от Ozzie » Чет Юли 27, 2017 9:34 pm
Не знам Марко ТотеФФ ли си, що ли си, но някой по- горе каза, че постановката ти е грешна.
Значи, монтажа на левия курбел е следния:
- При разхлабени двата болта за щестогран 5 мм. нанизваш курбела на оста.
- С пластмасовата гайка обираш курбела да влезе навътре към лагера. Без да прекаляваш. То затова си и пише 5 Nm. Както каза marsa, обира се на ръка. Без да ползваш други инструменти. Щом си ~ 100 кила, то би трябвало да имаш достатъчно сила в пръстите.
- Затягаш двата болта, последователно и си готов.
Сега да позная ли, че си тръгнал да завививаш капачката, без да си разхлабил двата болта, които държат курбела към оста?
P.S. Колкото до вадене на скъсания болт, късметлия си, че курбела е разпробит изцяло. Вземаш дрелка, тънко свредло (до 3 мм. максимум) и от срещуположната на главата на болта страна, почваш да го разпробиваш на ниски обороти. Ако си късметлия, остатъка от болта ще се увлече от свредлото и ще излезе. В крайна сметка, щом главата е скъсана, резбата вече не е под напрежение и би следвало остатъка от болта да се развие лесно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...