Страница 1 от 1

Смазване на нов велосипед

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 4:59 pm
от kld
Здравейте,
Имам нов велосипед :) ( Драг онтарио ). Преди бях чел във форума че фабрично велосипедите не са смазани със смазка подходяща за каране ( а само с такава която предотватява ръждясването на частите) . Та, с какво да смажа новия си велосипед? Имам вкъщи някакво масло за шевни машини ( и фини елементи ). ОК ли е с него?
Благодаря предварително.

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 5:04 pm
от caspar
Виж в ЧЗВ.

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 6:07 pm
от tailor
[quote="kld"]

Здравейте,
Имам нов велосипед :) ( Драг онтарио ). Преди бях чел във форума че фабрично велосипедите не са смазани със смазка подходяща за каране ( а само с такава която предотватява ръждясването на частите) . Та, с какво да смажа новия си велосипед? Имам вкъщи някакво масло за шевни машини ( и фини елементи ). ОК ли е с него?
Благодаря предварително.

[/quote]
Велосипеда е смазан и готов за употреба! Фабричните смаэки са с качество, което е съобразено с нормалната употреба на велосипеда.

Някои от пишещите във форума (TOYAGA, Bikerider :wavey:), не са удоблетворени от фабричните смазки, но според мен те не биха използвали [b]машинно масло[/b]!?!

За подробности виж ЧЗВ!

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 7:07 pm
от TOYAGA
Хкхм, искам да уточня, че не съм удоволетворен не от качеството и вида, а от ЛИПСАТА на фабричните смазки на НЯКОИ компоненти (главини), на които ми се е случвало да попадам.

По принцип бих казал, че всеки подвижен компонент (както и някои неподвижни връзки) във велосипеда се нуждае от специфичен, подходящ за конкретния случай лубрикант. Машинното масло (има хиляди различни разновидности под шапката на това събирателно понятие) например би могло принципно да се разглежда като подходящо за смазване на верига, на осите на дерайльорите, в някои случаи на жилата и т.н.

МнениеПубликувано на: Чет Авг 18, 2005 7:30 pm
от tailor
[quote="TOYAGA"]

Хкхм, искам да уточня, че не съм удоволетворен не от качеството и вида, а от ЛИПСАТА на фабричните смазки на НЯКОИ компоненти (главини), на които ми се е случвало да попадам.

По принцип бих казал, че всеки подвижен компонент (както и някои неподвижни връзки) във велосипеда се нуждае от специфичен, подходящ за конкретния случай лубрикант. Машинното масло (има хиляди различни разновидности под шапката на това събирателно понятие) например би могло принципно да се разглежда като подходящо за смазване на верига, на осите на дерайльорите, в някои случаи на жилата и т.н.
[/quote]
Относно конкретния модел [b]нов [/b]велосипед:
Броните на скоростите са Shimano и имат фабрична грес. За броните на спирачките при необходимост бих препоръчал някакво "тефлоносъдържащо масло".
Не бих препоръчал смазване на веригата, преди да бъде отмита заводската смазка, защото е излишно.
За дерайльора според мен е по-подходяща някаква грес.
[url=http://e-shop.screambikes.tobulgaria.info/default.php?cPath=69&osCsid=a9b7330e4a2bfe656d2264bb351bb726]Избор от специализирани смазки[/url]

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 8:29 am
от NovemberCharlie
Най-хубаво се смазва с валяк. Става гладко и равно.

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 10:21 am
от TOYAGA
@ NC

:D:D:D

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 11:27 am
от bikerider
[quote="tailor"]
Някои от пишещите във форума (TOYAGA, Bikerider :wavey:), не са удоблетворени от фабричните смазки...
[/quote]


@tailor:
Добре е, че повдигаш този въпрос в този момент.

Аз лично ако имам някакво недоволство от фабричните смазки, то е главно към производителите на капсуловани лагери и пляканите смазки, който ползват.

НО - средна касета VP незнам си какво на OntarioTeamEdition след два месеца и половина каране, отворена снощи заради явна нужда от профилактика, показа три неща:
1. НИКАКВА грес на резбата в рамката - то не беше зор да тръгне да се отвива, не е истина. Поне резбата беше наред.
2. КАЛ и ВОДА в капсулованите лагери и жалки останки от нещо подобно на туткал.

По точка 2 не бих имал претенции към Веломания, а към ЯжМайХуй - виден производител на лагери от Тайван.
Обаче по точка 1 нямам думи - след смазване на рамката и лагерите колелото се държи като швейцарски часовник, касетата беше стегната като хората и спря да скърца. Баси зора да се смаже рамката с грес... Нищо лично към никого, но това с което се сблъсках е просто ориенталска простотия - това дори и в БАС не си го позволяват. Дано да е простотията на механика...

Не мога да очаквам от производител на главини и средни движения да отваря всеки капсулован лагер, който купи, да го смазва с хубава водотблъскваща смазка и да го монтира в главината си. Бих очаквал обаче да смазва конусите и сачмените лагери на евтините главини.

А от производител на велосипеди бих очаквал малко по-стриктна политика, която всеки негов механик в цеха да спазва. Иначе си говорим за крайно несериозна работа. Това ми е коментара по отношение на недоволството от фабричните смазки.

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 12:10 pm
от NovemberCharlie
Като за начало могат да въведат вътрешна система за качество TQM.

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 2:23 pm
от velco
[quote="NovemberCharlie"]

Като за начало могат да въведат вътрешна система за качество TQM.
[/quote]

То пак няма да е смазано, но пък ще е ДОКУМЕНТИРАНО ... :rofl:

МнениеПубликувано на: Пет Авг 19, 2005 2:36 pm
от NovemberCharlie
[quote="velco"]

[quote="NovemberCharlie"]

Като за начало могат да въведат вътрешна система за качество TQM.
[/quote]

То пак няма да е смазано, но пък ще е ДОКУМЕНТИРАНО ... :rofl:
[/quote]

Абе ако е само сертификат по ISO 9000.. бла, бла ... нищо няма да свършат, но ако си поиграят да си разработят истиски TQM, balace scorecard и т.н. може и да направят нещо читаво.

МнениеПубликувано на: Пон Авг 22, 2005 7:58 pm
от TOYAGA
@ tailor

[url=http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=8622]ЦЪК-ЦЪК![/url] ЯЗЪК! :D