Страница 1 от 1

Дълъг стержен...

МнениеПубликувано на: Нед Авг 28, 2005 1:09 am
от unbekannt
Здравейте спецове!
Пак въпрос към вас - купих Дуро Д на вече добре познатата ви пребоядисана рамка, но стерженът е очавидно по-дълъг отколкото трябва...=> http://www.kodakgallery.com/BrowsePhoto ... o_count=1&
Четох една тема, в която bikerider разясняваше за устройството на капачката на лапата(или т.нар. звездичка/пеперудка) и понеже работя за пръв път с рамка oversize и нямам опит с устройството на кормилната уредба при този тип рамки, да ви питам - възможно ли е да закрепя вилката без да режа стержена?(мисля че така ще ми е по-удобно да карам.Вие как мислите?)Доколкото разбирам тази пеперудка(http://www.kodakgallery.com/PhotoView.j ... 6815556308), която се продава в комплект с чашките и която служи за тапа на лапата, се завива за някакъв сегмент с резба, който има нещо като глава в долния си край(доколкото схващам този сегмент минава през стержена и подпира вилката отдолу на короната)и чиято глава държи вилката да не изпадне(не знам името на този държащ сегмент и моля някой да ме светне по въпроса!:))Или ако устройството на кормилото не е такова, каквото си го представям, някой да го опише, моля!Всъщност ако се наложи да отрежа стержена(вслучай че е невъзможно да карам с такъв дълъг стержен), колко дълъг сегмент за пеперудката би ми трябвал?Защото на снимките чашките не са набити, а като се набият стерженът би щръкнал поне с още 1см...И последно, но много важно - как да вкарам пеперудката в стержена, като "крилцата" и' са явно малко по-широки от вътрешния му диаметър?
Благодаря на всеки, който внесе малко яснота по питанията ми!:)

МнениеПубликувано на: Нед Авг 28, 2005 7:30 am
от GECKO
Оххх :offtopic:офф колко съм болен:offtopic:...

Та принципно... можеш да караш с колкото си искаш дълъг стержен ако е по-дълъг ще ти даде по-удобна стойка на колелото без това да вреди на рамката и на челния ъгъл. За да ползваш вилката с този и стержен ще ти трябват обаче Spacer-и (това са едни джаджавки дето се надяват на стержена) мисля, че може да си намериш такива в всеки Bike shop на относително ниска цена. Тези Spaceer-и са с различна дължина и идеята е като набиеш чашките да нанижеш толкова Spacer-и, че когато сложиш лапата горния и ръб да се намира на около 3-5мм над края на стержена, това ще ти позволи да направиш нужния preload на чашките...

Ето това представлява Spacer-a:

[img]http://www.nwmtb.com/prod-img/stem_stack.jpg[/img]

А за пеперудката (от това което си писал разбирам че си си купил пеперудка с тапа) та идеята е пеперудката да е по-широка, за да може когато се набие в стержена да не може да се върне от страната от която е дошла... ох писна ми да пиша за това ще ти дам линкче:

[url]http://yo.primasoft.bg/bikes_clips/Fundamentals%20DVD/[/url]

Нека благодарим на хората от ScreamBikes които направих този толкова образователен филм достъпен :beer:

МнениеПубликувано на: Нед Авг 28, 2005 1:43 pm
от marshall__
[color=blue][b]<offtopic>[/b][/color]
Готини снимки :thumb:
[color=blue][b]</offtopic>[/b][/color]

МнениеПубликувано на: Нед Авг 28, 2005 6:18 pm
от Ozzie
както каза [b]GECKO[/b][quote]

...идеята е пеперудката да е по-широка, за да може когато се набие в стержена да не може да се върне от страната от която е дошла...[/quote]

Като набиеш пеперудката в стержена (използва се инструмент, така че иди до някой велосервиз) с помоща на тапата и болта който минава през тапата и се навива в пеперудката впоследствие ще можеш да си обираш хлабините в чашките. Естествено преди това ще трябва да охлабиш болтовете на лапата иначе не би имало резултат от цялата работа. За дължината на стержена пробвай със спейсърите. Няма проблем да речем да сложиш един под и един над лапата, т.е. връткай ги както намериш за удобно, докато не решиш как ти е по- удобно да караш- с по- висока или по- ниска лапа. Това е казано накратко. Дерзай!!! Както виждаш не боли... :D

МнениеПубликувано на: Нед Авг 28, 2005 8:04 pm
от Morpher
Абе излишно е да пиша допълнително към техниката, защото хората си го написаха :)
Това което обаче искам да напиша е цената на един спейсър. А тя е 1 см - 1.50 лв. При твоя стержен ще ти трябват близо 10(а може и повече) такива, а това прави 15 лева за спейсъри.
Сега сигурно ще си помислиш, че както толкова има?!?!?!?! Та това е само една тръбичка срязана на по 1 см! Ми и аз си го помислих, обаче не помогна:eyebrow: Пак дадох 3 лв за 2 тръбички. бях мераклия поне за пет, ама нейсе.
П.С. Ако направиш това, моля прати снимки, за да видим и ние, защото ми е много любопитно как ще изглежда ;)

МнениеПубликувано на: Нед Авг 28, 2005 9:23 pm
от klmn
Много ви режат в Търново,в София е 1лв.спейсъра.

МнениеПубликувано на: Нед Авг 28, 2005 10:51 pm
от Windstream
@unbekannt
Сложи всичките лагери, конуси, пластмасовия уплтняващ пръстен и т.н. вс едно че ще монтираш вилката. Нанижи лапата върху стержена и спусни надолу така че да легне върху пластмасовия пръстен. С пръсти без да затягаш нищо я натисни хубаво към челото, от това лагерите би трябвало да се наместят както трябва. Сега много внимателно извади лапата нагоре, махни я от стержена, и измери дължината му която стърчи над пластмасовия пръстен. Към тази дължина добави 2мм, и от полученото извади височината на лапата където стяга около стержена (при мен е 45мм, при теб сигурно ще е друго) - резултата е общата дължина на дистанционните втулки които трябва да нанижеш между лапата и пластмасовия пръстен при лагерите. От тук вече имаш два начина - хукваш по веломагазините да си търсиш подходящите спейсъри (няколко един над друг ще трябва да сложиш), или отиваш при някой стругар и го караш да ти направи алуминиева тръба с вътрешен диаметър 29мм, външен 35-40мм (не е чак толкова важен), и дължина числото което преди малко пресметна. Ако избереш варианта със стругаря мисля че е добра идея тръбата да не е едно цяло дълго парче, а няколко по-къси но с обща дължина равна на пресметнатата по-рано - така ще можеш да местиш лапата нагоре-надолу докато й намериш най-подходящото за теб положение. Като гледам от снимката ще ти трябват общо около 50-70мм спейсъри.

МнениеПубликувано на: Нед Авг 28, 2005 11:51 pm
от unbekannt
Благодаря много на всички за подробните обяснения!Смятам че ми се изясни картинката!:)Сега първо трябва да изчистя внимателно боята от вътрешната стена на челната тръба и после да набия чашките.После остава да отида и да си взема подходяща лапа и spacer-и(т.е да се поизръся малко за spacer-и;)).Мисля да сложа по дълга лапа, защото смятам че с по-къса ще трябва прекалено много да си извивам гърба на дъга(и без това новата рамка е 17', и е къса, а при сегашното ми колело също с рамка 17', гърбът ми е на дъга...което мисля не е редно).След като сглобя кормилото, обезателно ще постна снимки, за да видите резултата.
ПС:Засега вариантът с цяла тръбичка отпада, тъй като както отбелязахте е по-добре да мога да местя лапата нагоре надолу по стержена, докато намеря оптималната позиция!:spin:
ПС1:И един последен въпрос за доизясняване - болтът, навит на капачката на лапата, който минава и през пеперудката е за да се стяга тапата и да се редуцира луфта в чашките, нали?Т.е., на този болт не се навива никакъв друг сегмент отдолу, освен пеперудката?Предполагам е така, но просто като новак все още не мога да си представя, че съпротивлението, създадено от пеперудката е способно да обере целия луфт в чашките.

МнениеПубликувано на: Пон Авг 29, 2005 9:55 am
от Brave
Пеперудката служи само за да обере луфта при монтажа, после лапата държи конструкцията. Натягането е само, колкото да натегне лагерите в чашките, а не някаква зверска сила. Пък и пробвай да я извадиш тая пеперуда, като се заклещи и вреже в стержена - не е невъзможно, но по пътя, събира със себе си и солидна част от материала на стержена. А и един съвет - може да е даван и преди - сложи грес на резбата на пеперудката, защото калта и водата си влизат безпроблемно през стержена и ако резбата спече от ръжда, после, разглабянето е мечта...

МнениеПубликувано на: Пон Авг 29, 2005 12:23 pm
от Morpher
[quote="klmn"]

Много ви режат в Търново,в София е 1лв.спейсъра.
[/quote]
:bowdown:връзкари:bowdown:

МнениеПубликувано на: Пон Авг 29, 2005 9:37 pm
от klmn
[quote="Morpher"]

[quote="klmn"]

Много ви режат в Търново,в София е 1лв.спейсъра.
[/quote]
:bowdown:връзкари:bowdown:
[/quote]
:D:beer:

МнениеПубликувано на: Пон Яну 16, 2006 2:32 pm
от NoNe
Малко остаряла темата ама не мога да не се оплача... един прост алуминиев спесър, 1см. в Бургас е 3лв.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 16, 2006 7:35 pm
от axelmax
тия са луди

МнениеПубликувано на: Вто Яну 17, 2006 7:00 am
от Windstream
[quote="axelmax"]

тия са луди
[/quote]

Съгласен, намери си подходяща тръба и я дай на стругар да ти я нареже, тъкмо ще има и на приятелите си да продадеш че да си избиеш разходите.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 17, 2006 3:08 pm
от bluskanie
[quote="NoNe"]

Малко остаряла темата ама не мога да не се оплача... един прост алуминиев спесър, 1см. в Бургас е 3лв.
[/quote]

Прост, прост ама е боядисан в черно...т'ва да не е без пари ;)