[quote="jivkonik"]
Въпросче?
Оста, около която се върти и клати рамото на Шимано е в същност оста в която е монтирана пружинката, която върти целия обтегач и отговаря за обиране на "корема" и опъна на веригата нали така? Ами на СРАМ механиката не е ли същата? Т.е. ако е същата и при СРАМ тази става е така направена, че не се клати т.е. доста е натегната или не знам всъщност как се постига този ефект не е ли проблем това при рязка смяна на предавките от големи към малки венци отпред например? Тогава "хлабавата" и лесно поднижна става на Шимано веднага ще изнесе обтегача назад и ще "обере" провисването на веригата, докато натегнатия и бавноподвижен СРАМ ще се забави с този процес т.е. в един момент ще се получи нежелано провисване на веригата?
Не познавам механиката на СРАМ та може и да греша. Обяснете по-подробно моля!
[/quote]
При дизайна на Шимано оста около която се клати е стегната в ухото. Има втора пружина при оста на горното колелце, която отговаря за cage-a с веригата. При SRAM (дано не се лъжа, че пак ще ми се смеят разбирачите от БАС
) e пак така, но B-tension пружината (горе при ухото) няма свободен ход напред, само назад, а той се ограничава от винтчето за реглаж, което елиминира на практика клатенето.
Ситуацията която описваш, едва ли да се получи, защото бъркаш пружините. Пружината на cage-а обира моментално хлабината на веригата и при двата обтегача, само XTR поддържа cage-а в някакво плаващо състояние за да поддържа веригата оптимално натегната или поне това е идеята доколкото се ориентирам.
Умишлено пропускам третата пружина за превключване, щото няма отношение към темата.