от Brave » Вто Ное 22, 2005 1:01 pm
WD40 в най-добрия случай има смазващите свойства на рядко масло. Всъщност основното му предназначение е развиването на заяли резби, защото съдържа проникващо масло и някакъва много летлива съставка, която допълнително втечнва смазката. Не мисля, въпреки рекламата, че е подходящ за вериги, защото отмива маслото,което фабрично е сложено вътре между осичките на верижните звена. Няма да навлизам в подробности, само ще отбележа, че многократно, съм пръсвал WD40 по пода в коридора, настлан с обикновенна мозайка и до сега не съм успявал да направя мазно петно, което само може да ме радва, но говори и за количеството смазочен материал в него. Доколкото разбирам, колелото ти скърца от ставата на задното окачване и/или от захващането на шока(задния амортесьор) При по-качествените модели велосипеди, ставата е с капсуловани лагери, които, трудно се разскърцват, ако стане подобно нещо, просто се сменят. Факта, че пръсването на WD40 е довеждало до подобрение, ме навежда на мисълтта, че твоето окачване е на втулки (малко вероятно е капсулован лагер да се повлияе от пръсната смазка). За втулки, по-добър резултат се получава при използване на грес, защото е гъста и остава по-дълго там, където си я сложил - а именно между триещите се повърхности. Подобни сглобки при автомобилите обикновенно имат гресьорки за да се смазват лесно и често. Точния вид, не смея да ти препоръчам, защото не съм специалист в това, но за вероятно ниско разположен детайл, е очевидно, че е добра идея да е някоя хидрофобна, за да се намали въздействието на водата, калта и т.н. Относносно звуците предизвикани от захващането на шока, отново има поне две групи причини в зависимост от вида на компонентите - ако колелото ти е снабдено със някакъв приличен заден амортесьор, то той би следвало да има тефлонови втулки в които да лагерува с осите. Ако те са се претрили, обиновенно, се появява луфт, но за стъргане, вероятно, трябва да се стигне до пълното им унищожаване, което ми се струва доста съмнително. Възможно е, да се появи, подобен на скърцане шум, от самата хидравлика на шока, но според мен, той е достъчно лесно раличим за да се объркаш. Втория вариант, е да говорим за евтиното подобие на шок, който всъщност си е най-обикновенна пружина, при който поради използваните некачествени материали, скърцането, може да е причинено от твърде много причини, за да мога да ги анализирам дистанционно. Само ще те посъветвам, да го демонтираш, освобождавайки предварително пружината и да почистиш и смажеш всички достъпни движещи се детайли. Това е доста общо обяснение, но личното ми впечатление от тези устройства е, че не можеш да достигнеш до дълготрайна тиха работа на колелото без често смазване или някакъв чист късмет (шока на първия ми Спринт, не е издавал никакъв шум, а не съм го смазвал повече от 2 пъти за 2,5 г.)