Стержени

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Стержени

Мнениеот elfa » Пон Яну 02, 2006 10:45 pm

Искам да ви питам няколко неща относно стержените!Примернои моята рамка Drag F4 ако и вземам вилка(мисля да е SR Suntour Duro-E) ще се наложи да се реже стержа нали?Може и да не се отреже, но трябва да се сложата Space-ари(незнам как точно се казват!!!)!Какви са предимствата на отрязания стерж?Абе разеснете ми малко нещата около този стерж!!!
elfa
 
Мнения: 591
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Съб Юли 02, 2005 10:42 pm
Местоположение: Bulgaria, Sliven

Мнениеот Cocko » Пон Яну 02, 2006 11:37 pm

Ми по- здраво е като цяло, по- ниско кормило, поне тези аз знам.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот vpravov » Пон Яну 02, 2006 11:40 pm

Ми като изключим такива неща като дължина на челото и тн. се сещам че колкото ти е по дълъг стержена толкова по-изправен стоиш, съответно центъра на тежестта ти е по-назад и при спускане ти е по-гот (Същото зависи и от дължината на лапата).Стигне ли се до катерене обаче дългият стержен те кара да се навеждаш по-напред (както и съчетанието от къс стержен с висока вилка), което е по неудобно. Така че според това къде ще караш колелото си е добре да намериш най-добрия компромис за теб. Не е задължително да режеш стержрна си веднага. Посредством въпросните спейсъри можеш да опиташ различни варианти докато решиш кой най ти харесва и тогава да режеш.Въпроса е да намериш тази дължина на стержрна и на лапата, с която ще се чивстваш най-комфортно.Надявам се да съм и бил полезен:)
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Вто Яну 03, 2006 12:53 am

Колкото до дължината - колкото по-дълъг толкова по-голям лост имаш и оказваш по-голямо натоварване на чашките. По въпроса за правилната стойка при катерене и спускане... сещам се за едни "удължители" които се продават и се слагат саответно на лапата а в другия им край се монтира курмилото, и по този начин си регулираш стойката :beer:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот uha_rampage » Вто Яну 03, 2006 2:09 am

:eek2:
www.rampage.hit.bg
Drujba-2 County - кварталът на богатите :)
Аватар
uha_rampage
 
Мнения: 1617
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Юли 20, 2003 3:50 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bluskanie » Вто Яну 03, 2006 2:24 am

Предполагам, че следното изречение ще ти е полезно.

Стержена на вилката, след като си нахлузил челната тръба и лапата, не бива да стърчи отгоре повече от 3см (или 3 спейсъра). Може да не стърчи изобщо, а може и да ползваш 3 спейсъра. Става опасно ако са повече от 3 обаче...Когато аз си рязах вилката попитах поне 20 човека, които имат опит.Това е най-доброто събрано в 1 изречение...
Лау кучетия...
Аватар
bluskanie
 
Мнения: 5820
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Мар 22, 2005 11:37 pm
Местоположение: San Diego, CA

Мнениеот bikerider » Вто Яну 03, 2006 1:56 pm

Ако мога да синтезирам - спейсърите компенсират разликата между височината на вилката и нужната височина на кормилото.

Не е разумно да се вдига кормилото над 3-4см над челото, защото колелото става нестабилно в завой (лесно се разбалансира, точно заради големия лост).

Тоест аз лично спазвам две правила:
1. Винаги оставям резерв, дори и заради бъдещи подмяни на рамка/вилка.
2. Резерва е така нагласен, че не пречи на карането, тоест излишните спейсъри са над лапата/короната. Това обаче трябва да има разумна граница иначе може да стане лошо при падане и удар в стърчащ стержен.

Ако се налага да се кара с повече от три-четири спейсъра, значи е нужна лапа с повече издигане (макар това да не помага срещу нестабилност). Може и по-висока вилка, ако челото и базата позволяват.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Сря Яну 04, 2006 12:35 am

[quote="bikerider"]

Не е разумно да се вдига кормилото над 3-4см над челото, защото колелото става нестабилно в завой (лесно се разбалансира, точно заради големия лост).
[/quote]

И като се сетя как някои карат с кормила от ВМХ и си падат ли падат от нестабилност... :D
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот RaveUnit » Сря Яну 04, 2006 3:22 am

не, не е така, ти не разбираш, оф кво ли да ти обяснявам пък на теб :thumb:

встрани от тъпизмите [ ;) ] - кормилото прилага напрежението си върху лапата т.е. колкото по-високо е лапата спрямо короната с толкова по-голям лост това напрежение ще се предава на милата корона, уж, видиш ли, в смисъл сигурно теоретично е нещо такова, а ?
Човекът с косачката 37OH55V O773H \../{o.O}..l. Гот ми е сред тия идиопати в тая идиокрация
RaveUnit
 
Мнения: 798
Рейтинг: 1720
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 8:28 pm

Мнениеот bikerider » Сря Яну 04, 2006 1:12 pm

@Windstream: за FR/DH с BMX кормило ли си говорим? :D

Щото според мен "проблема" е проблем само на скоростни и технични участъци - лесно се залита.
За маймунджилъци и urban предполагам не е проблем да се свикне, но това не променя нищо...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта