от TOYAGA » Съб Юли 16, 2005 9:30 am
Тая работа с кормилата е като оная работа със седалките...
[b]Теорията[/b]
Всеки производител на кормила се кълне, че е открил универсално лекарство за постигане на удобство, ергономичност и здравина, предлагайки някаква различна комбинация от извиване назад и издигане нагоре... Истината е, че няма универсално лекарство, щото хората са много и много различни в анатомията, навиците, предпочитанията и стила си на каране.
[b]Kакво да се прави?[/b]
Повечето качествени кормила имат скали за регулиране с неутрална (нулева) позиция и отклонение в едната и другата посока през определени стъпки. Неутралната позиция най-често съвпада с [b]"Бах'ти формулировката,ама по-добре не моем"[/b], но при определена конфигурация на кормилото (най-често създадена вследствие на някаква гениална теория на научния институт, спонсориран от производителя) може и да не съвпада. Има и кормила на специализирани в производството на суперергономични продукти фирми, които трябва да се инсталират според специални инструкции. Разпространена практика при монтаж на ново кормило е да се започне от неутрална позиция и в процеса на употреба да се правят корекции в рамките на скалата - т.е. да се достигне до най-удобната позиция по емпиричен път. Друг метод е този, описан от bikerider, но в крайна сметка гаранции, че ще се достигне до оптимална позиция няма. Няма, защото кормилото по начало може да е с неподходящи за съответния ездач параметри. Неприятното е, че няма универсални правила за установяване на тези параметри. С което се връщаме в началото...
Дръж се земьо, шоп те гази!