Ozzie написа:@Коцето
Вилката е твоя. Прави каквото смяташ за уместно с нея.
Лека нощ!
Точно това смята да направя. Просто питах как да стане.
Ozzie написа:@Коцето
Вилката е твоя. Прави каквото смяташ за уместно с нея.
Лека нощ!
zafirovp написа:Значи говориш за някаква си вилка реидън, която има поне 5 различни вида от 5 различни години, но както и да е. После си пуснал темата във раздел за широки приказки и накрая мисля, че си малко арогантен (нищо лично). Та както и да е. Ето ти отговора как се маха ребаунда. Понеже нямам боб да видя за кой точно модел вилка говорим ще ти го обясня като на инженер.
Източваш маслото от ребаунда.
Как става, предполагам със малко инженерна мисъл ще се справиш. И един съвет, след като вилката няма ребаунд, е добре да избягваш завойте със голяма скорост по-неравна настилка. Когато вилката се свие заради неравносите, няма какво да я спре да започне да подскача като футболна топка, а от там и сцеплението си заминава.
kobso1245 написа:Как става:
1)Взимаш вилката/велосипеда и отиваш до най-близкия читав веломагазин/сервиз, за да могат да ти настроят САГ-а.
Ако стъпка 1 не помогне(съдейки по мнението ти, че "ходът намалява" е много вероятно това да помогне..)-отиваш при тоя, дето ти я е сервизирал, и го питаш що си е оставил ръцете, или ако не ти се разправя-преглеждаш темата за веломеханици във форума и си набелязваш някои с добри отзиви.
3(щот 2 е горе..май))Сваляш вилката, носиш я на механика, той ти я оправя, даваш някви пари(според зависи), НАСТРОЙВА ТИ Я и се кефиш.
Другият вариант е да свалиш ребаунда..Ама ако наистина смяташ да си съсипваш вилката-по-добре си вземи едно ХСТ и продай Райдон-а.
пс: Тук не става въпрос за това можеш или не можеш. Става въпрос да я погледне някой, който си има достатъчно опит, минал е през достатъчно процедури и знае как да оправи проблема, какво масло да сложи и т.н. ,все тънкости, които се придобиват от опит, а не от клипчета в тубата.
пс2: Напълно подкрепям колегата над мен-като махнеш ребаунда можеш спокойно да си я караш градско, но САМО градско. Ще се държи отвратително на нещо, различно от леко разбит асфалт(да не говоря, че още се чудя за чий ще караш с незаключена вилка градско, пък и да трябва да е мека..)
Коцето написа:
Колега, човека който ми я продаде го няма. Купих я от форума. Човека я е сервизирал отлично. Изчетох доста неща за модела. Оказа се,че вилката си е твърда по начало, и каквито и схеми и манипулации да се правят по нея, ще бъде само загуба на време и пари. Затова смята идеята ми за ребаунда като най удачна.
Аман от тия сервизи. , аз отдавна си правя всичко сам по колелото.
Вилката ще се кара предимно градско, или по скоро напълно.
Просто проблема е, че във сънтър, правят нещата едно към както им дойде, и просто им слагат различни имена.
И вместо да ги продават в магазините по левче, те даже се осмеляват да им искат пари!!!!!
Не се безпокой за мита, че вилка без ребаунд, ще подскача в завоите.
kobso1245 написа:Коцето написа:
Колега, човека който ми я продаде го няма. Купих я от форума. Човека я е сервизирал отлично. Изчетох доста неща за модела. Оказа се,че вилката си е твърда по начало, и каквито и схеми и манипулации да се правят по нея, ще бъде само загуба на време и пари. Затова смята идеята ми за ребаунда като най удачна.
Аман от тия сервизи. , аз отдавна си правя всичко сам по колелото.
Вилката ще се кара предимно градско, или по скоро напълно.
Просто проблема е, че във сънтър, правят нещата едно към както им дойде, и просто им слагат различни имена.
И вместо да ги продават в магазините по левче, те даже се осмеляват да им искат пари!!!!!
Карал съм същия модел, само че 2011, със златните стеншъни дето е.
Никога не ми е била твърда(тогава бях 75кг, а и не ми беше баш градски сетъп, бях с къса лапа, с дълга можеше маалко по-добре да я настроя).
Ако си с някоя от новите версии-може и няква такава глупост да има, не съм сигурен.
пс: Сега видях, че си с новите версии, явно са се осрали. Ма те бяха по 200лв нови г/д, та за тия пари-толко..
Ако ще караш градско за придвижване-продаваш тая и си взимаш твърда(и читави грипове).
Ако ще караш градско за разходки и т.н.-продаваш тая и си взимаш някоя късоходова пружинна, която ще ти обира малките неравности.
Ако все пак искаш да батисаш читава вилка, при което ще получиш съмнителен резултат-http://www.srsuntour-cycling.com/service/download-area/consumer-downloads/bike/exploded-views/2012/sf12-raidon-x2/ . Тук схема на вилката.
За долния ти въпрос-при 2011 версията се сменя маслото на ребаунда, при 2012 предполагам е същото.
Още нещо-гледам, че не искаш да "хвърляш пари". С това, което се опитваш да направиш, ще хвърлиш доста...
penmark написа:Уж беше X2 модел, сега показваш X1....
http://www.dobrevbike.com/shop/vilki/15 ... -r-26.html
penmark написа:Ето го X2 патрона
http://www.abicid.com/uploads/products/ ... etched.JPG
Има някакви гаечни болтове по него, значи може евентуално да се отвори и да се източи маслото, но от това вилката няма да стане по-мека. Мекотата зависи колко е напомпен газовият патрон. Ако все пак решиш да го източиш си запази маслото някъде, че после ще питаш колко масло се налива.
Коцето написа:
Колега, да ти кажа честно, не знам коя година е тая вилка. Съветваш ме за твърда? Аз по твърдо от това не съм карал
Вилката в момента чисто нова е 300 лв. Абсолютно същата като тази, само че е Х2
http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... l-air.html
Защо казваш, че ще ми отидат още пари?
kobso1245 написа:Коцето написа:
Колега, да ти кажа честно, не знам коя година е тая вилка. Съветваш ме за твърда? Аз по твърдо от това не съм карал
Вилката в момента чисто нова е 300 лв. Абсолютно същата като тази, само че е Х2
http://screambikes.eu/bg/vilki-amortisi ... l-air.html
Защо казваш, че ще ми отидат още пари?
Бъх, преди като я гледах беше 240 г/д, дигнали са цените. Кофти тръпка.
Защо ще отидат пари? Защото по-евтино ще ти излезне да си продадеш тая и да си вземеш, ако ще и втора ръка, някоя от тия, които казах по-горе, отколкото да извадиш ребаунда(да разбереш, че нищо не си направил) и или да трябва да я сглобяваш отново и да си взимаш нова или да си я караш така.. Ма не пречи да го направиш, де, поне ще знаеш как се отваря/затваря ребаунд след това.
penmark написа:Мекотата зависи от това колко е напомпена. Помпи се различно според килограмите на велосипедиста. Това колко да е напомпена се мери със САГ(потъване на вилката когато седнеш на велосипеда) на вилката, дал съм клип как се мери. При 130мм като седнеш трябва да потъва около 3см.
Като извадиш патрона и погледнеш отгоре ще виждаш земята. Първо вилката така няма да работи добре защото ще се суче и второ ще се пълни с прахоляк и мръсотия, и втулките ще заминат за норматив, и вилката ще се разлуфти и ще я хвърлиш на боклука. Надявам се вече стана ясно всичко.
Коцето написа:
Друго ще направя. Ще взема едно амортисьорче от багажник на кола. Ще му сложа две пети на 90 градуса, едната долу, на края на ботуша, другата горе на люка. Давам гаранция, че работата на вилката ще бъде във стотин процента по добра, от всяка, която сънтур са произвеждали или ще произведат някога тия пияници. Защото само пияници могат да правят такива вилки.
kobso1245 написа:Коцето написа:
Друго ще направя. Ще взема едно амортисьорче от багажник на кола. Ще му сложа две пети на 90 градуса, едната долу, на края на ботуша, другата горе на люка. Давам гаранция, че работата на вилката ще бъде във стотин процента по добра, от всяка, която сънтур са произвеждали или ще произведат някога тия пияници. Защото само пияници могат да правят такива вилки.
Това, че не можеш да си настроиш вилката като хората(ако горното мнение е истина), не означава, че са боклуци. Аз лично съм карал стария модел и с читава настройка беше уникална.
А иначе каквото искаш си слагай, все тая..
офф:203мм диск, хидравлика и го караш градско??? Сериозно?
Коцето написа:Имам още един въпрос:
Вентила на вилката изглежда същия като на гумата. Може ли да се помпа със обикновена помпа, или трябва специална такава?
kobso1245 написа:Коцето написа:Имам още един въпрос:
Вентила на вилката изглежда същия като на гумата. Може ли да се помпа със обикновена помпа, или трябва специална такава?
Това зависи от вилката и помпащия. Моя райдон го помпах с нормална, но сега Рекона не мога. Идеята е, че специалните помпи са за високо налягане( каквото ти трябва при вилка), а не за обем(като при гума примерно) и бая ще се озориш с нормална, ако трябва да докараш високо налягане...
Коцето написа:Значи много правилно съм се ориентирал. не се ли махне ребаунда, чувствителност няма да има.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта