Полезна документация и снимки на компоненти

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот 4getcredo » Сря Юни 27, 2012 6:16 pm

codename47 написа:
spoke-046 32.pdf

:D Много готина статия! :agree:
Изображение Аз си поддържам колелото при Пацо!:)
Аватар
4getcredo
 
Мнения: 3174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 2:53 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот outfaced » Чет Юни 28, 2012 3:53 pm

Ай ся ... утрепахте целия маркетинг. Хората им харесва да имат възможността да връткат нещо ... ако и да не разбират и ако и да няма значение. А и имането на опции винаги е по-фешън от нямането ... ако и да не са ти нужни :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот uBaH » Нед Юли 22, 2012 4:15 pm

Кученца и свободно движение на главина Quad QDH-03:

Изображение Изображение
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот tenesy » Вто Юли 24, 2012 9:02 pm

[quote="uBaH"]Кученца и свободно движение на главина Quad QDH-03:
Хубави снимки, тази главина колко е карана? Би ли споделил мнение за нея, луфтове нещо? Проблеми? На лагера се вижда Japan това оригиналните лагери ли са или ти си си ги сменял с японски?

Мерси за отделеното време.
tenesy
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 9:52 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот uBaH » Сря Юли 25, 2012 8:37 am

Главината е карана малко (~1500 km), предимно шосе. Луфтове няма никакви, но предвид експлоатацията, или по-скоро липсата на такава, едва ли мнението ми може да е меродавно. Лагерите са оригиналните, нищо не е сменяно. И аз се изненадах - тайванска главина с японски лагери :bigeyes:

Причината да я отворим, беше че така или иначе сваляхме касетата за да видим дали freewheel-а е нащърбен от венците, които пък трябваше да дозатегнем. Въпросното нащърбване явно е доста често срещан проблем, при алуминиев freewheel в комбинация с недозатегната касета, както беше в моя случай.
Все пак свободното движение се оказа по-кораво отколкото очаквахме, защото това бяха единствените щети:

Изображение
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот SeSSion » Сря Юли 25, 2012 10:34 am

Алуминиевите freewheel-ове е препоръчително да се карат с касети с алуминиев паяк, не е от недозатягане. :beer:
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот uBaH » Сря Юли 25, 2012 11:33 am

Касетата е с алуминиев паяк (CS-M770), но все пак последните 4 венчета са самостоятелни :agree:

А моята касета определено не беше затегната - имам бегъл спомен, че при монтажа й я затягахме на ръка (с туулчето разбира се, но без гаечен ключ). Та и затова очаквах по-големи поражения по freewheel-а.
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот SeSSion » Сря Юли 25, 2012 1:26 pm

Имах предвид, че дори и да е затегната венците, които не са на паяк пак оставят такива следи. :beer:
SeSSion
 
Мнения: 1051
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Авг 06, 2009 10:27 am

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот tenesy » Сря Юли 25, 2012 9:58 pm

Алуминиев паяк има само за МТБ, шосейните венци нямат такива венци понеже са с малки диаметри и при тях много често се нащърбва така въпросната част, но с пила се оправя лесно.
А добре стегнатия венец определено нащърбва по-малко главината.
tenesy
 
Мнения: 25
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Сря Фев 01, 2012 9:52 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот exiteyes » Чет Авг 02, 2012 4:20 pm

tenesy написа:...така въпросната част, но с пила се оправя лесно....


Айде бре, Изображение
..тази част с пила може ли да се оправи, или е направо за нова, че направо са се впивали венците вътре. :evil:
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот msniki » Вто Авг 07, 2012 12:09 pm

Изображение
Компрeсия на Boxxer race 2010 почти идентична с 2011 и 2012 г .
Това ако го бях намерил по рано лично на мен щеше да ми е полезно. :dontknow:
Аватар
msniki
 
Мнения: 2350
Рейтинг: 1392
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот codename47 » Вто Авг 21, 2012 8:34 pm

Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот BeezyJay » Съб Авг 25, 2012 2:05 pm

Понеже видях доста зор да си сглобя командата, ето малко схеми, които биха помогнали:
http://www.prikachi.com/images/913/5182913c.jpg Х0-9spd
http://www.prikachi.com/images/938/5182938T.jpg Х9-9spd
Аватар
BeezyJay
 
Мнения: 265
Рейтинг: 1114
Регистриран на: Съб Авг 06, 2011 9:58 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот APD » Нед Сеп 09, 2012 7:09 pm

Имам една молба, ако някой знае къде мога да прочета повече за BB30 и по-специално за размерите при различните ширини (всъщност дължина) на тръбата.

Според pdf-a на Cannondale ако е 68мм, трябва да се добавят 5мм към размерите за 73мм. Ок, мен ме интересува колко да добавим за 83мм, 100мм? Ясно е, че е абсурдно да се добавят по същият начин, понеже допустимите отклонения може да са ±0.2, ±0.1, ±0.4 или пък никакви - точното изпълнение е важно. Тоест няма да ми е оферта и да вися отново 2-3 часа на машината да правя нова бройка. Естествено, решили са че free'n'open и едно документче покриват всички въпроси (реални данни от тестове на 30мм ос, както и на лагерите - 0) :lol:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот APD » Вто Сеп 11, 2012 9:10 pm

Прикачам файл с чертежа ми за плаваща спирачка. Долу-горе съм спазил размерите, толерансите от ±0.1мм не съм ги добавял. Да си отбележите, че това е само 2D, допълнителните "екстри" само на 3D :D
Прикачени файлове
floating brake plate.png
floating brake plate.png (38.92 KiB) Прегледано 6896 пъти
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот jeku » Вто Окт 16, 2012 6:03 pm

Педали Vp- 990A , като за 9лв, теглото им е идеално.
Изображение
jeku
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Чет Сеп 13, 2012 12:38 am

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот outfaced » Вто Окт 16, 2012 8:52 pm

APD написа:Прикачам файл с чертежа ми за плаваща спирачка. Долу-горе съм спазил размерите, толерансите от ±0.1мм не съм ги добавял. Да си отбележите, че това е само 2D, допълнителните "екстри" само на 3D :D

Каква ти е идеята по-точно, щот от тоя чертеж нищо не се разбира. Освен това отворите да ги пробиеш точно в началото на радиуса (12) е най малкото непрактично :dontknow:
Иначе самата идея е хитра. Хората са измислили floating ротори, но що па да не плаващия елемент да е спирачката. Връзката спрямо рамката обаче трябва да не шава. Шаващия елемент трябва да е преходника и той да е стоманен. Магнезиев мисля, че ще се строши все някога, а алуминиев ще се подаде и ще се разхлопа. Не е толкова лесно, колкото звучи ... но пък е интересна задачка, над която може и да си струва да се замисли човек :magnify:

exiteyes написа:
tenesy написа:...така въпросната част, но с пила се оправя лесно....


Айде бре, [img]http://gp1.pinkbike.org/p4pb3256323/p4pb3256323.jpg[img]
..тази част с пила може ли да се оправи, или е направо за нова, че направо са се впивали венците вътре. :evil:

При мен я поизпилих леко и подложих после отдолу едно фолио малко да уплътни и да не шава толкова. Но макс. още един сезон да изкара. При теб по зле, че всички венци са свободни. При мен поне са само последните 3 ... останалото е на алуминиев паяк и той си контактува на цялата площ.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот exiteyes » Вто Окт 16, 2012 9:06 pm

outfaced написа: Айде бре, [img]http://gp1.pinkbike.org/p4pb3256323/p4pb3256323.jpg[img]
..тази част с пила може ли да се оправи, или е направо за нова, че направо са се впивали венците вътре. :evil:
При мен я поизпилих леко и подложих после отдолу едно фолио малко да уплътни и да не шава толкова. Но макс. още един сезон да изкара. При теб по зле, че всички венци са свободни. При мен поне са само последните 3 ... останалото е на алуминиев паяк и той си контактува на цялата площ.



Всъщност тази снимка я намерих в пинкбайк, но пък си карам главината с FC-M760(11-32) т.е до 5та предавка е алуминиев паяк, а останалите са единични, и пак колкото и да се пази пак се назъбва свободното движение. При 11-34 6 от предавките са в алуминиевия паяк(поне на SRAM) макар, че мисля и Shimano са така. Гадно са го мислили, заради едното тегло да цакват потребителя.
В случая бях да снимката, защото колега твърдеше, че с пила всичко е възможно, но само при варианта на Quad-ската главина която е съсвем леко хапната. :agree:
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот APD » Вто Окт 16, 2012 11:08 pm

outfaced написа:Каква ти е идеята по-точно, щот от тоя чертеж нищо не се разбира. Освен това отворите да ги пробиеш точно в началото на радиуса (12) е най малкото непрактично :dontknow:
Иначе самата идея е хитра. Хората са измислили floating ротори, но що па да не плаващия елемент да е спирачката. Връзката спрямо рамката обаче трябва да не шава. Шаващия елемент трябва да е преходника и той да е стоманен. Магнезиев мисля, че ще се строши все някога, а алуминиев ще се подаде и ще се разхлопа. Не е толкова лесно, колкото звучи ... но пък е интересна задачка, над която може и да си струва да се замисли човек :magnify:


Екстрите само на 3D :D Чертежът е за масите - планката е за PM 160mm, не е добавена резбата на леглата където влизат болтовете, отделно в пълната версия в другата проекция се вижда и скосяването на някои места. По принцип изглежда дебела, щото някой ще вземе да я фрезова от мека сплав и ... И е разстоянието от отворът за оста до отвора за шарнирната връзка е късо, за да не вибрира много налява-надясно. Пък по принцип шарнирната връзка е най-здравото, освен ако не са некви евтинийки. Разглеждай чертежа като кавър-версия на планката за Kona от Brake Therapy.

Иначе почти всичко се разбира от чертежа - 45 градуса наклон на апарата, до 12мм свободно място за апарата, 8мм болт за шарнира, диаметър на задната ос до 14мм (който е с по-малка може да сложи преходници).
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот outfaced » Вто Окт 16, 2012 11:32 pm

aaaa ... ok ... аз си мислех за нещо друго ... сега те разбрах какво правиш :banghead: :D
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот APD » Сря Окт 17, 2012 7:59 pm

Мисля в следващата версия дясната планка да е същата, дори и скосените места ще ги премахна, така че да няма значение коя къде слагамe. Ма са съм пийнал малко и ме мързи да довърша чертежа и да го кача :xx(:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот bio » Сря Ное 07, 2012 2:12 pm

интересен сайт - http://problemsolversbike.com/ . интересни продукти и блог .... доста полезни идеи.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот APD » Чет Ное 08, 2012 9:58 pm

Ъхъ ...
http://problemsolversbike.com/products/ ... ing_stands

Оста колко им е - 9мм? Тъй като нямат цена, ще предположа едно число - 30 долара. Отидете при Тодор в Надежда, и вижте за колко ще ви направи същите, със стъпки 9-10-12-14-15-20мм. Даже от стомана, което е по-добър избор на материал, когато говорим за центриращи елементи.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот pe60t0 » Пет Ное 09, 2012 11:29 am

Здравейте, търся диаграма на вилка Fox Float 32 FIT RL. Искам нещо като тази диаграма на float rp23 . В техническата секция на сайта на Фокс има диаграма само на Talas патрона и не успях да намеря на цялата вилка. Ако някой има информация по въпроса ... :beer:
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот vlekov » Сря Дек 05, 2012 2:22 pm

В допълнение към коментарите на uBaH по-горе - тегла и снимки на въпросните главини QUAD.
Прикачени файлове
WP_000521.jpg
Главина предна QUAD QDH-03F, с QR.
WP_000521.jpg (384.34 KiB) Прегледано 6840 пъти
WP_000520.jpg
Главина задна QUAD QDH-03R, с QR.
WP_000520.jpg (363.26 KiB) Прегледано 6767 пъти
WP_000518.jpg
Главина задна QUAD QDH-03R, без QR.
WP_000518.jpg (339.19 KiB) Прегледано 6772 пъти
WP_000515.jpg
Главина предна QUAD QDH-03F, без QR.
WP_000515.jpg (376.58 KiB) Прегледано 6780 пъти
Изображение Изображение
Аватар
vlekov
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Сря Окт 05, 2011 12:53 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Марин » Пет Яну 18, 2013 8:07 pm

Някой да знае как се разглобява ребаунда на Marzocchi bomber Z2 97год.
Снимка
Марин
 
Мнения: 152
Рейтинг: 1212
Регистриран на: Вто Апр 19, 2011 7:51 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот legacyGX » Пон Яну 21, 2013 2:17 pm

Ето това мисля, че ще е подходящо за всички. http://www.crosscycle.com/promo/Cross+Users+Manual.pdf :beer:
Паля си Субаруто и дим де ме няма !!!
legacyGX
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Вто Дек 06, 2011 8:16 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот did » Пон Яну 21, 2013 6:34 pm

legacyGX написа:Ето това мисля, че ще е подходящо за всички. http://www.crosscycle.com/promo/Cross+Users+Manual.pdf :beer:

Не, не е. Преписали са упътванията на производителите, няколко стандартни неща и нищо не са написали конкретно за техните модели.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Admin » Пон Яну 21, 2013 7:04 pm

Нямам време сега да го прочета сега, но ми се струва похвално, дето са подготвили подобно упътване за употреба и поддръжка. Какво толкова конкретно да напишат за техните модели, като те са твърдаци от начален до среден клас, т.е. нямат някакви твърде сложни системи за окачване или нещо нестандартно. ;)
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот legacyGX » Пон Яну 21, 2013 7:36 pm

Admin написа:Нямам време сега да го прочета сега, но ми се струва похвално, дето са подготвили подобно упътване за употреба и поддръжка. Какво толкова конкретно да напишат за техните модели, като те са твърдаци от начален до среден клас, т.е. нямат някакви твърде сложни системи за окачване или нещо нестандартно. ;)


Именно, на всеки начинаещ с колело в този диапазон ще му бъде полезно. :)
Паля си Субаруто и дим де ме няма !!!
legacyGX
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Вто Дек 06, 2011 8:16 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 108 госта