Профилактика на FOX TALAS 36

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Профилактика на FOX TALAS 36

Мнениеот vpravov » Пон Окт 06, 2008 7:52 pm

Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот axelmax » Пон Окт 06, 2008 9:51 pm

:beer:
"У планину се раджаю ора, а у полье тикве"
Аватар
axelmax
 
Мнения: 7120
Рейтинг: 1614
Регистриран на: Сря Юли 23, 2003 9:09 pm
Местоположение: Столицата

Мнениеот nicky bike » Вто Окт 07, 2008 12:00 am

:agree: браво колега ... :beer:
Бая инстумент си си понакупил. :popcorn:
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот Foxy_FR » Вто Окт 07, 2008 8:47 am

Невероятно !Ако някой ден имам нужда от сервиз за фокса знам кой да потърся. :D :popcorn:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Foxy_FR
 
Мнения: 277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 9:38 pm
Местоположение: София

Мнениеот vpravov » Вто Окт 07, 2008 12:34 pm

nicky bike написа: Бая инстумент си си понакупил. :popcorn:


Ами не. В интерес на истината се справих с наличните си инструменти(не че са малко). Постта ти обаче ме подсети за нещо. Не намерих никъде в София (не че съм търсил навсякъде) TALAS IFP Recharge tool-а и почти се бях отчаял. Слава богу оказа се, че с игла за топки става. Но:

1. Дупката на иглата трябва да е отдолу, а не отстрани.
2.Задължително е да помогне втори човек. Единият трябва да държи здраво иглата да не се мести (без да я натиска надолу) а втория да помпа, като се старае да не мърда много-много. Иглата минава през клапана съсвем лесно и човек трябва да е много деликатен.

И друго, което се сещам. Когато рових в чичо google за инструкции се оказа, че има повече от един вариант на talas-а. Бях намерил инсрукции и за него. По-късно, като ми остане повече време ще ги потърся и ще сложа линкове и към тях. :agree:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот vpravov » Вто Окт 07, 2008 1:41 pm

:V: Ами то се оказа че тука всичко си имало
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Вто Окт 07, 2008 4:02 pm

Колега динамометричен ключ имаш ли и ако да - би ли споделил модел и цена? ;)
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот vpravov » Вто Ное 04, 2008 2:59 pm

jivkonik написа:Ааааа.... и ми обясниха, как си забъркват необходимото масло за профилактика (FOX Float Fluid) от смес на масло и грес, до постигане на "някаква гостота" ..... интересен подход, бих казал.....
:bigeyes:
....


Цитат от тази тема: http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=45218

А въпроса ми е: имали смисъл от подобно нещо? Аз ползвам трансмисионно масло 80W. :beer:

edit: хубаво някой "експерт" ми наби минуса, :crazy: ама поне да беше отговорил на въпроса ми. На мен определено много ми е любопитно. :agree:
Последна промяна vpravov на Вто Ное 04, 2008 3:35 pm, променена общо 1 път
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот Capoeira » Вто Ное 04, 2008 3:34 pm

jivkonik написа:Колега динамометричен ключ имаш ли и ако да - би ли споделил модел и цена? ;)

да в магазина на веломания на България(така наречения нов сервизен център който така или иначе никога не проработи явно го разпродават), взех от там не използвания им ключ за 60лв модела не е от тези с метлната пластина на която просто затягаш докато показалеца на пластината не покаже исканото натягане на скалта ами от тези на който предварително задаваш от дръжката силата и го заключваш и след това като работиш достигайки нужната сила тои все едно прескача и се чува едно кликване от ключа... май остана още един или два броя едини обаче беше от 25N/m до 105N/m, а аз взех един от 5-25N/m
нещо такова е само че в черна кутийка

Изображение
ако случайно все още няма в магазина и ти потрябва пиши не ми пречи да ти услужа с нега за ден два да си свършиш работата в крайна сметка няма да седи да събира прах в нас...
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Мнениеот jivkonik » Вто Ное 04, 2008 4:17 pm

vpravov написа:
jivkonik написа:Ааааа.... и ми обясниха, как си забъркват необходимото масло за профилактика (FOX Float Fluid) от смес на масло и грес, до постигане на "някаква гостота" ..... интересен подход, бих казал.....
:bigeyes:
....


Цитат от тази тема: http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?t=45218

А въпроса ми е: имали смисъл от подобно нещо? Аз ползвам трансмисионно масло 80W. :beer:

edit: хубаво някой "експерт" ми наби минуса, :crazy: ама поне да беше отговорил на въпроса ми. На мен определено много ми е любопитно. :agree:

Това масло - модел, марка?! За уплътненията как е?! Да не отнесе гумичките по вилката? :dunno:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот did » Вто Ное 04, 2008 4:34 pm

vpravov написа:някой "експерт" ми наби минуса


аз бях.

какво е маслото?

каква е греста?

химичен състав знаеш ли?

ако не знаеш, какво точно питаш?

хиравличните масла са смес на рядко масло и макромолекули, каквито има и в греста. но... разработката на едно масло с определени свойства е толкова засукана и скъпа процедура, че едва ли в някой махленски сервиз ще докарат смес с точен вискозитет, независим от температурата, като смесват неща, съдържанието на които е търговска тайна. При моторите това става - там се работи с големи вискозитети, вилки с големи отвори и много масло.

Явно някои механици не правят разлика между велосипед и мотоциклет.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vpravov » Вто Ное 04, 2008 4:57 pm

Ами марка в момента не мога да ти кажа, не съм сигурен. Предполагам че е на motul. Маслото ми го дават едни приятели моторджии, които продават продукти на motul. Маслото е доста скъпо и при необходимите за таласа 10мл. е излишно да се купува цял литър. Това ползвам, защото някъде във форумите на mtrb.com бях чел, че талас флуида е engine аssembly lube, което мисля, че някой беше цитирал и в този форум. След консултация с въпросните ми приятели за съдържанието на пластмасови и гумени елементи в таласа ми дадоха от това масло. Вилката работи великолепно вече три месеца и не създава проблеми. Миналата седмица я отворих пак да проверя все пак как е вътре положението и всичко си изглежда ОК.

Но все пак наистина ми е любопитно да се коментира идеята, която си
споделил. :beer:

edit: @did нямам нищо против минуса, но все пак можеше да напишеш тези неща и по-рано :agree:А и въпроса който съм задал горе мисля че достатъчно ясен.
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот vpravov » Вто Ное 04, 2008 7:01 pm

Поиграх си пак да намеря темата в която бях чел че:
Fox says to use their suspension fluid for the semibath and foam rings, which is Torco RSF Medium, a 7wt oil. I mixed Bel-Ray 5wt and 10wt, which is close enough, and honestly I think 5wt would be just fine. That's what I use in my Manitous which have a similar dust seal and foam ring setup.

Fox Float Fluid (used in the Talas cart) is Torco MPZ Engine Assembly Lube. I picked up some 85wt synthetic gear oil instead.

And I noticed on the Fox service guide that the damper calls for 10wt oil, not 7. Anyone know what they're using? I'm guessing Torco RFF grade 10. I'll probably just use Bel-Ray 10wt and see how it does, as I have access to that brand and it's high quality.

след което намерих това: http://projectptp.com/torco/torco-mpz-e ... 53780.aspx

От това описание ми хрумна идеята да ползвам трансмисионно масло.

Все пак ще ми е интересно някой, който разбира от химия да сподели идеи за смеска от масло и грес.
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Съб Ное 08, 2008 1:56 pm

:agree:
Намерих Fox Float Fluid при Даниел.

Има една тубичка 8 oz и който му трябва отива с една спринцовка 5 кубика и някакво шишенце и си купува колкоко кубика иска.

Веломагазин и Сервиз - ДАНИ
ж.к. Сухата река, ул. Летоструй 6А
тел.847 85 65, 0898 481 131
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот vpravov » Съб Ное 08, 2008 11:16 pm

jivkonik написа::agree:
Намерих Fox Float Fluid при Даниел.

Има една тубичка 8 oz и който му трябва отива с една спринцовка 5 кубика и някакво шишенце и си купува колкоко кубика иска.

Веломагазин и Сервиз - ДАНИ
ж.к. Сухата река, ул. Летоструй 6А
тел.847 85 65, 0898 481 131


Много добра новина. :beer: Дано скоро и останалите консумативи :agree:

edit: А при Нахи дали ще има? Доста по-близко ми е ;)
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Нед Ное 09, 2008 10:32 am

vpravov написа:
jivkonik написа::agree:
Намерих Fox Float Fluid при Даниел.

Има една тубичка 8 oz и който му трябва отива с една спринцовка 5 кубика и някакво шишенце и си купува колкоко кубика иска.

Веломагазин и Сервиз - ДАНИ
ж.к. Сухата река, ул. Летоструй 6А
тел.847 85 65, 0898 481 131


Много добра новина. :beer: Дано скоро и останалите консумативи :agree:

edit: А при Нахи дали ще има? Доста по-близко ми е ;)

Чуй се с Нахи да ти каже, по принцип Даниел си говори "с Човека от Пловдив" и консумативите както и сървиз китовете (уплътнения, семерипги и т.н. - вече и от тях има за всеки модел вилка) са при него. Очакваме скоро и ТАЛАС IFP тула да дойде - поне една бройка. :agree:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот vpravov » Пон Ное 10, 2008 12:22 am

@jivkonik :agree: Чудесни новини :beer:

Пожелавам им да продължат да се развиват тези момчета все така :agree: :agree: :agree:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Ное 10, 2008 10:03 am

jivkonik написа::agree:
Намерих ... една тубичка ... с една спринцовка ... и някакво шишенце...


Aбе ти не се ли оплакваше наскоро, че са те е*али некъде по махленските сервизи. Май ти е харесало, а? :D
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Пон Ное 10, 2008 12:32 pm

TOYAGA написа:
jivkonik написа::agree:
Намерих ... една тубичка ... с една спринцовка ... и някакво шишенце...


Aбе ти не се ли оплакваше наскоро, че са те е*али некъде по махленските сервизи. Май ти е харесало, а? :D

Мдам, сега събирам масла и греси в шишенца и спринцовки.... та да се "обслужвам сам" като ми потрябва :rofl: :D
Все пак "лубрикантите" са си необходим консуматив с всестранно приложение! :idea:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 104 госта