Тема за тъпи въпроси

Молим всички посетители, когато им се прииска просто да си поговорят глупости, да се помайтапят с дребни простотийки и т.н., да го направят в този форум. Тук е позволен по-груб език, стига да не е насочен към други членове на форума. Можете да пускате всичко, което като съдържание или стил би било неприемливо за останалите форуми. Но ако по наше усмотрение темата има смисъл или идея само за автора си, тя ще бъде изтривана!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 400 / 400 / 2

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Katana » Пон Юли 16, 2018 10:33 pm

Добре де каква е логиката тогава в това еднократно звено?
Аватар
Katana
 
Мнения: 400
Рейтинг: 1325
Регистриран на: Вто Юли 12, 2016 10:22 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Alexi » Вто Юли 17, 2018 7:20 am

това е просто още един начин за монтиране на веригата ,не всеки я смъква преди да и свърши живота и не му трябва бързо звено :
http://www.chainreactioncycles.com/shimano-chain-connector-pins/rp-prod52598
Boardman Team FS 650b custom build 1x11 10-42 12.7 kg
Vitus Zenium SL Disc custom build Ultegra 685/R7000 2x11 8.7 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2866
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот stoyancha » Пет Юли 27, 2018 10:48 am

С коя фирма се доставят пратките изпратени с https://www.spring-gds.com/ :dontknow:
Аватар
stoyancha
 
Мнения: 549
Рейтинг: 1349
Регистриран на: Съб Ное 21, 2015 4:31 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Lucky Loser » Пет Авг 03, 2018 11:31 pm

Защо аааджеба най-явно се усеща като се свали тегло от каплите ? :)
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 826
Рейтинг: 1544
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот emo_gp » Чет Авг 16, 2018 1:12 pm

Колеги знаете ли фирма на принципа на Габко за Русия ?
Canyon Al 6.9!
Аватар
emo_gp
 
Мнения: 278
Рейтинг: 1319
Регистриран на: Вто Май 29, 2012 5:58 pm
Местоположение: Гр. Стара Загора

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Alexi » Чет Авг 16, 2018 1:17 pm

Лукойл :D
Boardman Team FS 650b custom build 1x11 10-42 12.7 kg
Vitus Zenium SL Disc custom build Ultegra 685/R7000 2x11 8.7 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2866
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Авг 16, 2018 2:37 pm

Lucky Loser написа:Защо аааджеба най-явно се усеща като се свали тегло от каплите ? :)


Причина и полвина:
1. Защото се върти и приложената сила отива първо, за да започне каплата да се върти и чак след това да задвижи цялият велосипед;
1/2. Защото са най-голямата част неокачена маса и колкото са по-леки, толкова по-добре е представянето на окачването. Полвин причина е това, защото разликата в натежаване/олекване трябва да е значителна, за да се усети и може да се компенсира в голяма степен с повече компресия и рибаунд.

Хубаво е да се гледа на каплите като цяло система, която включва всичко закачено на тях. В тази връзка, ако знаех, че ще ми се наложи да мина от 700/800 гр. на гума до 1000-1200 (от твърдак на мекица), въобще нямаше да си взема шини по 450 гр. :banghead: Те хубаво са и здрави, ама можех да мина значително по-евтино с някой малко по-тежки.
Изображение Изображение
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 2966
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Alexi » Чет Авг 16, 2018 2:41 pm

всяко олекотяване е важно ,при капли гуми се усеща най много .. не съжалявай за вложението .. относно гумите ,има прилични гуми около 900 грама за АМ/Ендуро примерно Меджик мери Снейкскин Трайлстар 2.35 е 870 грама ,Максис имат алтернативи ..
Boardman Team FS 650b custom build 1x11 10-42 12.7 kg
Vitus Zenium SL Disc custom build Ultegra 685/R7000 2x11 8.7 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2866
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Lucky Loser » Чет Авг 16, 2018 4:28 pm

Pr3d4t0R написа:
Lucky Loser написа:Защо аааджеба най-явно се усеща като се свали тегло от каплите ? :)


Причина и полвина:
1. Защото се върти и приложената сила отива първо, за да започне каплата да се върти и чак след това да задвижи цялият велосипед;
1/2. Защото са най-голямата част неокачена маса и колкото са по-леки, толкова по-добре е представянето на окачването. Полвин причина е това, защото разликата в натежаване/олекване трябва да е значителна, за да се усети и може да се компенсира в голяма степен с повече компресия и рибаунд.

Хубаво е да се гледа на каплите като цяло система, която включва всичко закачено на тях. В тази връзка, ако знаех, че ще ми се наложи да мина от 700/800 гр. на гума до 1000-1200 (от твърдак на мекица), въобще нямаше да си взема шини по 450 гр. :banghead: Те хубаво са и здрави, ама можех да мина значително по-евтино с някой малко по-тежки.

Жив и здрав !
-----
Your fellow QA bike riding colleague :D
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 826
Рейтинг: 1544
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Авг 16, 2018 9:59 pm

:beer:

Пробвал съм и точно това Мери е много слабо под грайфера и хич не е подходящо за каменни реки на скорост. Както и ЕХО на Максис се гънат доста лесно, та заради това от SuperGravity/Double Down нататък поне за мен :D
Изображение Изображение
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 2966
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот stoyancha » Вто Окт 02, 2018 10:47 am

Амортизират ли се по-бързо уплътненията на вилката, когато е въздушна?
Аватар
stoyancha
 
Мнения: 549
Рейтинг: 1349
Регистриран на: Съб Ное 21, 2015 4:31 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Окт 02, 2018 11:01 am

Твърде общо питаш - от вилка до вилка може да има доста голяма разлика в уплътненията.

Амортизират се основно при спускане, защото тогава вилката наистина работи. Аз лично винаги използвам силиконов спрей преди каране за прахоуловителите, тъй той им помога да запазват low-friction свойствата си и защото при мен има големи интервали, когато колелото не се кара въобще.

Ако не се кара на байк парк обикновено сервизиране на вилката (ново масло/грес) веднъж годишно е напълно достатъчно.
Изображение Изображение
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 2966
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот stoyancha » Вто Окт 02, 2018 11:15 am

Сега се забелязва тендеция за увеличаване на негативната камера и това мисля ги поставя при малко по-бързо износване дори и при нормално каране. А, също така и температуратта, която свива-разширява въздуха не влияе ли и това по някакъв начин? Изскочиха ми тези мисли днес и реших да ги споделя, може и да са пълни глупости.
Аватар
stoyancha
 
Мнения: 549
Рейтинг: 1349
Регистриран на: Съб Ное 21, 2015 4:31 pm

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Alexi » Вто Окт 02, 2018 11:43 am

недей ги мисли уплътненията ,почиствай стеншъните след всяко каране със сух парцал ( аз не ги смазвам външно - забелязал съм ,че това е причина да се лепи много повече прах и песъчинки по тях ) сервизирай си редовно ботушите и ще карат с години ,а и на фона на цената на вилката са евтини за подмяна
Boardman Team FS 650b custom build 1x11 10-42 12.7 kg
Vitus Zenium SL Disc custom build Ultegra 685/R7000 2x11 8.7 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2866
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Окт 02, 2018 12:35 pm

Температурата влияе,да. Аз лично правя леки корекции през по-студените месеци, защото омекват.

Алекси ми пропомни, че съм забравил да напиша, че почиствам много добре преди и след пръскането, точно за да не събира допълнително прах.
Изображение Изображение
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 2966
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Hell_Man » Вто Окт 02, 2018 12:43 pm

Привет,
Сериозно се замислям да сменя древния Suntour XCM? XCR? на Drag Ontario от 2007 с по-висок клас или просто да сложа твърда.
Oригиналният Suntour изгни и го смених с друг - втора ръка - на който свалих заключвалката и сложих втора пружина. Практически в момента имам две пружини, които могат да се регулират, но това не е амортисьор. Обикновено ги държа най-натегнати - за града или за изкачване и понякога ги отпускам малко при по-пресечен терен.
Проблемът е, че от 3-4 години карам основно туристически мотоциклет и напоследък като се качих на колелото поведението на предницата ме дразни безобразно. Веднъж направих профилактика на вилката с нови... втулки?, за да се обере малко клатушкането на ботушите, но пак си се клати. При по-рязко спиране с предната спирачка, цялата предница играе и го усещам, не знам като се движа с по-висока скорост - 60-70 в завой с вираж дали няма да ми изиграят някой номер тези пружини... Ей такива неща. Целият проблем идва от това, че текущата ми върши някаква работа, но не покрива изисквания, а изискванията ми се обичайните за псевдо карачи - ходене на работа, ходене по градинките и тук таме спускане по черни пътища, но не повече от 15-20° наклон. Понякога по-дълги преходи - разходка (50-60 км)
Та:
предполагам, че вилка, конкурираща се с моторната ми ще е около минимум 4-500 лв - Rock Shox ми се върти като марка, но със сигурност има и други.
Също предполагам, че за 250-300 може да се намери втора ръка читава вилка, която да ми покрива изискванията (да има истински rebound и да не ѝ се клатят ботушите). Ход - 10-12 см.
Трето наистина се замислям за ежедневно градско каране дали да не сложа твърда, по възможност алуминиева и с уши за дисковата спирачка. Гумите са 26-ци - semi-slick - би трябвало да могат да се справят с обичайни неравности.
Може би има и четвърта опция - повече пари за читава вилка, която има и по-истинско заключване от това, което изкорубих от Suntour-a.
Ей такива размисли в тъпата ми кратуна. Ако някой се е въртял там ще се радвам да сипе 5 стинки...
did написа:А аз да питам, щото си омазах каплата с пръжки, трябва ли освен да си полирам калодките и да си шкуртаковам шината?

uCkPeH написа:Пръжки не беше ли джумерки ? Меглио-то и тях ще махне :agree:

Hell_Man
 
Мнения: 284
Рейтинг: 1563
Регистриран на: Пет Апр 13, 2012 11:56 am

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот iPop » Вто Окт 02, 2018 5:20 pm

Някой ползвал ли е такава щуротия и дали е надеждна??

Изображение
Аватар
iPop
 
Мнения: 322
Рейтинг: 1358
Регистриран на: Сря Май 29, 2013 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Alexi » Вто Окт 02, 2018 7:57 pm

купих за велосипеда на щерката но не посмях да го инсталирам ,че ми се вижда кекаво .. оставих си я на вибрейк
Boardman Team FS 650b custom build 1x11 10-42 12.7 kg
Vitus Zenium SL Disc custom build Ultegra 685/R7000 2x11 8.7 kg
Аватар
Alexi
 
Мнения: 2866
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Pr3d4t0R » Вто Окт 02, 2018 9:00 pm

Когато е за дискова спирачка рамката е подсилена от лявата страна при chainstay/seatstay, за да издържи на спирачното усилие. Даже и джаджата да е достатъчно здрава, а това доста ме съмнява, е много възможно да направи мизерия на рамката.
Изображение Изображение
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 2966
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Тема за тъпи въпроси

Мнениеот Lucky Loser » Пон Окт 08, 2018 1:12 pm

Alexi, я си дай твоите 5 стинки по темата - ще се събере ли 2.6/2.7 гума в Sweep-а ?
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 826
Рейтинг: 1544
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Предишна

Назад към Бла - Бла

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта