Ще опиша, подкрепено със снимки, сервизирането на педали Exustar E-PM215
Извършва се много лесно и бързо, като дори не е нужно да се свалят от колелото.
Започва се с махането на външната капачка - развива се с 6мм шестогран, за контра може да
ползвате закопчана обувка или менгеме.
http://store.picbg.net/pubpic/F7/32/b23 ... b9f732.jpghttp://store.picbg.net/pubpic/C7/4B/eff ... abc74b.jpgСлед като махнете капачката, следва махането на гайката придържаща педала към оста.
http://store.picbg.net/pubpic/E1/3E/7cf ... 0be13e.jpgВнимание ! : На десния педал, гайката е сребриста и се отвива ПО часовниковата
стрелка. На левия гайката е черна и се отвива обратно на часовниковата. :
Гайките се отвиват с 8мм чашка. :
http://store.picbg.net/pubpic/D4/DD/5d2 ... 87d4dd.jpgСлед като се махне гайката, педалът излиза свободно от оста. Уплътнението също се маха за почистване. :
http://store.picbg.net/pubpic/65/0B/bce ... 06650b.jpgКонструкцията е втулка от вътрешната страна, лагер от външната.
Трябва да се почисти греста от оста и от вътрешността на тялото.
В моя случай имаше малко корозия по оста, там където е втулката, затова използвах абразив за
почистване.
Преди :
http://store.picbg.net/pubpic/AD/92/dc3 ... aaad92.jpgСлед :
http://store.picbg.net/pubpic/45/26/63e ... 874526.jpgПри износване на втулката или лагера, те могат да се избият от тялото и сменят.
Щом всичко е почистено, оста се намазва умерено с грес, нанизва се уплътнението, тялото на
педала се поставя и гайката се затагя.
http://store.picbg.net/pubpic/EB/2F/e40 ... 67eb2f.jpgМежду гайката и лагера има шайба, за която внимавайте
да е на място. Отново внимавайте за гайките и посоките на затягане - черната е за левия
педал, сребристата за десния. Затяга се леко. :
http://store.picbg.net/pubpic/7A/0C/b75 ... 077a0c.jpgЗавършва се с поставянето на капачката, която се завива в еднаква посока и за двата педала -
по часовниковата стрелка.