Тунинг XC-Pro-NS НЕЩО НЕ СТАВА !!!

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Тунинг XC-Pro-NS НЕЩО НЕ СТАВА !!!

Мнениеот Alserton » Нед Яну 22, 2006 3:59 pm

значи имаше тка няква тема за тунинг на вилка Duro D а доколкото знам единствената разлика със Pro NS е че са разменени ботушите. Та знчи прав си всичко което е докато стигна до частта с ваденето на шиша с маслото. ето какво съм направил :
излял съм маслото , развил съм винтчетата отдолу , чуквах по ботуша но нищо не излиза , а патрона не може да си извади напълно ! Като стигне края и има нещо като вакуум и не мога да извадя цилиндъра за маслото ! как да го извадя , спешно е !!!

И ощв едно нещо
има още един тунинг
в който се казва да се махне едната капачка на голямата пружина !!! Та махам я значи е като затворя после като сгъвам вилката излиза въздух ! Чува се едно ССССС секи път като я сгъвам ... Нормално ли е ? какво да направя ? Спешно е !

Кажете също какво масло 2.5 W да си взема за вилката. Weldtite има ли 2.5 ? и също така пружина от RS PIKE ще стане ли за вилката ми и ако не какво пружина да си купя от БАС ?
Извинявам се за грешки и неоформеност но много бързам. Благодаря предварително !!
Много е гот да караш Турист с скорости !
Alserton
 
Мнения: 325
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 04, 2005 10:13 am
Местоположение: Bahamas

Мнениеот Bodom » Нед Яну 22, 2006 5:16 pm

Здравей,
Не знам какво точно си чукал по ботуша, но се прави така: Развиваш един-два оборота болтчето и с вкаран шестогран в болта удряш с нещо отгоре по шестогран-а. Пробвал съм го и става. И на двете ми сънтурски вилки, които съм притежавал имаше проблем с отскубването на единият шиш от ботуша и излезе по този начин.
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот mih » Нед Яну 22, 2006 6:35 pm

освен това не се маха капачката при маслото, а от другата страна, при голямата пружина!

Колко килца си?
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот Bodom » Нед Яну 22, 2006 6:54 pm

Ае mih, извинявам се много и не искам да те засегна, но слагаш ли си очилата/лещите, когато сядаш пред компа?
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот Alserton » Пон Яну 23, 2006 11:52 am

@Bodom
Мерси стана ! Трябваше ми малко време да осъзная че резбата не е на ботуша ами на самия шиш ...

@Mih
Еми както съм споменал махам капачката на Голямата Пружина , която е грес ! Не знам маслената въобще да има капачка. Иначе съм към 60 кила...

А някой да ми каже как да отделя тубусите от ботушите за да почистя семерингите ?
Много е гот да караш Турист с скорости !
Alserton
 
Мнения: 325
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 04, 2005 10:13 am
Местоположение: Bahamas

Мнениеот bikerider » Пон Яну 23, 2006 12:31 pm

Както ти каза bodom, първо избиваш шишовете по гореспоменатия начин ако има нужда, след което внимателно вадиш ботушите. Препоръчвам ти с едната ръка да държиш короната, с другата арката. Така най-лесно излизат. Внимавай също да не загубиш пружинките от семерингите.

При всички положения трябва да стане лесно и без усилия, няма нужда от напъване.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Вто Яну 24, 2006 1:14 am

[quote="bodom"]

Ае mih, извинявам се много и не искам да те засегна, но слагаш ли си очилата/лещите, когато сядаш пред компа?
[/quote]

Смятам е ясно, че явно съм прегледал топика набързо. Няма начин да изръсиш подобна простотия и да ти мине извинението...:crazy:
Впрочем това говори единствено за липса на възпитание...
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот mih » Вто Яну 24, 2006 6:23 am

[quote="Alserton"]
@Mih
Еми както съм споменал махам капачката на Голямата Пружина , която е грес ! Не знам маслената въобще да има капачка. Иначе съм към 60 кила...
[/quote]

Ндаа, нещо съм се объркал, пък и то няма как да махнеш капачката при маслото :I
Щом си толкова лек няма смисъл да махаш тази капачка, направо махни малката пружина от крака с маслото, после добави масло "на вкус" за да компенсираш по-ниското налягане, което се получава заради отстраняването й.
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот GECKO » Вто Яну 24, 2006 12:19 pm

Ако хидравликата е идентична с тази при Duro то ваденето на пружината ще навреди на прогресията (компресията) на вилката (ще стане по-непрогресивна и ще дъни лесно) пробвахме го на едно Duro D с повече масло и визкозитет 7.5 (а уж трябва 5) и пак не беше достатъчно прогресивна за човек 65кг и хем се дъни хем не поема добре малките неравности. Най-добре (според мен) 2.5W масло и двете пружини, ако не става нова пружина от ляво (голямата):angel2:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Вто Яну 24, 2006 12:49 pm

[quote="GECKO"]

Ако хидравликата е идентична с тази при Duro то ваденето на пружината ще навреди на прогресията (компресията) на вилката (ще стане по-непрогресивна и ще дъни лесно) пробвахме го на едно Duro D с повече масло и визкозитет 7.5 (а уж трябва 5) и пак не беше достатъчно прогресивна за човек 65кг
[/quote]

Има значение и стила на каране нали отчиташ. За спокойно каране 7.5w и 65кг по мои впечатления е много добре. При вас явно е друг случай.


[quote="GECKO"]
И хем се дъни хем не поема добре малките неравности.
[/quote]

Това означава, че за този стил финия реглаж с маслото не е достатъчен, явно трябва и по-твърда пружина.

[quote="GECKO"]
Най-добре (според мен) 2.5W масло и двете пружини, ако не става нова пружина от ляво (голямата):angel2:
[/quote]

С 2.5w при спускане е възможно да се губи височина на предницата заради малкото смекчаване, но трябва да се пробва. Възможно е и да стане, но мисля, че ще трябва да се вдигне нивото.

@mih: Тake it easy, lad :peace:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Вто Яну 24, 2006 6:22 pm

@GECKO, Alserton:

Най-хубавото на тази вилка е, че е със сравнително просто устройство и позволява да се експерементира върху нея до нацелване на желаните показатели според стила и предпочитанията на каращия я. Аз лично на няколко пъти променях конфигурацията на различните компоненти, в началото от любопитство и желание за подобрение, а впоследствие и според вида на карането, което ми предстои, докато накрая не ми писна.:) Все пак има неща, които не препоръчвам да се правят, понеже са необратими и могат да имат нежелани последствия. Едното е подрязването на еластомера - веднъж клъцнат, при връщане на липсващото парче се случва двете части да се разместят и това да произведе досадно тракане заради удрянето на голямата пружина о подпората. Друг "тънък" момент е разширяването на дюзичките, регулиращи скоростта на връщане на маслото - ако се прекали връщането може да стане по-бързо от желаното. Така че "модването" на вилката е добре да става поетапно и с ясна идея за какво каране ще се използва.

@bikerider:
аз съм спок кат смок :)
хубаво е да прочета от теб такъв съвет!:thumbu:
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот GECKO » Вто Яну 24, 2006 7:04 pm

[quote="bikerider"]

...
С 2.5w при спускане е възможно да се губи височина на предницата заради малкото смекчаване, но трябва да се пробва. Възможно е и да стане, но мисля, че ще трябва да се вдигне нивото...
[/quote]


И това е вярно но може да се компенсира с прелоуд а това при малки препятствия не би трябвало да е проблем защото ще прелоудне и пружините за негативния ход => те ще оказват помощ при смачкването на основните пружини (до известна степен) а по-големите препятстивя..... е тази хидравлика си спайк-ва по принцип :angel2: абе правена е за DJ (уж) а не DH

Всичко това от гледна точка на човек с техническо образование, разбира се не винаги всичко е като на теория, думата Bikerider като човек с опит тежи повече от мойта :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Вто Яну 24, 2006 7:28 pm

@mih: :agree::beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот axelmax » Сря Яну 25, 2006 10:27 pm

[quote="GECKO"]

[quote="bikerider"]

...
С 2.5w при спускане е възможно да се губи височина на предницата заради малкото смекчаване, но трябва да се пробва. Възможно е и да стане, но мисля, че ще трябва да се вдигне нивото...
[/quote]


И това е вярно но може да се компенсира с прелоуд а това при малки препятствия не би трябвало да е проблем защото ще прелоудне и пружините за негативния ход => те ще оказват помощ при смачкването на основните пружини (до известна степен) а по-големите препятстивя..... е тази хидравлика си спайк-ва по принцип :angel2: абе правена е за DJ (уж) а не DH

Всичко това от гледна точка на човек с техническо образование, разбира се не винаги всичко е като на теория, думата Bikerider като човек с опит тежи повече от мойта :beer:
[/quote]


@bikerider-ами какава е разликата между хидравликите,които спайкват и които не го правя

;)
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Admin » Сря Яну 25, 2006 10:46 pm

[quote="axelmax"]

@bikerider-ами какава е разликата между хидравликите,които спайкват и които не го правя

;)
[/quote]


ти като редовен посетител на форума би трябвало да си чел в какво се изразява spike-ването ;)
Ако не си, не е късно да се упражниш в ползването на търсачката...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Чет Яну 26, 2006 9:18 am

май требе пак да се обяснявам като пти4ка

имах предвид как една хидравлика не спайква
на какво се дължи в устройството на самата хидравлика ????????????????
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Admin » Чет Яну 26, 2006 11:04 am

Общата идея е клапата, която пропуска маслото при разгъване (връщане) на вилката, да позволява преминаването на по-голям обем течност, когато скоростта на разгъване е по-голяма (т.е. при сериозно и бързо сгъване преди това). Конкретните технически решения за това предполагам варират при различните производители. Едва ли най-удачното и разбираемо обяснение може да бъде дадено в писмена форма, без поне някакви снимки за онагледяване да има, но може и да извадиш късмет на някой да му се обяснява. Аз не съм достатъчно наясно, та да го правя, имам само бегли идеи. :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Alserton » Чет Яну 26, 2006 11:45 am

Излиза че остава варианта с масло 2.5... Мерси за помощта !!!
Много е гот да караш Турист с скорости !
Alserton
 
Мнения: 325
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 04, 2005 10:13 am
Местоположение: Bahamas

Мнениеот bikerider » Чет Яну 26, 2006 1:22 pm

[quote="GECKO"]
И това е вярно но може да се компенсира с прелоуд
[/quote]


Така е донякъде, но жертваш отзивчивост. Плюс това при каране на скорост, където се развиват високи [b]ускорения[/b] на сгъване и/или каране през големи препятствия под наклон, сама по себе си пружината няма да те спаси и са възможни човки и/или продънвания. A пружината няма да те спаси понеже damping-a който оказва на сгъването е пропорционален на сгъването, а за да се предотвратят продънвания е нужна нелинейна крива, което се постига само чрез реглаж на газовия обем над маслото, т.е. чрез нивото на маслото.
Имам предвид, че ако няма ограничение на максималната скорост на сгъване и минеш бързо през серия препятствия, сумарния резултат е губене на динамична височина отпред. preload-a освен всичко друго променя статичната височина отпред, което може да е нежелано.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот axelmax » Чет Яну 26, 2006 1:38 pm

[quote="Admin"]

Общата идея е клапата, която пропуска маслото при разгъване (връщане) на вилката, да позволява преминаването на по-голям обем течност, когато скоростта на разгъване е по-голяма (т.е. при сериозно и бързо сгъване преди това). Конкретните технически решения за това предполагам варират при различните производители. Едва ли най-удачното и разбираемо обяснение може да бъде дадено в писмена форма, без поне някакви снимки за онагледяване да има, но може и да извадиш късмет на някой да му се обяснява. Аз не съм достатъчно наясно, та да го правя, имам само бегли идеи. :)
[/quote]

с една дума по бърз рибоунд,но
не е това требе да има нещо ,което да отли4ава хидравликите за спускане и за ДЖ
????????????????????????????????????
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Admin » Чет Яну 26, 2006 1:55 pm

[quote="axelmax"]

[/quote]

с една дума по бърз рибоунд,но
не е това требе да има нещо ,което да отли4ава хидравликите за спускане и за ДЖ
????????????????????????????????????
[/quote]

Мисля, че "номерът" не е в по-бърз рибаунд, а в по-голям капацитет на клапата за рибаунда. Тези неща може и да са свързани, но не мисля, че са едно и също...
Доколкото обаче не съм усещал подобно явление при вилки, които съм карал, по-добре е да ти обясни някой, който го е усещал. Това, което съм чел/чувал е, че spike-ването се дължи на това, че по-големият обем масло при яко сгъване не може да премине обратно достатъчно бързо и го прави много бавно, при което вилката остава по-дълго сгъната с произтичащите от това неприятни последици. Ако капацитетът на клапата е по-голям, това не значи, че не може да бъде забавен рибаунда, нали? Нямам нужния опит, за да кажа дали spike-ване може да бъде предизвикано нарочно (или поради лоша настройка) при вилки, чиито клапи си имат голям капацитет, но предполагам, че може (чрез прекалено збавяне на връщането). Доколкото разбирам, разликата е, че добрите вилки могат да осигурят връщане с нормално забавена скорост, без да spike-ват, а пък не толкова добрите не могат...
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Чет Яну 26, 2006 3:23 pm

демек,хидравликите ,които при сгъване имат по малко съпротивление от маслото не спайкват????
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Admin » Чет Яну 26, 2006 3:39 pm

[quote="axelmax"]

демек,хидравликите ,които при сгъване нямат или е по малко съпротивление от маслото не спайкват????
[/quote]


Е не знам как да ти го обясня, че да разбереш....
Ако нямат маслено забавяне на разгъването, какви "хидравлики" ще са? Само с компресия ли? В такъв случай няма да спайкват, но ще ритат.
Въпросът е клапите да са проектирани така, че да може при нормално забавяне да не се претоварват. Мисля, че има клапи, които дори променят пропускливостта си според скоростта на разгъване, ама наистина не ми се говори теоретично, при положение че имам само предположения за това как точно са устроени те.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Чет Яну 26, 2006 5:29 pm

хмм, странно, явно има някакво недоразумение:
проблема spike се появява при сгъване, когато маслото не може да мине през клапите достатъчно бързо, т.е. вилката не иска да се сгъне достатъчно бързо и рита през ръцете защото вдига рязко кормилото вместо да поеме неравността.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Чет Яну 26, 2006 5:33 pm

[quote="bikerider"]

хмм, странно, явно има някакво недоразумение:
проблема spike се появява при сгъване, когато маслото не може да мине през клапите достатъчно бързо, или става hydrolock, т.е. вилката не иска да се сгъне достатъчно бързо и рита през ръцете защото вдига рязко кормилото вместо да поеме неравността.
[/quote]


И аз така мислех едно време докато 1-2 души, които считам за по-вещи от мен в областта на окачването, не ми казаха, че е обратното, т.е. проблем при връщането на вилката.
Явно няма единно мнение какво точно е spike-ване...:dunno:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Чет Яну 26, 2006 5:34 pm

в грешка си ,написъл съм при сгаване,а не при разсгаване:D

разбрахте споко
:agree:

само искам некои да потдърди дали това е така ,не 4е е нелоги4но ,но и ти каза 4е е добре и друг да се искаже
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот bikerider » Чет Яну 26, 2006 5:37 pm

Моето разбиране е, че проблема при разгъване се казва hydrolock. Поне така го наричаха когато навремето бях задълбал в темата...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот klmn » Чет Яну 26, 2006 5:44 pm

И к'во излезна-че мойта Suntour XCP75LO с патрон е просто връхта,понеже нито 'рита',нито зацепва..:eyebrow:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот axelmax » Чет Яну 26, 2006 5:44 pm

къде е проблема то4но ,кои клапан требе да се оправи тоя които се отваря при сгаване или другия които се отваря при разгаване???????/
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Admin » Чет Яну 26, 2006 5:59 pm

Значи аз не съм разбрал преди... Питах пак и се оказа, че според моят източник (;):beer:) това е проблем на клапана на рибаунда (по-точно на обратния клапан), но се проявява при сгъване на вилката. С две думи - обратният клапан на рибаунда (който пропуска маслото при сгъване на вилката, за да може после то да премине през същинския клапан, който да забави разгъването) се очаква да не създава никакво съпротивление, но ри някои вилки се оказва, че не е точно така и в един момент, когато капацитетът му бъде надхвърлен, вилката не може да се сгъне повече. Нещо такова. Съжалявам, ако съм подвел някого. :I И, разбира се, този път уточнявам, че не претендирам това да е единственото мнение по въпроса.
:D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 61 госта


cron