Shimano Hone br-m601 ili Avid BB7

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Shimano Hone br-m601 ili Avid BB7

Мнениеот Phantomaz » Вто Яну 10, 2006 4:10 pm

Имайки предвид разликата в цената и това 4е едната е механи4на а другата хидравли4на ,кое е по-добрия избор? Не намерих нищо в 43В
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Admin » Вто Яну 10, 2006 4:32 pm

Не съм карал Hone, но предполагам, че спира добре. За Avid BB7 e изписано много, има и тест в сайта, където можеш да прочетеш обширното ми мнение.
Отговорът на въпроса ти мисля, че се крие предимно в това какво предпочиташ ти - механична или хидравлична спирачка и защо? По този въпрос също е писано във форума, има и теми в ЧЗВ, които предполагам, че си прочел.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Вто Яну 10, 2006 5:29 pm

Смятам, че и двете спират много, бих казал, че съм пробвал и двете (вече) :beer:. Аз лично не съм карал в екстремни условия нито една от двете но гледайки отстрани поведението на BB7 ми направи впечатление, че Любо спира с 2 пъти по-малък спирачен път от мен (той с ВВ7 аз с BR-M475 180x160 тогава) а за Hone-а отново не съм го карал в екстремни условия (все още) но до колкото съм имал база на сравнение, на сухо и... да кажем равно, спирачната сила на двете е доста близка и може би някой може да отличи някоя но аз не можах. С това на ум аз лично си избрах Hone защото въпросната спирачна сила си идва точно когато я очакваш/усещаш, това явно му се вика модулация :D. При ВВ7 тази спирачна сила се стоварва почти на куп (освен ако не си с подходящите лостчета но и те не оправят до толкова нещата)

Като цяло ако пак съм пред този избор ОТНОВО бих си взел Hone... просто ми харесва лостчето на пипане/дърпане :beer:

P.S. до сега съм карал Hone-а си само на мокро но с металните накладки които идва се съмнявам да има разлика. Още не се е разработила каточели, но ще си проличи. За момента в това си състояние в което е моята я смятам за еквивалент като спирачна сила на ВВ7

Разбира се всичко си е мое лично наблюдение/чувство и не мога да гарантирам, че е така при всички :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот layne » Вто Яну 10, 2006 5:49 pm

Както каза Любо,въпрос на предпочитание между хидравлична и механична спирачка.
Не е толкова яко да караш , колкото гадно е да не караш!
"Всичко е консуматив!"
www.ram-bikes.com
layne
 
Мнения: 865
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Дек 24, 2004 8:47 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот iliamarinov » Вто Яну 10, 2006 9:49 pm

Абсобютно прави сте. Въпросът отново е хидравлика или механика (писано е достатъчно). За механика - беззспорно изборът е AVID BBDB7, а за хидровликите - Shimano Hone e много прилична спирачка.:spin:
iliamarinov
 
Мнения: 28
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Чет Апр 28, 2005 9:04 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Phantomaz » Вто Яну 10, 2006 10:25 pm

4ел съм 4зв за механи4на или хидравли4на спира4ка, идеята ми беше като спира4на сила дали се разли4ават двете:beer:Благодаря ви ,мисля 4е реших!
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот GECKO » Вто Яну 10, 2006 11:14 pm

Не винаги въпроса е в спирачната сила, все пак спирачката е устройство за [color=red]регулиране[/color] на скоростта особенно дисковите варянти. Масивна спирачна сила имат и "Шинните спирачки" но.... все пак избора си е твой, явно вече си го направил:beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Zozka » Сря Яну 11, 2006 2:55 pm

[quote="Phantomaz"]


4ел съм 4зв за механи4на или хидравли4на спира4ка, идеята ми беше като спира4на сила дали се разли4ават двете:beer:Благодаря ви ,мисля 4е реших!
[/quote]


За серизно каране Avid + FR5 (примерно) лостове пребива Хоун точно както Maroon пребиват Manowar. Спира хем повече, хем по-добре
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот URNEST » Сря Яну 11, 2006 5:56 pm

а защо не с SD 7
http://www.sram.com/en/avid/levers/7/
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Сря Яну 11, 2006 6:35 pm

[quote="Zozka"]

[quote="Phantomaz"]


4ел съм 4зв за механи4на или хидравли4на спира4ка, идеята ми беше като спира4на сила дали се разли4ават двете:beer:Благодаря ви ,мисля 4е реших!
[/quote]


За серизно каране Avid + FR5 (примерно) лостове пребива Хоун точно както Maroon пребиват Manowar. Спира хем повече, хем по-добре
[/quote]


ами незнам ама усещането на хидравли4ната неможе да се докара

за мен ли4но исбора е шиманото,незнам коя е по силна ,но шиманото е достата4но силно
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот PtD » Сря Яну 11, 2006 6:53 pm

[quote="axelmax"]


ами незнам ама усещането на хидравли4ната неможе да се докара
[/quote]


Имаш предвид ON/OFF на Hayes Mag ли? :emlaugh:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Сря Яну 11, 2006 7:31 pm

[quote="axelmax"]


ами [b]незнам ама[/b] усещането на хидравли4ната неможе да се докара
[/quote]


roflmao :usclap:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот thekidtwist » Сря Яну 11, 2006 7:42 pm

Понеже и аз съм в същата дилема горе-долу си позволявам да се обадя,но аз се колебая м/у ББ7 И Хейс 9,та като спирачна сила знам че макар механична бб7 превъзхожда.Бих искал да попитам как се държи бб7-цата на студеното време което ни е налегнало...
One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.

The journey is the reward.....
Аватар
thekidtwist
 
Мнения: 1100
Рейтинг: 1752
Регистриран на: Пет Дек 10, 2004 11:04 am
Местоположение: Orange County,CA

Мнениеот Stuny » Сря Яну 11, 2006 7:58 pm

че на какво влияе студеното време!?
аз не забелязвам разлика в поведението и
Stuny
 
Мнения: 1257
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Окт 23, 2002 8:49 am

Мнениеот PtD » Сря Яну 11, 2006 8:16 pm

[quote="Stuny"]

че на какво влияе студеното време!?
аз не забелязвам разлика в поведението и
[/quote]


На мен ми направи впечатление, че след известно време при каране по сняг и отрицателни температури без употреба на спирачка, спирачната сила изчезва напълно. Трябва много яко да се стисне лостчето, за да започне да спира, след което работи нормално. Лично аз си го обяснявам с това, че след спиране снегът около ротора и накладките се стапя, а след това отново замръзва върху накладките. Би трябвало да важи за всички дискови спирачки, които работят без dragging.

Някой друг да сподели?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Disturbed » Сря Яну 11, 2006 9:12 pm

[quote="PtD"]

[quote="Stuny"]

че на какво влияе студеното време!?
аз не забелязвам разлика в поведението и
[/quote]


На мен ми направи впечатление, че след известно време при каране по сняг и отрицателни температури без употреба на спирачка, спирачната сила изчезва напълно. Трябва много яко да се стисне лостчето, за да започне да спира, след което работи нормално. Лично аз си го обяснявам с това, че след спиране снегът около ротора и накладките се стапя, а след това отново замръзва върху накладките. Би трябвало да важи за всички дискови спирачки, които работят без dragging.

Някой друг да сподели?
[/quote]


аз имах подобен проблем с хейс мх2;
след возене на романски, миналата зима, апаратът беше замръзнал - не не можеше да се стисне лостът и имах лед по накладките/роторът;
но след няколко интензивни опита за спиране се оправи;

@thekidtiwst - с бб7 до сега не съм имал проблем в какъвто и да е условия - от кал до -15 градуса(освен посоченият от PtD, който ми се е случвал на всяка спирачка, която съм карал през зимата)
Ако видиш крадец, прати го в Пирогов да се мъчи
Disturbed
 
Мнения: 190
Рейтинг: 1195
Регистриран на: Съб Дек 24, 2005 2:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Zozka » Сря Яну 11, 2006 9:13 pm

[quote="PtD"]

[quote="Stuny"]

че на какво влияе студеното време!?
аз не забелязвам разлика в поведението и
[/quote]


На мен ми направи впечатление, че след известно време при каране по сняг и отрицателни температури без употреба на спирачка, спирачната сила изчезва напълно. Трябва много яко да се стисне лостчето, за да започне да спира, след което работи нормално. Лично аз си го обяснявам с това, че след спиране снегът около ротора и накладките се стапя, а след това отново замръзва върху накладките. Би трябвало да важи за всички дискови спирачки, които работят без dragging.

Някой друг да сподели?
[/quote]


напълно вярно според мен :thumbu:
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот RaveUnit » Сря Яну 11, 2006 10:49 pm

хора май спирате прекалено много :Р

тази ъъъ Hone, ротора й за какъв монтаж е, или можеш да си купиш какъвто ротор ти трябва ?
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот GECKO » Сря Яну 11, 2006 11:40 pm

Ми моя:

[img]http://www.bgphoto.net/photos/3398/o632714922675156250.jpg[/img]

си е с ротор IS 203мм (ХТ) и метални накладки, до колкото знам се продават и с CL 203мм ротори а според производителя има и 160мм ротори като опция но не знам дали се предлага във Веломания. За задна ако не се лъжа има само CL 160мм ротори.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот PtD » Чет Яну 12, 2006 2:25 am

[quote="RaveUnit"]

хора май спирате прекалено много :Р
[/quote]


тц, виж тук:

[quote="PtD"]
при каране по сняг и отрицателни температури [b]без употреба на спирачка[/b]
[/quote]
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Admin » Чет Яну 12, 2006 11:08 am

@PtD
И моите така правят, доста неприятно усещане :D Но поне е за кратко, преди с V-спирачките, като замръзнеха, можеше половината планина да се спусне без да се оправят ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Чет Яну 12, 2006 11:45 am

Мойто пък само бучи и спира, а хората се плашат се едно ще ги гази трамвай но си спира;) а иначе до сега на сухо и топло не съм пробвал как работи :P а отзад на органичните просто... спиране няма :splat:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот tailor » Чет Яну 12, 2006 6:23 pm

[quote="Phantomaz"]

Имайки предвид разликата в цената и това 4е едната е механи4на а другата хидравли4на ,кое е по-добрия избор? Не намерих нищо в 43В
[/quote]
понеже не съм много в час - каква е разликата в цената?
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот URNEST » Чет Яну 12, 2006 8:43 pm

само спирачка и ротор HONE 203мм струват 150лв,а пълна 300лв http://www.velomania-bg.com/service.html
Avid bb7 203мм 250лв.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Чет Яну 12, 2006 9:54 pm

И квоо? Ръкохватка + маркуч + масло = 150лв ?:D
При положение, че ръкохватката, която влиза в комплекта струва 46лв отделно... излиза, че маслото и маркуча са 104лв :I Ако продължим с разсъжденията... само роторът, който се продава заедно със спирачката за 150лв струва 40лв и е за CL. По сравнение на цените между 160мм-те ротори на shimano излиза, че IS роторите са приблизително два пъти по-скъпи от CL роторите. Ако спазим това отношение при 203мм-те ротори => 203мм IS струва 40лв отгоре (80лв), което прави:

150лв (цената на спирачка със CL ротор) + 40лв (надценка за IS ротор) + 46лв (за спирачно лостче) = 236лв. 300 - 236лв = 64лв за маркуч + масло... пак не се връзва. Така-че не знам кое не е наред в изчисленията :)
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот tailor » Чет Яну 12, 2006 11:19 pm

[quote="bodom"]

И квоо? Ръкохватка + маркуч + масло = 150лв ?:D
При положение, че ръкохватката, която влиза в комплекта струва 46лв отделно... излиза, че маслото и маркуча са 104лв :I Ако продължим с разсъжденията... само роторът, който се продава заедно със спирачката за 150лв струва 40лв и е за CL. По сравнение на цените между 160мм-те ротори на shimano излиза, че IS роторите са приблизително два пъти по-скъпи от CL роторите. Ако спазим това отношение при 203мм-те ротори => 203мм IS струва 40лв отгоре (80лв), което прави:

150лв (цената на спирачка със CL ротор) + 40лв (надценка за IS ротор) + 46лв (за спирачно лостче) = 236лв. 300 - 236лв = 64лв за маркуч + масло... пак не се връзва. Така-че не знам кое не е наред в изчисленията :)
[/quote]
В цената на Avid влиза ли лостче, броня, и др.?

За Hone:
. маркуч = 31лв
. Масло ~ 15
. Готова за монтаж (пълна с масло)
. Диск на CL е по-евтин от IS - политика на Shimano

Можеш да си я вземеш на части - наистина излиза по-евтина ~ 245лв
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот Phantomaz » Чет Яну 12, 2006 11:25 pm

нека се вклю4а пак! Ако си взема хоун, ще съжалявам ли примерно за това 4е с в-брейка съм спирал по-добре отколкото с тази дискова спира4ка и съм се набутал с 245лв
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Admin » Пет Яну 13, 2006 12:26 am

Със сигурност няма да изпиташ подобни неприятни усещания! :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Phantomaz » Пет Яну 13, 2006 12:07 pm

[quote="Admin"]

Със сигурност няма да изпиташ подобни неприятни усещания! :D
[/quote]



Зна4и няма проблем. А между другото идеята беше поведението на едната и другата спира4ка на сухо, понеже разбирам 4е при други условия ,дисковата спира4ка има предимство
Life without a danger is a waste of oxygen!!!
Phantomaz
 
Мнения: 96
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Фев 15, 2005 2:23 am

Мнениеот Admin » Пет Яну 13, 2006 12:24 pm

И на сухо V-спирачките, които могат да се сравняват с хубава дискова са много малко, ако изобщо има такива.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта