Не прекалявайте със създаването на "култове" около сервизирането на Фоскове и прочее вилки и шокове. При наличието на достатъчно навици за екстраполиране на наличната информация и малко сръчност, и инструменти (дето в никакъв случай не са нещо изключително), самостоятелното сервизиране не е кой знае какъв проблем..
Относно използуваните смазочни материали - Ползването на масла за вилки (fork oil) с различен от обявеният от производителя вискозитет, рядко може да доведе до драстична промяна в работата на вилката/шока, стига разбира се, да не се изпада в крайности - напр. при препоръчано 2.5W да се сипва 7.5W. Което, само по себе си също не е проблем, ама възможносттите за настройки на хидравликата може да се окажат недостатъчни. (В случая говоря за хидравлики с достатъчни възможности за настройка)
Сега някой може да каже - "Ама при вилки с "отворена баня", мазането на втулките може да се влоши при използването на по-рядко масло..."
Аз лично не виждам такава опастност - ако си спомняте, при някои стари вилки рибаунда се нагласяше точно с игри с вискозитета на маслото, а не си спомням някой да се е размрънкал, че му са се скапали втулките или стеншъните от различното масло, дето го е сипал...
Що се отнася до Semi Bath системите, там нещата са доста по прости - 90% от съвременните конструкции ползват дунапренени пръстени над втулките, чиято цел е да задържат около тях ограниченото количество смазка намираща се в ботушите на вилката. Уверявам ви, че втулките изобщо не ги ебе какво масло ги смазва, стига да е с достатъчно стабилни характеристики.
Ако се върнем конкретно на темата "ФОКС" - маслата използвани там трябва да са съвместими, поради туй, че от едната страна маслото сипано в хидравликата (R, RC2, RLC) служи и за мазане на втулките, ама отделно дунапреновите пръстени горе се напояват с въпросният FOX Float Fluid (или Torco Assembly Lube
), та нали им се налага да работят заедно, и се сещате, какво следва като извод от това, надявам се
Прочее освен препоръчаният от производителя FOX Float Fluid, Enduro seals си имат тяхно виждане по въпроса - Air Piston Lube. На практика същото като Фоксовото, а на цвят напрово си е като монтажните масла, които съм ползвал при събиране на двигатели след основен ремонт (за каквото са предназначено пропринцип Assembly Lube). Така че, за пореден път се повтаря в тоя форум - въпросният FOX Float Fluid, не е нищо изключително и съвсем не е единствената смазка произведена с подобни характеристики!
Колкото до страната с пружината (независимо въздушна или метална), там маслото служи единствено за смазване, а не за хидравлична амортизация и е средно все тая какъв му е визкозитета, стига химически да е съвместимо с "прословутия" Fluid. Тези всичките работи вервам са ви навели на достатъчно мисли в съответната посока...
Който обаче има някакви скрупули, и при наличието на съответните възможностти, нека да използва единствено препоръчаните от производителите масла и пр.