въпрос

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

въпрос

Мнениеот bobeca » Нед Яну 15, 2006 10:06 pm

Здравеите всички.Днес съм много радостен защото се здобих с ново колело:D!Проблема е че преди бях с Ultra Proton :I и сега се чувствам като индянец пред новото колело.Имам въпрос спрямо вилката и задния амортисьор.Вилката ми е SR Suntour XCP-75 DJ (проверих в ЧЗВ и потърсих но ненамерих решение!!!)и има две врътки за регулиране отгоре.Има две оранжави показателчета които се мърдат нагоре и надолу, но немага да разбера към "-" или "+" е по мека вилката!Задния амортисьор e DNM и има някъква червена врътка която незнам за какво е!модела не го знам но знам че е с масло!Мерси поредварително и ако съм препуснал нещо полезно което ще ми отговори в ЧЗД сори!
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот mih » Нед Яну 15, 2006 10:43 pm

Честито и да ти носи само приятни емоции и много здраве!

Врътките на вилката я втвърдяват към +, а червената врътка на задния амортисьор е за настройка на връщането, т.е. на скоростта на разгъване на амортисьора. Тъй като при тези амортисьори въпросните врътки имат свойството да падат поради недоброто фабрично затягане, можеш да я позатегнеш преди Богът на Червените Врътки да я е привикал при себе си... ;)
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bobeca » Пон Яну 16, 2006 6:10 am

Мерси за информацията!:beer::beer::beer:
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Пон Яну 16, 2006 7:13 am

bobeca, зАрежи математическите знаци, жълтите индикатори във врътките са директно свързани с пружините в подпорите под тях - колкото по-потънали са индикаторите, толкова по-натегнати са пружините, съответно за най-мека работана вилката ти искаш врътките ти да са едно щракване на преди крайно ляво положение (индикаторите изтеглени максимално нагоре).

За задния амортисьор, обикновено колкото повече "навиваш" (въртиш надясно) врътката, толкова по- бавно става разгъването му, и обратно. Бих те посъветвал като за начало да я нагласиш в някакво средно положение (броиш щракванията от крайно ляво до крайно дясно положение и делиш на две), а като покараш и усетиш как работи окачването ще си го донагласиш както ти е най-удобно. Както каза mih добре е и да й стегнеш болтчето, става с 2мм или 2.5мм шестограмче. Натегнатостта на пружината също оказва влияние на скоростта на разгъване, така че гледай и тя да ти е по вкус.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Admin » Пон Яну 16, 2006 8:43 am

Темата е по-скоро за този форум, или за общия, затова я преместих.

Искам само да добавя, че при почти всички марки и модели вилки и задни амортисьори червената врътка е за връщането (скоростта на разгъване), а синята врътка за сгъването (компресията). Неслучайно повечето производители са възприели този лесен начин за обозначаване, та да не би някой да се обърка ;) Разбира се, когато настройките са повече, може да стане и малко по-оцветено :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 16, 2006 9:17 am

Искам само да добавим, че при редица вилки на Manitou съждението [b][i]"червената врътка е за връщането (скоростта на разгъване), а синята врътка за сгъването (компресията)" [/i][/b]требе да се приема за вярно само ако се обърне с главата надоле и малко се поразмеша...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Admin » Пон Яну 16, 2006 12:02 pm

Да, Manitou са сред изключенията. При тях има доста модели, при които компресията (или пък обема на SPV камерата при продуктите с тази технология) са с червени регулатори, а връщането е със сини. Имат и модели (пак не са малко на брой), при които врътките са си черни или пък някакъв друг цвят.

Разбира се, освен цвета на врътките, е добре човек да знае какво да прави с тях, така че препоръчвам на всеки да се запознае обстойно с описанието на продукта, осигурено от производителя (ако няма такова на хартиен носител, за големите марки могат да се намерят в сайтовете им, за по-малките не съм търсил).

Edit: При Marzocchi също има немалко изключения, например "златните" врътки на 66 и 888. Едва ли ще е грешно съждението, че в това отношение италианците държат повече на външния вид, неслучайно им се носи славата и в това отношение ;)

Edit 2: Което означава, че да, допуснал съм грешка, като съм използвал израза "почти всички" - по-правилно е на негово място да се каже "много" или "повечето".
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bobeca » Пон Яну 16, 2006 1:45 pm

Сори за грешното място!:banghead: МЕРСИ НА ВСИЧКИ ЗА ИНФОРМАЦИЯТА!!!
bobeca
 
Мнения: 804
Рейтинг: 1850
Регистриран на: Съб Апр 02, 2005 5:30 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Пон Яну 16, 2006 3:27 pm

[quote="Admin"]

Edit: При Marzocchi също има немалко изключения, например "златните" врътки на 66 и 888.
[/quote]

И на Z1 FR...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта