Привет, честита Коледа и Весели Празници !!!
Първоначално мислех този пост да е в http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=4399, но след това реших, че е по-добре да взема да пусна нова.
Цялата история:
Имам Спринт Аполон, който вече година и нещо си карам с лепенките ( на които пише Bachini Storm и т.н. ). С лепенките рамката изглеждаше ето така:
Вчера реших да махна лепенките, защото са почнали да се късат и т.н. В резултат на което колелото ми започна да изглежда ето така:
Както се вижда, една част от боята взе, че падна с лепенките, а друга част просто не беше там, т.е. някой си беше оставил ръцете при боядисването... :bawling::censored:.
както се вижда - тук там има и драскотини.
Единствения ми изход беше да изкопая черния спрей и да го пръсна... Спрея е марка Cosmos Lac, цвят Gloss Black, купен от местната железария за около 8-9 лв.
Предварителна подготовка:
1. Извадих жилата, които минават отгоре на хоризонталната тръба
2. Почистих мястото, което смятам да боядисвам с влажен парцал.
3. Обезмаслих го със чист спирт ( спирт за горене не става, пробвайте с дръг разтворител - АМВ, ацетон и т.н. )
4. С хартиено тиксо внимателно очертах контура, където исках да свършва черната боя.
5. С вестници и хартиено тиксо ( към половин ролка ) опаковах всичко наоколо, върху което не исках да има черна боя.
След това изкарах колелото на балкона ( вече беше към 5 ч. следобяд ) и го пръснах веднъж.
След това към 11 ч вечерта ( вече беше кучешки студ навън ) го пръснах още веднъж.
Знам, че процедурата не е такава и между нанасянето на 2 слоя трябва да се чака поне 24 часа. Знам че температурата беше безумно ниска за боядисване навън, но нито имах време, нито друго място за боядисване - имахме уговорка да караме на следващия ден.
Краен резултат след боядисването:
А като се махне опаковката:
На снимката не се вижда много добре, но имаше следните недостатъци:
1. На едно място боята беше станала на капки, вследствие на това, че не бях изчакал да изсъхне напълно първия слой и/или съм пръскал повечко.
2. Ръба на черната боя не е идеален, а си е доста къдравичък ( накъдрянето е около 1 мм ) - там където боята е проникнала под тиксото, защото съм пръскал повечко.
3. Тук - там има непокрити места - съвсем малки са и се забелязват само след подробно вглеждане.
4. Не съм уцелил съвсем наклоните на ръбовете, както и къде се събират наклоните ( отгоре и отдолу на тръбите )
След като днес карах колелото, от горната част на тръбата, там откъдето минават жилата на скоростите и задната спирачка, от ударите боята се е нажулила и поизтрила. Следващия път трябва да пробвам да сложа отгоре защитен слой лак, или нещо такова.
Крайния резултат:
Аз лично съм доволен. Стана бързо и лесно, дори и при неспазване на процедурата за боядисване по стигнах прилични резултати. Със сигурност ще си карам колелото така до пролетта, като тогава ще го боядисам пак ( със спрей или на прахово боядисване ).
Надявам се да съм бил полезен !