half написа:Нещо ново всеки ден
Две неща са ми малко съмнителни. Първо с отвертка не е ли рисковано за накладките и буталата и второ дали пък има чак такова значение за качеството на спирането, все пак разминаването е рамките милиметри или по-малко.
Не е рискова отвертката, тук само леко подпираш между накладката и диска колкото да накараш едната накладка само тя да се движи. Отделто отвертката е като клин и може да подпираш в различна степен.
За разминаването направо си в голяма гришка. Първо луфта общо от двете страни на диска е около милиметър... а ти си мислиш за милиметри. Второ като докосне едната накладка по рано диска тя само го загрява без да спира, от там спирачките няма кога да се охлаждат. Трето като се комбинира лекото кривене на диска и неговото загряване това води до неизбежно изкривяване. Затова може да видиш диск износен по 5-6-7 десети които си е перфектно прав и диск на 300 км който е крив. Четвърто като се криви диска накладките контактуват също под някакъв ъгъл и съответно с по-малка контактна площ. От там накладките се разработват много по-дълго време и спирачката не хваща както трябва... и малко след като са се разработили едната си отива и почва да стърже на метал... нови вакладки... нови разходи.
... Абе накратко: За да се кефите на спирачките си просто ги центровайте добре!!!