Страница 1 от 9

поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Пет Окт 22, 2010 2:36 pm
от konopr
Искам да попитам всички ползватели на вилки FOX, по специално на FOX Vanilla няколко въпросчета:
-къде си ги сервизирате
-колко горе долу време отнема смяната на маслото
-има ли някой измежду вас, който сам си сменя и поддържа всичко по вилката
-какво масло е нужно

че на моето място ми казаха че трябва да го оставя за един цял ден :crazy:

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Пет Окт 22, 2010 3:02 pm
от uBaH
Тема на място (и навреме) - смятайте, че питащите сме двама. От днес и аз съм горд притежател на Vanilla и ако не беше колегата, след седмица щеше да лъсне подобна тема.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Пет Окт 22, 2010 4:37 pm
от konopr
uBaH написа:Тема на място (и навреме) - смятайте, че питащите сме двама. От днес и аз съм горд притежател на Vanilla и ако не беше колегата, след седмица щеше да лъсне подобна тема.


Честито за вилката! Ти имаш още бая време да покараш преди нужда от профилактика. Принципно пише в инструкциите че на 100 часа каране трябва да се сменя маслото, но за тази вилка "каране" според мен означава доста здраво каране, така че ако не се спускаш всеки ден по брутални терени сигурно за 300-400 часа каране няма да има нужда от профилактика. Поне аз вече я карам 7 месеца и не съм сменял още маслото, понеже направил само към 7-8 спускания от Витоша това лято. Но сега на първата профилактика ще видя, как е маслото и дали съм бил прав :D

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Пет Окт 22, 2010 4:45 pm
от did
konopr написа:че на моето място ми казаха че трябва да го оставя за един цял ден :crazy:


Един ден е съвсем приличен срок за такава профилактика.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Пет Окт 22, 2010 7:01 pm
от vpravov
Както вече съм споменавал в една друга тема - тука всичко си има!. Съветвам притежателите на FOX да поразровят добре в дадената страница и ще намерят всичката им необходима информация. Евала на FOX, че е достъпна. :agree: Колкото до това - кой да прави профилактиката! :dontknow: Аз си я правя сам. Съветвам обаче много да се внимава, ако се разглабя хидравличния патрон(както и talas, ако има), защото има опасност от грешки по невнимание, които да доведат до много сериозни разходи! Аз лично на два пъти извадих късмет да се усетя навреме и без последствия, заради което в момента наистина много внимавам какво правя.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Пет Окт 22, 2010 9:27 pm
от airborneone
konopr написа:така че ако не се спускаш всеки ден по брутални терени сигурно за 300-400 часа каране няма да има нужда от профилактика.


konopr написа:Поне аз вече я карам 7 месеца и не съм сменял още маслото, понеже направил само към 7-8 спускания от Витоша това лято. Но сега на първата профилактика ще видя, как е маслото и дали съм бил прав :D

Минуса ти е от мен, затова, че си мърляч и даваш съвети.
В случай, че не си разбрал защо ти казвам, че си мърляч:
1)Първата смяна на масло се прави при много по-малко от стандартното препоръчително време, което производите е написал, защото често слагат кофти масло. Било то Фокс, РС, Марцочи или друг производител на вилки.
2)Масло може да се наложи да смениш и след 20 часа каране.ЗАВИСИ В КАКВО се кара, освен КОЛКО се е карала вилката
Пробвай да изкараш още 400 часа карайки "леко" спускане в адската кал и след това ще те видиме какво масло ще изкараш от вилката.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Съб Окт 23, 2010 11:21 am
от sailman
-къде си ги сервизирате

ВЕЛО 2009 - Пламен е единствения човек, който познавам, дето е разглабял и ремонтирал Talas патрон. Може и други да има, ама аз не ги знам. :dontknow: Отделно вече определено има не малко опит с Фоксове, щото доста от околните му търкаляме вилки на марката.
-колко горе долу време отнема смяната на маслото

Около час и половина. Зависи от модела и пр...
-има ли някой измежду вас, който сам си сменя и поддържа всичко по вилката

Да.
-какво масло е нужно

7,5W Fork Oil плюс Fox Float Fluid, което е заменимо с Torco Assembly Lube или трансмисионно синтетично масло, например MOBILUBE 1 SHC 75W-90
че на моето място ми казаха че трябва да го оставя за един цял ден

Един ден е нормален срок за профилактика на вилка в сервиз, като се има предвид, че хората там си имат и други клиенти и за всеки механик е задължително да дава срок, какъвто сметне, че му е нужен да си свърши работата, дето я е имал ПРЕДИ да му занесеш твоята вилка и после да ти обърне внимание. Иначе ще е некоректно, както спрямо теб, тъй и към хората преди...

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Съб Окт 23, 2010 3:56 pm
от konopr
Благодаря ви за мненията и насоките, които ми дадохте. Явно малко съм подценил профилактиката, но вилката си работи перфектно въпреки че съм мърляч (което ще се промени :D )Надявам се скоро и сам да мога да си правя профилактиката, пък до тогава едва ли ще имам повече въпроси. :beer:

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 11:02 am
от uBaH
Снощи изчетох повечето информация, която се съдържа в сайта на Fox. Има я налична и в PDF между другото (по-удобно е, особено за offline ползване), но е малко объркващо (за това малко по-долу) :)

Доста неща ми станаха ясни, но все пак имам няколко въпроса, отговор на които нямаше как да намеря в сайта:

1. Намира ли се в България маслото Fox 10W, което дават да се ползва във Vanilla R? И ако не, с какво по-разпространено може да се замени? Sailman е писал малко по-горе за 7,5W - там ясно, но за 10W? Към този въпрос - има някакво разминаване в информацията на самия сайт и PDF-a за 2008-2009. Специално за Vanilla R 2008( в сайта дават 160 + 30 ml 10W, а в PDF-a 160 ml 10W + 30 ml 7W :confused: Все пак какво да ползвам? :)
2. Същият въпрос като по-горе, но този път зa Fox float fluid :)
3. Мога ли да си позлвам силиконовия спрей за смазване на стеншъните (както правих досега на сънтура) или да си карам по процедура - Fox float fluid (евентуално аналог някакъв) под прахоуловителите на 15 часа? Или пък и двете - силиконов спрей преди каране и Fox float fluid на 15 часа?

Благодаря предварително :beer:

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 11:31 am
от airborneone
1)Fox 10W не се намира, дори при "официялните" вносители.
Запитани дали ще могат да внесат по поръчка с капаро, също няма адекватен отговор.
По принцип може да се използва друго масло, стига да е 100% синтетика. Аз лично скоро ще мога да кажа как е с груго масло.
2)Fox float fluid е адски важен, според мен и аз лично си вкарвам от чужденеция.
Тук отново не се намира.
3) Аз лично смятам, че с масло за вилки е по-добре, но нека някой, който ползва дълго силиконов спрей да каже.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 11:45 am
от HepBeH_XaMcTep
3) от близо 3 години смазвам със силиконов спрей вилкатата на твърдака (Fox F120 RLC)
Технически проблеми няма; все още съм с фабричните семеринзи, а колелото се кара редовно в голяма гняс.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 11:47 am
от uBaH
airborneone, благодаря за информацията.
Когато имаш време, драсни едно ЛС относно Fox float fluid и как мога да се включа и аз, когато си поръчваш следващия път.

HepBeH_XaMcTep, нещо съм пропуснал твоето мнение, когато отговорих по-горе :)
Все пак, освен силиконовия спрей, спазваш ли си процедурата със смазването под прахоуловителите на всеки 15 часа?

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 12:10 pm
от тучо чучо
Вместо FOX Float Fluid използвам синтетично трансмисионно масло с голям вискозитет - 70-80W. Отидох при приятел, който има автосервиз и взех с една спринцовка. В момента карам и вилка и шок с това масло.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 12:45 pm
от HepBeH_XaMcTep
uBaH написа:airborneone, благодаря за информацията.
Когато имаш време, драсни едно ЛС относно Fox float fluid и как мога да се включа и аз, когато си поръчваш следващия път.

HepBeH_XaMcTep, нещо съм пропуснал твоето мнение, когато отговорих по-горе :)
Все пак, освен силиконовия спрей, спазваш ли си процедурата със смазването под прахоуловителите на всеки 15 часа?



НЕ!
Имайки предвид, че понякога правя 15 часа каране за 2-3 дни...
Правя го единствено след каране в зверска гняс или при смяна на масло;
Ползвам синтетика с голям визкозитет...

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 1:31 pm
от vpravov
тучо чучо написа:Вместо FOX Float Fluid използвам синтетично трансмисионно масло с голям вискозитет - 70-80W.

И аз така! :agree:
uBaH написа:1. Намира ли се в България маслото Fox 10W, което дават да се ползва във Vanilla R? И ако не, с какво по-разпространено може да се замени? Sailman е писал малко по-горе за 7,5W - там ясно, но за 10W?

За всичко останало ползвам Motul Fork Oil - 7.5W. Ако държиш на 10W - Motul имат и Fork Oil -10W.
uBaH написа:Към този въпрос - има някакво разминаване в информацията на самия сайт и PDF-a за 2008-2009. Специално за Vanilla R 2008( в сайта дават 160 + 30 ml 10W, а в PDF-a 160 ml 10W + 30 ml 7W :confused: Все пак какво да ползвам? :)

30-те ml. са за смазването на втулките в ботушите. Разликата между 7.5W и 10W е минимална и според мен решението ти за тук зависи от решението ти, какво ще сложиш в хидравличния патрон(160ml.). Просто използвай същото за да не купуваш допълнително масло.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 2:29 pm
от airborneone
vpravov написа: Просто използвай същото за да не купуваш допълнително масло.


Винаги ме е учудвала немърливостта, особенно като се отнася за компоненти, чиято цена хич не е малка....
Цената на литър масла дали е съизмерима с цената на вилката, че да си струва да не зачиташ какво е написал производителя за продукта си?

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 3:38 pm
от vpravov
@airborneone – когато класифицираш нечий съвет, като немарливост, поне се постарай с обосновката. Как точно, използването по-рядкото масло (7.5W), ще навреди на смазването на втулките, в сравнение с препоръчваното от производителя (10W)? :popcorn: Особено при тази "колосална" разлика във ВИСКОЗИТЕТА???

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 4:17 pm
от airborneone
@vpravov,
Ще кажеш ли дали вообщи и ако да от кога ползваш по-рядко масло масло.
По-важното каква гаранция даваш ТИ при неблагоприятно стечение на обстоятелсвтата?
Отново питам цената на литър масло ти се струва много имайки предвид колко си дал за вилка Fox, това ли е случая?

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 4:36 pm
от vpravov
airborneone написа:Ще кажеш ли дали вообщи и ако да от кога ползваш по-рядко масло масло.

Да ползвам. Горе вече съм го написал. При FOX-а вече го ползвам над три години.
airborneone написа:По-важното каква гаранция даваш ТИ при неблагоприятно стечение на обстоятелсвтата?

Пак те питам - какви са тези "неблагоприятни стечения на обстоятелствата".? Аз не се сещам какви могат да бъдат, особено в случая. Не говорим за различно количество, по-лошо качество и др. Говорим за разлика във вискозитета и то пренебрежима!!! При Rock Shox този вискозитет е 5W.
airborneone написа:Отново питам цената на литър масло ти се струва много имайки предвид колко си дал за вилка Fox, това ли е случая?

Да. Не виждам причина да дам 25-30лв. за литър масло от което ще са ми необходими 50ml. на профилактика, вместо да ползвам същото масло, което ползвам в хидравличния патрон.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 5:43 pm
от sailman
Не прекалявайте със създаването на "култове" около сервизирането на Фоскове и прочее вилки и шокове. При наличието на достатъчно навици за екстраполиране на наличната информация и малко сръчност, и инструменти (дето в никакъв случай не са нещо изключително), самостоятелното сервизиране не е кой знае какъв проблем..:peace:
Относно използуваните смазочни материали - Ползването на масла за вилки (fork oil) с различен от обявеният от производителя вискозитет, рядко може да доведе до драстична промяна в работата на вилката/шока, стига разбира се, да не се изпада в крайности - напр. при препоръчано 2.5W да се сипва 7.5W. Което, само по себе си също не е проблем, ама възможносттите за настройки на хидравликата може да се окажат недостатъчни. (В случая говоря за хидравлики с достатъчни възможности за настройка)
Сега някой може да каже - "Ама при вилки с "отворена баня", мазането на втулките може да се влоши при използването на по-рядко масло..."
Аз лично не виждам такава опастност - ако си спомняте, при някои стари вилки рибаунда се нагласяше точно с игри с вискозитета на маслото, а не си спомням някой да се е размрънкал, че му са се скапали втулките или стеншъните от различното масло, дето го е сипал...
Що се отнася до Semi Bath системите, там нещата са доста по прости - 90% от съвременните конструкции ползват дунапренени пръстени над втулките, чиято цел е да задържат около тях ограниченото количество смазка намираща се в ботушите на вилката. Уверявам ви, че втулките изобщо не ги ебе какво масло ги смазва, стига да е с достатъчно стабилни характеристики.
Ако се върнем конкретно на темата "ФОКС" - маслата използвани там трябва да са съвместими, поради туй, че от едната страна маслото сипано в хидравликата (R, RC2, RLC) служи и за мазане на втулките, ама отделно дунапреновите пръстени горе се напояват с въпросният FOX Float Fluid (или Torco Assembly Lube ;) ), та нали им се налага да работят заедно, и се сещате, какво следва като извод от това, надявам се :idea:
Прочее освен препоръчаният от производителя FOX Float Fluid, Enduro seals си имат тяхно виждане по въпроса - Air Piston Lube. На практика същото като Фоксовото, а на цвят напрово си е като монтажните масла, които съм ползвал при събиране на двигатели след основен ремонт (за каквото са предназначено пропринцип Assembly Lube). Така че, за пореден път се повтаря в тоя форум - въпросният FOX Float Fluid, не е нищо изключително и съвсем не е единствената смазка произведена с подобни характеристики!
Колкото до страната с пружината (независимо въздушна или метална), там маслото служи единствено за смазване, а не за хидравлична амортизация и е средно все тая какъв му е визкозитета, стига химически да е съвместимо с "прословутия" Fluid. Тези всичките работи вервам са ви навели на достатъчно мисли в съответната посока...
Който обаче има някакви скрупули, и при наличието на съответните възможностти, нека да използва единствено препоръчаните от производителите масла и пр.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 8:09 pm
от uBaH
Добре де, стана ясно, че всеки си има предпочитания в поддъжката :) Няма нужда от спорове.

С моето каране, масло ще ми трябва чак пролетта. За него няма проблем, защото има време - ще се комбинирам с някого и ще вземем от чужбина.
Но много по-скоро, ще ми трябва Fox Float Fluid или евентуално Torco Assembly Lube. Ако не си намеря скоро, в един момент ще се окаже, че хем ще ми се кара, хем ще се въздържам, поради защото не съм направил профилактиката.
Проблема се състои в това, че Torco Assembly Lube е точно толкова неоткриваено, колкото и Fox Float Fluid. Или поне като напиша "Torco Assembly Lube" в една Gooляма търсачка, не намира ни дистрибутор, ни цени за България.
@sailman - може ли да подскажеш нещо по въпроса?

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 8:21 pm
от masada
абе вас не ви ли минава на ум че маслените семеринги работят и то само при точно определен вискозитет на маслото? :rofl:

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 8:29 pm
от sailman
Малце по-нагоре съм го писал ;)
7,5W Fork Oil плюс Fox Float Fluid, което е заменимо с Torco Assembly Lube или трансмисионно синтетично масло, например MOBILUBE 1 SHC 75W-90

Аз лично в момента, вместо Fox Float Fluid ползвам едно синтетично трансмисионно масло но Valvoline предназначено за редуктори на извънбордови двигатели. Не `щото е нещо по-особено, ами просто ми беше останала една тубичка и след като му проверих характеристиките и ги намерих подходящи си смазвам Фокса с него. Вече две смени проблеми - никакви. Слагано е и по Фоксовете на 3-4 ма приятели, със същия положителен ефект.
Както многократно се е споменавало тук и на други места (макар и понякога "под сурдинка"), спокойно може и се използува всяко синтетично трансмисионно масло с вискозитет 70 -90W

@masada - Говориш глупости...

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 8:35 pm
от outfaced
uBaH написа:Добре де, стана ясно, че всеки си има предпочитания в поддъжката :) Няма нужда от спорове.

С моето каране, масло ще ми трябва чак пролетта. За него няма проблем, защото има време - ще се комбинирам с някого и ще вземем от чужбина.
Но много по-скоро, ще ми трябва Fox Float Fluid или евентуално Torco Assembly Lube. Ако не си намеря скоро, в един момент ще се окаже, че хем ще ми се кара, хем ще се въздържам, поради защото не съм направил профилактиката.
Проблема се състои в това, че Torco Assembly Lube е точно толкова неоткриваено, колкото и Fox Float Fluid. Или поне като напиша "Torco Assembly Lube" в една Gooляма търсачка, не намира ни дистрибутор, ни цени за България.
@sailman - може ли да подскажеш нещо по въпроса?


ако толкова се притесняваш за изрядността на вилката и сервизирането и по книга, няма да минеш само със смяна на маслото ... има и семеринги и прахови уловители и въобще пари да имаш за харчене :)
http://www.bike-components.de/products/ ... Fluid.html
http://www.bike-components.de/products/ ... l-Kit.html
http://www.bike-components.de/products/ ... s-Kit.html
магазина праща до BG


@masada се гъбарка нещо :D


п.п.
http://www.peterverdonedesigns.com/bikesuspension.htm
:8D:

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 8:53 pm
от uBaH
Благодаря за информацията :)
Относно MOBILUBE 1 SHC 75W-90 - пропуснал съм, my bad както се казва.

Имам един-двама познати, които ако имаше възможност, нямаше да излизат изпод колите си, та има кого да разпитам какво/от къде и т.н.

@outfaced, ясно е, че само с масло няма да се размине, но поне да започна с малките неща, а по-нататък и с останалото. Уплътнения и т.н. още не съм прочел при какви условия се сменят.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 10:54 pm
от PtD
Абе вие тия вилки ще ги карате ли, или ще ги слагате на трона и ще им се кланяте?

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Чет Окт 28, 2010 7:02 am
от Capoeira
Не мога да разбера защо се ползвате фабричните характеристики, като база за заместването на маслата, като те не отговарят и на йота на реалните характеристики на маслото и са ебселютно марково не пиложими при заместване на една марка с друга.
ползвайте това:
http://www.peterverdonedesigns.com/file ... 20oils.pdf
когато замествате маслата от една марка с друга за да не се получава ефекта "уау" и да разликата между 7.5W и 10W, може да бъде огромна. Използването на по-рядко масло ще накара маслото по-лесно да се стича от втулките и да се "разплисква" навсякъде вместо да седи полепено по втулките и стеншъните.

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Чет Окт 28, 2010 8:21 am
от axelmax
airborneone написа: чужденеция.


:offtopic:
?
:offtopic:

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Чет Окт 28, 2010 1:25 pm
от codename47
:offtopic: по-високия вискозитет масло би трябвало да е и по-тежко :D

Re: поддръжка на FOX

МнениеПубликувано на: Чет Окт 28, 2010 1:40 pm
от did
codename47 написа::offtopic: по-високия вискозитет масло би трябвало да е и по-тежко :D

Кое е по-тежкото? 100 грама масло 5W или 100 грама масло 7.5W?