Боядисване на рамка ( снимки )

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Боядисване на рамка ( снимки )

Мнениеот singularity » Нед Дек 26, 2004 5:26 pm

Привет, честита Коледа и Весели Празници !!!
Първоначално мислех този пост да е в http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=4399, но след това реших, че е по-добре да взема да пусна нова.
Цялата история:
Имам Спринт Аполон, който вече година и нещо си карам с лепенките ( на които пише Bachini Storm и т.н. ). С лепенките рамката изглеждаше ето така:
Изображение

Вчера реших да махна лепенките, защото са почнали да се късат и т.н. В резултат на което колелото ми започна да изглежда ето така:

Изображение

Както се вижда, една част от боята взе, че падна с лепенките, а друга част просто не беше там, т.е. някой си беше оставил ръцете при боядисването... :(!::bawling::censored:.
както се вижда - тук там има и драскотини.

Единствения ми изход беше да изкопая черния спрей и да го пръсна... Спрея е марка Cosmos Lac, цвят Gloss Black, купен от местната железария за около 8-9 лв.
Предварителна подготовка:
1. Извадих жилата, които минават отгоре на хоризонталната тръба
2. Почистих мястото, което смятам да боядисвам с влажен парцал.
3. Обезмаслих го със чист спирт ( спирт за горене не става, пробвайте с дръг разтворител - АМВ, ацетон и т.н. )
4. С хартиено тиксо внимателно очертах контура, където исках да свършва черната боя.
5. С вестници и хартиено тиксо ( към половин ролка ) опаковах всичко наоколо, върху което не исках да има черна боя.
След това изкарах колелото на балкона ( вече беше към 5 ч. следобяд ) и го пръснах веднъж.
След това към 11 ч вечерта ( вече беше кучешки студ навън ) го пръснах още веднъж.
:boggled: Знам, че процедурата не е такава и между нанасянето на 2 слоя трябва да се чака поне 24 часа. Знам че температурата беше безумно ниска за боядисване навън, но нито имах време, нито друго място за боядисване - имахме уговорка да караме на следващия ден.
Краен резултат след боядисването:
Изображение

А като се махне опаковката:
Изображение

На снимката не се вижда много добре, но имаше следните недостатъци:
1. На едно място боята беше станала на капки, вследствие на това, че не бях изчакал да изсъхне напълно първия слой и/или съм пръскал повечко.
2. Ръба на черната боя не е идеален, а си е доста къдравичък ( накъдрянето е около 1 мм ) - там където боята е проникнала под тиксото, защото съм пръскал повечко.
3. Тук - там има непокрити места - съвсем малки са и се забелязват само след подробно вглеждане.
4. Не съм уцелил съвсем наклоните на ръбовете, както и къде се събират наклоните ( отгоре и отдолу на тръбите )

След като днес карах колелото, от горната част на тръбата, там откъдето минават жилата на скоростите и задната спирачка, от ударите боята се е нажулила и поизтрила. Следващия път трябва да пробвам да сложа отгоре защитен слой лак, или нещо такова.

Крайния резултат:
Аз лично съм доволен. Стана бързо и лесно, дори и при неспазване на процедурата за боядисване по стигнах прилични резултати. Със сигурност ще си карам колелото така до пролетта, като тогава ще го боядисам пак ( със спрей или на прахово боядисване ).
Надявам се да съм бил полезен !
- - -
Господ създаде хората, Колт ги направи равни!
singularity
 
Мнения: 41
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2003 11:46 pm
Местоположение: Zambia

Мнениеот chiMol » Сря Яну 05, 2005 3:21 pm

po prinzip kato gledam na snmkite extra si go bojdisal ... se pak kvo ti puka tova e boj i da ima drebni defekti ... sas sidyrnost kato go zulnesh njkade njma da ti pravjt vpechatlenie ... a vmesto bojdisvane ima i dryg nachin ... kupuvash si folio ot brikulaz vzimash nozitsata i zapochvash da aplikurash malkop e zanimavka no satva dobre srestu 10 lv mozesh da mu smenish tsveta iztsjlo i njma da sreshnesh problemi kato raztichane i matirane ...
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот christ728 » Пон Юли 18, 2005 7:42 pm

м/у Спринт Аполон и Бачини Сторм има разлика в задната част-където се захваща гумата, и ако не се лъжа рамката на аполона е от по-кофти материал, така че не ги бъркай(не че бачинито е по-малка боза де, аз имам също такова, но пак по-бива)! също, ако не се лъжа, аполона отзад няма място за дискова спирачка.
Седалищният нерв много тънко усеща приближаващите приключения!
christ728
 
Мнения: 143
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Авг 02, 2004 11:10 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот par4ok » Пон Юли 18, 2005 10:20 pm

christ728 не си прав за това че отзаде аполона нема уши за диск има си ги.материяла поне пиши че е Ал7005 но това колко е верно не знам.а иначе по темата добре е боядисано колелото въпреки че темата е стара.
par4ok
 
Мнения: 148
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 28, 2005 5:36 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Morpher » Вто Юли 19, 2005 3:36 pm

Не казвам, че съм големия разбирач, но мойте скромни знания сочат, че Sprint Apolon и Bachini Storm са едно и също колело, просто Бачинито е нагласено за износ.
И двете марки са собственост на фирма Макском.
Аватар
Morpher
 
Мнения: 988
Рейтинг: 1888
Регистриран на: Вто Яну 04, 2005 7:03 pm
Местоположение: София

Мнениеот maxxis » Вто Юли 19, 2005 4:16 pm

Темата е малко старичка ,но аз за първи път я виждам и искам да кажа ,че сполучливо е станало боядисването :D
Аватар
maxxis
 
Мнения: 97
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 5:42 pm
Местоположение: София,Хасково

Мнениеот milent » Сря Юли 20, 2005 12:28 pm

Приятел и аз имах същия проблем ,и на мен не ми хареса след като го пръснах ,и затова реших да го облеппя със фолио + нагряване със сешоар в стил Bianchi ,мисля че стана доста сполу4ливо,3-то лято не е мръднало
[img]http://mail.dir.bg/~milent/img.jpg[/img]
milent
 
Мнения: 2
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 20, 2005 12:19 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот chiMol » Сря Юли 20, 2005 1:19 pm

[quote="milent"]

Приятел и аз имах същия проблем ,и на мен не ми хареса след като го пръснах ,и затова реших да го облеппя със фолио + нагряване със сешоар в стил Bianchi ,мисля че стана доста сполу4ливо,3-то лято не е мръднало
[img]http://mail.dir.bg/~milent/img.jpg[/img]
[/quote]


ейееее накрая някой да използва номера с фолиото..... прекрасно
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот M1010X » Сря Юли 20, 2005 1:34 pm

@chimol - дали можеш да ми обясниш точно как става този номер? много ми допадна как стои на рамката.

ако искаш, на ПМ. мерси
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот krosa » Чет Мар 23, 2006 6:07 pm

[color=beige]tam kudeto se slivat dvata cvqta go mini s 4etka naprimer s bqla boq i 6te se zali4i kudeto e nakudreno i 6te stane po qko:beer:[/color]
krosa
 
Мнения: 203
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Мар 18, 2006 4:15 pm
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта