от bikerider » Вто Яну 03, 2006 1:56 pm
Ако мога да синтезирам - спейсърите компенсират разликата между височината на вилката и нужната височина на кормилото.
Не е разумно да се вдига кормилото над 3-4см над челото, защото колелото става нестабилно в завой (лесно се разбалансира, точно заради големия лост).
Тоест аз лично спазвам две правила:
1. Винаги оставям резерв, дори и заради бъдещи подмяни на рамка/вилка.
2. Резерва е така нагласен, че не пречи на карането, тоест излишните спейсъри са над лапата/короната. Това обаче трябва да има разумна граница иначе може да стане лошо при падане и удар в стърчащ стержен.
Ако се налага да се кара с повече от три-четири спейсъра, значи е нужна лапа с повече издигане (макар това да не помага срещу нестабилност). Може и по-висока вилка, ако челото и базата позволяват.
Do or do not. There is no try...