niki292002 написа: (избягвам праховото, рамката се пече и не ми харесва идеята за отхлабване на здравината на алуминия),
cls6666 написа:Здравейте аз може да съм най-полезен в момента ,работата ми е свързана с изчукване ,подготвяне и боядисване на автомобили,при автомобилите също има детайли от алуминий,техниката не е много проста ,но не е и ядрена физика,подготовката и търпението са много важни,нека започна от началото ...
1.обезмасляване и измиване на рамката с обезмаслител ,вода и сапун,спирт.
2.шкурене ,ако има окиси по детайла с по едри шкурки 150-180 ,след това и там където трябва просто матиране и финни драскотини 240-320-400,целта е 400 на сухо
3.основата (грунда) също е важна стъпка при детайлите от алуминий и цинк се използа грунд праймер на епоксидна или фосфатна основа,след това най често мокро в мокро (около 10-15 мин.)най доброто са двукомпонентните филери 3:1,4:1,5:1 ,тук не съм споменал китването (с полиестерен кит) може и да има нужда,прави се преди основата и то с кит подходящ за цинк и алуминий.
4 пак шлайфане с суха шкурка около 500 или водна 800 -1000.
5 боята ...акрилни 2к или база и лак (това са металиците основно,но има и неметалици бояджиите им казват уни)),обезмаслява се преди пръскане ,восъчна кърпа -спазва се хигиена ...прах ,мазно ,вода ,околна температура всичко е важно.
стъпките са много ,няма как да се научи човек от първия път,това е основното,колкото по-качествени материали се ползват ,толкова резултата ще е уау,марки са glasurit,sikkens,dupont(axalta),ppg,standox ,препоръчвам по-бюджетни марки body,sprint,novol,de beer,mipa много са доста не съм споменал.
това е доста накратко за бояджийския занаят-нужни са мн нерви и постоянство.
УСПЕХ на тези които решат да си боядисват рамките.
Lucky Loser написа:Въпрос към автора: задължително ли е сам да си я боядисаш т.е. така си си решил за себе си или би я дал някъде да го направят вместо теб ?
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта