imam vypros za stilovete

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

imam vypros za stilovete

Мнениеот korlitz » Чет Апр 17, 2003 8:57 am

iskam da znam kakvo tochno znachat razlichnite stilove.
DH si go predstaviam, kachvash se s dragalevskia lift i posle nadolu
XC mai si go predstaviam - vyrtish kat glamav po cial den v planinata (az tova pravia)
Trial - tova mi e neiasno
Freeride - tova e mnogo iako, ama niamam takyv bike :-(
Enduro - ei tova veche mi e pylna mygla kakvo predstavliava
Ako ima i niakoi drug koito sym propusnal molia svetnete me
korlitz
 
Мнения: 215
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Съб Апр 19, 2003 8:21 am

О, какво подходящо въпросче за да си докажа титлата д-р на всички науки :)))
имай си наум, че всеки си има собствена идея дори за такова нещо като колко захар да има в чая, камо ли за такива сложни неща като какво е даден стил (да не споменавам за стилове в музиката, че ...), как и къде се практикува. Следва screamBoy версията:

XC /crosscountry/ - нищо специално, когато се мотаеш по пътеките в планините, понякога ползваш дори пътища, били те асфалтови или черни. Ключовото нещо е изминатото разстояние. При любителската версия колелата са всякакви, започвайки от твърди едноскоростни и стигайки до меки 27 скоростни. При състезателната версия на почит са големите денивелации, технични участъци също в изобилие.
екстремен XC/enduro/лек FR - когато не се ползват пътища, караш само по пътеки или без пътеки, отново се набляга на дължината на прехода, щом няма пътища няма и равни места :)
FR /freeride/ - каране по неизползвани линии, денивелациите са най-вече отрицателни, изобилието от препятствия е просто естествено. Ключовото нещо е техниката. Любителските колела са всякакви, състезателните се припокриват с тези за DH - често масивни, здрави
екстремен FR - не е за всеки, това което показват по филмите, любителските и състезателните колела са едно и също, просто щото самите ездачи са едни ... Red Bull Rampage е чудесния пример
DH /downhill/ - стилът изцяло подчинен на гравитацията, ключовото нещо е скоростта, с или без път - да е надолу и да е бързо. Любителските колела са най-здравото, което можеш да си позволиш, състезателните колела са пак най-здравите, но тежат едва 25кг :) Има състезателни варианти за едновременно спускане на 2ма и на 4ма участници.
UA /urbanassult/ - FR в градски условия, същите колела, същите ездачи, но мачкащи де що може да се смачка и прескочи, състезания не знам да има
trial - букв. превод препятствие, преодоляване на възможно най-невъзможните препятствия, обратен drop 1 метър, подскачане по камъни. Колелата се отличават от всички други стилове, използват се или дуалски или специални рамки, седалката е почти на нивото на задната гума, или полумеки или твърди, използват се и гуми с по-малък диаметър, най-характерната позиция е подскачането на една гума, филма JIB изобилства с trial.
DJ /dirtjumps/ - земни скокове, често групирани в поредица, приличат на рампи, целта е да направиш красив прелет между отскока и попивката, най-екстремния вариант е HellTrack в калифорния, филмиран в Disorder 2 (или 3 беше)
айде, очаквам изявленията на специално 2ма души сега :)))

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Admin » Нед Апр 20, 2003 9:39 pm

Ето я и моята версия:
В общи линии за различните стилове на каране съм писал тук: [url]http://www.mtb-bg.com/ar002.htm[/url]Затова сега ще наблегна на разграничението между тях и на някои нови понятия, които при писането на въпросната статия още не бяха навлезли толкова широко в употреба.
За спускането като че ли всички са единодушни – освен шеметната скорост надолу за него е характерно и това, че се практикува по специални трасета. У нас такива няма, но пътеките над Драгалевци и Симеоново са добили подобен статут главно заради големия брой колоездачи, които се спускат по тях. Но принципно спускането си е състезателна дисциплина – целта е да се спуснеш по определено трасе за най-кратко време.
Фрийрайдът включва спускане, но не по специално трасе, а където го намерите – по пътеки или без такива. За разлика от DH фрийрайдът включва и няколко други поддисциплини, а именно споменатите от ScreamBoy градско (ако правилно съм се ориентирал напоследък, то включва два подвида – описания Urban Assault и стилът Street, който е смесица между трикове от BMX и трайъл), Dirt-скокове, и каквото друго измислиш. Част от него е и екстремния фрийрайд, при който карането е в описаните разновидности, но е на много високо ниво заради колоездачите. Например ако един обикновен човечец си кара фрийрайд в разновидността му “спускане от връх”, той ще бъде достатъчно доволен от факта, че няма пътека например и евентуално ще дръзна да скокне някои по-ниски падове или да спусне няколко много стръмни и технични наклона. Екстремните фрийрайдъри ще се спуснат от същия връх по два пъти по-стръмни линии, с незнам колко по-бърза скорост и ще търсят по-високи падове (2м. и нагоре). Поради това тяхното каране е много зрелищно и неслучайно фрийрайд манията се развива с такива темпове. Но фрийрайдът тръгна от спускането, затова типичните фрийрайд колела са близки до тези за DH, само че са малко по-леки и с предавки.
Крос-кънтрито също е ясно – каране надолу и нагоре. Някои са склонни да го представят едва ли не като безкрайно катерене, но това е далеч от истината, а тя е, че дисциплината е много приятна и е достъпна за всеки, като спускането е толкова, колкото и изкачването.
Ендуро идва от Endurance (издръжливост). Затова може би не е случайно, че се срещат две обяснения за ендуро байковете. Повечето изхождат от това, че тази “здръжливост” се отнася до байковете, т.е. те са здрави и с повече ход, за да позволяват агресивно каране, но все каране на крос-кънтри, поради което колелата не са никак тежки. Друго обаснение свързва”издръжливостта” с колоездача, т.е. това са байкове, които са подходящи за дълги целодневни преходи. Колкото и странно да изглежда, тези байкове са пак същите , защото въпреки малко по-високото тегло и евентуалната загуба на енергия от задното окачване, големият ход и удобната, по-отпусната стойка създават значително по-голямо удобство за тялото при дълго каране и гарантират, че колелото ще се справи с всеки терен, който му се изпречи. Така че ендурото може да значи както агресивно каране на ХС с повече спускания, така и правене на епически карания и дълги преходи в планините – и в двата случая ендуро-колелата са най-подходящи.
За дуал/4-крос няма нищо специално за обясняване, а трайълът в чист вид е най-вече състезателна дисциплина, поради което е много по-популярен в разновидностите му от фрийрайда. Представи си чистия траъл така – една купчина огромни камъни и дънери – по нея се състезават карачите, като целата е да се премине това препятствие за най-кратко време и без крак на колоездача да се докосва до земята/повърхността на препятствието. Ако това стане се отнемат секунди или точки. Състезателите трябва да се изкачат по препятствията и да се спуснат по тях, което е еднакво сложно и става с технично балансиране, подскоци и др. такива.
Х-м, стана почти като малка статия, което ме подсеща, че трябва да актуализирам цитираната тук.
В крайна сметка, както каза и Screamboy, всеки може да има повече или по-малко различни възгледи за конкретните проявления на всяка от дисциплините.


Животът е кратък, карай бързо!
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот korlitz » Вто Апр 22, 2003 1:14 pm

10x, i dvamata biahte meko kazano izcherpatelni, raziasni mi se, samo che mi se zamygli az kakyv style karam, ama ima li znachenie, nali mu se kefia.
korlitz
 
Мнения: 215
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот screamBoy » Сря Апр 30, 2003 9:47 pm

а на бас че объркването ти идва щото имаш само едно колело :))) както и повечето от нас. ако имаше по колело за всяки стил щеше да ти е кристално ясно какво караш ;)

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот korlitz » Пон Май 05, 2003 9:03 am

na bas che e zatova, pri tova kolelo kraino nepodhodiashto za vsichki stilove
[quote="screamBoy"]

а на бас че объркването ти идва щото имаш само едно колело :))) както и повечето от нас. ако имаше по колело за всяки стил щеше да ти е кристално ясно какво караш ;)

[url=http://www.freevibe.com/headsup/lowdown_index.shtml][img]http://free.techno-link.com/screamBoy/Graphics/KnockedOut.gif[/img][/url] &lt;.. [url=http://free.techno-link.com/screamBoy/]<s>Let it</s> [b][color=blue]B[/color][color=red]e[/color][/b][/url] ..&gt;
[/quote]
korlitz
 
Мнения: 215
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Cveti » Сря Юни 04, 2003 9:24 pm

...:P))Gotin vapros i 06te po-gotini otgovori.Sled dalboki razmi6l3nija stignah do izvoda,4e karam cross country,otvreme navreme preminavash v extreme cross country,koeto e dosta gadni4ko bez amortisior i dokarva edni takiva bolki v racete...Za sajalenie jelanieto mi e po-goljamo ot vazmojnostite na koleloto mi i svobodnoto mi vreme.
Cveti
 
Мнения: 1027
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 31, 2003 10:28 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта