Нови накладки...

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Нови накладки...

Мнениеот LiFo » Пет Яну 14, 2005 8:19 pm

Та значи, смених си накладките на спирачката, Hayes HFX Mag HD, обаче като карам и накладките се трият в диска и модулацията ми е никаква.Плюс това като вдигна предната гума и врътна, тя прави няма и половин оборот и спира.Та трябва да сваля апарата и да бутна буталата назад.Дайте съвет как най-добре става тази процедура, защото за първи път сменям накладките.Възможно ли е да бутна буталата назад без да махам накладките?
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот TOYAGA » Пет Яну 14, 2005 9:06 pm

Никога не съм сменял накладки на Хейс, но познавам сносно спирачките на Shimano, както и механиката на флуидите :D:D:D Та според тях твоят подход определено не е правилен...

Требе да изпълниш следната процедура:

1. Изваждаш предното (респ. задното) колело.
2. Изваждаш накладките. НЕ ПИПАШ ЛОСТЧЕТАТА на ръкохватките!
3. Фиксираш велосипеда в стабилна вертикална позиция.
4. Охлабваш и завърташ ръкохватките така, че съдчетата със спирачна течност да заемат хоризонтална позиция. Фиксираш ги в това положение и отваряш капачките им.
5. Вземаш широка плоска и гладка отвертка и ВНИМАТЕЛНО и БАВНО изтласкваш буталцата в изходна позиция (навътре в апаратите). Това неминуемо ще доведе до покачване на нивото в съдчетата на ръкохвадките и до евентуално преливане, ако не си ги хоризонтирал идеално.
6. Доливаш (за всеки случай) спирачна течност до ръба на съдчетата и ги затваряш. Обърсваш всичко внимателно, щото ШИБАНИЯТ DOT си е шибан DOT...
8. Монтираш предното (респ. задното) колело.
9. Монтираш накладките.
10. Нагласяш и фиксираш ръкохватките в обичайната позиция.

Тва е. Ако нещо не е както трябва, то може да се наложи да (до)обезвъздушаваш.

[i]Забележка: запазвам си правото да не познавам НЕКОЙ МНООО ТЪНЪК детайл на Hayes-спирачките...[/i]
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот zero knowledge » Пет Яну 14, 2005 10:24 pm

Провери ли в сайта на Хейс? Там си пише ...

Махаш накладките, с 10мм ключ натискаш буталото навътре като внимаваш да не натиснеш/изкривиш щифта в средата на буталото. Толкова. Няма нужда от никакви доливания и НЕ ползвай отверка за да върнеш буталата.
19.6.16.6
Аватар
zero knowledge
 
Мнения: 721
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 29, 2002 10:40 pm
Местоположение: 02139

Мнениеот LiFo » Пет Яну 14, 2005 10:46 pm

Благодаря за отговорите...:beer:
Прочетох как става номерът и си изясних доста работи.То също трябва и малко каране та да се поизтъркат новите накладки по диска и да започнат да спират яко, а когато това стане и модулацията и твърдостта на лостчето ще стане по-голяма.Утре ще се позанимавам с това.:spin:
Law:
There is no law without an exception!
Exception: Murphy's law
Аватар
LiFo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Вто Юли 08, 2003 11:13 pm
Местоположение: Soon on Mars

Мнениеот bikerider » Съб Яну 15, 2005 7:56 pm

Точките на TOYAGA от четири нататък няма смисъл да се правят, ако спирачкатa e била обезвъздушена с докрай прибрани бутала. Плюс това Hayes се обезвъздушава отдолу и трябва лосчето да е над апарата :D

Моята процедура е следната:
1. махаш спирачката от преходника и вадиш накладките.
4. взимаш широката плоска отверка (може и шестограм 5,6мм) и внимателно прибираш буталата колкото може като използваш за опора ръба на тялото на спирачката и В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не натискаш по металните стълбчета върху които щракат накладките, а само по самото бутало. Също така трябва да внимаваш буталото да не остане накриво, защото ще заяде и няма да има идеален ефект.
5. Като ги избуташ, съвсем леко пробвай с лостчето дали и двете бутала се движат лесно. Ако ги приближиш, върни се към точка 4 :D
6. Слагаш накладките, монтираш спирачката, и стягаш болтовете, като гледаш диска да минава през средата на процепа на апарата.
7. Натискаш няколко пъти лостчето за да се приближат накладките до диска (докато се втвърди).
8. Отхлабваш болтовете на апарата, стискаш няколко пъти и после стискайки затягаш болтовете. Ако буталата не са накриво, всичко би трябвало да е перфектно. Ако все още не е, значи си карал спирачката нецентрирана и феродото се е износило под лек ъгъл. Покарай няколко дни и после повтори точка 8. Препоръчвам ти периодично да правиш това за максимални резултати.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот RavenLord » Пет Юни 30, 2006 6:43 pm

Хъмм.. Незнам дали проблема ми е точно за тука но ще питам :beer: Проблема е свързан със загуба на спирачна сила при Hayes Mag XC. Така това, което направих беше съответно да прочета темата и да видя какво бих могъл сам да направя по въпроса. Свалих накладките ( 1мм. ~ 800 1000km. ), има феродо на тях, премерих ротора ( 2мм. ~5000 5500km. ) и тръгнах да обезвъздушавам въпросната спирачка. След около 2 часа вече се бях специализирал в тази област :boggled:, забелязах, че едното бутало изостава много малко от другото. След зглобяването по стъпките на @bikerider по точка 8. :spin: и слагенето и, дакажем просто, че спирачния път не е в границите на нормалното :irked:.
Питането ми е дали накладките и ротора са за смяна и ако не ще бъда благодарен на всеки отзовал се с отговор на проблема. :eyebrow::beer:
I ain't got no control, when my heart's in flames.
RavenLord
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 16, 2006 9:39 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bi-King » Съб Юли 01, 2006 6:49 am

роторът не е за смяна... обаче може да го измиеш от мазнотия с някакъв алкохол..ПОМАГА!
накладките по принцип не се сменят когато са 1мм, но спирачният път особено на MAG-а пък и на всички други спирала зависи от това феродото да е чисто... ако е капнало масло върху него-изхвърляш накладките и слагаш нови най-добре.
Аватар
Bi-King
 
Мнения: 352
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Съб Май 07, 2005 1:50 pm
Местоположение: Azerbaijan

Мнениеот RavenLord » Съб Юли 01, 2006 10:10 am

Оказа се само, че е трябвало дасе разработят :liplick: и всичко е наред сега. Иначе мерси пич ще го имам впредвид това за напред.:spin::spin::spin:
I ain't got no control, when my heart's in flames.
RavenLord
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Апр 16, 2006 9:39 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта