поддръжка на FOX

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот codename47 » Чет Окт 28, 2010 2:03 pm

при един и същ обем имам предвид - ако, както си мисля 10W маслото е "по-плътно"
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот airborneone » Чет Окт 28, 2010 2:50 pm

did написа:
codename47 написа::offtopic: по-високия вискозитет масло би трябвало да е и по-тежко :D

Кое е по-тежкото? 100 грама масло 5W или 100 грама масло 7.5W?

Дид, тука може да бъркам ама ако едното трябва да сипеш 100мл при различна маса на 2те масла,
няма ли да има различно тегло, заради плътността на продукта?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот uBaH » Чет Окт 28, 2010 2:54 pm

:offtopic:

did написа:Кое е по-тежкото? 100 грама масло 5W или 100 грама масло 7.5W?


did ни бъзика всички, но аз се усетих чак след второто прочитане :D

Иначе, всичко си опира до специфичното тегло на веществото. Мисля че едно време, го отбелязвахме с малка гръцка буква "ро".
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот vpravov » Чет Окт 28, 2010 3:14 pm

Capoeira написа:ползвайте това:
http://www.peterverdonedesigns.com/file ... 20oils.pdf

Чудесна таблица. :agree: Жалко, че не са показали и MOTUL Fork Oil Light/Medium (7.5W) и MOTUL Fork Oil Medium (10W). Интересно за мене е, че Rock Shox също ползват продукти на Torco. Не го знаех.
Capoeira написа:Използването на по-рядко масло ще накара маслото по-лесно да се стича от втулките

Това е единственото, което и аз се сещам като разлика. При това при по-дълго седене на колелото в гаража. Доколкото обаче си спомням, още в инструкциите на първата ми амортесьорна вилка си пишеше, че при такива случаи колелото е хубаво да се обърне преди каране. И в случая пак разликата няма да е съществена. 10W при FOX, 5W при Rock Shox и двете на TORCO. :dontknow: Да не говорим, че на теория при маслата с по-малък вискозитет, съпротивлението между пластовете е по-малко - сиреч би трябвало вилката да работи по-добре.

Още чакам обаче airborneone да отговори на:
vpravov написа:Пак те питам - какви са тези "неблагоприятни стечения на обстоятелствата".?

Възможно е той да знае нещо, което аз да не знам! Все пак надали случайно ме е нарекъл "немърлив"! :dontknow:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот did » Чет Окт 28, 2010 3:18 pm

uBaH написа:did ни бъзика всички, но аз се усетих чак след второто прочитане

Не бе... Просто се опитах да сметна, колко тегло може да се спести, ако се замени едно масло с друго при запазване на обема. За тази тънка сметка не съм чел в нито един сайт за Weight Weenies. :evil:

При вилките важно е само да се съхрани непроменено числото на Дебора :D Другите параметри не са важни.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот airborneone » Чет Окт 28, 2010 4:44 pm

vpravov написа:Още чакам обаче airborneone да отговори на:
vpravov написа:Пак те питам - какви са тези "неблагоприятни стечения на обстоятелствата".?

Възможно е той да знае нещо, което аз да не знам! Все пак надали случайно ме е нарекъл "немърлив"! :dontknow:


airborneone написа:По-важното каква гаранция даваш ТИ при неблагоприятно стечение на обстоятелсвтата?


Ако искаш карай си вилката както иксаш.
НО недей да обясняваш, че като при теб няма никакви неблагоприятни ефекти при никой няма да има, ако не даваш гаранция.
Всеки може да си прави каквото си иска със собствеността си, но недей да подтикваш другите да правят непроверени недоказани неща, за да си спестят 30-40лв за масло.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

смяната

Мнениеот konopr » Пет Ное 05, 2010 10:18 pm

днес най-накрая отидох при Дани да сменя маслото. Единствената причина да го напшравя беше, указанието oт fox да се сменя на 100 часа, иначе вилката си работеше екстра след осемте месеца каране без профилактика. Маслото, което изтече беше бая и беше абсолютно чисто. Маслото, което ми сипа е Motorex 10W и в двата ботуша. Вилката работи перфектно, а профилактиката отне по-малко от час и половина. RLC-то се оказа доста лесно за разглабяне и профилактика. :beer:
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: смяната

Мнениеот airborneone » Пет Ное 05, 2010 11:30 pm

konopr написа: RLC-то се оказа доста лесно за разглабяне и профилактика. :beer:

Което не променя факта, че "вносителя" не може да осигури масло ДОРИ за смяна в неговия сревиз, да не говорим за закупуване на разфасовка...
Иначе, евала, че си я серизираш на определеното време :agree:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: смяната

Мнениеот bikerider » Съб Ное 06, 2010 4:18 am

airborneone написа:Което не променя факта, че "вносителя" не може да осигури масло ДОРИ за смяна в неговия сревиз


Аз ли нещо не разбирам - konopr написа, че са му сипали Motorex. Нали не казваш, че трябва винаги да се купува оригинално масло? :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: смяната

Мнениеот airborneone » Съб Ное 06, 2010 9:51 am

bikerider написа:
airborneone написа:Което не променя факта, че "вносителя" не може да осигури масло ДОРИ за смяна в неговия сревиз


Аз ли нещо не разбирам - konopr написа, че са му сипали Motorex. Нали не казваш, че трябва винаги да се купува оригинално масло? :)

Не разбрира се.
Просто си мисля, че е нормално ако клиента иска определено масло, да може да си вземе/купи/сервизират с определеното масло.
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: смяната

Мнениеот konopr » Съб Ное 06, 2010 4:49 pm

airborneone написа:
konopr написа: RLC-то се оказа доста лесно за разглабяне и профилактика. :beer:

Което не променя факта, че "вносителя" не може да осигури масло ДОРИ за смяна в неговия сревиз, да не говорим за закупуване на разфасовка...
Иначе, евала, че си я серизираш на определеното време :agree:


Маслата не са такъв проблем - има ги всякакви и то много добри. Кофтито е вече когато искаш да подменяш части, иначе комплекти със семеринги и тампони се намират сравнително лесно. Дани ми разказа как едни пичове отваряли друг фокс, забравих какъв, май че талас и една супер малка пружинка изхвърчала нанякъде и край, за да я подменят им се наложило да пишат до оторизирания сервиз на фокс в Унгария или Чехия май беше, откъдето им изпратили 3 такива пружинки безплатно :D . То и в Vanilla RLC има доста микроскопични части и доста трябва да се внимава да не се изгуби някоя от тях, особено ако за първи път я отваря човек.
Аватар
konopr
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1475
Регистриран на: Пон Апр 06, 2009 12:06 pm

Re: смяната

Мнениеот bikerider » Нед Ное 07, 2010 6:13 am

@airborneone: :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот Admin » Вто Ное 09, 2010 5:17 pm

airborneone написа:Ако искаш карай си вилката както иксаш.
НО недей да обясняваш, че като при теб няма никакви неблагоприятни ефекти при никой няма да има, ако не даваш гаранция.
Всеки може да си прави каквото си иска със собствеността си, но недей да подтикваш другите да правят непроверени недоказани неща, за да си спестят 30-40лв за масло.


Тошо, това не е отговор на въпроса, а изплъзване от него. ;)
Беше доста неуместно да наричаш точно vpravov "немЪрлив" и то точно за такъв съвет. Разбира се, трябва да се следват указанията на производителя, но също така трябва и да се мисли, когато се прави нещо. Принципно упътванията за сервизиране са съобразени с това, че вилката ще бъде заведена в оторизиран или просто в добър сервиз, където ще имат всякакви вискозитети и всякакви маркови "уникални" масла, ще ти я сервизират с тях и ще те одрусат едни 50-100 евро например (цената е произволна, не съм си сервизирал вилката в чужбина, така че се извинявам, ако е грешна). Когато човек сам си сервизира велосипеда, открива доста неща, които могат да се направят и малко по-различно, без това да доведе до каквито и да е проблеми. Темата изобилства от подобна информация. Съветът на vpravov е точно такъв - аз лично не се сещам за никаква друга възможна последица, освен посоченото вече по-лесно стичане на маслото, но първо, това не е сигурно, че ще се случи при подобна разлика във вискозитета, и второ, дори да се случи, не виждам какво ще й стане на вилката. Въпросът в случая дори не е в разхищението да се купи литър масло за операция, в която ти трябват 50 мл, а в удобството.
Ако трябваше за всяко нещо винаги да ходим в сервиз и да спазваме и най-дребното изискване на производителя, не би имало смисъл от раздел "Веломеханик". :)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот vpravov » Сря Ное 10, 2010 12:19 am

Admin написа:Тошо, това не е отговор на въпроса, а изплъзване от него....

@Admin - нямаше нужда. И така темата е полезна и дава възможност за избор на решения, особено с постовете на sailman и Capoeira. Който може да чете и подбере полезната информация, сам ще си направи изводите и ще си направи избора. Но все пак, като пак поде дискусията, ще добавя малко - нещо което ме домързя и ми се стори излишно да напиша преди.
airborneone написа:Всеки може да си прави каквото си иска със собствеността си, но недей да подтикваш другите да правят непроверени недоказани неща,
@airborneone, пък и ако някой друг смята, че съм прекалил с "подтикването":
Ако исках да подтиквам някой да рискува излишно, вече щях да съм описал във форума подробно всичките си експерименти с вискозитет на масло, пренареждане на shim stack и всъщност колко елементарно е преправянето на настройката на рибаунда при конкретния модел, който карам, за да се постигне по-широк диапазон на настройка. Пък и не само за тази вилка. Не съм го направил и няма да го направя, именно за да не се стигне до споменаване на майка ми. Наистина за мене вилката ми е просто една от частите на парчето метал и пластмаса, което съм сглобил да ми носи удоволствие и нямам никакъв свян да направя възможното, това "джелезо" да функционира както аз искам, а не както производителя ми го е настроил по презумпция. От както пиша във форума, се въздържам и да давам и съвети за компоненти, които не съм ползвал лично. Ако наистина беше дал основателна причина за обидата ти, вярвай ми -отдавна съм се научил да не се срамувам да си признавам грешките. :agree: Когато бях на 22, признавам си още не го правех!
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот bikerider » Сря Ное 10, 2010 10:09 am

:offtopic:
Admin написа:Ако трябваше за всяко нещо винаги да ходим в сервиз и да спазваме и най-дребното изискване на производителя, не би имало смисъл от раздел "Веломеханик". :)


Предписанията трябва да се спазват, дори най-дребните, защото неспазването лесно става причина за отказ от гаранция, особено в България.
По мои наблюдения Веломеханик допълва, а не замества препоръките на производителя, защото както знаем приоритета на производителя е печалба, а приоритета на масовия потребител (поне в България, все още) е дълготрайност, тоест минимум разходи.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот airborneone » Сря Ное 10, 2010 12:11 pm

@vpravov,
прегледах няколко пъти цялата тема,
Прав си, мойто изказване е неуместно и прекалено. Извинявай за което.
Явно си човек, който знае какво прави :agree:

:offtopic: @Любо, заемането на различна позиция при сходни теми / проблеми не е нещо, което съм очаквал от теб. :peace:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот PtD » Сря Ное 10, 2010 1:19 pm

bikerider написа:Предписанията трябва да се спазват, дори най-дребните, защото неспазването лесно става причина за отказ от гаранция, особено в България.


Конкретно приложено към FOX, май няма много значение дали ти е в гаранция или не... за България. :look:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот Admin » Сря Ное 10, 2010 7:05 pm

bikerider написа::offtopic:
Admin написа:Ако трябваше за всяко нещо винаги да ходим в сервиз и да спазваме и най-дребното изискване на производителя, не би имало смисъл от раздел "Веломеханик". :)


Предписанията трябва да се спазват, дори най-дребните, защото неспазването лесно става причина за отказ от гаранция, особено в България.
По мои наблюдения Веломеханик допълва, а не замества препоръките на производителя, защото както знаем приоритета на производителя е печалба, а приоритета на масовия потребител (поне в България, все още) е дълготрайност, тоест минимум разходи.


airborneone написа: :offtopic: @Любо, заемането на различна позиция при сходни теми / проблеми не е нещо, което съм очаквал от теб. :peace:


ОК, може би не съм се изразил достатъчно ясно, знам ли и аз. :dontknow:

Тошо, най-добре е да ми кажеш на живо или на ЛС с кое друго мое мнение си противореча, за да мога да ти отговоря. Така няма да пълним темата с офтопик. Тръгвам към 1516, ако идваш, ще се радвам да чуя. Не забравяй, че реагирах на конкретна твоя забележка и дискутираме конкретен проблем, във връзка с който съм написал каквото съм написал. Определено ще ми е интересно да разбера коя е сходната тема и къде е разликата в позицията ми. :beer:

Марто (bikerider), склонен съм да се съглася, докато продуктът е в гаранция. Все пак имам две питания:
1. Кажи ми съвсем простичко, според теб съветът на Владо адекватен ли е и ще навреди ли по какъвто и да е начин на вилката?
2. Ако приемем, че няма да навреди (поне аз така смятам), има ли изобщо начин да се установи, че точно на това място е сложено масло с различен вискозитет? Сигурно с лабораторни тестове може, разбира се, но кой би се занимавал, при положение, че ако има някакъв проблем, той просто няма как да е на това място заради различния вискозитет (лично мнение, затова те и попитах за твоето в първия въпрос)?

Отделно от тези два въпроса PtD посочи, че за оторизирано гаранционно или извънгаранционно обслужване на Fox в България май няма смисъл изобщо да се говори. Това не значи, че няма къде да се направи добро обслужване, просто то няма да е оторизирано.

И накрая, това, че съм на мнение, че понякога има неща от упътванията, които могат или да се оптимизират, или дори да се заменят с други неща, от хората, които знаят какво правят, не е в противоречие с мнението ми, че същите тези упътвания трябва да се прочетат и да се спазват, което важи за всеки, който няма необходимите познания, за да се отклони от тях, без да повреди продукта. Не съм казвал, че Веломеханик заменя упътването на производителя, а казах, че ако за всеки един въпрос и всяка една манипулация отговорът е "Следвай стриктно упътването", същото това упътване в много от случаите казва "Това се прави само в оторизиран сервиз", "Това се заменя само с оригинално с марката "ХХХ", "Това се прави само с този специален наш инструмент" и т.н. - неща, които в България често съвсем обективно не могат да бъдат изпълнени и тогава на помощ идва Веломеханик. Ако абсолютизираме упътванията, наистина няма да има никаква полза от този раздел - всеки може да бъде препращан служебно да си търси упътването в интернет или да търси специализирания сервиз (в чужбина например).

Сигурен съм, че ме разбирате отлично, но за всеки случай ще дам и най-простия пример: в упътването на вилката ми пише, че при цялостно сервизиране трябва да се подменят всички O-пръстени с оригиналния комплект на Rock Shox, май дори е посочен и номерът на този артикул в каталога. Още не знам колко струва този комплект, но май е около 20 лв. - ще разбера, когато тази зима ги подменя. did в една тема беше споменал, че същите като размер уплътнения, според него дори с по-високо качество, могат да се закупят едва ли не за стотинки от специализиран търговец в България и това, надявам се ще се съгласите, по никакъв начин няма да навреди на вилката ми. Аз все пак ще си купя оригиналния комплект и ще дам вилката за сервизиране в оторизиран сервиз поради една единствена причина - не ми се занимава да го правя сам, не ми се занимава да търся размери на уплътнения, да търся самите уплътнения, нямам и условия да си я сервизирам сам. Това, че did не го е мързяло да направи тези неща, не го прави немарлив, нито пък мен ме прави стриктен до най-малката подробност потребител. Ако абсолютизираме упътването на производителя, съветът на did би трябвало да бъде окачествен като немарливост или нарушение на упътването, което за мен граничи с абсурда! Точно това беше причината да реагирам така на острите (за мен напълно неоправдани) думи на Тошо и да напиша всичко дотук.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

do Admina

Мнениеот masada » Сря Ное 10, 2010 9:24 pm

когато отвориш у вас фабрика за вилки тогава сте даваш акъл,за сега се въздържи от мнения в тази насока
masada
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1035
Регистриран на: Пет Окт 16, 2009 4:57 pm

Re: do Admina

Мнениеот Admin » Чет Ное 11, 2010 1:27 am

masada написа:когато отвориш у вас фабрика за вилки тогава сте даваш акъл,за сега се въздържи от мнения в тази насока


Когато отвориш у вас учебника по български език и литература и се научиш да пишеш грамотно, тогава ще ми даваш акъл. Засега се въздържай да пишеш, за да не те въздържа аз.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот airborneone » Чет Ное 11, 2010 10:38 am

Излишно беше,
вече си бях взел 100% синтетика на 10w,
но потребителя в мен надделя...

За мен с това се изчерпват голяма част от проблемите в темата...
Поздрави на всички участници :beer:
Изображение
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот bikerider » Чет Ное 11, 2010 10:40 am

PtD написа:
bikerider написа:Предписанията трябва да се спазват, дори най-дребните, защото неспазването лесно става причина за отказ от гаранция, особено в България.


Конкретно приложено към FOX, май няма много значение дали ти е в гаранция или не... за България. :look:


За страни без оторизирани вносители важи глобалната гаранция на производителя и търговците са длъжни да изпълнят ролята на канал за връзка при гаранционни претенции.

@Admin: да, така е. В случая съм на страната на vpravov, но сметнах за нужно да уточня за продуктите в гаранция. За тези извън гаранция е ясно.

Edit:
@airborneone: Fox правят вилки, Motul правят масла. Кой от какво разбира по-добре оставям на теб да прецениш ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот airborneone » Чет Ное 11, 2010 11:09 am

bikerider написа:Edit:
@airborneone: Fox правят вилки, Motul правят масла. Кой от какво разбира по-добре оставям на теб да прецениш ;)


Да, фокс не са "произвели" това масло.
Съгласен съм, и че Мотул са по-добре специализирани в дадената дейност.
За мен е достатъчно, че
1) вилката ще се поддържа както производителя е препоръчал.
2) по-лесно ще намеря истинския производител на маслото и следващия път ще се купи директно с марката на производителя, а не с брандираната такава за фокс.

Поздрави :beer:
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот PtD » Чет Ное 11, 2010 11:10 am

bikerider написа:За страни без оторизирани вносители важи глобалната гаранция на производителя и търговците са длъжни да изпълнят ролята на канал за връзка при гаранционни претенции.

Длъжни са, ама я се опитай да ги накараш да си изпълнят задължението... На теория си прав, но на практика се получава друго. Независимо дали си купил вилката от тях.

@airborneone: Fox правят вилки, Motul правят масла. Кой от какво разбира по-добре оставям на теб да прецениш ;)


Съмнявам се да си правят маслото сами - най-вероятно си го поръчват на някой производител на масла и си лепят стикера отгоре. Нищо чудно да е баш Мотул, само че те дерат двойно или тройно, щото има лепенчица "Fox" ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Ное 11, 2010 11:21 am

:offtopic:

Литър масло Motul 5w ми струваше около 27 лв. (10w бе на същата цена) -> два пъти по-малко от това с лепенка Фокс. С новото масло вилката работи по-добре от колкото като бе нова (RS Reba Race 09).

Купих го от мотрджийски магазин на ул. Koзлудий.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот airborneone » Чет Ное 11, 2010 11:40 am

Pr3d4t0R написа: ....

Ще споделиш ли дали беше пълна синтетика или не?
Аватар
airborneone
 
Мнения: 3689
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Нед Авг 07, 2005 7:26 pm
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот did » Чет Ное 11, 2010 11:44 am

airborneone написа:
Pr3d4t0R написа: ....

Ще споделиш ли дали беше пълна синтетика или не?

Синтетично е.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот bikerider » Чет Ное 11, 2010 1:47 pm

PtD написа:Длъжни са, ама я се опитай да ги накараш да си изпълнят задължението... На теория си прав, но на практика се получава друго. Независимо дали си купил вилката от тях.


Това не касае принципните постановки. Говорех за това какво трябва да се направи, та производителя да не отхвърли гаранционна претенция. Освен всичко друго изобщо не е задължително да се минава през търговеца за глобални гаранционни претенции, той е нужен само да удостовери пред производителя покупката, датата и, че останалите формалности по влизането в собственост на продукта са спазени. Правил съм го многократно - мейлче до производителя и готово (вярно чака се доста, за да обърнат внимание на краен клиент, но работи). Остава единствено потребителите да си връзват гащите и да искат необходимите документи при покупката, а не после да мрънкат "ама тоя е лош", "ама всички са такива". Докато мнозинството потребители са такива... знаеш.

Освен всичко друго съществува КЗП. Прецеденти с дебело глобени търговци - също, така че не ми обяснявай, че няма как да се накара търговеца да си спазва задълженията. ЗЗП е пределено ясен.

PtD написа:Съмнявам се да си правят маслото сами - най-вероятно си го поръчват на някой производител на масла и си лепят стикера отгоре. Нищо чудно да е баш Мотул, само че те дерат двойно или тройно, щото има лепенчица "Fox" ;)


Разбрал си ме съвсем прецизно :)

Edit:
@airborneone: цялата линия FactoryLine е пълна синтетика, в магазините на вносителя е около 30-32лв. Expert са полусинтетични и са по-евтини.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот vpravov » Чет Ное 11, 2010 3:27 pm

airborneone написа:2) по-лесно ще намеря истинския производител на маслото и следващия път ще се купи директно с марката на производителя, а не с брандираната такава за фокс.

То производителя се знае, ама проблема е, че е толкова "популярен" в Европа, че пак се опира до внос от чужбина.
Иначе, доколкото съм чел, това е маслото (във варианта медиум).
Та да обобщя:
FOX Fluid Suspension 10wt 1Liter- 62-63лв. цена без доставка;
Torco RSF Racing Shock Fluid- 27-28лв. цена без доставка;
MOTUL Fork Oil Medium Factory Line 10W - 37.35лв.(по цена взета от нета) директно от магазина в БГ.
Е не е, като да ми е труден избора. Особено като имам предвид, че MOTUL-а си го взимам с отстъпка, а и магазина е на съседната улица. :agree:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: поддръжка на FOX

Мнениеот Harka » Чет Ное 11, 2010 7:48 pm

Само да допълня, че сляпото следване на инструкциите на производителя най-често е признак за липса на техническа грамотност.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 105 госта