[quote="Jacket"]
Значи и аз реших проблема (май
).
Сега който има хубава вилка може и да не си губи времето да ми чете простотиите
Онзи ден си нямах работа и изгубих 3 часа да ръчкам вилката.
Какво направих... отворих вилката (за почти 3 месеца яко каране греста не беше помръднала, viva la маншони, преди за 2 дена каране отвътре вадих една шепа лайна...), изчистих греста отвътре... тая операция ми отне най-много време. Може би ако имах една от онези четки дето мият бутилките с тях щеше да е детска игра, но само с парцалчета си беше бая зор... добре поне че тия дни за засилили горещата вода, че с нея се отмива доста по-лесно. Е, не успях да я изчистя напълно защото втулките ми са пластмасови и съм ги пилил, та се беше набила направо в шуплите... Такам, оставих ботушите да изсъхнат на парното, а през това време измих и маншоните, след това почистих хубаво подпорите да не остане грам грес. Тоалетната хартия върши най-добра работа в случая. След това напоих едно парче тоалетна хартия с масло (добре познатото на всички фино машинно масло за 70ст във всяка железария... със сигурност не е най-подходящото но това имах под ръка) и намазах хубаво подпорите, но без да се оливам.
Забелязах и нещо интересно. Понеже втулките не са с кръгла форма, а от вътрешната страна имат едни ръбове, които контактуват с подпорите, последните (подпорите) се бяха вдлъбнали леко на тези участъци... забелязах го докато ги чистих с тоалетната хартия.
Та докато намажа хубаво подпорите, останалите неща бяха изсъхнали, просто сглобих вилката и днес най-накрая я пробвах.... Няма нищо общо
) движи много по-леко отколкото с греста и до края на карането (около 4 часа като днес на Алеко не беше никак топло) се втвърди съвсем незабележимо... изобщо не може да става дума за втвърдяване дори, камоли да се сравнява с предишното поведение...
Та така, който иска вилката му да работи и през зимата по-добре да забрави греста... маслото може би ще изсъхне бързо, но трябва да се капне съвсем малко за да проработи отново добре.
Ride fast, yet ride smart!
;)
[/quote]
btw, проблема може да идва от самите dust seals. ако са некачествени (често срещано явление при ниския клас вилки) е напълно възможно да се вкоравяват (не свиват), тоест и да има смазка пак да пречат на движението.
но иначе ако не е от втулките и семерингите, сигурно е от мазна мръсотия вътре, тоест това което казва Jacket е единственото смислено решение - п р о ф и л а к т и к а
:8D:
[b]Do, or do not - there's no try...[/b]