Колела с дискове се наплитат по абсолютно същия начин както и тези без дискове (плетка през 3 или 4), но има някои особености които е добре да се спазват:
1. На предното колело спиците трябва да се наплетат симетрично, тоест еднакво от двете страни на колелото. Същевременно спиците които се опъват при спиране (тези които сочат по посока на движението) трябва да се кръстосат с другите така, че да са отвън (навън от центъра на главината). Целта е при спиране, те опъвайки се да притиснат останалите спици навътре (към центъра на главината). Това осигурява максимална сигурност при спиране. Чувал съм твърдения, че това втвърдявало плетката на колелото, но те не са верни. Както и да се наплетат спиците, ако са симетрично наплетени, плетката винаги ше се втвърдява. Целта е друга, а именно, да не се позволи на някоя достатъчно разхлабена спица от тези които се разхлабват при спиране (сочещи обратно на движението) да се закачи в диска. А симетричността трябва да се спазва защото при достатъчно яка спирачка (особено Hayes или Hope) може да се получи известно `шарене` насам-натам на колелото при спиране.
2. На задното колело спиците трябва да се наплетат асиметрично: по същия начин както на предното колело от страната на спирачката, но по обратния начин от страната на венците - спиците сочещи по посока обратна на движението трябва да се кръстосват отвън с тези, сочещи по посока на движението. Тук целта е двойна - както отпред от страната на спирачката целта е същата - безопасност, докато при въртене да се предпазва рамката/венците/обтегача.
3. Ако спиците не са наплетени така, не е страшно, но трябва по-редовно да проверявате натегнатостта, особено от страната на дисковете. Още по-добре е ако използвате временно лепило за резби (например Loctite 234) за ниплите, за да се избегне каквото и да е разхлабване. Но лично аз мисля, че няма смисъл от чак толкова баене
Освен това силно препоръчвам главини с широк фланец за минимална `чиния` на плетката и максимална твърдост.
Успех
:)