Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Молим всички посетители, когато им се прииска просто да си поговорят глупости, да се помайтапят с дребни простотийки и т.н., да го направят в този форум. Тук е позволен по-груб език, стига да не е насочен към други членове на форума. Можете да пускате всичко, което като съдържание или стил би било неприемливо за останалите форуми. Но ако по наше усмотрение темата има смисъл или идея само за автора си, тя ще бъде изтривана!

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 400 / 400 / 2

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот THEZOGGO » Сря Юни 12, 2013 11:47 am

:offtopic:

Ex Alpina, ако караше толкова много колело, колкото караше и кола, Уолтър Клепе и Боби Крумов щяха да ти дишат прахта по състезанията. А ти щеше да бъдеш най-добрия ни планински колоездач с който всички ние щяхме да се гордеем. Но уви успяваш да вдигнеш скороста само с педала на газта на колата и да сменяш умело предавките й. За карането ти на колело ме съмнява да е така.
Koлко време ти отне да напишеш последните ти 10 коментара в тази тема?! За това време вместо да си пред компютъра, можеше да направиш някое и друго просто упражнение, което да ти помогне да буташ по-малко по баира нагоре и съответно да караш малко по-смело надолу в планината. Ако се чудиш какви са тия упражнения, справка - гугъл.ком. Ако ли пък не те вълнува, продължавай да си дрънкаш твоите си неша.
По-малко спорове във форума - повече време за каране на колело сред природата или града. Зависи от това какво те влече, ако не те влече карането на колело като цяло, признай си не е срамно.
Можеш ли да се похвалиш с 20 км каране на колело през последните 30 дни? Ако можеш, браво, ти си един истински велосипедист.

Уважаеми глобални модератори,

Моля Ви, по силата дадена от администратора на сайта, отстранете коментарите които не са свързани с велоалеи и велосдружения. Наясно съм, че форума е частен, но все пак, нека да има някакво придържане към заглавието на темата, а не да има откровения за това кой и как си кара моторното превозно средство, дали е опитен или неопитен шофьор, как си е взел шофьорската книжката, дали очите са му наред, дали скоро е ходил на опреснителен курс, колко точки има в талона си и т.н и т.н.

Като един обикновен потребител, отварям тази тема във форума и последните 2 страници са пълни с информация която някак си не седи добре в нея.

Предполагах, че има някаква интересна информация относно някоя велоалея или велосдружение, а виждам Алпина и vpravov с каква скорост карат колите си в града и извън него. Ами извинявайте, ама малко хора ги вълнува това.

Поне за vpravov знам че е ходил на места с колелото които Алпина само е виждал на картинка и надали ще кара там. Но това разбира се също не е толкова важно, колкото е може би това, че темата към момента е станала на чат.

Ако имам правпоисни или граматически грешки, моля извинете ме. И аз съм на работа сега и си загубих 20 мин да напиша този коментар.

Едит:
Разбира се Алпина.

Alpina написа:А ако на теб ти отнемат цели 20 минути да напишеш толкова кратък пост - това не е валидно и за останалите, така че вместо да си губиш времето да се обясняваш. Вземи се поупражнявай в тази насока (май не е яко да ти се дават съвети какво да правиш).


Явно освен да натискаш педала на газта на колата, умееш да пишеш и бързо с клавиатурата. Това е много добре. Браво!
Аз успявам да карам по-бързо колело отколкото да пиша с клавиатурата. Шанс. К'во да се прави. ; )
А за упражняването с клавиатурата, не вАжи. Повече ме влече да си карам колелото. ; )

Освен това твоите коментари ми харесват, забавляват ме.
А за хапчетата, съжалявам наистина, но парите ми отидоха в разходи да ходя нагоре-надолу с колелото. Нямам финансовите възможности да си ги позволя. Може би ако карах кола щеше да имам пари и за хапчета. Вероятно твоите редовно ги взимаш, понеже редовно си караш колата.

Не ти казвам какво да правиш. Извинявам ти се публично. Нямам право да ти казвам какво да правиш през свободното си време. : )
Последна промяна THEZOGGO на Сря Юни 12, 2013 12:43 pm, променена общо 2 пъти
Canyon Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic / Grand Canyon AL SLX 9.0 * DEORE XT, Fox Performance, Mavic / SCRAPPER XC 3.7 LTD
Tief im Herz - Canyon Radfahrer
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5618
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот Alpina » Сря Юни 12, 2013 12:17 pm

Зого, пий си хапчетата и не ми давай наклон кога, къде и какво да правя.
Не съм видял участието във форума да е обвързано с някакви изминати километри - и през последните 6 месеца да не съм изминал 20км - проблем?

И не се напрягай толкова за глупости, не е добре за сърцето.

Като не ти харесват публикациите ми - използвай функционалностите на форума -> ucp.php?i=zebra&mode=foes
Използва се по много елУементаУен начин - попълваш ми потребителското име в полето и натискаш дЕсното бутонче отдолу. Сеш се?

А ако ти губиш по 20 минути за такава кратка публикация и влагаш толкова емоции в нея - това не важи и за останалите. :nono: ;)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Велоалеи? Велосдружения?

Мнениеот zImage » Сря Юни 12, 2013 7:56 pm

Alpina написа:vpravov, ставам смешен с това, че не генерализирам като теб, а разглеждам всяко място и време като отделна ситуация, спрямо която се адаптирам?


В заключение: всяко място и време трябва да се разглеждат като отделна ситуация, спрямо която да се адаптираме. Ограниченията на скоростта (и не само) са глупост.

Ех, каква прекрасна утопия...
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Slade » Сря Юни 12, 2013 10:03 pm

Скоростта в кварталите така или иначе я ограничават насилствено със спящи полицаи - кв. Хиподрума в София е блестящ пример за това. Освен това, понеже някой е решил, че като повдигне пешеходната пътека ще накара джигитите да карат по-бавно и да я виждат отдалече, сега пешеходците като ги блъскат, ще ги изстрелват директно към небето. :angel: :crazy:
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот PtD » Сря Юни 12, 2013 10:51 pm

Повдигнатите пешеходни пътеки работят. Проблемът ще е като им се изтрие маркировката (а знаем, че рано или късно ще се случи), какво ще правим... :dontknow:

Е, поне механиците и вносителите на авточасти ще са на далавера.

@THEZOGGO, не знам защо те вълнува дали Alpina кара колело или не. В тази тема не става дума за ограничаване на велосипедната скорост на 30 км/ч...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Alpina » Чет Юни 13, 2013 8:46 am

Не само, че работят за намаляване на скоростта, но служат и за мост на пешеходците при наводнени улици. :D

Но пък направени без стандарт са малко тегави за преминаване на моменти.

Както и да е - по-добре с тях, от колкото без.
А и е забавно - някои улици са просто блокирани за определени автомобили. :lol:


THEZOGGO, толкова пъти написа думите "кола" и "колело" в публикацията и добавката към нея, че изглежда малко съмнително и дори плашещо.
Не знам какви са тези комплекси или мании, които имаш.
Ще ми е интересно да видя как ще се предвижиш само с колелото си, транспортирайки целия си багаж, по пътя към за предстоящата ПВ.

Не знам как е в изкривения ти свят, но колата е удобство, необходимост и нейното ползване не е само удоволствие (въпреки че и използването за чисто такова не липсва разбира се).

Ще ми е интересно да видя и как с колелото си ще изминеш 100км, за да вземеш болен човек и да го откараш (може би на рамката) към близката окръжна болница, или ползваш междуградски или обществен транспорт, при това в 2 през нощта.
Ако си се закрепостил в града и нямаш роднини и приятели извън него - това не е валидно за всички. Някои хора обичаме да прекарваме свободното си време и извън него и не само и единствено на колело.
Някои хора сме в такива ситуации, че колата е необходимост за това, да имаме редовна връзка с роднините и приятелите си. Защото ако разчитаме на алтернативните методи на транспорт - ще ги виждаме по 2 пъти годишно.

Ако ти си обсебен до толкова, че пръскаш всичките си доходи по колелото и всичко свързано с него - си е твой проблем.
Нормалните хора могат да се забавляват по повече от един начин и не се вманиачават по определен обект до толкова, че съществуването им да се определя от него.

P.S.
Не е необходимо да отделяш 20 минути от скъпоценното си време, което е можело да прекараш упражнявайки се с колелото си (каквито и да ги вършиш с него), за да отговаряш.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Slade » Чет Юни 13, 2013 2:02 pm

PtD написа:Повдигнатите пешеходни пътеки работят...


Alpina написа:..Не само, че работят за намаляване на скоростта, но служат и за мост на пешеходците при наводнени улици. :D ....


За да работят и да са безопасни за пешеходците, повдигнатото трябва да е преди пътеката (и да е маркирано разбира се). Дотогава май ще продължавам да наблюдавам грозни сцени и криминалисти при повдигнатата пътека до нас.
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот mrdaka » Чет Юни 13, 2013 2:32 pm

Приветствам идеята за 30 км/ч навсякъде в населено място. Аз за разлика от повечето шофьори тук съм блъскал дете на 4 години. За щастие бях с колето, а не с кола и детото оцеля. Може би изхода на тази ситуация щеше да е съвсем друг ако бях с кола. Имам роднина, който прегази и уби човек. Оправдаха го в съда, но въпреки това се разболя от диабет и в момента му е ампотиран част от крака. Ако налагането на 30 км/ч ограничение за градско ще спаси 10-20-100 живота аз съм с двете ръце за. Иначе, грешки прави всеки шофьор. Само този който не сяда аз волана е безгрешен.

Сега ще направя селектиран сбит преразказ на : следната статия:
За да подбрим транспорта, не ни трябва нова инфраструктура, а просто трябва да изчистим наличнта инфрастуктура от най-неефективните превозни средства и да ги заменим с ефективни такива.
Това, което повечете хора не знаят, е че велосипедите могат не само да превозват хора, но също така и товари. Има много различни видове товарни колела, които се използват в градски условия.
Невероятно е колко много количество товари могат да бъдат пренесини именно с велосипед. Всичкият товар който превозват колите и вановете в градовете, може да бъде превозван от подходящи по дизайн велосипеди.
ИзображениеИзображение
И все пак единственото нещо, което трябва на колелата е път. Именно тук идва и проблема, че пътя е окупиран от паркирани и движещи се коли. Интересен факт е, че първите гладки пътища са били построени именно за колела, а не за коли. Тъй, като в повечето частти на света няма велопътища, карането на велосипед е опасно начинание, главно заради колите, без значение дали колите са на бензин, газ, дизел и т.н. Именно този факт пречи масово да се използват колела, като превозно средство в градовете. Колите са окупирали пътищата. Както всички знаем колите са изключително неефективни превозни средства (като енергия за превоз и пространстово което заемат) . За да подбрим транспорта, не ни трябва нова инфраструктура, а просто трябва да изчистим наличнта инфрастуктура от най-неефективните превозни средства и да ги заменим с ефективни такива.

Сега обратно към 30км/ч ограничение. В рамките на горният контекст, това е една стъпка напред, защото изравнява средната скорост на колите с тази на колета. Като пряко следствие Х на брой хора ще сядат зад кормило, а не зад волан. :agree:

За татковците с до две деца

Изображение
Изображение
Аватар
mrdaka
 
Мнения: 632
Рейтинг: 1865
Регистриран на: Пон Авг 23, 2010 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Alpina » Чет Юни 13, 2013 3:55 pm

Значи ти си блъснал дете с колелото - както можем да намерим инфорация в новините - такива инциденти не са рядкост, но за разлика от автомоболнте не се отбелязват толкова често в статистиките.

http://www.novini.bg/news/141655-%D0%BA ... D0%B5.html - ето че и прасетата не са в безопасност от колоездачите.

Да вземем да я намалим скоростта и на автомобилите и на велосипедите на 5км/ч?
Понеже има хора, които не могат да се пазят.

Така ще е най-честно.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Antares » Чет Юни 13, 2013 7:14 pm

Оф, като се отвори тема за шофиране и всички сме длъжни да разберем, че Алпина е най-великият... спам бот... Честно, Саше ставаш ба*ти и досадното :lol:

Иначе подобно ограничение едва ли ще сложи глава на раменете на тези, дето я нямат... Всеки сам преценя възможностите на колата и себе си, дай боже - адекватно...
Карикатурите ми . Крива Спица
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7458
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Slade » Чет Юни 13, 2013 9:01 pm

Е, ти невелик шофьор-алфист виждал ли си? Те всичките управляват самолети.
Не, че хондаджиите сме по-различно племе ама..
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот zImage » Чет Юни 13, 2013 9:08 pm

Alpina написа:Да вземем да я намалим скоростта и на автомобилите и на велосипедите на 5км/ч? Понеже има хора, които не могат да се пазят.


Ако намаляването на скоростта в населените места до 5 км/ч ще спаси дори 1 човешки живот, аз съм "ЗА". Колите са за дълъг път — в града има по-добри начини (които не работят поради претрупване с коли).
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Slade » Чет Юни 13, 2013 10:38 pm

Slade написа:Е, ти невелик шофьор-алфист виждал ли си? Те всичките управляват самолети.
Не, че хондаджиите сме по-различно племе ама..


грешка, ланчист имах предвид... все тая
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Alpina » Чет Юни 13, 2013 10:57 pm

Antares написа:Оф, като се отвори тема за шофиране и всички сме длъжни да разберем, че Алпина е най-великият... спам бот... Честно, Саше ставаш ба*ти и досадното :lol:

Иначе подобно ограничение едва ли ще сложи глава на раменете на тези, дето я нямат... Всеки сам преценя възможностите на колата и себе си, дай боже - адекватно...


Антаресчо, хайде напиши, къде съм твърдял че съм велик. ;)
Научи се малко да мислиш, преди да говориш... :magnify:
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот xcII » Чет Юни 13, 2013 11:05 pm

:offtopic:

Хора, имам 1 въпрос:

Как не ви мързи да пишете толкова дълги постове? :crazy:

Струва че в mtb-bg.com има най-дългите постове EVER :8D: Разбира се, 99% не са свързани с mtb колоездене, а с велоалеи, велочасти, физика, екология и прочие.. добре че има 1-2 ма които пишат по 2 страници пътеписи за mtb карания, а не за гореизброените теми, ама са крайно малко май..

:offtopic:

извинете за прекъсването на дискусията :)
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Alpina » Чет Юни 13, 2013 11:14 pm

http://www.dnes.bg/sofia/2013/06/13/20- ... ist.190763

Интересно е кого трябва да почнат да го ограничават. :D
И как са успели са хванат само един преминаващ на червено - странно.



xcII написа::offtopic:
Хора, имам 1 въпрос:
Как не ви мързи да пишете толкова дълги постове? :crazy:

На мен лично ми плащат да го правя :nuts:
Не тук де, но да пиша - по цял ден. :D
За това и "трафикът" ми тук така падна. Не пречи обаче да отделям от време на време по няколко минути, да вкарам малко забавление. :D

xcII написа::
Струва че в mtb-bg.com има най-дългите постове EVER :8D: Разбира се, 99% не са свързани с mtb колоездене, а с ...

А с какво да са свързани? :)
Това е общност - и като всяка общност - нея я вълнуват различни проблеми и дискутиря всякакви теми.

Малцина са тези, които могат да пишат за планинското колоездене така, че да бъде интесно на останалите.
За това и няма смисъл драскачите да се бутаме при тях. ;)
Също така - аз лично не се чувства компетентен да давам съвети за колоездене, части, ремонти или подобни неща - за това се и въздържам да го правя.
Но пък се чувствам като част от тази общност и докато тя не ме спре да пиша по темите, които ме вълнуват и се дискутират - не мисля да спра да го правя.

Това, че някой не е съгласен с публикациите ми не ме вълнува, защото ако всички бяхме единудушни за всичко - нямаше да има какво да си кажем. :D
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот xcII » Чет Юни 13, 2013 11:36 pm

Alpina написа:..Това е общност - и като всяка общност - нея я вълнуват различни проблеми и дискутиря всякакви теми.
..


Съгласен напълно, ама въпроса си ми стои/виси/стърчи ->>> как успявате да пишете постове по-дълги от тея в bgmama, напр. :bigeyes: (следя bgmama редовно!)

..Малцина са тези, които могат да пишат за планинското колоездене така, че да бъде интесно на останалите.
За това и няма смисъл драскачите да се бутаме при тях. ;)..


Още по-съгласен с това, уви.. За мен са точно 2-ма откак следя нещата тук. Ноооооо, за останалите, които не сме толко сладкодумни, можем да меткаме снимки, според мен пак е интересно :) Е, не за велоалеи де.. ;)

Виж, аз наистина се подтискам да чета твърде интелигентни, твърде огледани и задълбочени анализи, просто почва да ме боли главата и минавам по диагонал, а това не е добра практика.. Разбира се, разбирам че това си е мой проблем и че трябва да дерзая.. :lol: но просто споделих некво отколешно впечетление за Дължината и Темите на постовете тук, нали си е бЛЯ-бЛЯ .. :8D:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Alpina » Пет Юни 14, 2013 12:00 am

Талант. :D

А и лошото време е фактор. Като че ли все по-малко хора обичат да карат, когато вали и е мокро. :)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот xcII » Пет Юни 14, 2013 1:42 am

Е, вали.. колко да вали.., нали :8D:
Това, което може да се мине с лека кола, не си струва да се мине с байк. Това, което може да се мине с байк, не си струва да се мине пеша. Това, което може да се мине само пеша, понякога може да се измисли как да се мине с байк.
http://www.youtube.com/watch?v=fi-S9lrn ... re=related
Аватар
xcII
 
Мнения: 1184
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Пет Авг 27, 2010 6:50 pm

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот zImage » Пет Юни 14, 2013 7:22 am

Alpina написа:http://www.dnes.bg/sofia/2013/06/13/20-sgafili-sred-60-provereni-v-akciia-velosipedist.190763

Интересно е кого трябва да почнат да го ограничават. :D


Чакай сега, тия коли тотално са ви объркали мисленето. Велосипеда няма защо да го ограничават до 30 км/ч, защото той с толкова си се движи, а дори и да вдигне 40, не представлява кой знае каква опасност за околните с мижавите си нема и 100 кг (че и повечето от тия 100 кг не са метал).

Колите са тия дето са бързи, тежки, опасни, шумни, мръсни, заемащи много място и по време на движение и по време на престой, изискващи ебати колко много пътища и инфраструктура и т.н. и съответно са ни превзели цялото жизнено пространство. Не виждам, защо се толерират толкова много... всъщност виждам: мързел и някакво криворазбрано разбиране за "престиж".

P.S. Не казвам, че велосипедите не трябва да спазват правилата — щом ги има, трябва да се спазват! Но пък ако не ни харесват, трябва да се опитваме да ги променим :look:
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Alpina » Пет Юни 14, 2013 9:27 am

Аз пък казвам, че ако на вас нещо не ви харесва, не значи че това е валидно и за останалите. ;)
Не знам защо винаги трябва да се комплексираме от нещо друго и да се опитаме да го приравняваме.
Не е само до велосипеди и автомобили - трябва да се работи в посока толерантност, а не рестрикции.
Вторите довеждат само до по-голямо напрежение в ограничените от тях, а напрежението никога не е добро нещо, защото накрая все от някъде избива.

50 и 40 са си съвсем нормални скорости за градската среда. Когато има места, с влошена видимост и предпоставка да се случи инцидент - отговорност на шофьора е да намали дори до 10км/ч, за да премине от там безопасно. Тези места, обаче, в повечето случаи са временни - променят се според часови диапазони и места. Днес пред този магазин е имало промоция и се е събрал половината китайски народ, утре обаче улицата е пуста. Сутрин и вечер за по 40 минути около детските градини родителите оставят чааветата си и е лудница, обаче през останалото време няма никой - дори и деца. Не може заради отделни ситуации да се прави глобално ограничение.

Ограниченията не винаги помагат и са решение на проблемите. Това е най-лесното решение и често слабоумното.
Да - в повечето случаи трябва да има такива и съм напълно съгласен с тях, защото без ясни параметри много неща ще излязат извън релси, но нека не се стига до някакви безумни ситуации.

Лесно е да си гледаш от своята камбана и да градиш идеалния свят само и единствено по собствените си разбирания и нужди.

zImage написа:дори и да вдигне 40, не представлява кой знае каква опасност за околните

Не знам кой е с объркано мислене. :)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Sartor » Пет Юни 14, 2013 9:32 am

Алпина, хапни един сникърс и не се пали толкова. :lol:

Всички говорят, че тези 30км/ч, които се налагат като ограничение в града, са точно за това да се ограничи ползването на този вид транспорт. Е, всеки като се качи на кола сам и тръгне - е, как няма да стават задръствания и ПТП-та. То имаше едно хрумване на времето, което за съжаление не се реализира (или може да е в застой) - в пиковите часове да не се позволява движението на автомобили с един човек (да са били поне 2-3).

Поне за едно сме на едно мнение - че се шофира съобразно според ситуацията, а не "ама така пише в закона". То пак се спазват ограниченията и се следва правилника, но все пак гледаш и преценяваш какво правиш.

Сега не мога аз да ги разбера как може хората да дават по 200-250лв на месец за нафта / бензин за да ходят на работа. Дори и последните дни, когато валеше, аз си ходих на работа с колелото, та даже видях и не малко колоездачи (колата стои пред блока и дразня съседите, че не я изкарвам, за да могат те да си паркират бангиите :D ).

Ето в тази връзка има едно интересно четиво: http://www.webcafe.bg/id_1616849209_Vel ... leni_hora*

Обърни внимание на приоретизацията на транспорта в големите градове. :beer:
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот PtD » Пет Юни 14, 2013 10:13 am

Обичам, когато хората не виждат по-далеч от носа си. Не разбирал защо били давали по 300 лева за нафта. Не е и твоя работа да разбираш. Всеки си има глава на раменете, за да си решава.

А щом ще сме за спасяване на животи, дайте изобщо да забраним МПСтата. Така ще се спасят още повече животи :wavey:

И докато сме на вълна забрани, дайте да забраним и велосипедите - току-виж някой паднал и се потрошил...
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Alpina » Пет Юни 14, 2013 12:20 pm

Sartor написа:Алпина, хапни един сникърс и не се пали толкова. :lol:

Не мога да разбера къде виждате да се паля.
Леко ме дразнят празни изказвания като това на Антаресчо... но той толкова си и може.
:)

Sartor написа:Всички говорят, че тези 30км/ч, които се налагат като ограничение в града, са точно за това да се ограничи ползването на този вид транспорт.

По горе се обясняват, че били за да се намали риска от инциденти.
Сега пък ти се появи от никъде и обясняваш, че те били за ограничение за ползването им.
Координирайте се малко по-добре, че сте като пълнежа на протестите - там е, ама за какво - не знае.

Sartor написа:Е, всеки като се качи на кола сам и тръгне - е, как няма да стават задръствания и ПТП-та. То имаше едно хрумване на времето, което за съжаление не се реализира (или може да е в застой) - в пиковите часове да не се позволява движението на автомобили с един човек (да са били поне 2-3).

Много ги обичам подобните тези, само че от началото на тази година съм имал 5 случая, в които съм пътувал бързо към приятел/роднина, за да му окажа помощ, понеже първо "Бърза помощ" не винаги е бърза (не ги виня изобщо за това), второ че и да бъде извикана - няма да посмеят да разбият врата например - а те това няма да го направят без полиция, която трябва да се чака допълнително и която също трябва преди това да намери свидетели, желаещи да поемат отговорност.

Ще ми е много приятно в този момент да се съобразявам с ограничение от 30км/ч на пуста улица с видимост от минимум 40 метра в страни - както показахте по-горе с една таблица - напълно достатъчно да видя опасност и да спра. Или заради теоретичната възможност да стане инцидент - да пъпля, докато близък човек умира. Или още повече - да не мога изобщо да ползвам автомобила си, защото видите ли - бил съм сам в него, нищо че след няколко километра ще кача двама човека и ще ходим към болница.

Не знам до колко сте изпадали в такова положение, но тъй като всичките ми познати знаят че работата ми позволява да се отзовавам в такива ситуации - не е като да не ме използват за целта.

Та не ми казвайте да не се паля, дори да го правех, защото явно не знаете какво е усещането - не ви го пожелавам.
защото гледате че в колата някой е сам, ама изобщо не знаете от къде идва и на къде отива.

Случаите, в които съм нарушавал съзнателно и целенасочено правилата за движение по пътищата и от страни съм изглеждал като най-големия "джигит" на пътя, за да отведа някое от животните ми на ветеринар, докато умира в единия случай, за да го евтанизират, та да не се мъчи, а във друг случай да върнат към живот кучето ми, което ми е като като дете направо - както се казва дори няма да ги коментирам, макар да ги отбелязах. И тогава някой да ми каже "спазвай ограничението" и светофарите, докато гледаш обърнатите очи на същество, което ти е ценно колкото собствения ти живот - е не няма да обяснявам какво ще ми иде да направя.

Sartor написа:Сега не мога аз да ги разбера как може хората да дават по 200-250лв на месец за нафта / бензин за да ходят на работа. Дори и последните дни, когато валеше, аз си ходих на работа с колелото, та даже видях и не малко колоездачи (колата стои пред блока и дразня съседите, че не я изкарвам, за да могат те да си паркират бангиите :D ).

Няма и да разбереш, защото за някои хора им се налага не отиване към работа да оставят едното си дете в детска градина на 3км в дадена посока, след това по-голямото дете на училище на 2км в друга посока, след което да изминат 15км, за да отидат на работа, до която инак трябва да сменят 3 превозни средства. Като се прибират от работа ги очаква обратния път през училище и детска градина. Но ти ще го видиш в тия 30км на ден, в който той се вози сам.

Хайде тръгни да обясняваш на този човек, как трябвало да ползва колело или градски транспорт, особено когато времето е лошо. Един "лукс", който ако не си позволява, ще трябва да "задели допълнителни 3 часа на ден за предвижване, един лукс, който му спестява необходимостта да е на 2 места едновременно. Лукс, който му дава 3 часа повече да си почине или по-точно, да отива на време на работа.

Представи си на този човек, да му се обадят от градината, че детето му е болно и трябва да си го вземе по средата на деня.

Това са само малки примери и почвайте да кълчите китки, че били частни случаи. Защото не знаете какво е положението на останалите.

Sartor написа:Обърни внимание на приоретизацията на транспорта в големите градове. :beer:

Няма какво да обръщам внимание на нещо, което съм учил няколко години.

А както отбелязах в предишни публикации - безопасността по пътищата и предотвратяването на инциденти са ми един от най-големите интереси и отделям не малко време за "изучаването им" и гледна точка на наученото ми е безкрайно смешно, когато някой генерализира как едно действие ще има определен ефект, без да съобрази всички останали фактори над които ще окаже влияние.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Antares » Пет Юни 14, 2013 12:35 pm

Абе, Шаши, ти не си стрес тестер на клавиатури :lol:

Че продължаваш да зидаш стени от текст :) разбира се основно разтягайки локуми, след като отдавна се каза к'вото е имало да се каже по темата ;) Ама ти май обичаш да се чувстваш център на внимание...

Трябва да призная, че ми е много забавно да те гледам колко насериозно се взимаш ;)
Карикатурите ми . Крива Спица
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7458
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Alpina » Пет Юни 14, 2013 12:54 pm

Antares, каза ли нещо?

Или както миналата година, когато си коментирал че спя, а не наблюдавам някакъв запален на близо огън,
без отново да нямаш идея за какво иде реч, но се бутайки се напред да дадеш безценното си мнение? :wavey:

И да - научи какво е "wall of text", преди да използваш този термин отново - излагаш се така, макар да не е нещо ново. :)
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот vpravov » Пет Юни 14, 2013 1:46 pm

Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот PtD » Пет Юни 14, 2013 6:44 pm

@Alpina +1 за ситуацията с детската градина. Хора като ****** не могат да си представят тази ситуация, докато не им се наложи... а тогава мрънкат, че не били разбрани.

Гледайте по-надалеч от носа си, хора. Има възрастни, инвалиди, хора със здравословни проблеми, хора които работят на места с дрес-код... не всички могат да се придвижват с колела. И не ми давайте Западна Европа като пример, защото там по улиците не е кочина, като у нас.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот Alpina » Пет Юни 14, 2013 8:25 pm

vpravov написа:Нещо интересно:
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1646648

Добро утро.
C'est la vie
Аватар
Alpina
 
Мнения: 9083
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 12:26 pm
Местоположение: +3596997

Re: Ограничение от 30 км/ч за улиците в кварталите?

Мнениеот zImage » Пет Юни 14, 2013 8:53 pm

Първо по темата: една от ползите от ограниченията, която забелязвам докато карам в София е, че ако карам с 50 и почват да ме заобикалят отвсякъде, даже се е случвало да ми свиркат. За да не стане някое ПТП аз също карам малко по-бързо, с около 60, и така пак често съм тапа, но поне им стига търпението да не ме изпреварват и заобикалят. Понеже работя на смени в Лозенец, когато съм през нощта ходя с колата (много се разсънвам да се прибирам след полунощ с колело) и там по тия тесни улички карам с около 30 км/ч. Е няма случай някой да не ми се залепи на 50 см. отзад и да ме натиска да карам по-бързо. Най-вече ако е със служебна баничарка :eyebrow: Пак си мисля, че ако има ограничение няма поне да напират чак толкова много да ме прескочат, за да могат да си карат според колкото там им е преценила кратуната. А дали ще ги спазват, когато никой не ги гледа вече не знам... те и сега си летят вечер с моторите и голфовете по бул. Царица Йоанна с над 100. Понякога с много над 100.

PtD написа:@Alpina +1 за ситуацията с детската градина. Хора като ****** не могат да си представят тази ситуация, докато не им се наложи... а тогава мрънкат, че не били разбрани.

Гледайте по-надалеч от носа си, хора. Има възрастни, инвалиди, хора със здравословни проблеми, хора които работят на места с дрес-код... не всички могат да се придвижват с колела. И не ми давайте Западна Европа като пример, защото там по улиците не е кочина, като у нас.


Ееее, не е така! Да, има хора за които би било изключително трудно да се оправят без личен автомобил, но те не са достатъчни да напълнят улиците до степента до която са пълни. Ако имаше как да направим този експеримент — в един ден от седмицата да спрат от движение всички, на които не им е наистина наложително да са с кола, ще видите, че автомобилния трафика ще спадне до 1/10 от обичайните си стойности. Изобщо нямам никакви съмнения в това — нали виждам много добре и колегите ми, и тези на жена ми и роднини и приятели... имам поглед върху поне 100-ина души, повечето от които пътуват с автомобил. 80-90% от тях се возят с кола, защото им е по-лесно, по-приятно, мързи ги, в метрото било гъчкано, тротоара бил гаден (и пълен с паркирани коли), трябвало да се прекачват с 2 превозни средства и т.н. оправдания. За велосипеди изобщо и дума да не става.

За тези 10% от населението, за които е изключително трудно да се справят без кола - ми добре, ама тогава нямаше да сме (според Wikipedia): The city has the 4th-highest number of automobiles per capita in the European Union at 546.4 vehicles per 1,000 people.

Сега като се замисля как пълната забрана на пушенето отне години, тъй като много хора ч считаха за посегателство срещу личната свобода. Какво остава да се посегне на правото на всеки да използва личния си автомобил толкова интензивно, колкото желае (и със скорост която му се струва удачна).
We have nothing to fear but fear itself.
Grand Canyon CF SLX 9.9 (2013) + XT M8000 + Stages / 10.0 kg
https://www.olx.bg/ads/user/1pKJ/ / http://app.strava.com/athletes/744869 / http://blog.lifepattern.org/mtb/calendar.html
zImage
 
Мнения: 513
Рейтинг: 1971
Регистриран на: Пон Мар 21, 2005 4:54 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Бла - Бла

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта