В началото на Март се сдобих с Calibre Sentry и реших да споделя впечатленията си до сега.
Още в началото искам да отбележа, че нямам продължителни впечатления от много велосипеди с които да го сравня, преди него имах Felt Compulsion 2009, който вярно ми служи към 10 години и другото е кратки проби на чужди велосипеди.
Докато се оглеждах за ново "конче" с което да обикаляме по баирите първо си мислех за нещо с ход до 140, но след като попаднах на Calibre Sentry в крайна сметка реших, че може да пробвам и с малко повече ход
. Това което ме привлече основно беше геометрията, цена на велосипеда и приличната окомплектовка.
Данни от производителя:
Геометрия Calibre Sentry 29" размер M
Head Angle: 64°
Seat Angle (Effective): 76°
Seat Tube Length: 440mm
Top Tube Length (Effective): 620mm
Head Tube Length: 102mm
Rear Centre: 445mm
BB Drop: 34mm
Wheel Base: 1240mm
Reach: 465mm
Stack: 623mm
Fork Offset: 42mm
Компоненти:
Рамка: 6061 Alloy, 150mm rear wheel travel, 148 x 12mm bolt through
Вилка: Rock Shox Yari RC 160mm
Заден амортисьор: Rock Shox Deluxe R 230 x 62.5mm
Задвижване: SRAM NX Eagle 12 speed / 32T, касета 11-50
Спирачки: SRAM Guide RE - четирибутални с дискове 200/180mm
Кормило/лапа: Kore Durox 800mm width 20mm rise / Calibre Trail 45mm
Колче за седалка: Kore Mega Stealth 150mm drop
Колела: Formula главини, WTB ST i29 TCS 2.0 32H шини
Гуми: предна WTB Vigilante TCS G2 Tough High Grip 2.6", задна WTB Trail Boss TCS G2 Tough High Grip 2.4"
Външен път на жилата и маркучите отстрани на долната тръба, закрепването е чрез легла и "свински опашки". Вътрешен път за жилото на понижаващият кол за седалка. При каране няма тракане от жилото на кола.
Данни и за мен - 180см. около 70кг. Избрах М размер.
След многото цифри е време да спомена за какво го ползвам. Обичам да карам по всякакви пътеки и в двете посоки. Живея в Габрово, така че повечето ми карания до сега са из близкия Балкан и баирите около града. Обикновенно до спускането се качвам на самоход.
Поръчката и доставката минаха без проблеми. Велосипеда пристигна опакован в кашон без поражения. Към велосипеда имаше и лепенки защитно прозрачно фолио за челната тръба, както и гумен самозалепващ предпазител за стойката на веригата.
При първите карания катаренето по пътеките около града, по които карам обикновенно ми се стори малко тегаво, но след преминаването към 29" колела, по-широките и по-тежки гуми както и цялостно по високото тегло на велосипеда си казах, че е нормално. Следващите карания вече не ми правеше впечатление толкова и взех да свиквам и тогава установих, че позицията за катерене ми е много удобна. Тежеста се разпределя много добре, предницата не се опитва да се отлепя и при големи наклони ... абе геометрията работи
. Клатенето на задницата при педалиране по равни настилки е минимално, при неравен терен е по-осезаемо, но аз не се боря за времена и позиции та не ми пречи.
При спусканията нямах проблем с големината на колелата или теглото на велосипеда и много бързо свикнах със всички благини
. Още не съм го пробвал на засукани пътеки с много серпентини, но по пътеките наоколо велосипеда се представя много добре, като пак искам да припомня, че нямам много опит с велосипеди от по-новата генерация с които да сравнявам, та мнението ми се гради основно на кефа от карането.
Компонентите макар и не от високите класове според мен са подбрани добре.
Имам проблем с изпускането на въздух от въздушната пружината в ботуша на вилката, който в момента лекувам със свинска опашка и помпене - поради усложнената ситуация с доставки предпочетох да не търся гаранционен сервиз за да не оставам без велосипед, та не знам какво е положението с гаранционото обслужване.
Другите компоненти работят без проблеми. Спирачките се справят добре. Понижаващият кол работи без забележки до сега, само командата с която идва ми беше неудобна и съм я сменил с друга. Задвижването се справя прилично на фона на отзивите за Eagle NX които четох, вярно че има забележки при превключването някой път, но за сега нищо по-сериозно.
Гумите се справят много добре - да тежки са и не са от лесно търкалящите се, но аз предпочитам малко зор нагоре и безпроблемно спускане надолу.
Шините и гумите без проблеми ги направих на безкамерни.
Задната главина и касетата са нещата, които ми се струват като най-компромисните компоненти. Не съм сигурен дали главината може да се преработи да използва XD или Microspline касетите а текущата касета е една от най-тежките.
Накратко моите впечатления:
Нагоре не е ракета, но за мен стойка при катерене е удобна и окачването не създава проблеми при педалиране.
Надолу ниската рамка ми предлага достатъчно пространство и свобода на движенията, окачването работи добре и като цяло велосипеда може много повече от това на което аз го подлагам.
Според мен едно добро предложение за по-нисък бюджет с някои компромиси, които могат да се подобряват в последствие.