windv написа:зимни...Забелязвам, че гредите на Thule-то ми, в средата малко подават от тежестта и клатушкането на колелото. Мисля да им пъхна нещо вътре, да ги усиля...
И аз се каня да напиша ,,два реда'' от доста дълго време по-точно едно предупреждение за напречните греди. Първо да кажа нямам никакви претенции към прудукта (багажника IVTEC) перфектен си е, но какво ми се случи заради въпросните греди. Накратко, като купих джипа го получих с багажник тип ковчек, който се монтира към гредите (задната заключваща се, предната захващаща се за тавана), които също бяха заварено положение. Карах дълго време без никакви проблеми 1-2 год. Накрая свалих ковчега и монтирах IVTEC карах два или три пъти без да имам проблем до 100 км. скорост на асфалт. И всичко започна от Локорско където се качвах с джипа до трасето по черният неравен път. Оказа се че предната греда започна да подава леко при вибрациите и големият наклон. Съответно започна да се мести и при захвата които до момента не е давал никакви индикации за проблем дори като в ковчега сме трупали кирки и друг тежък инстромент. Така в едимн момент цялата работа от едната страна се разкачи и благодарение бързата намеса на един френд, които успя да хване колелото се размина без последствия. Направих две качвания и се прибрах, като голяма помощ ми оказа момчето с буса които кара хората - услужи ми с клещи. Карах бавно на връщане. С един друг приятел оправихме всичко натегнахме проверихме за луфтуве беше ок. Така заминах за Верила планина, където между другото има уникални места за FR но си трябва джип за да се качите. Направих същата схема аз качвам джипа нагоре, пускам се, а френда ми сваля джипа и така голяма веселба цветя и рози. Тръгнахме си към 24:00 към София след гости при местни дренски аристократи и тук настъпва колуминацията.
С около 20-30 км. по неравен селски път се чу ПРАСС (въпреки че слушахме дет метал до дупка) и колелото хвръкна от покрива. Беше дори със свалена предна гума за да е по леко. За мой късмет падна в една дълбока локва с много мазна кал нямаше никакви поражения по вилката или другаде само кал и тиня. Но като погледнах предната греда беше се сцепика през средата и от тежеста и скороста едното заключване на задната греда се беше изкорубило и така цялото колело беше хвръкнало.
В последствие установих, че предната греда е ,,куче марка'' и за капак е била страшно корозирала с годините и явно не е била предвидена за такова натоварване.
За какво написах всичко това? Купувайте само качествени нови греди на известни марки за да не берете ядове като мен!