поддръжка на FOX

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Чет Ное 11, 2010 11:16 pm

Harka написа:Само да допълня, че сляпото следване на инструкциите на производителя най-често е признак за липса на техническа грамотност.

Аз щях да го кажа по меко ... инструкциите са за хора без въображение :clap:
:peace:
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот bikerider » Пет Ное 12, 2010 5:23 am

Всъщност редовия масов потребител няма да докосне ръководство - той ще си купи/занесе афтърмаркет продукта в сервиза и ще очаква да бъде монтиран "както трябва", тоест по предписанията на производителя. По мои впечатления сляпо следват ръководствата именно хората, които започват да поддържат сами колелата си, но както каза Harka все още не са достатъчно грамотни да отсеят зърното от плявата (изключвам airborneone :)). Именно подкрепата на форума като база данни знания би била (и според мен е) в помощ на тези хора, за да минимизират грешките и разходите по ограмотяване ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот Pr3d4t0R » Пет Ное 12, 2010 4:30 pm

did написа:
airborneone написа:
Pr3d4t0R написа: ....

Ще споделиш ли дали беше пълна синтетика или не?

Синтетично е.


Подтвърждавам.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот _SoRa_ » Нед Ное 14, 2010 7:07 pm

А как стои въпроса с профилактиката на шок Fox Float R? Някой има ли такъв и какво му е било необходимо за профилактиката?
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Нед Ное 14, 2010 8:46 pm

_SoRa_ написа:А как стои въпроса с профилактиката на шок Fox Float R? Някой има ли такъв и какво му е било необходимо за профилактиката?

то на него нищо кой знае какво не може да му се направи ... развинтваш корпуса, изчистваш, смазваш вътре по предписание с fox fluid (не по предписание с гъсто масло), ако си мераклия сменяш уплътненията на скромната цена в Европа около 20евро ( с уплътненията върви и нужното масло )
Моя след над 1000км не даваше причини все още да сменям уплътненията. След профилактиката също нищо не се подобрило или влошило. В общи линии беше излишна.

http://www.youtube.com/watch?v=vb8BNsFcINQ
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот Jumpup » Съб Ное 20, 2010 1:28 pm

Здравейте. След снощния дъжд, който ме хвана от ``Младост`` до ``Овча купел`` имам един малък проблем. Песъчинки във ``врътките`` на милата ми Vanilla R. Искам да попитам има ли алтернатива на тяхното отстраняване без да се разглабя цялата вилка? Ако използвам въздушен спрей http://www.office1.bg/pictures/stoki/bi ... 0070_L.jpg , дали ще помогне? Не си играя постояно с настройките на рибаунда, ама все пак е много досадно това скърцане, а и абразивното действие на песъчинките вътре може да доведе до последващи проблеми.
Аватар
Jumpup
 
Мнения: 1094
Рейтинг: 1671
Регистриран на: Вто Яну 26, 2010 12:51 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот kubetata » Съб Ное 20, 2010 2:21 pm

Не се знае дали има песъчинки и другаде. По-добре си направи цялостна профилактика.
Тъй кат' стане..
Аватар
kubetata
 
Мнения: 717
Рейтинг: 1709
Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 7:48 pm
Местоположение: 0031

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот Jumpup » Съб Ное 20, 2010 4:54 pm

Еми вилката е на по-малко от седмица, каква профилактика да и правя за две, три песъчинки. Интересуваме как да ги махна без разглобяване.
Аватар
Jumpup
 
Мнения: 1094
Рейтинг: 1671
Регистриран на: Вто Яну 26, 2010 12:51 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот acidrain » Съб Ное 20, 2010 7:33 pm

Отвий врътката на ребоунда с шестогран и почисти.Работа за минута и половина.По-надоло няма как да се влезнали песъчинки.
Gott mit uns
Изображение
Аватар
acidrain
 
Мнения: 462
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Чет Авг 28, 2008 10:47 am

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот zax983 » Съб Ное 20, 2010 11:57 pm

did написа:
konopr написа:че на моето място ми казаха че трябва да го оставя за един цял ден :crazy:


Един ден е съвсем приличен срок за такава профилактика.
Хубаво, но ако не искам да си оставям колелото и искам да присъствам на профилактиката, какво правим тогава? Вариант да го оставя не виждам, виждам само вариант да си загубя целия ден съзерцавайки процеса :) Но чуствам че реално няма да повече от 2-3 часа... да не кажа 1, ако човека си разбира от работата...

П.П. Въпреки че клиента като гледа, става 2 пъти по бавно, а ако реши и да "помага" 4 пъти по-бавно, но аз обикновенно само гледам ;)
Аватар
zax983
 
Мнения: 280
Рейтинг: 971
Регистриран на: Сря Окт 20, 2010 8:51 am

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот konopr » Пон Ное 22, 2010 11:03 am

zax983 написа:
did написа:
konopr написа:че на моето място ми казаха че трябва да го оставя за един цял ден :crazy:


Един ден е съвсем приличен срок за такава профилактика.
Хубаво, но ако не искам да си оставям колелото и искам да присъствам на профилактиката, какво правим тогава? Вариант да го оставя не виждам, виждам само вариант да си загубя целия ден съзерцавайки процеса :) Но чуствам че реално няма да повече от 2-3 часа... да не кажа 1, ако човека си разбира от работата...

П.П. Въпреки че клиента като гледа, става 2 пъти по бавно, а ако реши и да "помага" 4 пъти по-бавно, но аз обикновенно само гледам ;)


Като единствен вариант за да ми го напшрави бързо Дани ми каза да дойда сутрин като отваря преди всички останали клиенти. Така и направих и той се зае направо с вилката ми, чиято профилактика отне малко повече от час. Аз само гледах :D
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот konopr » Пон Ное 22, 2010 11:09 am

Jumpup написа:Еми вилката е на по-малко от седмица, каква профилактика да и правя за две, три песъчинки. Интересуваме как да ги махна без разглобяване.

не се притеснявай от песъчинките, те може леко да надраскат врътките, но няма да ги изядат. най неприятния ефект от тях е шума, който може да опъне нервите на всеки вманиачен веломеханик перфекционист :D
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Сря Дек 01, 2010 11:10 pm

Поддръжка на FOX ... че къв да му е проблема на човек сам да си сервизира FITпатрона ... има няма само някви си 100тина опрации :bigeyes: :boggled: :magnify: :clap:
Луда работа :)


Иначе всичко са си написали ... да има само кой да чете http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот _SoRa_ » Съб Апр 16, 2011 4:34 pm

Миналата седмица при почистването на вилката усетих нещо като луфт. Помислих си, че идва от десния ботуш на вилката /Fox Talas RLC 100-120-140/. Хванах с едната ръка стешъна и ботуша на вилката, а с другата натиснах предната спирачка. При мърдане на кормилото напред и назад сякаш се усеща луфт. Но не знам дали идва от главината, от десния ботуш или просто си въобразявам. При ход на вилката 120 или 100мм, луфта не се усеща. Изправих предното колело и там където е врътката за скоростта на отключване има едно болче. Завих го и сякаш всичко до днес беше наред.
В Сливен няма сервиз, на който да я оставя за преглед и съответно профилактика. Искам да съм сигурна, че е за сервизиране.
Вилката я купих почти нова, карана малко над 20 ч. и преди изпращането й е била сервизирана в сервиз на Mojo.
Ако се окаже, че има нужда от профилактика, трябва ли да си осигуря уплътнения и масло когато я давам в сервиз /ако се стигне до този вариант ще я изпратя в София/?
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот sailman » Нед Апр 17, 2011 10:02 am

_SoRa_ написа:.... трябва ли да си осигуря уплътнения и масло когато я давам в сервиз /ако се стигне до този вариант ще я изпратя в София/?

Би трябвало да си осигуриш само резервните части (втулки, семеринги, уплътнения и пр.).
Колкото до маслата: Ако нямаш претенции вилката да ти бъде сервизирана с масла на точно определена фирма - във всеки добър сервиз имат нужният набор масла.
А най-добре, като решиш къде ще я пращаш, питай ги по телефона, какво е нужно и какво - не.
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот konopr » Нед Апр 17, 2011 11:18 pm

_SoRa_ написа: При мърдане на кормилото напред и назад сякаш се усеща луфт. Но не знам дали идва от главината, от десния ботуш или просто си въобразявам. При ход на вилката 120 или 100мм, луфта не се усеща.

Ако се окаже, че има нужда от профилактика, трябва ли да си осигуря уплътнения и масло когато я давам в сервиз /ако се стигне до този вариант ще я изпратя в София/?


сигурно си въобразяваш за луфта, погледни при натисната предна дали не се мърда леко гумата с по 3-4 мм като клатиш напред назад, може да идва от спирачките.

Ако ти се наложи да пращаш до София мога да ти кажа място където човека има комплектчета с уплътнения :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот codename47 » Вто Дек 13, 2011 10:39 am

след като попитах съпорта на Фокс дали може в хидравилката на Float RC2(inverted FIT) да се сложи 5W масло на Motul , те ми отговориха:
It is not recommended to use any other oil in your FIT damper other than the FOX red 10wt. oil as the damper was designed to work with this specific oil. Using 5wt. oil will likely cause a loss of rebound and compression damping. Please contact your nearest FOX distributor for further set up assistance.
..все пак го сложих онзи ден но нямах възможност да го пробам както трябва. Мисля че изполвам около 10 клика на Low Speed настройката за разлика от преди ~ около 2-3(следователно настройката си работи и сега). Не се усеща като че ли повишен diving при спиране както очаквах заради по-рядкото масло. Засега толкова...
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот zero knowledge » Вто Дек 13, 2011 12:50 pm

codename47 написа:след като попитах съпорта на Фокс дали може в хидравилката на Float RC2(inverted FIT) да се сложи 5W масло на Motul , те ми отговориха:
It is not recommended to use any other oil in your FIT damper other than the FOX red 10wt. oil as the damper was designed to work with this specific oil. Using 5wt. oil will likely cause a loss of rebound and compression damping. Please contact your nearest FOX distributor for further set up assistance.
..все пак го сложих онзи ден но нямах възможност да го пробам както трябва. Мисля че изполвам около 10 клика на Low Speed настройката за разлика от преди ~ около 2-3(следователно настройката си работи и сега). Не се усеща като че ли повишен diving при спиране както очаквах заради по-рядкото масло. Засега толкова...

18 cSt и VI 130 срещу 47 cSt и VI 300! Освен потъването, сигурно ще усетиш с времето още нежелани ефекти.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот vvvaaal » Вто Дек 13, 2011 7:43 pm

Имате ли отзиви от Софийските веломеханици относно поддръжката на фокс. Така или иначе няма да се кара в това време, къде можете да ми препоръчате да я занеса за сервизация, но да си свършат работата като хората. Става въпрос конкретно за FOX 40 RC2 2009.
Аватар
vvvaaal
 
Мнения: 1731
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Пет Апр 29, 2011 9:53 am
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот airborneone » Вто Дек 13, 2011 7:49 pm

Никъде не трябва да я носиш.
Постилаш си вкъщи и почваш.
В София адекватен сервиз (цена/качество/използвано масло) за Фокс 40 няма!
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот vvvaaal » Вто Дек 13, 2011 9:12 pm

И все пак бих предпочел да я занеса при някой, който е правил такива работи, защото съм малко сакат :D и не очаквам да се справя.
(цена/качество/използвано масло)

А ако изключим цената като подробност има ли?
Аватар
vvvaaal
 
Мнения: 1731
Рейтинг: 1239
Регистриран на: Пет Апр 29, 2011 9:53 am
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот airborneone » Сря Дек 14, 2011 8:43 am

vvvaaal написа:
(цена/качество/използвано масло)

А ако изключим цената като подробност има ли?

Ако изключваш цената като фактор защо питаш изобщо.... пращаш в най-близкия оторизиран сервиз на фокс (мисля, че сега се пада Германия),
сменят всички неща, които трябват (семеринги и втулки тук няма да намериш... ) и ти я пращат чисто нова :)
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Сря Дек 14, 2011 9:16 am

Оторизиран сервиз в Германия http://www.toxoholics.de/www.toxoholics.de/KONTAKT.html
Правят всичко, имат всичко ... ама за цената верно по-добре не питай :)
Няма да се учудя ако при TFT в UK е по-евтино. http://www.tftunedshox.com/
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот codename47 » Пон Май 07, 2012 2:52 pm

Оказва се май че фоксовете (еднокоронните) след 2010 имат два много кофти проблема:
Разлуфтване в короната между нея и стеншъните - получва се едно скърцане: http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... 11911.html - на мен ми смениха целия CSU (srown steer assembly) с нов при които засега не се наблюдава този ефект.
Друг проблем е прехвърлянето на масло от смазването на ботушите във въздушната камера (при вилките с въздушна пружина): http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... 34912.html - уж проблема се оправял като се махне един дунапренен пръстен но доколкото наблюдавам ефекта само се забавя. За окончателно излекуване си трябва нов комплект уплътнения от Фокс. Доколкото четох 2012 вилките пак са пуснати със стария дунапренен комплект така че може би и при тях трябва да се направи тая смяна: http://forums.mtbr.com/9167437-post181.html . При мен ефекта се наблюдава като постепенно "вкоравяване" на вилката - започва да не реагира на малки препятствия - все едно е вкаран въздух в preload камерата. Това може да се оправи като се отвори въздушната камера отгоре и да се излее допълнителното масло но кофти е че не остава такова (зеленото) в ботуша отдолу за смазване - последния път когато го отворих цялото масло се беше прехвърлило във въздушната камера.
Аа и фабричните прахови уплътнения протекоха при мен адски бързо - сега съм със SKF които вършат страхотна работа и май намаляват триенето защото не усещам насичане като преди (преди да започнат да текат)..
:peace:
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот outfaced » Пон Май 07, 2012 5:55 pm

codename47 написа:Друг проблем е прехвърлянето на масло от смазването на ботушите във въздушната камера (при вилките с въздушна пружина): http://forums.mtbr.com/shocks-suspensio ... 34912.html - уж проблема се оправял като се махне един дунапренен пръстен но доколкото наблюдавам ефекта само се забавя. За окончателно излекуване си трябва нов комплект уплътнения от Фокс. Доколкото четох 2012 вилките пак са пуснати със стария дунапренен комплект така че може би и при тях трябва да се направи тая смяна: http://forums.mtbr.com/9167437-post181.html . При мен ефекта се наблюдава като постепенно "вкоравяване" на вилката - започва да не реагира на малки препятствия - все едно е вкаран въздух в preload камерата. Това може да се оправи като се отвори въздушната камера отгоре и да се излее допълнителното масло но кофти е че не остава такова (зеленото) в ботуша отдолу за смазване - последния път когато го отворих цялото масло се беше прехвърлило във въздушната камера.
Аа и фабричните прахови уплътнения протекоха при мен адски бързо - сега съм със SKF които вършат страхотна работа и май намаляват триенето защото не усещам насичане като преди (преди да започнат да текат)..
:peace:


На новата вилка махнах фабричното уплътнение и дунапрена и сложих един възможно най прост O-пръстен от хубата (какъвто си слагах едно време и на пайка). До сега към 200км каране и 2 месеца седене при това с най обикновено масло 15w - всичко изглежда ОК.
Принципно фокс имат навика да усложняват някои неща, понякога излишно или за да те накарат да купуваш скъпи консумативи. Функцията на буталото във въздушната камера е пределно проста и не мога да повярвам, че най скъпите вилки на RS се оправят там с един о-пръстен, а фокс имат нужда от специален такъв + дунапрен или от 2 пръстена.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот dob111 » Пон Май 07, 2012 6:26 pm

Как мога да оптимизирам работата на Fox F120 RL 2009. Наблюдавам поведението на вилката. Тя никога за моето каране не може да направи повече от 1/3-1/2 от хода си, а е настроена на 115мм ход.
Когато има няколко близки остри препятствия вилката използва не повече 1/3-1/2 от хода си, и ако не последва по спокоен участък, за да може вилката да отпусне използвания ход, то тя става прекалено неотзивчива ако последват още остри препятствия. Както се спомена в друга тема viewtopic.php?f=28&t=112409&p=843669#p843669 това е следствие на т.нар. прогресивност. Бих желал вилката ми да може да използва повече от хода си, за да може да карам по комфортно по рошав каменлив терен...ако е възможно това... Спомена се(в другата тема) за скъсяване на шиша, както и по малко масло във вилката... Какво би било правилно решение и къде биха могли да го решат?
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот 4getcredo » Вто Май 08, 2012 9:32 am

Като на първо време пробваш/експериментираш с по-ниско налягане на въздушната пружина и скоростта на рибаунда.
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот dob111 » Вто Май 08, 2012 9:39 am

Това е правено многократно, но вилката пак си има типично нейно поведение. :peace:
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот 4getcredo » Вто Май 08, 2012 12:48 pm

Аз пък не мога да си представя как така ще намаляш/променяш налягането във въздушната камера и вилката ще продължава да си прави 1/3 - 1/2 от хода само? :dontknow:
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот dob111 » Вто Май 08, 2012 1:26 pm

На теория може би си прав и трябва да се съглася, че като се намали налягането на въздуха ще се увеличи и реалния ход, но по някакъв начин това увеличаване на хода не подобрява работата на вилката, защото при по рошав, каменлив терен така с намалено налягане вилката става твърде непластична. Сякаш е пропаднала. "Меката" част от хода остава мек, а "по-твърдата" част от хода става прекалено непластичен. Липсва едно "средно" положение на пластичност в хода. Може би за моите килограми и каране ще е по-добре вилка с една идея по линейна работа.
Не съм експерт по вилки, само изказвам какво наблюдавам и какво мисля. :peace:
Аватар
dob111
 
Мнения: 695
Рейтинг: 1900
Регистриран на: Нед Юни 20, 2010 3:32 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 115 госта