не иска да си поддържа чарковете които има и съответно ги скапе преждевременно - проблема е негов, парите също :D:D:8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 30, 2004 5:44 pm

МНОГО хубава тема..!

Има всички предпоставки да се заформи един чудесен и вероятно полезен спор (с лек религиозен оттенък :D:D:D) между привържениците на главините с допотопни разглобяеми лагери a la Shimano и тези на главините с капсуловани/индустриални лагери...

Аз съм от първите. Защо?

1. Защото не съм фен на принципа "install & forget". И капсуловани да са лагерите, аз пак ще ги разглобявам, поддържам и настройвам периодично - дори да не се нуждаят от поддръжка и настройка. Сигурно щото съм старомоден ДЪРТ КОЧ...:D:D:D

2. Защото няма такова нещо като "maintenance free". Щом работи, значи се износва/разстройва/разваля. Тва е положението. И понеже съм фен на думата "repair" много повече отколкото на думата "replace", затова капсулованите унитарни механизми не ме кефят.

3. Защото няма такова нещо като "full insulation". И в открития Космос го няма. Всичко тече навътре/навън, всичко се мърси, корозира и ерозира. От тази принципна гледна точка не виждам каква е разликата между "некапсулован" и "капсулован".

4. Защото механизмите, чиято ремонтопригодност се заключава в принципа за подмяна на компонентите им при износване може да са много модерни, но починът за застрелване на уморените коне също не ме кефи. Тези механизми поощряват консуматорския манталитет, който аз МРАЗЯ. Философията "Ово е стандарт - йебеш и фърляш" може да се струва много привлекателна на някой, но за мен не е... Щото струва излишни средства и води до затъпяване.

5. Защото междувременно Shimano докараха отворените лагери и тяхното уплътнение в главините (за Freehub-a не говоря - това е отделна тема и отделен спор) до възможно осъществимото при подобен механизъм съвършенство. При кадърна настройка и поддръжка, една главина XTR 2003 или XT 2004 може да изкара вечно (уплътненията на XT 2004 даже са още по-добри от тези на XTR). Точно поради тази причина аз лично се отказах от главините DT 240s CL и колелата Mavic Crossmax XL с капсуловани лагери в полза на XT (за трети пореден път в живота ми). Да, XT са по-тежки от DT 240s CL и да - нуждаят се от поддръжка, но пък са безумно по-евтини (всъщност са оправдано скъпи), работят също толкова прецизно, а настройката/смазването при мен лично е акт, който се повтаря на около 2 години БЕЗ ДА ПОДМЕНЯМ И ИЗХВЪРЛЯМ НИЩО.

6. Защото не скачам от два метра, не тежа 200 кила и не ползвам дискови спирачки с ротор над 160 мм - за подобни изпълнения главините с индустриални лагери са по-добри. Просто защото при яко блъскане важи в пълна сила принципа "йебеш и фърляш"... лагерите.

P.S. Препоръчвам на всички, използващи главини на Shimano, ДА ОТВАРЯТ И ПРОВЕРЯВАТ смазването и настройката на главините ПРЕДИ да ги поставят за първи път на велосипеда си - без оглед на класа. Препоръчвам го, защото съм виждал АБСОЛЮТНО СУХИ фабрично главини XTR. Без ташак! Освен това всеизвестен факт е, че фабричната настройка на Shimano e с една идея по-стегната от идеалната, което води до ненужно износване, загуба на ценни киловати енергия при въртене и утежнява още повече тенденцията към глобално затопляне...:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Вто Мар 30, 2004 7:17 pm

Toyaga, съгласен по всички точки :^: (то си е ясно и от предишните ми постове, ма аз да си кажа).
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 30, 2004 7:48 pm

[quote="Pla-men"]

Не не сам сигорен дали е капсолована ама така ми казаха. И все пак ще си зема LX като дойдат , освен ако не реша да взема на КапитанПланета главината ,но си предпочитам нова.
Нищо ли няма да ми кажете за спиците:(:}):
[/quote]


DT alpine III са УЖАСНИ спици. НИКОГА не бих сложил такива на моето возило. НИКОГА!!!

Първо, защото това са УЖАСНО ЗДРАВИ спици (предполагам, че и мотоциклетно колело няма да има проблеми с тях). Второ, защото велосипедът ми НЕ Е ТАНК (като на някои други, които си мълчат :D:D:D) и не се нуждае от подобни МАСИВНИ стоманени ПРЪТИ, с които да гази, мачка и приземява от втория/третия/десетия етаж. И трето, щото 72 парчета от ТЕЗИ спици заедно с нипелите тежат колкото ДВЕТЕ ми КАПЛИ.

Доколкото разбирам, ти нямаш намерение да сглобяваш танк или валяк, така че не ти ги препоръчвам. Имам обаче и една лоша новина - доколкото знам, по локалните байк-шопове (или може би е по-правилно да кажа "локалните байк-шопи" :D:D:D) други спици на DT просто не се предлагат...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Pla-men » Вто Мар 30, 2004 10:31 pm

Така мереси все пак ,че някой ми обърна внимание за спиците.
Добре щом са много тежки препоръчаите ми някой и ми кажете уринтировачна цена.
Аз ако не се лъжа в саита даваха ,че излизат около 500гр. 36 спици ,но наистина като се замислиш това е много ,а и ниплите. Но в краен случаи ако няма други или ако другите са много скъпи ще бъда с такива.
Не се лъжа ,че са ~80ст./бр. нали?
Аватар
Pla-men
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Нед Фев 29, 2004 12:31 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот bikerider » Сря Мар 31, 2004 10:09 am

TOYAGA, аз съм изцяло на твоето мнение по отношение на консуматорския манталитет, мисля че се видя :D:8D: Факт е, че повечето производители, които слагат индустриални лагери, наистина правят чарковете си така, че да е по-лесно да минеш по "Ово йе стандарт..." линията... щото слагат евтини лагерни боклуци в главините си, които като леко се разлуфтят и само смяна ги оправя.

Но мисля, че определено не си прав да вадиш генерални изводи за индустриалните лагери като цяло - аз минах точно по твоя път: първо реших, че не искам евтина главина с индустриални лагери (причината е същата - нямам дотатъчно пари за евтини неща). После реших, че не искам разглобяеми лагери заради играчката със сачмите всеки път. И се поразрових из разни материали за индустриални лагери и разбрах че има и такива, които се регулират като разглобяемите. Разрових се из нета и открих и правилната главина (CK).

Тоест по отношение на поддръжката съм 10,000% съгласен с теб. Но не виждам защо заради това, че на пазара има боклуци с евтини индустриални лагери, да стигаме до извода че индустриалните лагери са по-лоши от разглобяемите като цяло. Проблема не е в лагерите, а в маркетинга на тия дето пробутват евтини боклуци и търговците дето ги купуват на едро за стотинки и ги продават на цени като два пъти по-качествени главини, единствено за да си направят далаверата (визирам конкретно БАС/Веломания и главините Formula).

Точно затова мисля, че скъпа главина с индустриални регулируеми лагери е най-доброто - тя съчетава всичко добро от двата свята - премахва консуматорския манталитет (мога да си сваля, изчистя и смажа лагерите по всяко време, като ги сменям само когато се скапят наистина - вече карам точно една година, два пъти съм смазвал, един път съм правил основна профилактика - лагерите са като нови), лагерите са индустриални, което вдига живота им поне двойно според мен, а от трета страна - когато се разлуфти лагера, просто стягам конуса и готово.

Само не ме разбирайте погрешно, разбира се, разбира се, ако говорим за въртене и по-непретенциозни ситуации (а не скокове, DH и така нататък), или говорим за ограничен бюджет (не че моя не е :D:8D:) - разглобяемите лагери са най-добрия вариант като комбинация между цена и качество.

А по отношение на фабричния реглаж на Шиманските главини - мисля че са прави да ги стягат с една идея повече първоначално - разглобяемите лагери както несъмнено знаеш неминуемо се произвеждат с по-голям допуск и имат първоначално улягане, докато сачмите шлифоват леглото идеално. Точно затова считам, че Шимано са прави с фабричната настройка. Виж после при първата поддръжка, наистина няма нужда да се стяга толкова, щото вече всичко е в ред.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Сря Мар 31, 2004 10:19 am

[quote="Pla-men"]

Така мереси все пак ,че някой ми обърна внимание за спиците.
Добре щом са много тежки препоръчаите ми някой и ми кажете уринтировачна цена.
Аз ако не се лъжа в саита даваха ,че излизат около 500гр. 36 спици ,но наистина като се замислиш това е много ,а и ниплите. Но в краен случаи ако няма други или ако другите са много скъпи ще бъда с такива.
Не се лъжа ,че са ~80ст./бр. нали?
[/quote]


толкова са май, но мисля че във Веломания имаше по едно време Competition и Revolution. Също така можеш да провериш дали има останали спици в ПроСпорт.

Alpine III наистина са спици единствено за FR/DH колела - то името им си го казва :D:8D:
TOYAGA e прав - да се сложат такива спици на леко колело е кощунство, защото не само тежат сами по себе си, ами и заради увеличения rolling resistance (заради теглото) и unsprung weight (XC амортисьорите определено са доста чувствителни по отношение на unspung weight).

А иначе, TOYAGA, аз си мълча, щото знам че има кой да бъзне "ония с ТАНКовете", чаках да се включиш по темата за спиците и ей го на - стария мърморко НЕ ПРОПУСКА да ощипе лагера на танкистите :D:D:8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tuba » Сря Мар 31, 2004 10:20 am

Абе не съм голям експерт ама и аз да се обадя:D
по мое менение капсуловните лагери са си консуматив
има си стяга за вадене. Нагряваш главината вадиш лагера
и слагаш нов ако се прецака. Също като с модерната електроника
не се поправя и настройва подменя се скапаното или цялото
зщото е относително евтина.
А за цената на лагера до колкото ми казаха, не съм сигурен,
SKF са купили завода на ВМЗ и в момвнта се опитват да земат
някакви европейски сертификати та българските лагери за 1лв.
са си също толкова качествни колкото и вносните за 4 - 7лв.
Виж самонагаждащ се ВМЗ не оспях да си намеря.

Ако ти се занимава с насипани лагери чудено може доста да изкарат.
Но при лоша подръжка и немарливост правят луфт пълнят се с кал и вода
и накрая са за подмяна целия лагер, са се леглото, да не говорим, че
този луфт се отрязява зле на шината спиците и самата главина.

Пък не са много хората на които им се разглабя смазва и настроива
главина периодично а цената на набитите лагери е по малка от цената
на нова вътрешна гума.
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Мар 31, 2004 10:31 am

[quote="TOYAGA"]
...(или може би е по-правилно да кажа "локалните байк-шопи" :D:D:D)...
[/quote]


100% е по-правилно :D:D:D:D:8D::8D::8D::8D:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Pla-men » Сря Мар 31, 2004 12:30 pm

Аз обаче съм от Бургас и не мога да ходя по магазинете. По принцип ,че си поръчвам сигорно напрау на магазиана че звъня.
Тези два модела кадето ги каза bikerider какви са , колко пари са.
Аватар
Pla-men
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Нед Фев 29, 2004 12:31 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот bikerider » Сря Мар 31, 2004 3:03 pm

[quote="Pla-men"]

Аз обаче съм от Бургас и не мога да ходя по магазинете. По принцип ,че си поръчвам сигорно напрау на магазиана че звъня.
Тези два модела кадето ги каза bikerider какви са , колко пари са.
[/quote]


ще те излъжа, мисля че бяха от рода на 40 и 60 стотинки, но наистина не помня - най-добре звънни и питай Нина във Веломания (02-989-0265)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот did » Чет Апр 01, 2004 7:59 am

Още един глас за разглобяемите лагери:o)! Аз тамън се научих за норматив да си чистя, смазвам и регулирам главините, а вие сега искате да ме убедите, че това е излишно, щото можело и по по-мързелив начин! Ааааа, НЕ! Ритуала в гаража не си го давам!

Само един яд имам - абе защо в Пловдив не мога да си намеря конусчета и кухи оси за шимански главини, а ми пробутват само тия, дето ги слагат по българските "колела" с ALU главини NoName? Наистина ли това нещо не се търси никак, та и никой не го предлага, или действително са дефицитни??????
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот КапитанПланета » Чет Апр 01, 2004 8:38 am

did, за осите и конусчетата не знам, но ще ти дам друг пример. Задна главина XT струва $43.30. Freehub за същата главина - $44.07. За да е адекватно сравнението, двете цени ги взимам от едно място - chainreactioncycles.com. Изводите можеш и сам да си ги направиш :xx(:...
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Чет Апр 01, 2004 8:55 am

[quote="КапитанПланета"]

did, за осите и конусчетата не знам, но ще ти дам друг пример. Задна главина XT струва $43.30. Freehub за същата главина - $44.07. За да е адекватно сравнението, двете цени ги взимам от едно място - chainreactioncycles.com. Изводите можеш и сам да си ги направиш :xx(:...
[/quote]


Знаех си аз, че телето под вола не е било само привидение:})::})::}):. Ама сам съм си виновен, като се опитвам да търся логика там, където решаващи са маркетинговите стратегии...... Сега да не вземе да се окаже, че поради ред неинженерни причини главините с разглобяеми лагери са по-трудни или скъпи за ремонт[:0].
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 80 госта