skurca ;-(

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

skurca ;-(

Мнениеот bikezilla » Вто Яну 13, 2004 5:51 pm

какво, какво, какво да направя за да накарам предната спирачка да спре да скърца? не мога да карам с тапи за уши в крайна сметка.:(:(:( спирачката е V break, някъв logan.

п.с. УХА тим да си спести отговорите от типа "купи си нова", ако обичат ;о)
Аватар
bikezilla
 
Мнения: 806
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Май 01, 2003 12:55 am

Мнениеот КапитанПланета » Вто Яну 13, 2004 6:09 pm

Ако накладките ти са успоредни на шината, настрой ги под ъгъл както е описано в сатията "Регулиране на V-образни спирачки" - [url]http://www.mtb-bg.com/ar058.htm[/url].
Ако не помага, взимаш тебешир и оцветяваш спирачната повърхност на шината. Аз съм стигал то търкане на шината с фина шкурка, ма това в краен случай и задължително с маска за лицето. Ако става въпрос за каране в кал, сняг и вода- оправят те само специални накладки за мокри условия. При мен помогна слагането на Brake booster и специални накладки, но моите са XT, не знам при теб дали ще има разлика. При мен всичко заспа, спирачките работят вече нормално и точно в този момент реших а си сложа диск :). Като дойде ще ги пусна за продан заедно с инструкции с/у скърцането от препатил.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот thefatcat » Вто Яну 13, 2004 7:43 pm

Prodavam spira4ka SRAM 5.0 interesuva li te (ne skurca):D[:p]

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Вто Яну 13, 2004 10:03 pm

silata na triene [color=red]ZAVISI I [/color]ot goleminata na trie6tite se plo6ti, [color=red]I[/color] ot silata na vzaimodeistvie mejdu tqh, дължаща се както на техния материал, така и на големината на силата, която ги притиска една към друга.

В моите учебници пише така

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Windstream » Сря Яну 14, 2004 7:21 am

Тояга, Goa е прав, в учебниците по физика наистина пише че силата на триене не зависи от площта на контакните повърхости. Нито един учител (не преподавател в университет) по физика обаче не е могъл да ми обясни защо примерно на шосейните велосипеди гумите им са толкова тънки и с високо налягане, а не да кажем 26х3.0 с ниско [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 14, 2004 8:38 am

Windstream, някъде да съм казал, че учебниците, за които говоря, са по физика за 6 клас?...:D:D:D

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот did » Сря Яну 14, 2004 9:54 am

[quote="Windstream"]

Тояга, Goa е прав, в учебниците по физика наистина пише че силата на триене не зависи от площта на контакните повърхости. Нито един учител (не преподавател в университет) по физика обаче не е могъл да ми обясни защо примерно на шосейните велосипеди гумите им са толкова тънки и с високо налягане, а не да кажем 26х3.0 с ниско [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
[/quote]


Хайде сега, нова физика! Тоягата (както почти винаги;)) е прав, а аз само ще уточня:
КОЕФИЦИЕНТЪТ НА ТРИЕНЕ не зависи от контактната площ, а е специфична мярка за начина на взаимодействие мажду контактуващите материали. СИЛАТА НА ТРИЕНЕ, обаче, е пропорционална както на КОЕФИЦИЕНТА НА ТРИЕНЕ, така и на контактната площ.

И един цитат от GOA, с коментар:

...silata na triene ... zavisi ot silata na vzaimodeistvie mejdu tqh (т.е. повърхностите).

Не помня кой беше казал, че 90% от парадоксите в науката ще изчезнат в момента, в който се дадат коректни определения на използваните понятия.

И да продължа чисто теоретично:
Ако спирачките скърцат, то се дължи на кофти взаимодействие между контактуващите повърхности (капла и накладка) при съответната сила на притискане. Ако сложиш двойно по-големи накладки, но от същия материал и при същата регулировка на спирачката, спирачната сила ще нарастне, но ще нарастне и скърцането. Значи трабва или

1. да се промени вида на контактуващите материали (друг вид накладки, номера с тебешира и т.н.)

или

2. да се увеличи силата на притискане на накладките към каплата (неккъв ремонт или ъпгрейд на спирачките)

И накрая, една уговорка - това са си чисто теоретични постановки. Да не забравяме стария лаф, че според теорията, тя била еквивалентна на практиката, а според практиката, двете нямали нищо общо!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот did » Сря Яну 14, 2004 1:30 pm

Запитване:

[quote="bikezilla"]

........?

п.с. УХА тим да си спести отговорите от типа "купи си нова", ако обичат ;о)
[/quote]


Отговор:

[quote="thefatcat"]

Prodavam spira4ka SRAM 5.0 interesuva li te (ne skurca):D[:p]

UHA® DH team
[/quote]


Без коментар!


Безисходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Сря Яну 14, 2004 1:32 pm

[quote="Windstream"]

Тояга, Goa е прав, в учебниците по физика наистина пише че силата на триене не зависи от площта на контакните повърхости. Нито един учител (не преподавател в университет) по физика обаче не е могъл да ми обясни защо примерно на шосейните велосипеди гумите им са толкова тънки и с високо налягане, а не да кажем 26х3.0 с ниско [:p]

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
[/quote]


силата на триене е функция на площта на триене и коефициента на триене, но САМО коефициента е константа. прочети си учебника внимателно отново ;):D:8D:

а ако наистина пише че силата на триене не е функция на площта на триене, моля те кажи ми от кого е тоз "учебник" та да го напсувам от сърце :}):;):D:8D:

за скърцането - bikezilla, предполагам че караш в момента тоест говориш за зимните условия - ако е така, просто няма оправия със v-brake и обикновени калодки. водата действа като смазка и калодката приплъзва по каплата - това е причината.
в мокри условия трика с калодки под ъгъл спрямо каплата няма да те спаси, дори ще влоши нещата. изобщо - вземи си хубав v-brake (да речем XT/XTR) и калодки за екстремни условия.
знам как звучи този съвет: "вземи си нови", но според мен в твоя случай е наистина най-доброто решение ако твърдо си решил да направиш нещата като хората :)

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tuba » Сря Яну 14, 2004 2:55 pm

Както Тоягата И bikerider отбелязаха силата на триене
е пропорционална на площа на триещите се повърхности
и на силата на натиск тоест само тази компонента на силата
която е перпендикулярна на равнината в която става триенето.
Ако някои каже че и не само равни повърхности се трията ще
му отговотя че в достатъчно малка по размери част повърхностите
са равни.
А бегачите не губят сцепление защото силата на натиск в/у гумата
е константа а също и коефициента на триене м/у гумата и земята
(това разбира се не е вярно но с прилична точност е така)
и така ако гумата е по щирока просто тежеста на велосипедиста се
разпределя на по - голяма повърхност тоест силата на натиск в
дадена точка намалява.
От което следва че в определени граници триенето м/у гумата
и земята не зависи от полща ако тежеста на колелоездача не се
променя.
Тук GOA е прав при сила на натиск константа силата на триене не
зависи от площа.
Сега защо на колите и моторите за пресечен терен слагат широки
грайиферни гуми като няма значение ?
Защото на пресечен терен тоест не на асфалт нецялата повърхност се
трие.
Част от терена поддава и се измества заедно с гумата и гумата се подхлъзва широките гуми просто имат по малка вероятност да се подхлъзнат а не по - голямо триене с терена
Това е което аз на базата на това което знам мога да кажа подчертавам че това е повече училишна физика отколкото наука и общо взето нито
е точно ното 100% вярно
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот tuba » Сря Яну 14, 2004 3:05 pm

За да не стане объркване държа да отбележа че при
спирачките силата на натиск не идва от тежест а се
предава на цхелюстите от хватката и тогава също в
определени граници тя е може да се приеме за константа.
Спирачната сила зависи от площа на накладката.
tuba
 
Мнения: 342
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Сря Юли 02, 2003 10:14 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Сря Яну 14, 2004 3:12 pm

[quote="tuba"]

Както Тоягата И bikerider отбелязаха силата на триене
е пропорционална на площа на триещите се повърхности
и на силата на натиск тоест само тази компонента на силата
която е перпендикулярна на равнината в която става триенето.
Ако някои каже че и не само равни повърхности се трията ще
му отговотя че в достатъчно малка по размери част повърхностите
са равни.
А бегачите не губят сцепление защото силата на натиск в/у гумата
е константа а също и коефициента на триене м/у гумата и земята
(това разбира се не е вярно но с прилична точност е така)
и така ако гумата е по щирока просто тежеста на велосипедиста се
разпределя на по - голяма повърхност тоест силата на натиск в
дадена точка намалява.
От което следва че в определени граници триенето м/у гумата
и земята не зависи от полща ако тежеста на колелоездача не се
променя.
Тук GOA е прав при сила на натиск константа силата на триене не
зависи от площа.
Сега защо на колите и моторите за пресечен терен слагат широки
грайиферни гуми като няма значение ?
Защото на пресечен терен тоест не на асфалт нецялата повърхност се
трие.
Част от терена поддава и се измества заедно с гумата и гумата се подхлъзва широките гуми просто имат по малка вероятност да се подхлъзнат а не по - голямо триене с терена
Това е което аз на базата на това което знам мога да кажа подчертавам че това е повече училишна физика отколкото наука и общо взето нито
е точно ното 100% вярно
[/quote]


Малейййй[:p]:D:o):(:B)::):I:8D:;):D:)! Щеше ми се да коментирам това писание по-подробно, но ще се огранича само с две забележки:
1. Има голяяяя-я-я-яма разлика между триене при приплъзване и триене при търкаляне, та недейте с лека ръка да правите каквито и да са аналогии между триенето на накладките по каплата и триенето на гумите по терена, плийз!
2. Хич не намесвайте грайфера, той си има съвсем друга роля, невписваща се в теорията за триене между гладки повърхности, пак плийз!

Все пак, на bikezilla не му скърца гумата, като се върти по асфалта, а СПИРАЧКАТА!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 14, 2004 4:11 pm

Понеже както обикновено нещата отидоха на майната си...аз викам да оставим настрана училищната физика и разните други науки, занимаващи се с триенето и да се вторачим малко по-внимателно върху самото скърцане и факторите, които го пораждат на практика. В тая връзка ето ви ферман:

1. Скърцането е звук и то високочестотен звук, който се причинява от нещо, което трепти с висока честота в среда, която предава звука – в случая въздуха. Така пише в учебниците, така е и на практика.

2. Нещата, които в конкретния случай трептят с висока честота са двете неща, които се трият – системата "капла-гума-спици-главина" и системата "спирачка-вилка-рамка". За яснота и практическа простота приемаме, че трептенията на първата система са незначителни и се гасят почти напълно от наличието на двете поглъщащи трептения с подобна сила системи "външна-вътрешна гума-въздух" и "планета Земя". Поради тази причина в нашия анализ въпросната система не издава звук.

3. Звукът, издаван от системата "спирачка-вилка-рамка" може да се раздели на два компонента – иницииращо звука трептене и усилващо звука резониране на въпросното. Естествено, инициатор на звука е системата "накладки-челюсти", а ролята на резонатор играят прекрасно пригодените за целта кухи рамка и отчасти вилка.

4. Основен източник на високочестотното трептене на системата "накладки-челюсти" възниква от неравномерното триене между накладките и каплата, предизвикано от:
- променлив коефициент на триене на повърхността на каплата, предизвикан от отлагания (от фрикционния материал на накладките) върху нея, наличие на други вещества (вода, масло, лайна), неравномерно разпределени по въпросната повърхност
- нарушения на равнинността на повърхността на каплата като подбивания, надирания, кофти качество на иработка и т.н.
- принципно лошо взаимодействие между вида фрикционен материал на накладките (тъпи евтини накладки) и вида материал на триещата се повърхност на каплата (пробвайте да използвате керамични капли с накладки, в чиито състав има каучук на мокро и в Сидни, Австралия ще чуят опитите ви да спрете)
- недостъчна или неравномерна сила на притискане (кофти спирачки, лостчета, жила)

5. Вторичен, благоприятстващ предаването на трептенията в т.4 източник е наличната в достатъчна степен свобода на челюстите (луфт в точките им на фиксиране към вилката/рамката), позволяваща им да участват в оркестъра и да ви е..ват майката.

Така. С това стигаме до въпроса "Что делать?" Тук ще изброя няколко неща, които аз през годините съм правил и съм постигал успех, стремейки се да не повтарям, а само да допълвам съветите на Капитана, с които по принцип съм напълно съгласен.

- стремете се да си осигурите качествени капли, спирачки и накладки
- избягвайте ситуациите, при които накладките ще загреят толкова, че да се отложат върху каплите (V-брейковете не стават за DH) и чистете редовно каплите (по начина, описан от Капитана, само че стъргането с шкурка е по-ефективно на мокро и освен това не гълтате праха). Mavic имат едни много тарикатски гуми (като за молив, но големи колкото калъп сапун) за тази цел, но не знам дали ги има в BG.
- монтирайте си бустери (по този начин от една страна ще оберете част от луфтовете и ще направите цялата конструкция по-масивна респ. "гасяща" вибрациите, а от друга ще увеличите значително силата на притискане)
- регулирайте редовно спирачките, използвайки метода с косо поставените накладки, описан от Капитана.
- избягвайте V-брейковете за каране през вода, сняг и лайна – в такива условия дисковите спирачки са безкрайно по-добри.

Накрая искам да дам един конкретен съвет за конкретния случай. Пич, опитай се да спазиш колкото можеш повече от гореописаните съвети и се задоволи с резултата. По-добър ще получиш само при смяна на Logan-ите поне с Deore (същото важи и за каплите).

Надявам се да съм бил полезен...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikezilla » Сря Яну 14, 2004 5:04 pm

благодаря на всички за съветите ;о)
нова спирачка ще си купувам на пролет, като се посъберат стипендии, а дотогава ще пробвам горепосочените тарикатлъци, ако не станат - в Сидни да си запушват ушите! :о)
Аватар
bikezilla
 
Мнения: 806
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Май 01, 2003 12:55 am

Мнениеот Black » Сря Яну 14, 2004 7:49 pm

az ne davam saveti 6oto ne razbiram ama ti prepora4vam ot opit GRAFITNI KALOTKI kato na XTR na mokro svar6vat mnogo barzo no pone spirat gore dolo NO ZA NA VITO6A NA MOKRO NIKVI Kalotki niama da te sprat ot opit kazvamprobvah na lale :(:(:(
BMW,колела,и некви руси каки с големи цици
Аватар
Black
 
Мнения: 868
Рейтинг: 1697
Регистриран на: Вто Яну 06, 2004 1:42 pm
Местоположение: Bulgaria,София,Лозенец

Мнениеот thefatcat » Сря Яну 14, 2004 9:49 pm

XTR-ra spira na mokro po-dobre ot kolkoto na suho, no se habi super burzo. Samo deto e skupo. Na suho sushto spira idialno.

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Windstream » Чет Яну 15, 2004 1:37 am

[quote="TOYAGA"]

Windstream, някъде да съм казал, че учебниците, за които говоря, са по физика за 6 клас?...:D:D:D
[/quote]

Точно това имах предвид, не твоите учебници :)

[quote="bikerider"]

силата на триене е функция на площта на триене и коефициента на триене, но САМО коефициента е константа. прочети си учебника внимателно отново ;):D:8D:
[/quote]

Говорех за учебниците за общо ползване. Моите са малко по-различни и в тях пише малко по-различни работи - всъщност точно това което ти, тоягата и did казахте. Изобщо идеята ми беше че ако ползваш неподходящ източник е твърде вероятно информацията която получиш да не е много достоверна ;)

Сега вече по темата за спирачките - по време на днешното каране (минимална дълбочина на снежната покривка около 20см, максималната достатъчна за да омекоти приземяване след поредния полет през кормилото) забелязах нещо много странно - след като VBR-а отзад умря още с влизането в преспите при опитите да спра само с него байка сякаш получаваше лек тласък напред при всяко натискане на лостчето. Въпроса ми е дали някой друг също е усещал подобно нещо, прилича на съвсем кратко и леко ускорение?

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот тучо чучо » Чет Яну 15, 2004 3:07 pm

Такаааа... Ето тук се сблъсквам с един голям парадокс!
Другарчето ми по колело има този проблем с пищящ преден V-brake.
[quote="TOYAGA"]
- стремете се да си осигурите качествени капли, спирачки и накладки
[/quote]

Той кара с шини Mavic D 521, спирачки Deore XT с калодки XTR. Има брейкбустери и редовно почиства спирачната повърхност на шините с Mavic Soft Stone (гумата, за която споменаваш). Регулирал е нееднократно калодките спрямо шините (знае как се прави, не е аджамия), смени няколко вида "вложки" за калодки, в това число и XTR и т.н.
Става въпрос само за предната, при задната няма този проблем. Спирачката скърца от самото начало, още с оригиналните чисто нови калодки. Скърцането не се влияе особено от метеорологичните условия...
Дайте ми сега обяснение, ако можете!
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 15, 2004 3:49 pm

[quote="тучо чучо"]

Такаааа... Ето тук се сблъсквам с един голям парадокс!
Другарчето ми по колело има този проблем с пищящ преден V-brake.
[quote="TOYAGA"]
- стремете се да си осигурите качествени капли, спирачки и накладки
[/quote]

Той кара с шини Mavic D 521, спирачки Deore XT с калодки XTR. Има брейкбустери и редовно почиства спирачната повърхност на шините с Mavic Soft Stone (гумата, за която споменаваш). Регулирал е нееднократно калодките спрямо шините (знае как се прави, не е аджамия), смени няколко вида "вложки" за калодки, в това число и XTR и т.н.
Става въпрос само за предната, при задната няма този проблем. Спирачката скърца от самото начало, още с оригиналните чисто нови калодки. Скърцането не се влияе особено от метеорологичните условия...
Дайте ми сега обяснение, ако можете!
[/quote]


Много просто - другарчето ти страда от "Синдрома ХТ", който тресе поне половината от хората, ползващи тези спирачки (включително Капитана, включително и мен допреди година и половина). Иначе перфектни спирачки, но... пищят кански отпред – проблем, който аз лично си обяснявам с дребните чаркчета на паралелограмите, които очевидно са податливи на високочестотни трептения.

Предполагам си прочел как Капитанът се е справил с проблема, моят способ за справяне беше аналогичен с тази разлика, че пищенето изчезна напълно едва след като започнах да употребявам САМО зелени Kool Stop-накладки...

Изглежда, че лекарството при всеки е различно и зависи не само от каплите и накладките (другарчето ти е екстра оборудвано), но и от типа на вилката и евентуално рамката – не е случаен фактът, че 99% от хората се оплакват от пищене само отпред. Прави впечатление, че при съчетание със свръхлеки вилки от типа на SID спирачките пищят много повече, отколкото с по-масивните за all-mountain.

Срещал съм какви ли не съвети, трикове и хитрости за справяне с пищенето след като всичко друго (бустери, чистене, смяна на типа накладки и т.н.) е пробвано, но най-смислени ми се струват методите, отнемащи възможността вилката да резонира. В този смисъл бих препоръчал на другарчето ти да пробва следния пиниз – взима два достатъчно големи Lizzard Skin-а (или за начало някакви тънки дунапрени със свински опашлета само за проба), нахлузва ги на краката на вилката и следи кво става. Ако скърцането спре, значи проблемът е във вилката и ако не иска да му скърца ще трябва да кара с "тапицериите" (което не би трябвало да изглежда много грозно, пък и ще пази от драскотини/удари)...


Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот тучо чучо » Чет Яну 15, 2004 4:19 pm

[quote="TOYAGA"]



Много просто - другарчето ти страда от "Синдрома ХТ", който тресе поне половината от хората, ползващи тези спирачки
[/quote]

Мисля, че това скърцане не е най-страшното нещо, пък и така няма много нужда да се дереме като идиоти "Пистаааааааа"!:D
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 15, 2004 4:41 pm

[quote="тучо чучо"]

[quote="TOYAGA"]



Много просто - другарчето ти страда от "Синдрома ХТ", който тресе поне половината от хората, ползващи тези спирачки
[/quote]

Мисля, че това скърцане не е най-страшното нещо, пък и така няма много нужда да се дереме като идиоти "Пистаааааааа"!:D

[/quote]


Има и такъв момент...:D

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот КапитанПланета » Чет Яну 15, 2004 5:32 pm

>>> Мисля, че това скърцане не е най-страшното нещо, пък и така няма много нужда да се дереме като идиоти "Пистаааааааа"!

Абе страшно си е, аз по едно време почти бях спрял да я ползвам предната. Това не беше просто скърцане - чуваше се на километри и бърка директно в мозъка. Един пич в някакъв форум беше избеснял и беше нахлузил на вилката парчета от вътрешна гума - супер грозно но свършило работа :D.
Аз сложих накладки WTB Razor Blade. Сега се чува един съвсем тихичък звук, но и той леко плаши - все едно нещо като шкурка търка шината [:p]. Имам един комплект такива накладки в повече, така че ако някой иска може да му ги шитна за 15 лв. Препоръчват се за керамични шини.

Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот thefatcat » Чет Яну 15, 2004 6:12 pm

Az imam sushtiq skurcasht problem sus zadniq disk, no puk kato natisna zadna spira4ka i si4ki turisti se metat v hrastite ;)

UHA® DH team
Nothing is imposible. You are only limited by fear and even that you can overcome.
Аватар
thefatcat
 
Мнения: 1733
Рейтинг: 1729
Регистриран на: Съб Май 17, 2003 2:53 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Яну 15, 2004 6:27 pm

[quote="thefatcat"]

Az imam sushtiq skurcasht problem sus zadniq disk, no puk kato natisna zadna spira4ka i si4ki turisti se metat v hrastite ;)

UHA® DH team
[/quote]


А като натиснеш предна кво става? Меташ се да видиш кво толко интересно намират тия туристи в храстите ли...?:D:D:D

Don't forget to remember
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Яну 16, 2004 3:40 pm

[quote="Windstream"]

[quote="TOYAGA"]

Windstream, някъде да съм казал, че учебниците, за които говоря, са по физика за 6 клас?...:D:D:D
[/quote]

Точно това имах предвид, не твоите учебници :)

[quote="bikerider"]

силата на триене е функция на площта на триене и коефициента на триене, но САМО коефициента е константа. прочети си учебника внимателно отново ;):D:8D:
[/quote]

Говорех за учебниците за общо ползване. Моите са малко по-различни и в тях пише малко по-различни работи - всъщност точно това което ти, тоягата и did казахте. Изобщо идеята ми беше че ако ползваш неподходящ източник е твърде вероятно информацията която получиш да не е много достоверна ;)

Сега вече по темата за спирачките - по време на днешното каране (минимална дълбочина на снежната покривка около 20см, максималната достатъчна за да омекоти приземяване след поредния полет през кормилото) забелязах нещо много странно - след като VBR-а отзад умря още с влизането в преспите при опитите да спра само с него байка сякаш получаваше лек тласък напред при всяко натискане на лостчето. Въпроса ми е дали някой друг също е усещал подобно нещо, прилича на съвсем кратко и леко ускорение?

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
[/quote]


да не би да триел в каплата, тоест да ти е пречел, а когато си го стиснал да се е освободил за момент, което ти си почувствал като моментно ускорение?

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пет Яну 16, 2004 3:42 pm

[quote="тучо чучо"]

Такаааа... Ето тук се сблъсквам с един голям парадокс!
Другарчето ми по колело има този проблем с пищящ преден V-brake.
[quote="TOYAGA"]
- стремете се да си осигурите качествени капли, спирачки и накладки
[/quote]

Той кара с шини Mavic D 521, спирачки Deore XT с калодки XTR. Има брейкбустери и редовно почиства спирачната повърхност на шините с Mavic Soft Stone (гумата, за която споменаваш). Регулирал е нееднократно калодките спрямо шините (знае как се прави, не е аджамия), смени няколко вида "вложки" за калодки, в това число и XTR и т.н.
Става въпрос само за предната, при задната няма този проблем. Спирачката скърца от самото начало, още с оригиналните чисто нови калодки. Скърцането не се влияе особено от метеорологичните условия...
Дайте ми сега обяснение, ако можете!
[/quote]


освен самите калодки и резонансите - да не би да кара с хлабав автомат, или вилката да има повечко flex?

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот тучо чучо » Пет Яну 16, 2004 4:25 pm

[quote="bikerider"]



освен самите калодки и резонансите - да не би да кара с хлабав автомат, или вилката да има повечко flex?

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]

Нееее, главините са LX, а вилката Marzocchi MX Pro w/ETA- всичко е чисто ново и добре монтирано/регулирано (както казах човека не е аджамия, знае за какво става въпрос). Нищо де, от две седмици насам е с предна главина ХТ за диск и е в очакване на спирачка. Така че ще се наложи в началото на активния сезон да потренираме гласните си струни[:0];)
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Яну 16, 2004 5:31 pm

[quote="тучо чучо"]

[quote="bikerider"]



освен самите калодки и резонансите - да не би да кара с хлабав автомат, или вилката да има повечко flex?

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]

Нееее, главините са LX, а вилката Marzocchi MX Pro w/ETA- всичко е чисто ново и добре монтирано/регулирано (както казах човека не е аджамия, знае за какво става въпрос). Нищо де, от две седмици насам е с предна главина ХТ за диск и е в очакване на спирачка. Така че ще се наложи в началото на активния сезон да потренираме гласните си струни[:0];)
[/quote]


ясно...

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Windstream » Пет Яну 16, 2004 6:33 pm

[quote="bikerider"]

да не би да триел в каплата, тоест да ти е пречел, а когато си го стиснал да се е освободил за момент, което ти си почувствал като моментно ускорение?

[b]Do, or do not - there's no try...[/b]
[/quote]


Не, и точно това е странното, ако беше веднъж да кажем че не съм го усетил че стърже (което е малко трудно), но то постоянно, при всяко натискане на спирачката. Спирах на няколко пъти, чистих от сняг и накрая за проба само по асфалта карах т.е. само водата от снега е останала и пак същото... Освен това ускорението го усещам само докато съм натиснал лостчето, в момента който го отпусна и то изчезва. Накладките ми са Shimano M70/T3, на сухо, вода и кал спират като бесни но явно снега не им понася, 100% обаче съм сигурен не става дума за замръзване тъй като тоя номер го правят и при +5 и при -14.

[b][color=red]Live to ride... and ride to feel alive![/color][/b] :8D:
Officially recognized show-off post whore - Yee-haw! :cowboy:
Аватар
Windstream
 
Мнения: 2068
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Мар 30, 2003 7:57 pm
Местоположение: Detroit, USA

Мнениеот bikezilla » Пет Яну 16, 2004 10:36 pm

А някой би ли ми обяснил каква е целта на тоз номер с тебешира по спирачната повърхност на каплата, не обичам да правя неща от суеверие, или просто защото някой ми е казал вервай ми ;о)
Аватар
bikezilla
 
Мнения: 806
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Май 01, 2003 12:55 am

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта