[quote="TOYAGA"]
Преди време обещах да постна впечатленията си от Scott Genius RC30 след като ми се удаде случай да го покарам. Сега си изпълнявам обещанието...
Не знам дали междувременно някой друг от посетителите на форума е имал възможност да изпробва някакъв (RC или МС) Genius – аз поне досега не съм чул/прочел някакви отзиви. В същото време предполагам има хора, на които би им било интересно да чуят нещо от първа ръка. Няма да се впускам в някакви пространни обяснения, просто ще споделя личното си мнение относно хубавите и лошите страни на Genius RC и в частност най-ниската версия на изпълнение RC30, правейки тук-там по някое сравнение със Scott Strike 2001 и Giant NRS 2003 (модели, които съм притежавал/притежавам и смея да твърдя, че познавам доста добре). Впечатленията ми се базират на двудневно каране на въпросния велосипед (размер М, стандартно фабрично оборудван, но с друга седалка, педали и гуми) с общ пробег малко над 80 км при прекрасно слънчево време по тук-там разкаляни туристически пътеки, горски пътища и асфалт - условия, наподобяващи донякъде това, което човек може да открие на Витоша и околностите.
Първо добрите новини
• Genius RC30 изглежда доста добре. Рамката е крещящо жълта и се връзва добре с черно-сребристо-сивия цвят на компонентите.
• Велосипедът е относително лек. Не съм го мерил, но със сигурност е по-лек от алуминиев Strike и (в тази комплектация) е горе-долу на нивото на стандартно оборудван NRS 2 2003. За разлика от RC10 (основна рама и задница от легиран със скандий алуминий) и RC20 (основна рама от легиран със скандий алуминий и задница от EVO1-алуминий), RC30 е изцяло от EVO1, който никак не е лош по принцип.
• Геометрията му е много добра (изтегната) и прилича доста на тази при NRS (Strike е по-сбит). Няма да допадне на почитателите на удобната стойка върху велосипеда, но е много ефективна за яко въртене и катерене, за което всъщност е предназначена RC-модификацията. Много хубаво е това, че Genius може да се носи без проблеми на рамо (по-удобно от NRS). Поведението му е доста нервно и поратливо, което на мен ми харесва.
• Окачването му работи добре. Като цяло Genius „вози” по-комфортно от NRS.
Сега лошите
• В средното положение Traction Mode (превключването става с едно лостче на кормилото), велосипедът е направо куца баба пред NRS при ускорение – за да се постигне усещането при NRS, задницата трябва да е втвърдена докрай... Във втвърдено положение (Lock Mode) обаче Genius не е нищо друго освен хардтейл и губи сцепление при изкачване по неравен терен, което те прави бавен и те уморява. Във Full Travel Mode и спускане аз не усещам никаква разлика с NRS. Като цяло не виждам смисъл да ръчкаш нещо, след като има велосипеди, които се втвърдяват и омекват сами според конкретните условия...
• Липсата на slope на горната тръба на мен ми е неудобна. Просто не ми е приятно усещането висулките ми почти да докосват тръбата като сляза напред от седалката – при това на равно... Искам да уточня, че рамката ми беше абсолютно таман и (слава Богу!) не ми се наложи да слизам принудително на наклон.
• Разположението на задния шок (както и предполагах от самото начало) е КАТАСТРОФАЛНО. Абсолютно цялата гняс от задната гума се лепи по/около него, а формата му (заедно с всичките джаджи на дистанционното управление) е толкова сложна, че иска поне половин час изобилно миене с вода и четка след всяко каране в лека кал (за голяма кал не ми се мисли!). Освен това шокът на велосипеда, който карах ВЕЧЕ е сменен – пълен ташак! Scott са го сменили гаранционно (както и на много други велосипеди, доколкото разбрах), защото се оказало, че свръхсложната джаджа почти не работи при температури под +5 градуса... Тъпо!
• Голяма част от мoнтажа е доста... семпла за велосипед с цена 2700 евро. Оригиналните гуми са гола вода, компонентите с надпис Scott стават, но правят евтино впечатление, седалката е скръбна. Накратко – според мен иска як ъпгрейд и яки кинти отгоре на първоначалната цена...
За да не излезе от всичко горенаписано, че се опитвам да очерня Genius за сметка на NRS, искам да отбележа, че RC30 всъщност е много добър и много качествено направен велосипед, който без съмнение върши работа. Ако по принцип си падате по возила от подобен тип (твърди, леки и бързи), но искате и малко повече комфорт на возене (от ренде като NRS), ще останете доволни от RC-версията. Ако пък искате още повече ход и мекота – трябва да се насочите към МC.
[/quote]
с две думи: "не хваля NRS, ама е по-добър"
:D:D:D:8D::8D::8D::8D::8D: