BR-M495 - ima li smisul?

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

BR-M495 - ima li smisul?

Мнениеот phoog » Съб Ное 05, 2005 7:18 pm

Здравейте!
Четох всичко, което намерих, но така и не разбрах достатъчно добре ли спира М495, за да даде човек 30лв повече вместо да си купи М465. В статията в сайта пише че наклатките са по добри. Колко по добри са? Какво предимство дава монолитното алуминево тяло? Бях се насочил към М495, защото има настройка и на двете накладки, ама неска забелязах, че и М465 има.
Мерси предварително :hbang2:
phoog
 
Мнения: 85
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Юли 18, 2005 2:38 pm

Мнениеот Cocko » Съб Ное 05, 2005 7:27 pm

Монолитно тяло- по- висока коравина=> по- голяма спирачна сила и по- добър контрол над спирачната сила.
Пиши на кирлица!
Pi6i na kirilica!
Cocko
 
Мнения: 511
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Чет Май 26, 2005 8:20 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Rotting » Съб Ное 05, 2005 10:54 pm

И двете спирачки са с еднакви резинови накладки М08.
И двете са с ротор за сентър лок SM-RT52 160мм.
И двете имат настройка и на подвижната, и на неподвижната накладка.
Теглото на BR-M495 е: задна 262гр, предна 267 гр.
Теглото на BR-M465 е: задна 288гр, предна 293 гр.
Разлика между двата калипера е, че при BR-M465 можеш да свалиш задната стена, на която лежи неподвижната накладка, докато при BR-M495 цялото тяло е едно-компонентно. Тази стена при BR-M465 се захваща към тялото с два 6мм имбусни болта, които са достатъчно "дълбоки". Освен това при BR-M465 двете накладки, заедно с "пружинката" или пружиниращата пластинка са прободени от един пин, на който едното краче му се изкривява с клеща като излезе през задната стена. При BR-M495 вместо такъв пин има болт с резба само в началото, после е гладък, за да може накладките да се движат по него и накрая има прорез за зегерка. По същия начин е и при BR-M515. По-интелигентно е.

Около половин година ползвах BR-M515. Наистина това, че тялото е едно-компонентно, както е при BR-M495, ти дава една по-голяма твърдост на спирачката. Това го казвам сега, след като няколко месеца карам с BR-M465. Усеща се едно "поддаване", което го нямаше при BR-M515.
Според мен, ако си се насочил към този клас "по-евтини" спирачки, и няма да я сменеш ;) скоро време, може би си заслужава 30-те лева отгоре...
За обща култура: http://www.bikeschool.com/spokes/index.cgi
Rotting
 
Мнения: 544
Рейтинг: 1702
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 9:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bodom » Нед Ное 06, 2005 10:42 pm

Дори е видимо как задната стена "поддава" когато прилижиш достатъчно голяма сила върху нея (говоря за 465 и карам такава)
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Пон Ное 07, 2005 5:25 pm

При шимано м 475 се наблюдава същото ,което също е с немонолитен апарат.

Мисля,че ако дадеш парите ,който ще спестиш ако вземеш м 465 за по голям ротор-180мм .Ама вземи спирачка със заден преходник за да сложиш отпреде 180мм ротор

Става спирачка,която ще спира доста добре.
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


cron