Полезна документация и снимки на компоненти

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот vpravov » Пон Яну 21, 2013 9:53 pm

И според мен е похвално. Преписали са, но пък грамотно. Каплата си е капла, а не шина! :clap: Щях да съм доволен на такова описание, когато купувах първото си колело! :agree:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот legacyGX » Вто Яну 22, 2013 3:01 pm

legacyGX написа:Ето това мисля, че ще е подходящо за всички. http://www.crosscycle.com/promo/Cross+Users+Manual.pdf :beer:


:offtopic: Може ли да попитам кой и защо ми наби минуса?! Добре съгласен съм, че няма да е полезно на всички, но поне на голяма част от байкърите.
Паля си Субаруто и дим де ме няма !!!
legacyGX
 
Мнения: 158
Рейтинг: 1164
Регистриран на: Вто Дек 06, 2011 8:16 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот pe60t0 » Вто Яну 22, 2013 4:42 pm

Когато did говори, простолюдието мълчи. Не ти трябва повече :D
Make the sport fun not the fun a sport...
Аватар
pe60t0
 
Мнения: 1503
Рейтинг: 1390
Регистриран на: Сря Май 25, 2005 8:26 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот vlekov » Вто Яну 22, 2013 6:43 pm

Малко тегла на компоненти, които не интересуват никого :D
Прикачени файлове
WP_000602.jpg
Рамка RAM HT1, размер 16"/S с монтирани чашки
WP_000602.jpg (199.04 KiB) Прегледано 7595 пъти
WP_000594.jpg
Заден дерайльор SRAM X3, средно рамо
WP_000594.jpg (256.37 KiB) Прегледано 7486 пъти
WP_000596.jpg
Преден дерайльор SRAM X5, долен захват
WP_000596.jpg (250.26 KiB) Прегледано 7424 пъти
WP_000598.jpg
Педали Exustar E-PB531
WP_000598.jpg (247.19 KiB) Прегледано 7485 пъти
Изображение Изображение
Аватар
vlekov
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Сря Окт 05, 2011 12:53 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот exiteyes » Чет Яну 31, 2013 2:27 pm

Един чертеж на Marzocchi 66RC2ETA 2007, тъй като го открих в някакъв затънтен форум, а пък трябва.
Oil level chart го има някъде по назад тук, току-що и него търсих.
Прикачени файлове
MY2007 - 66 RC2 ETA - 180.pdf
(106.54 KiB) 430 пъти
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Falcor » Чет Фев 07, 2013 11:03 am

За всички DIY фенове....Изображение
Пълен комплект чертежи в png и dwg формат пращам по желание на лични.
Изображение
Аватар
Falcor
 
Мнения: 303
Рейтинг: 1686
Регистриран на: Пон Юни 29, 2009 1:14 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот vlekov » Чет Фев 07, 2013 9:43 pm

Ето още малко тегла на компоненти от мен :peace:
Искам да кажа и 2-3 полезни думи за предния дерайльор. Това Шимано е особен модел, различен от всички други дерайльори за 9 скоростни системи, и на Срам, и на Шимано. Предназначен е специално за курбели с две плочи и башгард, примерно Shimano SLX FC-M665 или Deore FC-M545. Аз лично ползвам преработено Деоре, което оригинално беше с три плочи, но съм махнал най-голямата и на нейно място съм сложил башгард (винтовете за башгард+плоча бяха истински кошмар за откриване). Разликата спрямо стандартното ХТ, което ползвах доскоро, е в клетката - много по-къса, но по-висока/по-дълбока. Така дерайльора стои по-нависоко по седалковата тръба и благодарение на това, както и на късата клетка, няма конфликти с широки задни гуми, високо разположени чейнстеи и т.н. Последното, както сам се убедих, е особено важно за меките рамки - когато сгънех докрай моята, стария ми дерайльор опираше и драскаше чейнстея, а по-нагоре не можеше да се вдигне. Тук http://www.togoparts.com/articles/artic ... 4&pageid=3 може да се види сравнение един до друг с обикновен XTR (за курбел с три плочи). Редно е да се каже, че този дерайльор няма да работи добре с големи венци (повече от 36-38 зъба), тъй като кривата на клетката е с доста по-малък радиус. Ползвам го с команда на SRAM за три скорости, като малкия венец на курбела ми е настроен да работи като втора позиция на командата, а големия - като трета. Установих, че когато малкия венец е настроен да работи като първа позиция (както беше преди), командата издърпва различно количество жило и съответно не може да качи съвсем точно дерайльора и веригата на следващата позиция, затова се наложи да импровизирам и в момента ползвам втора и трета позиции, за разлика от преди, когато ползвах първа и втора. Всичко работи идеално :^:
Задния дерайльор си е обикновена Х7-ца с късо рамо :) Честно казано не забелязвам разлика в начина на превключване спрямо старата ми Х3-ка. Когато дерайльора е правилно настроен, би трябвало да превключва безпроблемно всеки път. Моята Х3-ка не ми е правила никакви проблеми, та явно съм се справял досега :D
Прикачени файлове
WP_000610.jpg
Заден дерайльор SRAM X7, версията с алуминиево късо рамо, за 9 скорости
WP_000610.jpg (227.56 KiB) Прегледано 7573 пъти
WP_000612.jpg
Преден "компактен" дерайльор за АМ курбели Shimano SLX FD-M667
WP_000612.jpg (248.75 KiB) Прегледано 7443 пъти
Изображение Изображение
Аватар
vlekov
 
Мнения: 161
Рейтинг: 1365
Регистриран на: Сря Окт 05, 2011 12:53 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот rock » Пет Фев 08, 2013 9:41 am

На някой може да му се стори интересно, но вижте една степенка, колко хвърля върху теглото на велосипеда.
Прикачени файлове
20130127_1133521.jpg
(164.29 KiB) 725 пъти
Аватар
rock
 
Мнения: 238
Рейтинг: 1303
Регистриран на: Чет Окт 11, 2012 11:49 am

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот bio » Вто Фев 26, 2013 1:12 pm

едно много полезно видео за сервизиране на 20mm предна главина. или поне за мен беше много полезно.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот spirov92 » Вто Фев 26, 2013 5:01 pm

Към горното бих добавил, че от пластмасова бутилка за вода се получава приличен инструмент за набиване на страничните капачки:
ИзображениеИзображениеИзображение
spirov92
 
Мнения: 1334
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юни 07, 2009 4:05 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот monkols » Вто Мар 05, 2013 11:23 am

monkols
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Пон Яну 03, 2011 8:02 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Slade » Вто Мар 26, 2013 10:32 am

Изображение

Easton Monkey Bar EA30 low riser (20mm), дълго 685mm
Тегло: 362g (335g по данни на производител)
Изображение
Аватар
Slade
 
Мнения: 434
Рейтинг: 1348
Регистриран на: Пон Юни 18, 2012 8:12 am
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Stoks1 » Пет Апр 26, 2013 1:31 pm

Изображение

Измерено тегло от мен за 60мм 150 грама
Аватар
Stoks1
 
Мнения: 531
Рейтинг: 1460
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 1:32 pm
Местоположение: Димитровград

BR-M596

Мнениеот bio » Вто Юни 04, 2013 9:05 pm

разглобена спирачка BR-M596.
СПИРАЧЕН АПАРАТ
първо извадих буталото от обратната страна на входа на маркуча (откъм пробката за обезвъздушаване). разглобих калипера на две и с болт/гума/шайби/гайка затворих отвора свързващ двете тела. след това извадих и другото бутало.
РЪКОХВАТКА
за съжаление ръкохватката не може да бъде разглобена на съставните си части и мастър цилиндъра не може да бъде достигнат. лостчетo е нитовано, не може да се изважди и да освободи място. отзад се вижда зегерка затваряща мастър цилиндъра.

буталата бяха клеясали и макар да я раздвижиш си позволих да я направя салата ....
ако някой ден си намеря разбита ръкохватка, ще я разнитя и ще извадя мастър цилиндъра.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот exiteyes » Пет Юли 12, 2013 7:59 pm

Имам аз една питанка сега. Нормално ли е на свободно движение, което има 2 лагера вътрешния т.е този който е откъм кученцата да се разбива първи. Преди 2 месеца главината започна да стърже и разбрах, че проблема е от там. Тя е 2008/9 модел NS Bikes Coaster MKII. За първи път избивах лагери на главината и ги смених преди 2 месеца. Тези дни пак започна така да ми стърже и реших, че лагерите пак сa изпяли песента си. Току що разглобих свободното движение и извадих вътрешния лагер на парчета(като се има на предвид, че са набивани преди 2 месеца цената за бройка беше 1.80) другия лагер, който е от външната страна се върти много хубаво плавно и е без луфт и проблеми. Има една зегер шайба, която държи първия лагер преди да сложа втулката между двата, чудно ми е дали тя не е част от проблема, който излиза.
Може би нямам супер професионално обяснение, но дано се разбере.. ако трябва ще прилагам и снимки. Тъй и тъй hollowtech лагерите и те май започнаха да пеят ще процедирам с чука и секача/втулката на веднъж, така че всякаква информация относно това защо баш вътрешния лагер си отива пръв ще ми е полезна. Ще има и нататъчно развитие по темата.

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=83690 ето такова е свободното движение
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот bio » Пет Юли 12, 2013 9:08 pm

как набиваш лагерите ?!? по голямата или по малката гривна ?!?
следващият път смени всички лагери ...
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот exiteyes » Пет Юли 12, 2013 9:19 pm

Втулката удряше на голямата гривна, лагерите на самата главина ги смених преди 1 седмица, защото те започнаха да луфтят след Пампорово. Лагерите на свободното движение ги смених и двата преди 2 месеца с нови, ама взех най-евтините, не знам това дали е критерий. По малката гривна ако удрям е нормално да се ядат още с чукането но и след като ги сложих тогава изглеждаха много плавни, а сега като ги отворих като се има на предвид, че този път не блъсках като идиот външния излезна прав здрав, а вътрешния на парчета.
А начина по който разбирам, че лагерите на свободното са спаткали е, че когато въртя на по-ниска предавка при напъна идва луфта и той прави деруги по свободното движение от местата, където захапват кученцата. Следователно така идва и странния звук. :D
Преди всички тези тунинг методи главината е карана над 2000км и не беше мръднала с оригиналните лагери, което ме навява на мисълта, че трябват скъпи лагеровки.

Следващия път(монтаж) трябва да го мисля обаче, кога ще е, защото през седмицата съм на работа, а тая играчка с лагерите не е да щракна с пръсти и да стане. Не знам тия майсторчета от TiVi дали работят в събота, че иначе лошо ми се пише.
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот Ozzie » Нед Юли 14, 2013 11:40 am

При монтиране на лагери, натиска винаги трябва да е по външната гривна!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот exiteyes » Нед Юли 14, 2013 11:49 am

По пътя на логиката аз набивах с една и съща 'втулка' лагерите и двата по външния край. Ако съм удрял неправилно единия, то тогава и другия щеше да се прецака вероятно за същото време. Външния лагер се върти, не мога да усетя луфт поне на ръка но пък задира. Разглобявайки оригиналните лагери те също изскочиха както и тези, които аз слагах - на парчета, но да речем с 1 почукване, а не буквално хрускащ вътре лагер.
Нека взема лагери в понеделник и тогава ще търся материали със същия диаметър с които да тропам.
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот compira » Нед Юли 14, 2013 2:22 pm

Ozzie написа:При монтиране на лагери, натиска винаги трябва да е по външната гривна!

Извън темата ще направя остра забележка на колегата. Лагера се набива и по двете гривни според случая. Ако го набивате в лагерно легло по външната, а ако го набивате на ос по вътрешната.
Аватар
compira
 
Мнения: 543
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот APD » Нед Юли 14, 2013 9:19 pm

И аз ще направя една забележка. За набиването си трябва подходяща "набивачка", и то със същото сечение на лагера - външен и вътрешен диаметър, а страната да е равна.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот compira » Вто Юли 16, 2013 1:25 pm

APD написа:И аз ще направя една забележка. За набиването си трябва подходяща "набивачка", и то със същото сечение на лагера - външен и вътрешен диаметър, а страната да е равна.

Абсолютно! Това винаги е било голям проблем за домашните ремонти.
Аватар
compira
 
Мнения: 543
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот exiteyes » Вто Юли 16, 2013 3:12 pm

Това е разбираемо и осъзнаващо(поне според мен) нещо/действие.
Като цяло всичко сега е наред, сложих нови лагери сравнително по-скъпи такива спрямо старите. Ще има развитие със сигурност, очаквам резултати след 4 месеца, за да видя дали си е заслужила по-голямата инвестиция.
С това за момента моята лагерна работилница затваря врати... да се надяваме за по-дълго.
Аватар
exiteyes
 
Мнения: 1262
Рейтинг: 1837
Регистриран на: Нед Апр 25, 2010 8:11 pm
Местоположение: София, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот bio » Сря Юли 17, 2013 8:21 am

Извън темата ше направя остра забележка на колегите compira и APD, тъй като смятам мненията ви за "рязко" глупави и безсмислени (дори ги бях report-нал):
@compira
compira написа:Извън темата ще направя остра забележка на колегата. Лагера се набива и по двете гривни според случая. Ако го набивате в лагерно легло по външната, а ако го набивате на ос по вътрешната.

може ли да ми дадете пример при велосипедите на лагер, който се набива на ос ?!?
@APD
APD написа:И аз ще направя една забележка. За набиването си трябва подходяща "набивачка", и то със същото сечение на лагера - външен и вътрешен диаметър, а страната да е равна.

за малоумни ли ни смяташ, че точно в тази тема ни/ми обесняваш произхода за "топлата вода"?!? не го приемай лично, но много мразя празнословията (особено в технически разговори/теми).

По темата на exiteyes:
съществува вероятност оста да е крива или износена. под износване имам предвид, че липсва материал от засечките за лагери и съответно като стегнеш цялата конструкция осукваш/чекнеш аксиално лагерите и те започват да свършват бързо, но чак да се строшат ... пък и това се отнася само за двата лагерна на тялото на главината. реално те носят цялото натоварване на върху задното колело. двата лагера на freewheel-a поемат натоварванията от касетата ... ако са износени тяхните втулки при стягане ще ги товариш, но не ми се вярва да ги строшиш.
най-голяма вероятност лагера да е бил много некачествен + стар лагер от другата страна = просто е умрял в един момент. износени втулки или ос = аксиално натоварени лагери/бързо износване. най-малка вероятност за крива ос и предаване на ударите от колелото върху freewheel-a, но все пак я има.
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот ngtodorov » Нед Юли 21, 2013 5:59 pm

Супер леките курбели :agree:

Shimano FC-M542

Изображение

Със средното
Изображение


Също за инфо.
Дерайльор Х9 - 220гр.
Дерайльор Х4 - 310гр.
Дерайльор Алтус - 320гр.
ngtodorov
 
Мнения: 220
Рейтинг: 1108
Регистриран на: Пон Юни 13, 2011 5:45 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот msniki » Съб Авг 03, 2013 5:37 pm

Изображение
Boxxer rc 2010-2013 компресията разглобена.
Аватар
msniki
 
Мнения: 2350
Рейтинг: 1392
Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 6:50 pm
Местоположение: Шумен/Русе

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот ngtodorov » Чет Авг 22, 2013 11:44 pm

480гр.
Изображение


касета: Срам 8 плочи - 305гр.
Изображение


Шимано 9 плочи - 370гр.
Изображение


Педали хпедо - 251гр.
Изображение


Mavic xm117 + Formula - задна със спици по 5гр. Dt swiss - 1200гр
ngtodorov
 
Мнения: 220
Рейтинг: 1108
Регистриран на: Пон Юни 13, 2011 5:45 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот uBaH » Нед Сеп 22, 2013 10:21 am

Така и така се занимавах тия дни, да споделя малко информация за не-особено разпространената, предна главина за диск Formula CL91. Може да е полезна за някого.

Изображение

________________________________________________________________________________
Разстояние от центъра до фланците:
- ляв: 27,5 mm
- десен: 17,5 mm

Диаметър на фланците, при отворите за спици:
- ляв и десен: 44,5 mm (еднакви по размер са)

Диаметър на отвора за спица: 2,5 mm

Теглото й, без QR, e около 165 (+/- 5) gr (с приближение, тъй като е част от цяло колело и нямах възможност да я претегля точно).
________________________________________________________________________________

Главината е с два капсуловани, японски лагера EZO, тип 6803RS, с размери 26/17/5 мм, съответно външен / вътрешен диаметър / ширина.

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
uBaH
 
Мнения: 1249
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 2:44 pm
Местоположение: Димитровград / Хасково

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот penmark » Пон Сеп 30, 2013 7:19 pm

Чисто нови кауфлан'ски лок он грипове - 6,99лв.
Изображение
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот penmark » Пет Окт 11, 2013 8:56 pm

Изображение
Shimano Deore Cassette 9-speed CS-HG61 11-32 - 330 гр.

Изображение
Shimano CN-HG53 Deore 9-speed 114 звена - 286 гр.

Изображение
Shimano Deore Front Derailleur FD-M590 Top Swing - 165 гр.

Изображение
Shimano Deore Gear Shifters Set Rapidfire SL-M590 - 299гр.
броня за скорости shimano ot-sp41 30см - 10гр.
Аватар
penmark
 
Мнения: 1381
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 11:32 pm
Местоположение: Казанлък

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: homie и 6 госта