Малко и от моя дву-годишен опит с гето безкамерни гуми...уточнявам, че нито карам твърде агресивно, нито твърде често. Което пък предполага, че не съм особено добър и понякога abuse-a върху гумите е по-голям поради некадърноста ми
Пробвани комбинации:
- шина Sun Ringle MTX 33 + гума Schwalbe Big Betty Evolution 1 ply (сгъваема)
- шина Sun Ringle MTX 33 + гума Intense 909 2 ply телен борт
- шина Sun Ringle MTX 33 + гума Continental Diesel (само веднъж, не повторих...)
Карал съм ги както с бандажите на Stan (Freeride), така и с изрязана 20" вътрешна. Мога да кажа, че нямаше съществена разлика при двата типа бандажи от гледна точка на залепване, държеше чудесно. Като че ли една идея по-добре се получи с 20" вътрешна...Естествено ползвах при всички случаи бозата на Stan.
Плюсовете, които дава тази система основно са три: поведение/сцепление, тегло и залепване.
Като поведение мисля, че вече е коментирано многократно какви са предимствата на по-ниското налягане и съответно сцеплението на гумата с терена. Като страничен ефект може да се отбележи честото усещане, че караш на капла
Спираш, стискаш гумата - всичко шест
Тегло - бандажа излиза грубо около 60-тина грама, толкова е и една доза боза. Сметката е ясна при сравнение с DH вътрешна от 400+ грама.
Залепване - много важен момент, който при мен на три пъти много лошо ме наказа. По отношение на уплътняването на гумата - в никакъв случай не трябва да се прилага системата, ако гумата е с телен борт и поставянето и на шината е много трудно, т.е. не се получават нещата с всяка гума. При влизане агресивно в завой поради ниското налягане е възможно да се отлепи гумата и борта да се заклещи - всичкия въздух заедно с бозата отиват навън (истински случай с Diesel-a
). Освен осигуряването на уплътнение между гумата и бандажа, другата основна функция на бозата е залепването на пробойни. Подчертавам - пробойни! Не случайно всички рекламни клипчета с тестове на продукта са правени с пирони и шила, и то до определен размер.
Бозата не залепва и няма как да залепи прищипвания/цепки и срязвания! Big Betty-то успях да го срежа от един камък между централния грайфер - цепката беше 3-4мм. Същото се случи и с Intense-a, въпреки че е дву-слойна, отстрани на гумата - този път я прищипах. И в двата случая изхода беше един - боза до ушите и в крайна сметка инсталация на вътрешна...Бозата залепва чудесно дупчици от трънчета и вероятно би се справила с някоя тел или пирон, толкоз. Моите два цента
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?