Увеличаване на ход и оправяне на луфт

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Увеличаване на ход и оправяне на луфт

Мнениеот Nymphetamine » Вто Яну 03, 2006 12:01 am

Здрасти и Честита Нова година! :)
Имам вилка J3 и до сега съм я карал съвсем малко и вече започнах да забелязвам луфт във нея. Струва ми се че още от магазина беше леко разлуфтена, но сега се увеличи доста. При спиране се усеща леко потропване, наподобяващ луфт в чашките. В нормално положение с 0 sag и при стисната предна спирачка, вилката се клати. Въпроса ми е дали това може да се оправи при сервизиране не вилката?
Втория ми въпрос е от къде мога да намеря шишове за вилакта, за да се увеличи хода? Това казаха, че трябва да се направи от RAM Bikes, но не били внасяли такива. Ще бъда благодарен ако някой ми даде информация за място, където да се продават подобни или ако някой предложи оферта. Трябват ми за 125мм ход. Също така ми е интересно как се осъществява процедурата. Мерси предварително за инфото.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот layne » Вто Яну 03, 2006 12:25 am

Нямаш ли гаранция за вилката?Ако имаш оди да попиташ в Бас къде е проблема.
Не е толкова яко да караш , колкото гадно е да не караш!
"Всичко е консуматив!"
www.ram-bikes.com
layne
 
Мнения: 865
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Дек 24, 2004 8:47 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Вто Яну 03, 2006 1:32 am

Е, малко съм от Пловдив, но ще питам. :) Просто искам да знам дали е оправимо. Луфта е лек и за сега не ми пречи, но ако нещата станат сериозни, да взема да предприема мерки. Просто тоя луфт го нямаше до сега, а от няма и 50 километра каране, неможе да се разлуфти. До сега съм я карал на максимална твърдост, не е продънвана. Опасявам се, че е фабричен луфт. Не знма дали при това положение трябва да се подмени или да се сервизира без заплашане...
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот C_Mo » Вто Яну 03, 2006 1:40 am

Схемата е следната:
- Отиваш там където си си купил колелото и обясняваш какъв е проблема и/или какъв ъпгрейд ти трябва.
- Предполага се, че хората там си разбират от работата и проверяват за какво става въпрос... като има луфт да не е от спирачките или чашките и т.н.
- Ако е от вилката я оправят при наличие на инструменти и резервни части или я пращат на дистрибутора да си я блъска в главата.
- След известно блъскане (на глави и вилки) ти си получаваш ремонтираната вилка...и пишеш доволно във форума какво е станало и как си много доволен, че въпреки проблемите, които си имал те са били разрешени.... или се оплакваш от замесените лица как нищо не са направили и, че са ***** и продават **** и ***** и т.н.

А не наопъки.



Шанса да намериш резервна част от този вид пишейки във форума след като вече си питал вносителя клони към нула.

Както и да е...
Аватар
C_Mo
 
Мнения: 1495
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 8:45 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Вто Яну 03, 2006 10:31 am

Че ще ги направя тези неща, ще ги направя, но не виждам какво лошо има и да попитам. Търся и чуждо мнение. Нали за да пиша доволен/ядосан във форума, трябва все пак да си изложа проблема?:dunno: С думите си за шишовете също така питам дали някой не разполага с такива, но да не ги ползва. Пък и не знам какво правите вилките от RAM Bikes, но на мойта се забелязват следи от монтиране на дискова спирачко по ушите. Как става това, след като вилката не е пипана въобще...уж?
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот bikerider » Вто Яну 03, 2006 12:26 pm

Независимо от C_Mo ;) аз имам сходни виждания:

[b]Първо[/b] мини по каналния ред. Тоест както ти каза C_Mo - магазина, дистрибутора и.т.н. Не че знам кой е в момента официален дистрибутор на Marzocchi но няма и значение към същината.

Ако така не се оправят нещата (тоест чрез гаранции или ремонти) мисля, че тогава е редно да търсиш помощ тук. C_Mo искаше да каже да не прескачаш каналния ред. Ако за такъв съвет питаш - ето ти го.

Второ, луфта е нормално явление (лагерите са консуматив) и е обект на ремонт. Дали ремонта ще е за сметка на магазин/дистрибутор (т.е. под гаранция) или за твоя сметка също няма отношение към въпроса. Съветвам те обаче да не отлагаш, защото това ще доведе до сучене на предницата, т.е. намален контрол при завой и спиране.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Zozka » Вто Яну 03, 2006 12:31 pm

[quote="bikerider"]

Не че знам кой е в момента официален дистрибутор на Marzocchi но няма и значение към същината
[/quote]


защо ли си мисля че идва реч за Рох Шох Джудо, а не за Dirt Jumper ;)
Идат кат овци, бегат кат Офци
Аватар
Zozka
 
Мнения: 2167
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юни 02, 2003 2:46 pm
Местоположение: Cuba

Мнениеот Admin » Вто Яну 03, 2006 12:32 pm

[quote="bikerider"]

Не че знам кой е в момента официален дистрибутор на Marzocchi но няма и значение към същината.[/quote]


То става въпрос за Rock Shox J3 ;)

Nymphetamine, и аз се присъединявам към горните съвети. Особено важно е да се провери дали луфтът не е от чашките - на мен например чат-пат ми се отваря луфт там и на пръв поглед се усеща сякаш е от вилката. Възможно е луфтът да идва и от накладките на спирачките, тогава пък си е съвсем нормален. Изобщо, за такива неща писанията във форумите трудно могат да са от полза, трябва да го види кадърен механик, та да установи какъв точно е проблемът. :thumb:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Яну 03, 2006 1:46 pm

Аааа, видял съм механично DJ3, простено да ми е в първия работен ден :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот gladstone » Вто Яну 03, 2006 1:46 pm

[quote="Admin"]

[quote="bikerider"]

Не че знам кой е в момента официален дистрибутор на Marzocchi
[/quote]

То става въпрос за Rock Shox J3 ;)
[/quote]


Ами да, най-малкото, къде си видял DJIII да се разлуфти? :eyebrow::angel2: (Или Toyota да не запали? ;))
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Яну 03, 2006 1:49 pm

[quote="gladstone"]
къде си видял DJIII да се разлуфти?
[/quote]


:nuts:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот gladstone » Вто Яну 03, 2006 2:17 pm

[quote="bikerider"]

[quote="gladstone"]
къде си видял DJIII да се разлуфти?
[/quote]

:nuts:
[/quote]


Шегувкам се де, просто ми се сторИ остроумно:D:drunk2:
gladstone
 
Мнения: 831
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Юли 07, 2004 11:08 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nymphetamine » Вто Яну 03, 2006 3:17 pm

де, разбира се, че ще ида при механик, но реших, че би ми било да питам и тук. Току виж някой от по-грамотните може да ми отговори. Та поогледах малко вилката, сравних с друга заводски разлуфтена , разгледах малко и чашките, и спирачките. Оказа се, че на чашките имам едва забележим луфт, според мен, но повечето иде от спирачките. Като се вгледах, болтчетата се оказаха млако по-дълги отколкото трябва, та им сложих о една тънка шайбичка и сега всичко е точно. И все пак като отида да сервизират вилката след няколко дена, ще им намекна да поогледат и те.:) Благодаря за съветите. За сега всичко е наред.
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот bikerider » Вто Яну 03, 2006 8:18 pm

Ако ми позволиш един съвет - проверявай за луфт в различните компоненти по различен начин - така ще избегнеш недоразуменията.

Какво имам предвид:
1. луфт за чашки - стискаш [b]задна спирачка[/b] и клатиш. Целта е да не се обърка с луфт във втулките на v-brake, както и да не се обърка с леко сгъване на вилката (ако стискаш предна спирачка, вилката се сгъва).
2. луфт във вилка - стискаш с едната ръка короната, с другата арката и тестваш за луфт [b]между[/b] тях.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Вто Яну 03, 2006 9:07 pm

а аз си тествам за луфт в чашките като стискам [b]предната спирачка [/b]и опирам пръст [b]о самите чашки[/b]: ако има луфт се усеща съвсем лесно разместването между отделните чаркове...

@Nymphetamine, както ти каза и Симо - действаш в обратен ред. Следващия път първо се увери, че нямаш другаде луфт и тогава се оплаквай.
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот Admin » Вто Яну 03, 2006 10:20 pm

И аз да добавя нещо по въпроса за луфта в чашките, защото по метода със задна спирачка понякога не успявам да усетя луфт, дори и да има (не знам защо, на теория методът би трябвало да действа, и при някои хора си действа, ама...)
Та: изправяте колелото на задна гума, държейки кормилото и стискате седалката между бедрата си. След това стискате и спирачните лостчета (макар че това е само за по-здрава опора) и започвате с ръце да дърпате кормилото нагоре-надолу - ако има луфт в чашките, ще го усетите. Ако е луфт във вилката, нищо няма да усетите, защото тя е във въздуха. В накладките също не се усеща.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Яну 03, 2006 10:29 pm

@mih:
Уважаеми господин Лингвисте, осмисляйте като четете - имах предвид да се стисне [b]задната[/b] спирачка и да се клати рамката (с ръка НА чашките, което мислех, че се подразбира, но явно не е така) и се проверява за луфт.

Основната идея, която г-н Лингвиста е пропуснал в бързината да ме осмее е, че така се предотвратяват недоразуменията между луфт в чашките и луфт в [b]предната:bulb:[/b] спирачка (накладки или рамена на v-brake), както и от минимално сгъване на вилката, характерно при мърдане на рамката със стисната предна спирачка.

Както се вижда - нищо сложно, просто малко трикове от личен опит. Вярвам, че господин Лингвиста ще оцени ползата от подобна постановка :dgrin:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Яну 03, 2006 10:37 pm

@Admin: да ама пак стискаш задната спирачка и клатиш рамката, признай си :rofl::rofl::rofl:

Освен това метода ти не работи за DH предница, особено Шивър с 2.6-3.0 гума, посмъртно не можеш да разбереш за луфт :D Или имаш предвид да се клати кормилото настрани?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Вто Яну 03, 2006 11:07 pm

@г-н bikewriter,

не за пръв път тълкуваш нещата погрешно - не съм имал за цел да те осмея, а просто да допълня нещо и от собствения си опит.
всъщност, по повод осмиването - в повечето случаи сам се осмиваш, само дето рядко го разбираш ;)
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Вто Яну 03, 2006 11:27 pm

нещо по същество да кажеш?
като да речем, защо например предпочиташ предната спирачка пред задната? Любо си има причини и ги каза. А ти?

Всъщност малко ме интересува с коя спирачка пробваш за луфт в Канада...

Edit: относно bikewriter - явно си доста късопаметен, щото преди време искаше съвети от тоя bikewriter относно F5-цата си... и bike[b]writer[/b] ти написа туй-онуй, помoгна с каквото можa. Сега палачинката се обърна... ама какво ли се чудя - нищо ново под Слънцето... :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Nymphetamine » Сря Яну 04, 2006 11:05 am

Благодаря за съветите. Следващия път ще гледам повече. :D
П.П. Моя начин да проверяване на луфт в чашките е като завъртя кормилото настрани, стисна предната спирачка и започна да бутам леко колелото напред. По този начин съвсем лесно се усеща хлабина в чашките с пръсти. До сега винаги е бил ефективен при мен. :)
Аватар
Nymphetamine
 
Мнения: 3197
Рейтинг: 1999
Регистриран на: Чет Фев 10, 2005 9:30 pm
Местоположение: Пловдив, България

Мнениеот bikerider » Сря Яну 04, 2006 11:25 am

[quote="Nymphetamine"]
проверяване на луфт в чашките е като завъртя кормилото настрани
[/quote]


В такъв случай съвета ми за задната спирачка е бил излишен :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Сря Яну 04, 2006 5:02 pm

[quote="bikerider"]

@Admin: да ама пак стискаш задната спирачка и клатиш рамката, признай си :rofl::rofl::rofl:

Освен това метода ти не работи за DH предница, особено Шивър с 2.6-3.0 гума, посмъртно не можеш да разбереш за луфт :D Или имаш предвид да се клати кормилото настрани?
[/quote]


Хаха, да, ако се погледне "с очите" на кормилото, клатя рамката ;):D
Сега сериозно, не знам защо, обаче явно ми липсва чувствителност в пръстите или не знам и аз къде :D Колкото и нежно да обгръщам долната или горната чашка и да клатя колелото със стисната задна спирачка, все не мога да го усетя като хората :dunno: Но проблемът си е при мен, затова и използвам по-различен метод, който описах. На практика при него с помощта на спирачките (не е задължително, но помага) и най-вече чрез краката и тялото стискам колелото и го държа неподвижно, след което с ръцете прилагам сила върху кормилото, лостът е достатъчен и ако има луфт, ако стерженът хлопа дори лекичко в чашките, успявам да го усетя. Понякога даже и пукане излиза :D
Разбира се, това го пиша само като още един вариант за проверка, когато не сте сигурни. Ако луфтът е отчетлив, не се налага да го използвам. :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот mih » Чет Яну 05, 2006 4:02 am

[quote="bikerider"]

нещо по същество да кажеш?
като да речем, защо например предпочиташ предната спирачка пред задната? Любо си има причини и ги каза. А ти?

Всъщност малко ме интересува с коя спирачка пробваш за луфт в Канада...

Edit: относно bikewriter - явно си доста късопаметен, щото преди време искаше съвети от тоя bikewriter относно F5-цата си... и bike[b]writer[/b] ти написа туй-онуй, помoгна с каквото можa. Сега палачинката се обърна... ама какво ли се чудя - нищо ново под Слънцето... :)
[/quote]

@bikewriter:
айде, дай още малко сапунка, не се излагай само с толкова, знаем, че можеш :thumb:
[img]http://bghelp.net/forums/images/smileys2/dirol.gif[/img]
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Чет Яну 05, 2006 9:02 am

[quote="mih"]
сапунка
[/quote]


За съжаление си достоен единствено за съжаление.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Пет Яну 06, 2006 7:31 pm

[quote="bikerider"]

[quote="mih"]
сапунка
[/quote]


За съжаление си достоен единствено за съжаление.
[/quote]


:lolup:ахах, [i]аз [/i]ли, бе???
:rofl:
лелии, ще колабирам от смях...
:lol:
ако трябва да бъда честен, съм ти спестил ДОООСТА само защото [i]аз [/i]те съжалявам ;)

едит: спестено
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Пет Яну 06, 2006 8:17 pm

пффффффффффффф :lol:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот mih » Пет Яну 06, 2006 8:18 pm

:emlaugh:
кога ще спреш да ми ползваш лафовете?
:D
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот Harka » Пет Яну 06, 2006 8:28 pm

Еее, айде стига де.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот kpax » Нед Яну 08, 2006 10:42 am

Judy 04 си имат фабричен луфт който става по-осезаем след няколкостотин километра. Надявах се да го оправят за 06 J - сериите но очевидно не са! Не мога да си го обясня, все пак са маркови вилки, макар и от нисък клас.
Аватар
kpax
 
Мнения: 141
Рейтинг: 1655
Регистриран на: Сря Май 18, 2005 4:37 pm
Местоположение: Ботевград

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта