Масло за вилки 15W

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Масло за вилки 15W

Мнениеот outfaced » Пет Апр 10, 2009 2:41 pm

мисля че и при мен е Motorex fork oil ... карал съм я с и 2,5 :) обаче "проблема" на pike не е толкова в връщането, колкото в компресията - поне при въздушния ю-търн
да, има моушънконтрол и гейт, но те не вършат работата, която ми се иска - първата 1/3 - 1/2 от хода "изчвзват" прекаленно бързо и лесно. Зависи кой и как я кара - за едни това е +, за други не. За мен по скоро не е, та затова сложих 7,5 и да кажем, че е една идея по добре.

пружината обаче така или иначе е друг филм - слагай си 5 и не го мисли

а понеже покарах наскоро и едно сходно марцоки ... рибаунд-а на пайка си е направо бавен сравнение с това, което имах там
пайка лично аз го карам почти постоянно на 100% отвоерн рибаунд и експериментите с маслото не му повлияха хитч
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Масло за вилки 15W

Мнениеот URNEST » Пет Апр 10, 2009 2:59 pm

FireFoXa написа:Марио, много се вживяваш...

Има нещо такова... :D

Аз за 7,5W питах, защото както знаем пружинния Пайк е доста линеен, и понякога доста бързо му свършва хода. Иначе ще му сложа сега наличното ми 5W масло.
Отново благодаря на всички, които се включиха в темата.
Аватар
URNEST
 
Мнения: 1998
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 21, 2005 9:04 pm
Местоположение: София

Re: Масло за вилки 15W

Мнениеот рс » Пон Апр 27, 2009 2:19 pm

Нещо липсва информация за маслата, видам. За съжаление нямам време да потърся точните неща - но ще напиша каквото знам.

За моторните масла - означението преди буквата W не е пряко свързано с гъстотата - 5W не е два пъти по-рядко от 10W. Тези цифри показват нещо автомобилно, което няма точно обяснение за велосипедни цели. По-малките цифри са за по-ниска температура, но две масла с еднакъв индекс (цифра) от различни фирми или дори само различни имена на продукта са различно гъсти при еднакви други условия.
Синтетичните моторни масла имат преизмуществото да не си променят рязко гъстотата на студено (и не само) - това е плезно. Но те са много активни към пластмаси и гуми - ако пише да с епазите от тях - не експериментирайте.

Хидравличните масла имат свойството да не се разпенват, което може да е необходимо за вилките (знам ли?).
От тях най-ценно е хидравличното масло с противозадирни присадки и АТФ.
Първото се намира евтино наливно или в шишета по литър с име МХП 40 А или MHP. Буквата П или P e интересното - показва наличието на наистина 'мазни' неща и намалява износването. Почти няма разлика с АТФ, аз не се сещам за такава, приложима към велосипедите. Производителя.. хмм, аз казвам, че няма значение. наливното е супер, стига да се убедите в оригиналната упаковка (варел със сертификат - един залепен лист).
MHL МХЛ 32, 24 и т.н. са по-редки но нямат такива мазнотия като МХП. Може да се каже, че в някои случаи износването е повече с 50%.

Интересно масло е това, което е за скоростни кутии на форд тип MTX (това е на латиница - типа на кутията и специалното масло за нея). Особеното е, че е по-рядко, но не знам точно колко - като двигателно или гъсто хидравлично е, но е много добро против износване от триене. По 20 до 30 лв за литър е.

Гъстота
Маслата се означават с цифрите 0, 5, 10, 15... 60 за моторни, и пак кратни на 5 за останалите, както и буквата W - когато става дума за гъстотата и температурни свойства. Цифри с 'половинки' са някакви нестандартни хитрини - не ги знам. Например 7,5...?! Означението на темпратурни св/гъстота на трансмисионните и хидравличните не са еднакви - примерно 75W80 не е два пъти по-гъсто от 10W40... трябва да се прочете.
Ето пример за технически данни за масло - LHM Plus & CHF 7.1 are rated at 18 cSt@40C/6.0 cSt@100C
От удебеленото ви е интересно това 18 - при 40 градуса. Освен ако не пускате По 3-4000 м много яко друсане и маслото ви загрее до 100 градуса :). Това 18 няма никаква връзка с визкозитетния индекс - примерно 10W. Фактически ни интересува точно гъстотата, измерена в това чудо cSt (сентистрокс или сентистокес... :crazy: ) при нужната ни температура.

Темп промяна на вискозитета - на студено маслата се сгъстяват. някои повече, други по-малко.
Стабилни са ATF, някои амортисьорни масла, маслата за хидравлика на ситроен, всесезонните трансмисионни и двигателни. Синтетичните са по-стабилни от някои минерални, но има изключения.

Хим активност - синтетиката разказва играта на много неща. Особено уплътненията и спирачни цилиндърчета.
Маслата DOT за спирачки пият яко вода - по много, и причиняват корозия в някои случаи.

НЕ вярвайте на монтьори! Само след като проверите всичко в технически инструкции на маслопроизводителите, и то с внимателно четене. От 500 един монтьор е наясно.
Правилник:
И император на форум да си, все тая.
рс
 
Мнения: 419
Рейтинг: 1610
Регистриран на: Чет Апр 16, 2009 8:14 pm

Re: Масло за вилки 15W

Мнениеот Petar_stoychev » Вто Авг 28, 2018 4:28 pm

Загледах се в Oil Chart-а на по-новите вилки на RockShox и ми направи впечатление че за lower leg на Pike примерно дават маслото 0W-30 :bigeyes: :idea: някой знае ли дали това реално е моторно масло или RockShox са си го преименували по някакъв техен начин ?
Аватар
Petar_stoychev
 
Мнения: 526
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Авг 28, 2016 2:48 pm
Местоположение: Sofia

Re: Масло за вилки 15W

Мнениеот bdog » Вто Авг 28, 2018 5:05 pm

Petar_stoychev написа:Загледах се в Oil Chart-а на по-новите вилки на RockShox и ми направи впечатление че за lower leg на Pike примерно дават маслото 0W-30 :bigeyes: :idea: някой знае ли дали това реално е моторно масло или RockShox са си го преименували по някакъв техен начин ?


Противоречива е информацията - някои твърдят, че е естерна Maxima 0w30, а други казват, че не е двигателно масло и си е разработено за окачване.
Аватар
bdog
 
Мнения: 335
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Окт 20, 2011 12:09 pm

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта