Проблем със спирачките

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем със спирачките

Мнениеот Xaero » Сря Дек 21, 2005 9:51 pm

Ще ви бъда много благодарен ако някои може да ми каже как да правя Барспинове с две спирачки-като в момента жилата пречат!
Xaero
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Ное 22, 2005 5:48 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот nikitzo » Сря Дек 21, 2005 10:06 pm

[img]http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/images/drag_db3.jpg[/img]

Купи си от някой хиксар такова нещо като това на горната дясна снимка
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот afterburner » Сря Дек 21, 2005 11:09 pm

Или просто си прокарай по-дълго жило за задната спирачка, пробий тапата на чашките и пеперудката толкова, че да може да мине броня през дупките (респективно през стержена). През тях прокарваш предната спирачка. Трябва малко да си поиграеш докато достигнеш точната дължина на броните, но това е най-лесния начин.
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Чет Дек 22, 2005 3:17 am

Xaero, ако задната ти спирачка е хидравлична положението е почти неспасяемо, за механична (диск или V-brake) сложи това, което nikitzo ти препоръча, но гледай да е по-качествено (евтините обикновено са много калпаво направени). За предната спирачка ползвай идеята на afterburner, но не директно - жилото/маркуча наистина минава през стержена на вилката, но пеперудката не се разпробива, а заменя с някоя система от типа head-lock (ако не бъркам) и вече в нейното дъно се прави необходимия отвор. Друг вариант: слагаш си една хубава лапа с 3-болтово захващане към стержена, регулираш си лагерите, изхвърляш тапата отгоре и избиваш пеперудката надолу (те и без това не са основни силов елемент в цялата лагерна каша отпред), и прекарваш жилото/маркуча през стержена на чисто.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Admin » Чет Дек 22, 2005 10:00 am

А ако се наложи последващ реглаж на чашките? Нова звезда ли ще се набива? ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Чет Дек 22, 2005 10:21 am

С добри лагери и лапа реглажа няма да му е чак толкова чест, че да не оправдава огромната цена от 1.50 - 2лв за звездата. Иначе има и по-лесни начини, включващи например една по-масивничка шпилка (да кажем М10 резба) с подходяща дължина, две гайки за нея (за предпочитане едната заварена към шпилката), и две парчета 15х15, 15х20 или 20х20мм винкел (квадратна тръба) - тежка и масивна конструкция, но затова пък евтина и ефективна.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikerider » Чет Дек 22, 2005 4:33 pm

[quote="Admin"]

А ако се наложи последващ реглаж на чашките? Нова звезда ли ще се набива? ;)
[/quote]


Ми headlock-a заменя само звездата, чрез болта на капачката пак така се обира луфта на чашките. Искам да кажа ако жилото минава през стержена, headlock-a не пречи на реглажа на чашките.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Чет Дек 22, 2005 5:24 pm

Да, това е ясно, аз имах предвид ако не се използва headlock, а само махане на звездата :beer:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот afterburner » Чет Дек 22, 2005 5:29 pm

Стига глупости бре :D, хедлокове и т.н. Няма смисъл да се дават пари за нещо което даже ще направи колелото по-тежко. Или се пробива предварително пеперудката, или й се чупят 2 от "крилцата" (така, че да са едно над друго 2-те) и се разпробива/изпилва капачката. След това като се набие пеперудката тя си стои на място и е достатъчно здраво захваната, че да може да си се стегне спокойно лапата. Става бързо и евтино. Много хора караме така. А задната спирачка ако е хидравлична при един нормално дълъг маркуч (нерязан - 150-160см дълъг) няма проблем да се направят 2 барспина, че даже като е хидравлика е много по-добре, защото изчезва проблема с неспирането при навито кормило.

Чакам да ми пристигне новия маркуч за задната спирачка (165см Goodridge до колкото си спомням) и ще пусна снимки тогава да се види нагледно ситуацията, но не знам след колко време ще стане това ;)
Аватар
afterburner
 
Мнения: 733
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юни 11, 2003 8:59 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Дек 22, 2005 7:02 pm

@Admin: не съм дочел поста на Windstream :D:beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот RaMeHbT » Чет Дек 22, 2005 10:19 pm

Ае направо махай предната спирачка да няма ко да ти пречи...
RaMeHbT
 
Мнения: 74
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Авг 04, 2005 12:32 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта


cron