Chain Stay Angle при преден дерайльор

В този форум съхраняваме темите, за които сме преценили, че съдържат повече интересна или полезна информация и не заслужават да бъдат изтрити, въпреки че са поостарели. На който му е интересно, може да ги прегледа - ще намери интересни неща.

Chain Stay Angle при преден дерайльор

Мнениеот JK » Нед Сеп 23, 2007 10:48 pm

някой би ли ми обяснил с 2-3 думи какво трябва да указва този параметър - Chain Stay Angle 66-69 deg. за Front Derailleur FD-M580
т.к. Shimano го дават в спецификациите му а аз не успях много да си го изясня този въпрос
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот GECKO » Нед Сеп 23, 2007 11:14 pm

Ъгълът между стойката за веригата и тръбата на която е закачен декланшора, при който работи най-добре. Ето пример, като цъкнеш на "геометрия" с "D" е маркиран този ъгъл, като от Shimano са написали Chainstay ъгъл, за да наблегнат че това е ъгъла между седалковата тръба, средното и задната ос ;) :agree:
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот JK » Нед Сеп 23, 2007 11:34 pm

ахам :) ясно :agree: значи това си е Seat Tube Angle-а

добре...а на теория как би трябвало да работи този дерайльор с рамка RAM XC2 за която произоводителят описва Seat Tube Angle 72 deg. а дерайльорът е с указание за 66-69 deg. ?
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 24, 2007 2:42 am

JK написа:ахам :) ясно :agree: значи това си е Seat Tube Angle-а


Ами... не, не е това. Дерайльора си работи и на теория и на практика чудесно. Ако искаш подробности, припомни си тригонометрията.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот GECKO » Пон Сеп 24, 2007 6:36 am

JK написа:... RAM XC2 за която произоводителят описва Seat Tube Angle 72 deg. а дерайльорът е с указание за 66-69 deg. ?


72' ти е ъгъла на седалковата тръба спрямо хоризонталата, а на теб ти трябва ъгъла на седалковата/тръбата на която е монтиран декланшора и задната ос. Ако се загледаш на ХС2 средното е по-ниско от задната ос т.е. ъгъла към задната ос е по-малък. За това от Shimano не са писали Seat tube angle a Chain stay angle.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот JK » Пон Сеп 24, 2007 8:16 am

упс...вярно ;) снощи не обърнах внимание на тази подробност
има разлика от 20 мм

благодяря за разясненията :)
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 24, 2007 10:54 am

@GECKO: Не се води по лафовете на Шимано, става дума за ъгъла между двете тръби ;)

Щото 66-69 градуса ъгъл на chanstay... :bigeyes::)

@JK: трябва ли ти да смяташ ъгъла?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот JK » Пон Сеп 24, 2007 11:22 am

@JK: трябва ли ти да смяташ ъгъла?

по принцип не, просто видях че този параметър е включен в описанието на дерайльора и т.к. не ми беше ясно за какво точно се отнася се зачудих дали моята рамка се вписва в тези изискания :)


но bikerider съвсем ме обърка

bikerider написа:@GECKO: става дума за ъгъла между двете тръби ;)

Щото 66-69 градуса ъгъл на chanstay... :bigeyes::)


и за да уточним заради теорията, за кои 2 тръби става въпрос по точно, защото последно аз разбрах че Chain Stay Angle е ъгъла сключен м/у седалковата тръба и мислената линия свързваща осите на средното и задното движение
:dunno:
"Той трябва да отива непрекъснато все по-далече, там е единствената му страна"
Аватар
JK
 
Мнения: 184
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Пон Апр 25, 2005 7:28 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот bdz43r » Пон Сеп 24, 2007 12:34 pm

JK написа:упс...вярно ;) снощи не обърнах внимание на тази подробност
има разлика от 20 мм
Около 5мм е според моята рулетка.
Edit: Пропуснал съм саг-а, повече е разликата.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 24, 2007 3:45 pm

@JK: Точно за този ъгъл става дума, ама Chain Stay Angle е доста двусмислено, поне за мен, щото спокойно може да се има предвид ъгъла на chainstay-a спрямо хоризонтала. А може просто на мен да ми липсва тая част от велокултурата и тоя ъгъл между тръбите да е прието да се нарича точно така, не знам.

bdz43r написа:Edit: Пропуснал съм саг-а, повече е разликата.


Говорим за твърдак, нали? Какво значение има саг-а на вилката? Или ти говориш за саг на задницата?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот URNEST » Пон Сеп 24, 2007 3:54 pm

bikerider написа:Говорим за твърдак, нали? Какво значение има саг-а на вилката? Или ти говориш за саг на задницата?

Споменато, е че става дума за Ram XC2, демек мека рамка, където sag-a на задницата сигурно има някакво значение.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пон Сеп 24, 2007 4:03 pm

URNEST написа:
bikerider написа:Говорим за твърдак, нали? Какво значение има саг-а на вилката? Или ти говориш за саг на задницата?

Споменато, е че става дума за Ram XC2, демек мека рамка, където sag-a на задницата сигурно има някакво значение.

Сага на задницата има значение за работата на предния дерайльор. За моята рамка (не е ХС2), понеже има 2 положения на захват на шока към задницата (от които се променя височината на средното и челния ъгъл) производителя е написал в книжката си подобен текст "Ако настройвате превключването на предните скорости и велосипеда е на стенд сложете шока на дупка позиция 2, което ще съответсвтва на на леко сгъната задница и ще настроите превлючването по-лесно" Иначе като е на позиция 1 и не си върху него и малко се зори превключването. Като седнеш от сага се получава нужния ъгъл между линията на веригата и седалковата тръба, което прави дерейльора да работи нормално. ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia


Назад към Архив

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта