[quote="Avid"]
Според вас кое ще е по-дибре - на рамката или на средното?
Аз съм с Рам АС, но искам да направя водач и на едно приятелче с Рам НТ.
[/quote]
Гледай сега има два стандарта за закрепването на водачите: единия е за рамка (трябва да има дупки, а не ти да ги пробиваш
), другия е под чашката на касетата на средното.
Доколкото си спомням на РАМ няма дупки (така ли е?), значи говорим за варианта под касетата, в който случай трябва да видиш дали остта на касетата е достатъчно дълга за водач, защото (тя) ще се измести вдясно и 1: ще ти промени chainline-a и може да не превключват хубаво скоростите, 2: може да дойде къса отляво. Като правило с водач трябва да се ползва 118мм ос, в краен случай 113мм. Ще познаеш, че остта ти е къса, ако не можеш да стегнеш добре лагерите на средното при монтиран водач, или левия ти курбел задира в рамката.
Сега за самия водач - нямам чертежи, но мога да ти дам няколко насоки:
1. Виж MRP World Cup System 1: [url]http://www.jensonusa.com/store/product.aspx?i=CG707B03[/url]
2. Nамери си 5мм дебела стоманена или алуминиева ламарина и си изрежи бумерангa, като трябва да внимаваш с дължината на двата лъча - трябва да мога да поемат венеца ти, без да стърчат много. Понеже бумеранга се монтира под касетата, дължината на лъчите се мери лесно: тя е дължината на радиуса на максималния венец (вкл. зъбите), който ще поема водача плюс диаметъра на колелцето което ще монтираш плюс да речем още 1 см за фин реглаж. Каналите в лъчите на бумеранга, където се стягат колелцата трябва да започват на разстояние радиуса на колелцето от краищата на лъчите на бумеранга и да речем да са дълги 5-7 см (може и по-малко в зависимост от минималния венец който искаш да поема водача).
3. За колелцата, можеш да използваш каквито и да е пластмасови колелца. Колкото са по-твърди толкова повече ще издържат, но повече ще хлопат и ще вдигат шум. Идеалния вариант е много твърда гума, хем да не шуми, хем да не се хаби. После им набиваш по едно лагерче (или по две ако са по-широки) и ги стягаш за лъчите на бумеранга и готово. Имай предвид че винаги трябва да оставяш минимум по 1-2 милиметра разстояние между ръба на колелцата и върховете на зъбите на венеца (както при обтегачите отзад).
4. Ако искаш вместо второ колелце (отгоре) да сложиш водач, можеш както спомена Shimana, да приспособиш нещо от рамката на стар декланшор
5. Относно bashguard-а - изкопирай венеца на хартия без зъбите и направи малко по голям кръг (8-10мм повече) от венеца - това ти е чертежа за bashguard.
Еми това е което мога да ти помогна, дано ти свърши някаква работа. Успех!