малък проблем с Juicy 7

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

малък проблем с Juicy 7

Мнениеот BaiMile » Чет Юни 14, 2018 8:31 am

Здравейте,
Купих си байк настаро и едната спирачка (Avid Juicy 7) леко задържа. Опитах да набутам буталата, но май не реших проблелма. Някакви съвети? До сега с хидравлики не съм карал.
Поздрави!
BaiMile
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 12, 2011 9:58 am

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот Alexi » Чет Юни 14, 2018 8:34 am

пробвай да я блийднеш с което ще опресниш спирачната течност ,може да помогне
Boardman Team FS 650b custom build 1x11 10-42 13.4 kg
Vitus Zenium SL Disc custom build Ultegra 685/R7000 2x11 8.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2937
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот mentalhead » Чет Юни 14, 2018 9:44 am

Възможно е буталата да са запекли.

Как да ги почистиш може да видиш тук и тук

Още по темата

Важно е да внимаваш да не изкараш прекалено много някое от буталата и да се извади.

Лично аз не съм фен на идеята да слагам грес на буталата, защото не мога да си представя, че така там няма да се събира мърсотия в последствие,
но така се препоръчва да се прави. Препоръчва се силиконова грес.

В тази тема колегите споделят, че ползват силиконов спрей за целта.
Аватар
mentalhead
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1935
Регистриран на: Вто Авг 10, 2010 6:49 pm

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот BaiMile » Чет Юни 14, 2018 9:52 am

Благодаря ви!
BaiMile
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Окт 12, 2011 9:58 am

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот Yash » Чет Юни 14, 2018 10:03 am

mentalhead написа:Лично аз не съм фен на идеята да слагам грес на буталата, защото не мога да си представя, че така там няма да се събира мърсотия в последствие,
но така се препоръчва да се прави. Препоръчва се силиконова грес.

В тази тема колегите споделят, че ползват силиконов спрей за целта.

Parktool в техен клип препоръчват да се използва същото масло, каквото е в спирачката.
Аватар
Yash
 
Мнения: 319
Рейтинг: 1527
Регистриран на: Пет Юли 19, 2013 7:24 pm

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот Alexi » Чет Юни 14, 2018 7:29 pm

аз не бих смазал буталата с грес .. там градусите доста скачат ,шанса да запече е немалък .. тефлонов спрей е добра идея ,но то буталата ако са запекли ,то вероятно тяхното покритие е надрано/опечено и оправия няма да има със спрей
Boardman Team FS 650b custom build 1x11 10-42 13.4 kg
Vitus Zenium SL Disc custom build Ultegra 685/R7000 2x11 8.6 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2937
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот КоlЮ » Чет Юни 14, 2018 7:36 pm

Медна грес върши работа , както и при автомобилните така и при велосипедните,но си е най добре да се разглобят ,почистат ,прегледат и да се прецени да ли е възможно оправянето им.
Bin Big Mag , mag mich kein.
Аватар
КоlЮ
 
Мнения: 213
Рейтинг: 1561
Регистриран на: Пон Дек 25, 2017 3:19 am
Местоположение: с.София

Re: малък проблем с Juicy 7

Мнениеот koopss » Чет Юни 14, 2018 10:36 pm

Ще споделя какво открих имперично за авид. Старите им модели (jucy и elixir), по дефиниция се монтират с два комплекта шайби (от тези странните, приличащи на ябълковидно окачване), където има един чифт контактуващи с вилката и съответно същия отзад с преходника (говорим за стари системи, и отзад сме 99% с преходник/адаптер), съответно с по още един чифт върху спирачния апарат (статията на админ за elixir5 за справка и снимки). Дотук добре. Това исторически е така заради все още не стандартизирания начин на закрепване по това време и донакъде заради проблем на авид/срам.

Въпросния монтаж (с по два чифта шаиби) дава прекалено голям избор на ъгъл за спирачния апарат спрямо спирачния диск, което простичко казано означава, че буталата на спирачния апарат може да се наложи да работят в изключително лош и невъзможен за нормалната им работа наклон (или ъгъл, нека го кажем за финал "позиция").

При мен, този проблем се появи, след като реших да сложа въпросните шайби (върху спирачните апарати), което позволява затягането им спрямо диска в уникално лоши ъгли. След мъки около месец (и поръчване на комплект бутала за предна и задна спирачка), ми светна кога спирачките сдобиха този проблем (на англииски sticky pistons) - да след слагането на допълнителните шайби.

Пробвах всичко изброено по-горе преди това - почистване, смазване, сменяне на спирачна течност (няколко пъти - да DOT 5.1), докато не реших да върна старото състояние - без шайбите върху спирачния апарат.

След 15 километра работа, и двете спирачки спряха да имат проблема, като буталата започнаха да се връщат както му е реда. (в момента дори трябва да добавя спирачна течност, тъй-като се опитах в отчаянието си да сложа по-малко от нужното).

Резервния комплект бутала все още си седина рафта.


Поздрави.
Аватар
koopss
 
Мнения: 54
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Вто Юни 14, 2016 2:08 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта