Никсън възкръсна! Треперете :)))

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Никсън възкръсна! Треперете :)))

Мнениеот TOYAGA » Пон Мар 01, 2004 8:44 pm

Малко инфо от първа ръка, което няма да намерите (токова рано) никъде другаде... Както обикновено :D:D:D

Както обикновено през последните 2-3 години, и тази пролет Manitou започват суперпредсрочно с представянето на новите си модели за 2005 година. На първи март 2004 г. (т.е. днес), избрани "специалисти" са били поканени в Темпи (в пустинята близо до Финикс, Аризона), за да им бъдат демонстрирани на теория и на практика два от най-важните продукти за следващата моделна година – новата "ендуро"-вилка "Nixon" и основно преработения въздушен "Swinger 4-Way".

"Nixon" е изцяло нова разработка на фирмата, която външно напомня страшно много на "Sherman". По вътрешното си устройство обаче, показаният от Manitou "Nixon Platinum" (топмодела на гамата) e коренно различен от FR-модела и работи с пневматични пружини. През следващата година гамата от версии на "Nixon" ще включва още две вилки със стоманени пружини и две с пневматични, които обаче ще се различават от "Platinum" по системата за амортизация (Damping-a). Единствено "Platinum" ще разполага и със системата "IT" за дистанционна промяна на хода с лостче на кормилото.
С натискането на въпросното лостче надолу, ходът може да се скъсява безстепенно от максималните 145 милиметра до минималните 15 мм. Този "номер" се осъществява посредством фиксираното към лостчето жило, което отваря клапан в левия крак на вилката и свързва негативната и позитивната камера на пневметичната пружина. Тъй като след това действие за пружина служи целия наличен обем в левия крак, Manitou обещават еднакво "мазна" характеристика на работа на пружината независимо от дължината на хода - променя се единствено прогресията, което е желан ефект.
В десния крак на "Nixon" е разположена модифицирана SPV-система за амортизация, която според Manitou ще спомогне за постигането на по-добра чувствителност към малките неравности – основен пункт, по който са критикувани сегашните SPV-вилки. Истинската сензация обаче е теглото на "Nixon" – Manitou твърдят, че "Nixon Platinum" няма да тежи повече от 2 килограма! В момента вилка с ход 145 мм и подобно тегло на пазара няма, а версията на Platinum с 20-милиметрова ос ще тежи с около 200 грама повече (т.е. около 2,2 кг, което също е рекорд). Според Manitou ниското тегло е станало възможно благодарение на конифицираните тръби на краката, кухата корона, пневматичната пружина, малкото количество масло в системата и конструкцията Reverse-Arch, позволяваща висока устойчивост при ниско тегло.

Ето така изглежда Nixon Platinum
Изображение

Tова е лостчето на IT-системата...
Изображение

... а това е горната част на короната
Изображение

Новият "Swinger" се различава от досегашния предимно по увеличения обем на пневматичната пружина. Въпросното увеличение е само от полза – благодарение на по-ниското налягане в камерата надеждността на работа се повишава, характеристиката става по-линейна, а това води до по-голям ефективен ход на амортисьора. Системата за амортизация SPV също е претърпяла модернизация, като наред с новите тефлонови уплътнения шокът вече разполага с нещо като "пред-SP"-клапан, подобряващ чувствителността на окачването при поемане на малки неравности.

Ето го Swinger 4-way 2005
Изображение

"Спецовете", поканени от Manitou са имали възможност да тестват новите продукти и на практика, като за целта организаторите на презентацията са им предоставили няколко Elan Able One, оборудвани с "Nixon Platinum" и новия "Swinger" – според Manitou въпросните велосипеди променят коренно смисъла на понятието "Long Travel Enduro".

Elan Able One с новата екипировка
Изображение

Излишно е да споменавам всички суперлативи на поканените по повод "новото усещане", което "Nixon" и "Swinger" създават, затова ето само няколко от тях – "велосипедът е учудващо лек за возило с такъв ход", "вилката и амортисьора работят "мазно" като със стоманени пружини", "този SPV няма нищо общо с първата версия", "IT"-системата е суперудобна" и т.н. и т.н.
Тестовете са се провели по доста тежките "National Trail" и "Mormon Trail", а демонстрации на новите чудеса е направил лично Джон Томак. Накратко – Manitou си дават зверски зор...

Старото куче JT в действие...
Изображение
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Metal_Psycho » Пон Мар 01, 2004 8:58 pm

4ove4e ti si svruh aktualen:8D:,bravo,a i 10x za infoto!
Oba4e ne6to ma hi4 ne mi haresva lost4e za hoda da se slaga na kormiloto,a i nikoga ne mi e dopadala o6te kato Rock Shox po4naha i te taka.Spored men tva sa si meko kazano izguzici.Ina4e tehnologi4no poglednato,novoto otro4e "Nixon" si e mega iako,prosto ne mi se viarva i na praktika da e taka.
A za zadnite pnevmati4nite shokove,mnenieto mi vinagi e bilo edno-ne gi uvajavam:D.Predpo4itam nadejdnost:8D:
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот batman » Пон Мар 01, 2004 9:37 pm

mda, Nixon Platinum - a opredeleno e bizuteriq :))) lost4eto ne e "izguzyk", spored moeto skromno mnenie... broqt na tezi lost4eta (po kormiloto) s te4enie na vremeto 6te se uveli4ava - nezavisimo dali ni haresva tova!!!
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Metal_Psycho » Пон Мар 01, 2004 9:43 pm

[quote="batman"]

mda, Nixon Platinum - a opredeleno e bizuteriq :))) lost4eto ne e "izguzyk", spored moeto skromno mnenie... broqt na tezi lost4eta (po kormiloto) s te4enie na vremeto 6te se uveli4ava - nezavisimo dali ni haresva tova!!!
[/quote]


Za enduro i XC moje i da e biju,moje i lost4etata da se uveli4at(tva za men vse pak si e izguzica,vse edno ne moje6 kato vseki normalen 4ovek da si go nagasi6 vednuj i da si se kefi6 bez nekvi ostri predmeti po kormiloto samo da ti pre4at),no za FR i DH nikoga 4ove4e.Daje i TOYAGA-ta sum siguren 4e spodelia moeto mnenie,moje bi:D?!!
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот batman » Пон Мар 01, 2004 10:04 pm

[quote="Metal_Psycho"]

..........no za FR i DH nikoga 4ove4e.Daje i TOYAGA-ta sum siguren 4e spodelia moeto mnenie,moje bi:D?!!
[/quote]

...da ne bi da namekva6, 4e DH i FR sa postignali MAX tehni4esko syvyr6enstvo... i nqma nakyde pove4e da se razvivat :)))
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Metal_Psycho » Пон Мар 01, 2004 10:28 pm

[quote="batman"]

[quote="Metal_Psycho"]

..........no za FR i DH nikoga 4ove4e.Daje i TOYAGA-ta sum siguren 4e spodelia moeto mnenie,moje bi:D?!!
[/quote]

...da ne bi da namekva6, 4e DH i FR sa postignali MAX tehni4esko syvyr6enstvo... i nqma nakyde pove4e da se razvivat :)))
[/quote]


EEEEEEEEEXXXXXXX,ne mi se spori s durveni filosofi.
Kade si me vidial da kazvam 4e sa MAX technologi4eski razviti???a?az takova ne6to nikade ne sum pisal:?:
Prosto pri tezi "disciplini"[:p] takiva raboti niama da sa nujni-ograni4avane na hoda,daje i anti-bobing niama da se naloji v FR,nai mnogo da go nalojat(izcialo po pari4ni pr4ini)po DH sastezaniata.
Tova e kakvoto se opitah da kaja,no pak e malko neto4no,za da go obiasna trebe se gledame o4i v o4i ina4e moje tuka 10 stranici da izpi6em i pak 6te nameri6 ne6to za koeto da se zaka4i6.
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот batman » Пон Мар 01, 2004 11:14 pm

... OK! ... iskah da kaza, 4e predpolagam - veroqtno ve4e nqkoi firmi sa se naso4ili kym razrabotvaneto na aktivno oka4vane za DH, koeto ima otno6enie kym razsyzdeniqta po - gore. Ina4e si syvsem prav za: (... vse edno ne moje6 kato vseki normalen 4ovek da si go nagasi6 vednuj i da si se kefi6... ), no zaradi pazara i konkurenciqta se nalaga da se prilagat malki marketingovi "trikove", koito vsy6nost sa tehni4eskite "hitrinki" kato tiq s lost4etata, koeto ne zna4i, 4e sa bezpolezni ;), naistina e bezpredmetno da sporim :D
batman
 
Мнения: 516
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Вто Фев 03, 2004 2:08 am
Местоположение: Bangladesh

Мнениеот Metal_Psycho » Пон Мар 01, 2004 11:21 pm

[quote="batman"]

... OK! ... iskah da kaza, 4e predpolagam - veroqtno ve4e nqkoi firmi sa se naso4ili kym razrabotvaneto na aktivno oka4vane za DH, koeto ima otno6enie kym razsyzdeniqta po - gore. Ina4e si syvsem prav za: (... vse edno ne moje6 kato vseki normalen 4ovek da si go nagasi6 vednuj i da si se kefi6... ), no zaradi pazara i konkurenciqta se nalaga da se prilagat malki marketingovi "trikove", koito vsy6nost sa tehni4eskite "hitrinki" kato tiq s lost4etata, koeto ne zna4i, 4e sa bezpolezni ;), naistina e bezpredmetno da sporim :D
[/quote]


Absolutno sum suglasen s teb,po-dobre da ne sporim.
Tva sa si onezi stari marketingovi trikove koito vsiaka firma pravi za da e konkorentno sposobna,a i vinagi da e edna kra4ka pred ostanalite.
Ot tva samo nie stradame,no pone vinagi si ostaviat vrati4ka de;).
Аватар
Metal_Psycho
 
Мнения: 3360
Рейтинг: 1993
Регистриран на: Пон Окт 06, 2003 10:50 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 02, 2004 10:00 am

Спорът ви наистина е безсмислен, защото според мен говорите за различни неща...
Metal Psycho, Nixon не е предназначен за екстремен FR, а още по-малко за DH. Очевидно става въпрос за вилка, която ще позволи на тези, които предпочитат т.нар. Enduro/EXC/Trail-стил да се поглезят с още повече ход и да бъдат способни на доста Light FR-изпълнения без необходимост да мъкнат излишно тегло и без велосипедите им да станат невъзможни за качване на собствен ход където и да било. За FR/DH-гилдията си има Sherman и Dorado – дай да не объркваме нещата. Същото важи и за Swinger – моделите с пневматични пружини определено (все още) не са това, което са моделите със стоманени, но според мен нещата в тази насока се развиват. Погледни това

[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/evolver2.jpg[/img]

и ще разбереш за какво става въпрос... Само за илюстрация ще посоча, че с този модел (пак за 2005), на последния Interbike в Лас Вегас беше оборудван новия Intense M3...

Що се отнася до лостчетата по кормилото, аз също не съм им фен, защото претрупват кокпита и са още едно нещо, което може да се преебе, да се закачи някъде, да престане да върши работа, да тежи и т.н. В случая обаче ми се струва, че Manitou си плащат старите грехове за RTA – при първата версия врътката за промяна на хода е отдолу на левия крак и е абсурд да го промениш в движение без да се пребиеш. При RTA II и RTWD, врътките са отгоре, но пак не са толкова удобни, колкото едно посягане с пръст към лостче на кормилото. А я си представи какво щеше да бъде, ако не бяха измислени ProPedal и SPV и на кормилото имаше още едно лостче за Lockout?...

Това, което НАИСТИНА ме притеснява в умопостроенията на маркетинговия отдел на Manitou е посоката, в която са тръгнали с имената на вилките си... Какво би следвало да последва след дъртия Бил Текумзе Шърман и старата кримка Дик Никсън – може би Буш старши и младши? :D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 02, 2004 10:36 am

А за да разберете защо Manitou са се залетели с такава сила към Enduro/All Mountain/Trail/EXC-нишата на пазара, ето ви ОЧЕВАДНО потвърждение, че там се разкрива дебела златна жила...

SHIMANO HONE 2005

Днес (това ще рече преди час, което пък ще рече, че дъртия заядливец отново е сред първите осведомени :^::^::^:), японците премахнаха ембаргото върху информацията за новата си Enduro/FR Light-група Hone, която ще излезе на пазара през септември тази година. Няма да навлизам в подробности, щото ме мързи (пък и сами ще видите повечето от тях на снимките по-надолу), но групата е нещо средно между XC-групата XT и FR/DH-групата Saint, компонентите й ще струват наполовина на тези на Saint и в нея са наблъскани всички нови технологии на Shimano от последните две години – Dual Control, Center Lock, Hollowtech II, монтажа на задния дерайльор на оста и т.н. и т.н.

Цялата група
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Hone/honegroup.jpg[/img]

Командите
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Hone/levers.jpg[/img]

Курбелите
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Hone/chainring.jpg[/img]

Спирачните апарати
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Hone/caliper.jpg[/img]

Задния дерайльор
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Hone/rder.jpg[/img]
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Hone/rder1.jpg[/img]


За да ви стане ясно накъде отиват Shimano с Hone, ще спомена само, че стандартният ротор е 203-милиметров (160-милиметровия се доставя по желание).

И накрая НАЙ-ГОЛЯМАТА НОВИНА:

Съвсем скоро (може би още днес) Shimano ще представят ново поколение Rapid Fire-команди за всички нови групи, които досега се предлагаха само с Dual Control. Личното ми мнение е, че сега SRAM могат да вземат новите си Trigger-и и да си ги заврат там, където слънце не огрява...:D:D:D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Мар 02, 2004 10:41 am

А как се смазва тази велика Никсън вилка? Отново ли с грес през портове, или със супер смешката semi-bath? Или най-после са решили да излязат от каменната ера? :D:D:8D::8D:

и btw, имаш ли още някаква информация за модификацията на SPV клапана? дали става въпрос за клапа на две степени (или там както се казва по инженерски :D)?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 02, 2004 11:06 am

[quote="bikerider"]

А как се смазва тази велика Никсън вилка? Отново ли с грес през портове, или със супер смешката semi-bath? Или най-после са решили да излязат от каменната ера? :D:D:8D::8D:

и btw, имаш ли още някаква информация за модификацията на SPV клапана? дали става въпрос за клапа на две степени (или там както се казва по инженерски :D)?


[/quote]


Както вероятно се досещаш, информацията за момента е доста оскъдна, затова остава само да четем между редовете... Имайки предвид казаното по повод на теглото и по-специално участъка "благодарение на по-малкия обем на маслото" ми се струва, че едва ли Nixon ще се маже с Open Bath – т.е. Manitou "остават в каменната ера" на Semi Bath-a и отново ще ползват мазане с Prep M през Microlube-портовете. Така поне ми звучи на мен...

Що се отнася на Swinger-а, този "пред SP"-клапан очевидно е отделен елемент, включен преди основния SPV, с който образуват каскадна система, по-податлива на фино регулиране. Накратко – повтаря се едно към едно историята с първия Brain (без регулируем праг, който работеше в режим on/off) и новите ProPedal/TerraLogic, при които прагът на чувствителност може да се регулира. Manitou нямат друг изход, щото Fox ще им изпапат пазарчето...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Вто Мар 02, 2004 11:25 am

[quote="TOYAGA"]
Съвсем скоро (може би още днес) Shimano ще представят ново поколение Rapid Fire-команди за всички нови групи, които досега се предлагаха само с Dual Control. Личното ми мнение е, че сега SRAM могат да вземат новите си Trigger-и и да си ги заврат там, където слънце не огрява...:D:D:D
[/quote]


Ех, най-сетне ! Сега вече ще спя спокойно [:p]:D:^:. Аз така си и мислих че ще стане... Даже не е изключено японците да са го мислили отдавна, обаче нищо не казват и само гледат сеир (изнервени консерви кат мен дет се чудят към какво ще минават в бъдеще и мърморят недоволно).

[quote]
...и отново ще ползват мазане с Prep M през Microlube-портовете.
[/quote]


Тия Microlube-портове отпаднаха за 2004... Отваряш вилката, мажеш и затваряш.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Мар 02, 2004 11:26 am

@TOYAGA
10x :D
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот TOYAGA » Вто Мар 02, 2004 11:31 am

[quote]Тия Microlube-портове отпаднаха за 2004... Отваряш вилката, мажеш и затваряш. [/quote]


Ебаси кефа...:xx(: А кога караш?
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Вто Мар 02, 2004 11:31 am

[quote="КапитанПланета"]
Тия Microlube-портове отпаднаха за 2004... Отваряш вилката, мажеш и затваряш.
[/quote]


Мдаа, великата semi-bath мътеница в левия крак... няма на света друга такава гадост за бърсане... :xx(::xx(::xx(::xx(::D:8D::^:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Admin » Сря Мар 03, 2004 12:41 am

TOYAGA, ти си егати разузнавача! :D Да не познаваш лично някой главен редактор (например на Bike) :?::D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Сря Мар 03, 2004 6:24 pm

[quote="Admin"]

TOYAGA, ти си егати разузнавача! :D Да не познаваш лично някой главен редактор (например на Bike) :?::D
[/quote]


Мммм... мисля си, че не е точно главният редактор на Bike субектът, който човек трябва да познава, за да бъде овреме и обективно информиран... И още едно уточнение - не съм разузнавач, а шпионин...

Сега сериозно. Вчера не ми остана време да ви осведомя, че Saint вече е пълна група (т.е. ще бъде през 2005) с команди, преден дерайльор и т.н.

Ето я цялата група...
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Saint/saint%202005.jpg[/img]

...а ето ги само командите (пребоядисани XT, по почина, използван и за спирачните апарати на Saint)
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Saint/levers.jpg[/img]

В състава на въпросната група влиза нова задна главина за рамки с ширина 150 мм, чиято ос е 12-милиметрова (остава си и 135-милиметровата главина с ос 10 мм).

Новата главина
[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Saint/rear%20hub%20150.jpg [/img]

Голямата новост според мен (защото е много симптоматична за скорошната поява на други едни неща) е наличието в групата на ОТДЕЛНИ лостчета за спирачки, които изглеждат така:

[img]http://web.hit.bg/bigtoyaga/Saint/brake%20lever.jpg[/img]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта