zImage написа:Alpina написа:Да вземем да я намалим скоростта и на автомобилите и на велосипедите на 5км/ч? Понеже има хора, които не могат да се пазят.
Ако намаляването на скоростта в населените места до 5 км/ч ще спаси дори 1 човешки живот, аз съм "ЗА". Колите са за дълъг път — в града има по-добри начини (които не работят поради претрупване с коли).
Harka написа:zImage написа:Alpina написа:Да вземем да я намалим скоростта и на автомобилите и на велосипедите на 5км/ч? Понеже има хора, които не могат да се пазят.
Ако намаляването на скоростта в населените места до 5 км/ч ще спаси дори 1 човешки живот, аз съм "ЗА". Колите са за дълъг път — в града има по-добри начини (които не работят поради претрупване с коли).
Както PtD правилно отбеляза, дайте по тази логика направо да ги забраним. Със сигурност ще спасим доста животи.
Истината е в разумния баланс между права и ограничения. 30км/ч по една трета от улиците на огромен град си е абсолютно малоумие както и да го гледам, но французите така или иначе в това отношение са си назад.
Сравнението със "Запада" на всеобщо основание също не е коректно. Понастоящем живея в Германия и тук е много, много голяма рядкост да срещнеш малоумно ограничение. По отношение на разрешените скорости е доста по-либерално, отколкото да речем в България. И въпреки това не съм забелязал умиращи всекидневно сгазени колоездачи, вследствие на това, че ограничението не е 30км/ч.
PtD написа:Ако желанието е да се намали броят на автомобилите по улиците, има много по-ефективен начин - такса за вход в централната градска част. Изобщо не е нужно МПСтата да пъплят с инвалидна скорост.
Harka написа:zImage написа:Alpina написа:Да вземем да я намалим скоростта и на автомобилите и на велосипедите на 5км/ч? Понеже има хора, които не могат да се пазят.
Ако намаляването на скоростта в населените места до 5 км/ч ще спаси дори 1 човешки живот, аз съм "ЗА". Колите са за дълъг път — в града има по-добри начини (които не работят поради претрупване с коли).
Както PtD правилно отбеляза, дайте по тази логика направо да ги забраним. Със сигурност ще спасим доста животи.
zImage написа:Та след като десетилетия наред си измисляме оправдания, аз не виждам положителната промяна.
Harka написа:Ъъ, та какво точно предлагаш след всичките тези извадки?
PtD написа:zImage написа:Та след като десетилетия наред си измисляме оправдания, аз не виждам положителната промяна.
Ами може би имаш нужда от очила? Преди година-две жертвите на ПТП в България са се върнали на нива от 1963 г (с малко търсене в Google ще намериш и самия документ). Сети се сам колко автомобили е имало през 1963 и колко е имало през 2012...
zImage написа:Harka написа:Ъъ, та какво точно предлагаш след всичките тези извадки?
Казах, че няма да пиша, но понеже директно ме питаш: да престанем да си измисляме оправдания и да положим усилия да ползваме по-малко автомобили.
Силно се надявам колкото се може по-скоро да се появят автоматичните автомобили по които Google и др. работят и дори ако трябва да бъдат взети законодателни мерки за налагането им, защото съм дълбоко убеден, че това значително ще подобри положението.
Harka написа:zImage написа:Harka написа:Ъъ, та какво точно предлагаш след всичките тези извадки?
Казах, че няма да пиша, но понеже директно ме питаш: да престанем да си измисляме оправдания и да положим усилия да ползваме по-малко автомобили.
Извинявам се, за какви оправдания говориш??? Откога карането на автомобил стана нещо мръсно, за което трябва да се оправдаваме? Не ти ли е хрумвало, че някои хора просто обичат да карат кола? Аз например мразя да карам колело в града.
Силно се надявам колкото се може по-скоро да се появят автоматичните автомобили по които Google и др. работят и дори ако трябва да бъдат взети законодателни мерки за налагането им, защото съм дълбоко убеден, че това значително ще подобри положението.
Ще цитирам PtD:
"Просто тенденцията "да се опази човек от собствената му глупост" взима застрашителни размери."
Не знам за вас, но аз не искам да живея в стъкления свят на zImage без инциденти, в който всичко е напълно безопасно.
Препоръчвам филмчето WALL-E.
taurus13 написа:Абе аз викам да се сберем някъде и да се сбием - тва с приказки, нищо няма да стане.
zImage написа:Докато се кара по обществената пътна мрежа и всяка година имаме САМО около 600 смъртни случая и ЕДВА 8200 ранени (без да броим замърсяване, шум и т.н. и т.н.) то това не е предпазване от собствената глупост, а предпазване на другите замесени.
Да речем че имаш сестра, тя е малка и глупава, а един принципно много добър човек, който обаче снощи е имал семейни проблеми, не си е доспал, съответно закъснява за работа и бърза (леко разсеян от недоспиването), вземе че я бутне лекичко така с 50 км/ч и постави в инвалидна количка за цял живот. Това е ли "да се опази човек от собствената му глупост" или не е?
PtD написа:..А за храната и водата няма ли да кажеш? За пестицидите, хербицидите, хормоните на растежа, ГМО-тата и прочие. Те безвредни ли са? ..
zImage написа:
Хм, аз обичам да паля димки и да режа дърва с моторна резачка на паркинга пред блока, но съседите май ме мразят като го правя. Жалко, защото мен ме кефи.
Един познат на познат пък се дрогира и припада в градинката всяка неделя сутрин — като цяло никому нищо лошо не прави, но и него нещо го гледат с лошо око.
Мисля, че започнах да стоплям едно от разминаванията от началото на темата: част от участниците в дискусията го приемате като директна нападка и опит за ограничаване на личната ви свобода. Да, така е, но само доколкото карането на кола е взаимодействие с другите живущи по траекторията на движението ти. "да се опази човек от собствената му глупост" щеше да е вярно, ако ставаше дума за каране на кола на затворена писта, където риска е да се самоубиеш. Докато се кара по обществената пътна мрежа и всяка година имаме САМО около 600 смъртни случая и ЕДВА 8200 ранени (без да броим замърсяване, шум и т.н. и т.н.) то това не е предпазване от собствената глупост, а предпазване на другите замесени.
Да речем че имаш сестра, тя е малка и глупава, а един принципно много добър човек, който обаче снощи е имал семейни проблеми, не си е доспал, съответно закъснява за работа и бърза (леко разсеян от недоспиването), вземе че я бутне лекичко така с 50 км/ч и постави в инвалидна количка за цял живот. Това е ли "да се опази човек от собствената му глупост" или не е?
PtD написа:....
P.S. rarekin, не знам от колко време не живееш в БГ, но ограничението за кварталите открай време си е 40 км/ч. И още си е такова.
...
PtD написа:Ъъ. Ми да обявим и рака извън закона. А също и инфарктите. От тях умират повече хора, отколкото от ПТП. Просто трябва да се примириш, че човек рано или късно умира, и че колкото и парижаните да въвеждат ограничения, все ще има от какво да се мре.
PtD написа:А за храната и водата няма ли да кажеш? За пестицидите, хербицидите, хормоните на растежа, ГМО-тата и прочие. Те безвредни ли са?
Harka написа:Защото нали не мислиш сериозно, че при ограничение 30 не може някой да те бутне с 50? Или пък със 100.
Slade написа:Би ли цитирал къде е записано това ограничение?
PtD написа:Slade написа:Би ли цитирал къде е записано това ограничение?
На входа на кварталите има табелки с ограничение 40, като пише важи за жилищната зона, или нещо подобно - на нашата улица имаше такъв.
Slade написа:
На входа на кои квартали? На трите квартала, в които съм живял през последните 10 години няма и не е имало такива табелки.
Antares написа:Къде има такава табела, че ми стана любопитно?
PtD написа:на нашата улица имаше такъв.
hlebarka написа:
Ми като си смотан и не можеш да караш.
И колата ти е смотана.
Не виждаш.
Нямаш рефлекси.
Не ставаш.
Не разбираш.
Ходи пеша.
Умриии...
Jaboka написа:В интерес на истината при последното сменяне на знаци в южните квартали на София се появиха за малко няколко такива табели. За жалост и доста бързо (в рамките на 1 седмица до месец) изчезнаха поради неизвестни причини.
Slade написа:Ще ти кажа и защо са изчезнали - защото за да има подобно обособяване на жилищна зона, с ограничение 30 km/h (да, 30, а не 40), трябва (цитирам):
- в зоните се влиза и излиза през ясно означен вход като врата;
- в зоната важи общото ограничение от 30км/час;
- пътищата и прилежащите територии в зоната се проектират по такъв начин, че съдействат за снижение на скоростта;
- в зоната се отделя значителна територия за пешеходци и велосипедисти;
- в зоната не се поставят пътни знаци за предимство – предимството за преминаване се определя по правилото на десния;
- използват се различен тип пътни покрития, за да се открояват местата за движение на различните участници в движението.
Ние такава инфраструктура и стандарти в повечето квартали и жилищни комплекси нямаме, затова изчезват и табелите.
zImage написа:
Ееее, не е така! Да, има хора за които би било изключително трудно да се оправят без личен автомобил, но те не са достатъчни да напълнят улиците до степента до която са пълни. Ако имаше как да направим този експеримент — в един ден от седмицата да спрат от движение всички, на които не им е наистина наложително да са с кола, ще видите, че автомобилния трафика ще спадне до 1/10 от обичайните си стойности. Изобщо нямам никакви съмнения в това — нали виждам много добре и колегите ми, и тези на жена ми и роднини и приятели... имам поглед върху поне 100-ина души, повечето от които пътуват с автомобил. 80-90% от тях се возят с кола, защото им е по-лесно, по-приятно, мързи ги, в метрото било гъчкано, тротоара бил гаден (и пълен с паркирани коли), трябвало да се прекачват с 2 превозни средства и т.н. оправдания. За велосипеди изобщо и дума да не става.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 110 госта