И двете спирачки са с еднакви резинови накладки М08.
И двете са с ротор за сентър лок SM-RT52 160мм.
И двете имат настройка и на подвижната, и на неподвижната накладка.
Теглото на BR-M495 е: задна 262гр, предна 267 гр.
Теглото на BR-M465 е: задна 288гр, предна 293 гр.
Разлика между двата калипера е, че при BR-M465 можеш да свалиш задната стена, на която лежи неподвижната накладка, докато при BR-M495 цялото тяло е едно-компонентно. Тази стена при BR-M465 се захваща към тялото с два 6мм имбусни болта, които са достатъчно "дълбоки". Освен това при BR-M465 двете накладки, заедно с "пружинката" или пружиниращата пластинка са прободени от един пин, на който едното краче му се изкривява с клеща като излезе през задната стена. При BR-M495 вместо такъв пин има болт с резба само в началото, после е гладък, за да може накладките да се движат по него и накрая има прорез за зегерка. По същия начин е и при BR-M515. По-интелигентно е.
Около половин година ползвах BR-M515. Наистина това, че тялото е едно-компонентно, както е при BR-M495, ти дава една по-голяма твърдост на спирачката. Това го казвам сега, след като няколко месеца карам с BR-M465. Усеща се едно "поддаване", което го нямаше при BR-M515.
Според мен, ако си се насочил към този клас "по-евтини" спирачки, и няма да я сменеш
скоро време, може би си заслужава 30-те лева отгоре...