от bikerider » Чет Мар 11, 2004 11:43 am
[quote="TOYAGA"]
Ако оставим настрана Maxle-оста (bikerider, xtr е прав, че Tullio-то излезе доста преди QR20/QR20plus-осите на MZ – друг е въпросът дали трябва да се поощрява "технологичното развитие" движещо се по ръба на патентните права на други производители), не ви ли се струва, че под "вещото ръководство" на SRAM, RS напълно му изпуснаха края?
Аз лично не виждам в сегашната им гама смислени, конкурентноспособни и имащи право на пазарно съществуване продукти – "последните мохикани" и (относително) силни козове на RS останаха Boxxer и SID. Междувременно обаче на DH/FR-пазара Boxxer-а трябва да се бори с куп суперпродукти на Marzocchi, отдолу напират Sherman-ите на Manitou и въобще развоят на битката не изглежда никак добре. В същото време SID постепенно бива изтласкан от OEM-пазара (колко от high end-ХС-велосипедите за 2004 г. са комплектовани със SID и колко – със Scareb и Fox Х?), а хората, които биха си ъпгрейдвали велосипеда с една ДОКАЗАНО НЕПРИГОДНА за дискови спирачки вилка в днешно време са на изчезване. Според мен ако RS не се вземат в ръце и не модернизират тези два продукта, работата им е СПУКАНА...
Вместо това обаче, те се бутат в шамарите с Pike и Reba – т.е. там, където Fox, Manitou и Marzocchi са МНОГО по-напред с материала. Не казвам, че пинизи от рода на Maxle, Floodgate, MCD и U-Turn при пневматична вилка не са стъпки напред, но на фона на TerraLogic, SPV и прочие RS са яко low-tech. Не знам какво мислите вие, но аз мога да изброя поне десет РЕАЛНО СЪЩЕСТВУВАЩИ на пазара конкурента на новите Pike и Reba, които не им отстъпват нито по качества, нито като цена. Просто не виждам кой ще купува "мъртвородените" нови RS.
BTW, вчера е била финализирана сделката за покупката на Avid – от началото на лятото пласмента и R&D-то на Avid минава под шапката на SRAM. Не искам да съм лош пророк, но ако SRAM продължават в същия дух, не е изключено да осерат и Avid...
[/quote]
На мен цялата работа ми намирисва на overextension, просто господата от Чикаго се надценяват системно и искат да лапнат прекалено много прекалено наведнъж - типичен пример е това което казваш за новите вилки. Имат яки кръпки за кърпене, но не - атаката е най-важна, врага Шимански не спи... Вече съм с впечатление, че в маркетинга на SRAM измислянето на читава стратегия е след пазарния дял/приходите по приоритет...
А ако осерат Avid ще бъде жалко, но Avid и в момента са достатъчно осрани и задръстени от поръчки, така че поне ще им се влее малко свеж капитал.
Do or do not. There is no try...