Проблем с един SR Suntour

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Проблем с един SR Suntour

Мнениеот Pla-men » Чет Мар 18, 2004 10:04 pm

Значи имам една вилка SR Suntour вилката е е пружини и еластомер и е по принцип ссъ 7 ход (поне за толково ми е продадаха).Купих я от Казанлък момчетата ми казаха ,че не е карана сваленае е веднага след като е купено колелото и е сменена нали с по-добра..
Така сега на проблема .. Още като е купих потъваше трудно , помислих си ,че сам лек за нея бях някаде към 60 кила (тва е преди 2 година някаде) обаче реших нали да я посмаже , земи да тръгне по леко .. да и така стана , макар и незадоволително .. обаче един ден както си бутах нагоре после се качвам на колелото и се опитвам да я натисна , нищо .. като твърда вилка ни милиметър не потъва.. блъсках я блъсках помръдна от порядака на сант . Закарах е на маистор и стоях при него да гледам какво прави човека я отвори (отви само регулаторите и изкара пруйините) и я изчисти ,и я смаза наново , пробвах колелото вървевше обаче после пак спече, реших сам да си я разглобя. Разглобих я цялата указа се ,че еластомерите са втори прожини .. незнам точно как деистават ама няма никви еластомери .. Изчистих я смазах я и пак не бачка...Обач има нещо страно тя много трудно се свиваше дори когато нямаше пружини в нея . Помислих си ,че може да е крива ,но аз не сам я блъскал а и казаха ,че не е карана.
Е въпросите са ми .. как да разбера дали е крива при положение ,че видомо не е (предполагам ,че и много малко да е крива пак ще пречи)?
И как се правят по меки този тип вилки ако въобще е възможно?
Аватар
Pla-men
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Нед Фев 29, 2004 12:31 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот freestyler » Чет Мар 18, 2004 11:03 pm

vij kvo priqtel edin ot problemite ti se reshava mnoo lesno kupuash eni prujini za klapani na lada i si gotov a tva det vilkata ne murda
moje da sa ti zamazani vtulkite po4isti gi osturji gi s noj smaji gi sloji nekvi zdravi gumi za elastomeri i si gotov ako ne pomogne na4i sa ti q prodali kriva
freestyler
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 8:03 am

Мнениеот freestyler » Чет Мар 18, 2004 11:05 pm

vij kvo priqtel edin ot problemite ti se reshava mnoo lesno kupuash eni prujini za klapani na lada i si gotov a tva det vilkata ne murda
moje da sa ti zamazani vtulkite po4isti gi osturji gi s noj smaji gi sloji nekvi zdravi gumi za elastomeri i si gotov ako ne pomogne na4i sa ti q prodali kriva
freestyler
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 8:03 am

Мнениеот Windstream » Пет Мар 19, 2004 4:58 am

Какъв модел е вилката? Откъде точно я купи? И при кой майстор я носи за профилактика? Първия въпрос се сещаш защо ти го задавам, другите два за да имам някаква представа доколко са те прецакали, ако са те прецакали изобщо де.

Сега директно по проблема - и от други хора съм чувал че Suntour-ите са много твърди, моя също ми се струваше недостатъчно мек за моите килограми. Затова го преправих още преди да го монтирам, ако ти се занимава подробностите можеш да прочетеш [url=http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=725&SearchTerms=Suntour,XCP75]тук[/url]. Проблемите които ти описваш обаче ме навеждат на една неприятна мисъл - прецакани втулки. Вече степените на прецакване са различни, но си мисля че при теб причината е яко замърсяване, още повече че майстора който я е мъчил реално изобщо не я е отварял - втулките по абсолютно никакъв начин не могат да бъдат изчистени и смазани през тръбите за пружините. Ти какво можеш да направиш - махни предното колело, вземи един шестограм 5мм, развий болтовете в долната част на краката и издърпай ботушите от останалата част на вилката. Не е необходимо дори да сваляш вилката от колелото, само обърни байка с колелата нагоре. Сега би трябвало да държиш в ръце само долната част на вилката, точно в нея са набити и втулките. BTW на дъното на тръбите трябва да има едни пластмасови буфери, изтръскай ги оттам, после махни и праховите семеринги от втулките (може и в обратен ред). Избърши с някаква мека кърпа или салфетка вътрешната повърхност на втулките, след това ги хвани с клещи за горното ръбче и много внимателно се опитай да ги завъртиш на около 60 градуса в която и да е посока - в задната част имат по едно зъбче което пък влиза в канал на крака и държи втулката да не се извади от триенето, с това завъртане зъбчето излиза от канала и вече може да се извади цялата втулка. След като издърпаш и двете втулки заемаш четката за миене на бутилки от майка/баба си и под течаща гореща вода измиваш много добре всяка тръба - като ги погледнеш трябва да видиш блестящо черно покритие, Suntour си боядисват вилките и отвътре. Изчакваш всичко да изсъхне и плъзгаш втулките обратно (те също се мият), гледай зъбчетата им да са точно над каналите в тръбите - така ще минеш без процедурата с въртенето, просто в един момент зъбчетата казват "щрак" и потъват на местата си. Сега идва момента на смазването - каква грес да ползваш обаче не мога да ти кажа, аз почти веднага минах да масло и съвета ми е и ти да направиш така. След като си запълнил всеки възможен канал на втулките с грес нахлузи онези пластмасови буфери около шишовете стърчащи от тази част на вилката която остана на байка. Вече остана само да сложиш ботушите обратно върху краката на вилката и да си затегнеш болтовете отдолу. А, май забравих да спомена че преди това маншоните съшо се мият хубаво а краката се избърсват, преди самото сглобяване пък е добре краката също да се намажат отвън леко. Сега вилката би трябвало да се сгъва чуствително по-лесно.

Еластомерите донякъде наистина са втори пружини, но имат и функцията да забавят малко сгъването на вилката (на скоростта на разгъването обаче изобщо не оказват влияние, затова не се чуди ако вилката се опитва да те хвърли нагоре). Поне по идея е така, на практика не знам тъй като аз моите ги скъсих и сега ги ползвам само в последните 3см от хода, а скоростта си я регулирам с нивото на маслото: повече масло = по-бавна и прогресивна вилка и обратно.

За изкривяването - тия вилки се кривят най-лесно при падане и при силен челен удар. Следите от първото биха се забелязвали веднага (най-малко боята и лепенките ще са одрани). Челния удар, съдейки по лични наблюдения върху чужди байкове, обикновено изкривява двете тръби еднакво (накой да ме поправи ако греша) и вилката пак може да се сгъва и разгъва, така че едва ли е от това.

Надявам се да съм ти бил полезен, ако има още нещо пак питай.

P.S. В никакъв случай не стръжи втулките с нож, най-много да ги разхлопаш, а и определено ще прецакаш покритието на подпорите.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот freestyler » Пет Мар 19, 2004 9:45 am

Mnoo sory za lo6iq suvet :(:(:( Misleh 4e taka se pravi
izvinqvai 4e te oburkah nadqvam se da ne mi se razsurdi nqkoi
freestyler
 
Мнения: 32
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 8:03 am

Мнениеот Windstream » Пет Мар 19, 2004 6:15 pm

А, покрай поста на freestyler се сетих и още нещо - като свалиш предното колело измери разстоянието между двете уши на вилката към които се захваща, след това измери и дължината на главината + конусите и вътрешните гайки: трябва да е една и съща, ако има разминаване значи главината ти събира/разтваря краката на вилката увеличавайки триенето във втулките неимоверно. Ако главината е по-къса ще трябва да подлагаш шайби между гайките й и ушите на вилката, ако пък е дълга ще ти се наложи да й сменяш гайките с по-тънки. Почти съм убеден обаче че главината ти идва къса, особено ако е с QR.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот axelmax » Пет Мар 19, 2004 7:13 pm

mnogo polezni saveti winstream a za za modela na suntour m 5000 sasta li e procedurata stoto ot izvesno vreme nesto ne se sgava mnogo lesno a poprincip projinata e meka i skarca i pri skotk se chuva zvuk ot vadeneto na tapa ot shanppansko

a kolko treba da e dalak tozi 6-gramov kluch

ne karaite a karaite
marian
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот axelmax » Пет Мар 19, 2004 8:45 pm

ai zabravih da spomena vsichko stana sled edin dajd
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Windstream » Пет Мар 19, 2004 9:44 pm

@axelmax
На тебе ли ти липсваше едната тапа на подпорите? Съветвам те в най-скоро време да я замениш, то че нова няма да намериш е ясно, ама все може да се пригоди нещо.

Иначе за вилката ти - това е процедурата за почти всички сухи вилки, изключение правят само някои модели при които за да ги разкостиш трябва през подпорите да бръкнеш с мнооого дълъг шестограм (защо е така сега не ми се обяснява пък и няма отношение към проблема ти). При Suntour вилките болтовете които трябва да развиеш се намират от долната страна на ботушите точно до ушите, следователно всеки шестограм би трябвало да стане.

В твоя случай очевидно става дума за яко замърсяване на вътрешността на вилката, причини много - от недобре уплътняващи маншони до липсата на прахови семеринги над втулките (това е заради външните пружини, ако пък има семеринги значи не съм гледал достатъчно добре). Чрез профилактиката би трябвало да се отървеш от зацепването на хода и скърцането, но за шума от тапата за шампанко идея си нямам откъде идва. Предполагам че нещо става заради водата която се е насъбрала вътре, какво точно обаче ще откриеш като разглобиш вилката.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот hlebarka » Пет Мар 19, 2004 10:23 pm

Ако я смазваш купи си грес за вилки щот с друга или с масло може да ти насича. и се заслушай като е без пружини и я движиш дали дере нещо
stvarnost nam je crno-bela, a budućnost siva
Аватар
hlebarka
 
Мнения: 1970
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Фев 09, 2004 8:14 pm

Мнениеот axelmax » Пет Мар 19, 2004 10:25 pm

mersi ,mersi mnogo no ogledah za da se raz globi mi treba ujasno dalagiqt kluch kam 26-27 santimetra ot kade da go namera .no zvuka ot shanpansko se poqvi sled kato tapata izhrakna nekade po patq sega kato slojih fino maslo veshe ne se chiva skarcane i predi slajih maslo no beshe hidravlichno i po gasto i mai nee vleznalo dobre no vapreki tova iskam da otvora vilkara za da q provera


ne se karaite a karaite
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Shimana » Съб Мар 20, 2004 4:30 pm

[quote="axelmax"]

mersi ,mersi mnogo no ogledah za da se raz globi mi treba ujasno dalagiqt kluch kam 26-27 santimetra ot kade da go namera
[/quote]

Можеш да си купиш шестограм на килограм от Металснаб.
А иначе тук я има вилката
http://www.srsuntour-cycling.com/servle ... 0000053af3
Shimana
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Ное 13, 2002 8:01 pm

Мнениеот Windstream » Съб Мар 20, 2004 10:03 pm

@Shimana
Линк-а ти нещо не работи. Освен това ако направо си купи 5мм шестостенен прът и с някаква дръжка го изполва като ключ най-много да го усуче.

@axelmax
За съжаление такъв ключ няма да намериш никъде - или си го правиш сам, или караш вилката някъде където евентуално го имат (по подразбиране това са велосервизите). И извинявай за грешната информация за вилката, на М8хх0 (не помня точния модел) болтовете са й отдолу и затова реших че и на твоята ще са така ама явно съм сбъркал :xx(:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот Pla-men » Съб Мар 20, 2004 10:42 pm

Извинявам се много ,че не съм писал от три дена обаче имах проблем с интернета и ..

А сега за вилката на нея пише SR Suntour m9050 ,а аз вилката преди да напиша поста сам я отварял и аз споменах и я изчистик цялата ... обаче тези пласмасовите работи дет са на зъбчета не ги намерих ,но то вече се разглобява за норматив пак ще я разглобя и ,че разгледам по обстоино. BTW аз я смазах със смазка за вериги и със грес , но пак ше я отварям.
Благодаря много за отговорите

А и още нещо кажете ми какъв клас е таз вилка от наи-ниските ли е
Аватар
Pla-men
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Нед Фев 29, 2004 12:31 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот Pla-men » Съб Мар 20, 2004 10:47 pm

А Windstream вилката както казах я зех от Казанлък (незнама със сигорност ама то маи е само един хубав магазин там ).
Аз сам от Бургас и тука има едно маисторче то ми я отвори ,изчисти я и смаза ,но пак не беше много мека просто потъваше :)
Аватар
Pla-men
 
Мнения: 223
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Нед Фев 29, 2004 12:31 am
Местоположение: Бургас

Мнениеот axelmax » Съб Мар 20, 2004 11:17 pm

mersi za otgovorite
dneska si vzeh fino maslo i q smazah s nego obilno sprq da skarca no naistina hodai e nasechen ste si naprava nekav kluch i ste q razglobq i ste vida kade e za smazvane ,no mi napravii vpechatlenie che na edno mestoto se odraskala ama nisto ste q vida katoq otvora aide ste pisha ako imam novini

@ shimana -na tozi sait kakvo treba da ima :?: stoto i na mene ne mi se otvarq nisto

ne se karaite a karaite
marian
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Black » Съб Мар 20, 2004 11:30 pm

[quote="Pla-men"]

Значи имам една вилка SR Suntour вилката е е пружини и еластомер и е по принцип ссъ 7 ход (поне за толково ми е продадаха).Купих я от Казанлък момчетата ми казаха ,че не е карана сваленае е веднага след като е купено колелото и е сменена нали с по-добра..
Така сега на проблема .. Още като е купих потъваше трудно , помислих си ,че сам лек за нея бях някаде към 60 кила (тва е преди 2 година някаде) обаче реших нали да я посмаже , земи да тръгне по леко .. да и така стана , макар и незадоволително .. обаче един ден както си бутах нагоре после се качвам на колелото и се опитвам да я натисна , нищо .. като твърда вилка ни милиметър не потъва.. блъсках я блъсках помръдна от порядака на сант . Закарах е на маистор и стоях при него да гледам какво прави човека я отвори (отви само регулаторите и изкара пруйините) и я изчисти ,и я смаза наново , пробвах колелото вървевше обаче после пак спече, реших сам да си я разглобя. Разглобих я цялата указа се ,че еластомерите са втори прожини .. незнам точно как деистават ама няма никви еластомери .. Изчистих я смазах я и пак не бачка...Обач има нещо страно тя много трудно се свиваше дори когато нямаше пружини в нея . Помислих си ,че може да е крива ,но аз не сам я блъскал а и казаха ,че не е карана.
Е въпросите са ми .. как да разбера дали е крива при положение ,че видомо не е (предполагам ,че и много малко да е крива пак ще пречи)?
И как се правят по меки този тип вилки ако въобще е възможно?
[/quote]
ne s noj kolega po4istiq hybavo i smeni masloto skoro smenial li si go va6no e na 100 4asa karane se smenq ako ima6 maslo de a mo6e da spe4e ot ysykvane yspeh pi6i ako iznikne ne6to
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот Windstream » Нед Мар 21, 2004 12:06 am

@Pla-men
Споко, яка е, няма да се разпадне лесно. "Тези пласмасовите работи дет са на зъбчета" се намират в горния край на дебелите тръби и влизат около 10см навътре в тях. Зъбчетата не ги виждаш защото те са от външната им страна демек в едни канали между тях и тръбите (ако има зъбчета изобщо де, вилката би трябвало да е с външни пружини които натискат точно върху втулките). Иначе щом си я разглобявал добре, обаче другия път не слагай грес а фино машинно масло, периодичното му капване във втулките (без да разглобяване, само надигаш маншоните) би трябвало да подобри работата й. Също така провери онези дължини при ушите, може и оттам да идва нещо.

Магазина го знам, малко са им надути цените но иначе са точни хора и не правят шмекерии. Само дето се чудя откъде им е попаднало колело с М9050 като Веломания такива нямат ;)

@axelmax
Ключ за вилка се прави най-лесно като в единия край на дебела стоманена тръба (ама да влиза в подпорите все пак, външен диаметър примерно 15мм) се набие стоманена тапа с глух 5.5мм отвор, в отвора се набива късо парче 5мм шестостен и всичко се заварява внимателно. Дръжка си правиш по собствен вкус.

@Black
Вилката е от по-старите модели, пружинно-еластомерна, масло няма освен ако сам не си го сложиш :D
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот axelmax » Нед Мар 21, 2004 12:39 am

@winstream -moje i po tvoq nachin da stane no misleq da vzema nekva spilka i posle na smirgela ste go naprava na 6-gram stoto ne mi se zavarqva a nema kade takache ste probam po moq nachin ako stane stane
ne se karaite a karaite
marian
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Windstream » Нед Мар 21, 2004 5:30 am

Абе много игра иска с шмиргела, пък и много ме съмнява че ще стане:
1) доста трудно ще получиш желания шестостен особено пък от цилиндрична заготовка (диска ще се плъзга);
2) ако използваш незакалена стомана здравината е под въпрос, твърде вероятно е шестостена да се замаже ако болтовете на вилката са от по-твърд материал и са затегнати много яко.

Една идея за заварките - автосервизите обикновено имат апарати за аргоново или СО2 заваряване, не е зле да провериш тия около тебе - аз точно така направих на сестрата водач за веригата от спукания преден депласьор.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот axelmax » Пон Мар 22, 2004 12:37 pm

@ winstream stana sas shmirgela bez greshka no zabelqzah che vtulkite sa nekva plasmasa i na edno mesto ednata e odraskana i e naranila shisha kakvo da naprava da q zagladali grapavinite na vtulkata i na shisha sas fina shkutka naprimer s P800 vapreki che moje da se poluchi luft ili da zavarta vtulkata i taka da premesta nadranoto mesto kato ima shans da narana shisha i na drugo meяto

ako smaja vilkata sas normalna gres kakvi ste sa posledicite za ilkata i povedenieto i na patq a ne sas gres za vilki

i ako se sestash kakav tuning moje da se napravi na tazi vlka kolko i da enisak klasai za da se podobri rabotatai ,da stane po tvarda ama da nee izisj
kva mnogo pari stoto staa nerantabilno vse pak tazi vilka e dosta evtina i zatova :):):)

ne se karaite a karaite
marian
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот axelmax » Пон Мар 22, 2004 12:49 pm

ai ako namera projina s 2 cm po dalga ili raztegna tezi koito sa originalnite i q sloja i malko prerabotq dali na tozi model ste moje da se kahi hoda sas 2 cm ama da e stabilna konfiguraciq da se poluchi stoto neiskam pak da leta pred koleloto :D:D:D

ne se karaite a karaite
marian
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Windstream » Пон Мар 22, 2004 2:25 pm

@axelmax
Пружините не ги разтягай, само ще ги скапеш, по-добре си потърси нови.

За втулката обаче не можаш да зацепя нещо - как, аджаба, втулката която служи за лагеруване между подпорите (по-тънките тръби) и ботушите (по-дебелите тръби) е успяла да се докопа до шиша (онова вътре дето си го развил за да я разглобиш)??? Или ти под шишове имаш предвид подпорите? Иначе втулката може би е добре да я шкурнеш, ама СЪВСЕМ ЛЕКО и с най-фината шкурка която намериш. Подпората обаче я остави, освен ако няма някакъв остър ръб стърчащ навин който да задере във втулката, ако е само драскотина въобще не се занимавай. И да, за завъртането си прав, хубаво би било да го направиш.

Увеличаването на хода по принцип става или като накараш подпорите да потъват повече (невъзможно в твоя случай, вилката е еднокоронна), или с изваждането им повече от ботушите (тогава обаче рискуваш да стане нестабилна и да почне да се суче). Изваждането става с по-дълги шишове (дългите болтовете отвътре), само дето идея си нямам откъде можеш да намериш нови. Също така не се знае дали дължината на подпорите ти го позволява, да не стане така че да вдигнеш хода с 3см а подпорите в разгънато (ненатоварено) състояние да влизат едва наполовина във втулките...

Пък за греста - ако в долния край на ботушите няма никакви дупки направо им наливай маслото, само гледай нивото му (разстоянието между повърността на маслото и горния ръб на подпората в разгънато състояние) да е равно на разстоянието от горния ръб на подпората до горния ръб на ботуша + 4-5см, това е за да може само долния край на втулките да се къпе в него и да не може да излиза през тях. Наливането става след като хубаво си затегнал шишовете в подпорите. Иначе с обикновена литиева грес може да попрецакаш втулките или пък вилката да спре да работи при по-ниски температури (не много актуален проблем за вас напоследък ;)).
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот axelmax » Пон Мар 22, 2004 3:37 pm

@winstream polirahmalko vtulkite i shiha koito e nadraskan stabilmno kakto se okaza predi malko veche vsisko e gladko ,na botusha koito e bolta sglobqvane ima tupka koqto se pokriva ot vinta kato se zavie
a be ste q sgloba i ste karam

a i drugo kak moga da nategna projinata i da q otpuskam nesto kato regulaciq vazmojno li e da se napravi
ako ne pone da q nategna za vinagi:
-ste stane li ako sloja nesto nad projinata kato po tozi nachin projinata ste e s uvelicheno postoqno naprejenie ama i namalen hod ili da sloja druga projina s po-tanka tel ili s po malko navivki no i vav sastoto vreme da e po -tvarda i po tozi nachin koto se sgava priojinata tq v sganato polojenie ste e s po-malka na visochina taka ste moje shihovete da potavat poveche ot obiknovennata ako botushite go pozvolqvat ima li nesto verno i nai veche izpalnimo

ne se karaite a karaite
marian
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Windstream » Пон Мар 22, 2004 6:17 pm

[quote="axelmax"]

a i drugo kak moga da nategna projinata i da q otpuskam nesto kato regulaciq vazmojno li e da se napravi
ako ne pone da q nategna za vinagi:
-ste stane li ako sloja nesto nad projinata kato po tozi nachin projinata ste e s uvelicheno postoqno naprejenie ama i namalen hod ili da sloja druga projina s po-tanka tel ili s po malko navivki no i vav sastoto vreme da e po -tvarda i po tozi nachin koto se sgava priojinata tq v sganato polojenie ste e s po-malka na visochina taka ste moje shihovete da potavat poveche ot obiknovennata ako botushite go pozvolqvat ima li nesto verno i nai veche izpalnimo
[/quote]

По принцип можеш да сложиш по един пръстен над пружините който да ги свие и понатегне малко, обаче както ти сам отбеляза е много вероятно да ти намалее хода. По-добре си потърси пружини със същата геометрия но от по-корава тел. Тоя номер с подмяната на пружините обаче няма да мине, аз неслучайно казаш че проблема е че вилката ти е еднокоронна а не с външни пружини - подпорите са фиксирани към короната и ако ги направиш да влизат по-надолу в един момент гумата започва да ти стърже в короната. При двукоронните вилки това донякъде може да се избегне ако си с по-къса челна тръба и подпорите ти идват малко дълги, тогава можеш да ги издърпаш малко надолу (т.е. да вдигнеш короните нагоре) и съответно да увеличиш потъването им в ботушите без опастност за гумата.
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот axelmax » Пон Мар 22, 2004 6:53 pm

@winmstream da prav si che mouje gumata da zapochne da stajarje v koronata ste izmera i ste pisha,no da znaeh ima i drug nachin da se vdignat shihovete kato se napravi po dalag bolt i se namalqt nekvi gumichki tuka deto sa gi sloji li i s podalgite projini ste opanat shisha , na tvoq suntour kolko sa dalgi shihshovete katoto gi merih bez koronata i botushite ti na vilkata kolko sa dalgi sas i chasta na vtulkite koito se pokazvat 5 m ako ne se laja pitam za da vida dali pone botushiteti sa kato m5000 no se samnqvam mnogo da e taka stoto samo edin pat sam vijdal xcp 75 i nemoga das resha

imahli isq za da mi badeh po polezen

ne se karaite a karaite
marian
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот Shimana » Пон Мар 22, 2004 6:55 pm

[quote="Windstream"]

@Shimana
Линк-а ти нещо не работи. Освен това ако направо си купи 5мм шестостенен прът и с някаква дръжка го изполва като ключ най-много да го усуче.
:xx(:
[/quote]

Абе е това
[img]http://free.bol.bg/teopashova//siteos.suntour.jpg[/img]
Ама гледам че вече не е актуално:)
А иначе влизаш в
http://www.srsuntour-cycling.com
fork
намираш си модела и там най-отдолу в повечето случаи има Exploded view .pdf
Shimana
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Ное 13, 2002 8:01 pm

Мнениеот axelmax » Пон Мар 22, 2004 8:46 pm

Qshimana mersi no i az gi tarsih ama bez rezultat

@winstream -proverih i 30mm ako se ovelichi hoda i ste spreguta sledovatelno 30mm -20mm = 10 mm rastoqnie zmejdu gumata i koronata da ima i mesto za boklucino

ako se naopravat nekoi ppo drastichni promeni hoda na viskate moje i da stane i 90mm-100mm s malka promqna v zdravinata kakto i po otno shenie na smazvaneto gotov sam da pojertvam tazi vilka ste mi e polezno da mi predlagate vsichki vie vashi idei stiga da sa realni 9ni ispalnimi taka ch=e imam nekoi pitaniq :
1-vtulkite na po hubavite vilki ot kakav material se pravat
2- kade mogat da mi napravat vtulkikade moje da mi napravat projini
3-projini ot splesnata tel imali ,ne kakto obiknovennite s kragglo sechenie celta mi e da moga kato svivam vilkata ,projinata pri sganato polojenie da zaema po malko mesto sledovatelno ste izvajdam shishovete po malko koeto ste zapazi zdravinata do nekade
4- boltoverte pri vilkite na suntour zakalenili sa ili ne

zasega tolkova ne se karaite a karaite
marian
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот axelmax » Вто Мар 23, 2004 11:02 am

i oste edin vapros imali prujini koito da sas sas razlichna tvardost po daljinata na celata ,toest ot nachalo da epo meka i kam kraq da epo tvarda abe nego abqsnih dobre ama ste me razberete

ne se kraite a karaite
marian
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 23, 2004 11:16 am

[quote="axelmax"]

i oste edin vapros imali prujini koito da sas sas razlichna tvardost po daljinata na celata ,toest ot nachalo da epo meka i kam kraq da epo tvarda abe nego abqsnih dobre ama ste me razberete

ne se kraite a karaite
marian
[/quote]


Има такива пружини (не с различна твърдост на материала, а с различни параметри на спиралата, което води до същия ефект), но не ме питай откъде можеш да се сдобиеш с такава, подходяща за MTB-вилка...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта