Задни зъбчатки, верига.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Задни зъбчатки, верига.

Мнениеот jivkonik » Сря Ное 10, 2004 3:58 pm

Здравейте!
Умряха ми зъбчатките и веригата от износване... нормално след дълга, тежка и вярна служба!:angel:
Мисля да пробвам доста дискутираната по чужди сайтове схема:
1 бр. нова задна касета
3 бр. нови вериги.
Свалям всяка от веригите след всеки 600 -700 км пробег и слагам следващата. Така на цикличен принцип. По този начин се усигорявал по-дълъг живот на здната касета, защото зъбите не се оформят толкова интензивно по профила на разтеглените вече износени вериги. И за живота на 3-те вериги се изчерпва живота на зъбчатките ефективно.
Та да попитам някой от тук четящите пробвал ли е тази система? С какви компоненти? Ефективна ли е като начин на работа? Какво се случва с предните плочи при този процес - животе им удължава ли се и на тях, или трябва да се сменят преждевременно (ако изходим от позицията, че при стартиране на схемата и те са почти нови).
Поради липсата на резервни нитове за снаждане на шиманските вериги съм се насочил към такава с Power Link елемент - някоя на СРАМ или друг подобен модел (видях някакви Италиански в Байк Центъра на същия принцип се снаждат и струват малко под 50 лв едната). За зъбчатки отзад мисля да взема някоя средно скъпа от класа на DEORE LX-XT.
Така го мисля. Хайде дайте предложения и мнения ако имате опит с подобни конфигурации. Ще съм благодарен!:banana::beer::thumb:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот КапитанПланета » Сря Ное 10, 2004 4:40 pm

Ми и аз почнах от този сезон по такава система. Лошото е че поради липса на време и всякакви други пречки съм минал не повече от 2000 км, така че не може да се каже че съм натоварили компонентите кой знае колко... Както можеш да се досетиш нещата не са мръднали. Засега удължаването на веригите е под 0.2% (най-износената с 0.15%). Ползвам Шимански такива (dura ace и ХТ), и на трите съм сложил срамски powerlink. Сменям ги на 500 km. В общи линии от цялата работа очаквам да спечеля живот на зъбчатките още една верига време. Те са ХТ и също не са мръднали. За плочите на курбела мисля да мисля чак след още две износени касети, което очаквам да стане след толкова много време, че чак не си заслужава да ги мисля...
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Сря Ное 10, 2004 4:49 pm

[quote="КапитанПланета"]

Ми и аз почнах от този сезон по такава система. Лошото е че поради липса на време и всякакви други пречки съм минал не повече от 2000 км, така че не може да се каже че съм натоварили компонентите кой знае колко... Както можеш да се досетиш нещата не са мръднали. Засега удължаването на веригите е под 0.2% Ползвам Шиманско такива (dura ace и ХТ), и на трите съм сложил срамски powerlink. Сменям ги на 500 km. В общи линии от цялата работа очаквам да спечеля живот на зъбчатките още една верига време. Те са ХТ и също не са мръднали. За плочите на курбела мисля да мисля чак след още две износени касети, което очаквам да стане след толкова много време, че чак не си заслужава да ги мисля...
[/quote]

Ами в БАС с усмивка ми казаха, че техния СРАМ PowerLink за верига 9-тка не бил съвместим с ШИМАНО вериги т.е. трябва да си взема СРАМ 9-тка верига и той си върви към нея?! Така ли е наистина? А предните ти плочи какви са, към ХТ монтажа ли са ти? НА колко километра са и как им е профила? Аз скоро загледах предните ми Деоре плочи и установих, че средната е с "гребенчета на акули" вече :I,е не знам колко е карана преди мен ама само тоя сезон е на 4600 км.
Инак досега съм на близо 6000 км тоя сезон и мисля, че има смисъл от такава конфигурация за моето каране.
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот тучо чучо » Сря Ное 10, 2004 4:58 pm

[quote="jivkonik"]


Ами в БАС с усмивка ми казаха, че техния СРАМ PowerLink за верига 9-тка не бил съвместим с ШИМАНО вериги т.е. трябва да си взема СРАМ 9-тка верига и той си върви към нея?! Така ли е наистина?
[/quote]

Аз карам с PowerLink от СРАМ, монтиран на ШИМАНО ЛХ и няма проблем. Пламен ползва същата конфигурация от повече от две години.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Сря Ное 10, 2004 5:01 pm

[quote="тучо чучо"]

[quote="jivkonik"]


Ами в БАС с усмивка ми казаха, че техния СРАМ PowerLink за верига 9-тка не бил съвместим с ШИМАНО вериги т.е. трябва да си взема СРАМ 9-тка верига и той си върви към нея?! Така ли е наистина?
[/quote]

Аз карам с PowerLink от СРАМ, монтиран на ШИМАНО ЛХ и няма проблем. Пламен ползва същата конфигурация от повече от две години.
[/quote]

Емо ти като здрав целогодишен карач на каква схема въртиш зъбчатки-вериги?! Или караш с един чифт и сменяш после всичко? Какви класове компоненти ползваш и на колко километра сменяш? Ако не е тайна де....:spiny:
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bikerider » Сря Ное 10, 2004 5:11 pm

[quote="тучо чучо"]

[quote="jivkonik"]


Ами в БАС с усмивка ми казаха, че техния СРАМ PowerLink за верига 9-тка не бил съвместим с ШИМАНО вериги т.е. трябва да си взема СРАМ 9-тка верига и той си върви към нея?! Така ли е наистина?
[/quote]

Аз карам с PowerLink от СРАМ, монтиран на ШИМАНО ЛХ и няма проблем. Пламен ползва същата конфигурация от повече от две години.
[/quote]


потвърждавам - карал съм DuraAce и LX със PowerLink.
та внимавай като ти се усмихват момчетата от БАС... току виж ти олекнал портфейла...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот КапитанПланета » Сря Ное 10, 2004 5:20 pm

[quote="jivkonik"]
Ами в БАС с усмивка ми казаха, че техния СРАМ PowerLink за верига 9-тка не бил съвместим с ШИМАНО вериги т.е. трябва да си взема СРАМ 9-тка верига и той си върви към нея?! Така ли е наистина?
[/quote]


Ми при мен тази комбинация си работи безпроблемно. Разбира се, няма лошо да си вземеш и срамска верига - отзивите за тях са повече от добри (примерно Тоягата който е заклет шиманист, за веригата прави изключение с PC99). Аз съм си доволен от шиманските вериги и засега не виждам смисъл да сменям марката, но ти като ще купуваш нови и то три не пречи да пробваш различни варианти.

[quote]
А предните ти плочи какви са, към ХТ монтажа ли са ти? НА колко километра са и как им е профила?
[/quote]


RaceFace Prodigy XC. За съжаление и тук не мога да ти помогна със сериозен тест - към 2500 км са и нямат съществени признаци на износване.
Four wheels move the body, Two wheels move the soul.
КапитанПланета
 
Мнения: 1102
Рейтинг: 1705
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 10:52 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот тучо чучо » Сря Ное 10, 2004 5:31 pm

Живко, отдавна се каня да приложа тази схема, но досега не съм го правил. За новото коло, обаче, ще го направя. За сега имам около 600 км. с верига и венци Shimano LX, курбелите са Deore. Ще взема една нова верига LX и ще сменям през 600-700 км., пък да видим.
До сега карах венци SRAM 9.0 и верига SRAM PC-99 + курбели Deore. Веднъж смених веригата, на около 1000 км. и след това позакъснях и докато усетя бях врътнал 1200 км. - беше късно. Продължих да карам така до пълно износване. Смених задните венци, веригата и средния и голям венец отпред. После смених и цялото колело, така че за сега ще се съсредоточа върху него.;)
Трябва да отбележа, че си имам един Крос Лидер, който карам само, и единствено/винаги в София. Него го карам целогодишно като само почиствам и мажа редовно, докато изкара. За отбелязване е, че оригиналните части изкараха повече от 12 000 км. при положение, че бяха от най-евтините.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1403
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот jivkonik » Чет Ное 11, 2004 12:46 pm

[quote="тучо чучо"]

Живко, отдавна се каня да приложа тази схема, но досега не съм го правил. За новото коло, обаче, ще го направя. За сега имам около 600 км. с верига и венци Shimano LX, курбелите са Deore. Ще взема една нова верига LX и ще сменям през 600-700 км., пък да видим.
До сега карах венци SRAM 9.0 и верига SRAM PC-99 + курбели Deore. Веднъж смених веригата, на около 1000 км. и след това позакъснях и докато усетя бях врътнал 1200 км. - беше късно. Продължих да карам така до пълно износване. Смених задните венци, веригата и средния и голям венец отпред. После смених и цялото колело, така че за сега ще се съсредоточа върху него.;)
Трябва да отбележа, че си имам един Крос Лидер, който карам само, и единствено/винаги в София. Него го карам целогодишно като само почиствам и мажа редовно, докато изкара. За отбелязване е, че оригиналните части изкараха повече от 12 000 км. при положение, че бяха от най-евтините.
[/quote]

Аз досегашните компоненти - задна касета Деоре и курбели Деоре, верига от тези Z дето пише на тях ги наследих заедно с Експерта, който взех на старо. При мен само са на 4700 км този сезон, още не прескача отзад, но видимо е за смяна, а плочата средната отпред е с "гребени на акула" профила на зъбите! Понеже са ми почти нови сега плочите отпред, та ще сменям скоро и веригата и отзад да не ги прекарам. Иначе 90% от километрите са ми на градско и нямам проблеми и аз, но не мисля да пробвам до колко ще изкара, че ще скапя новите предни плочи...
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот naka76 » Нед Ное 14, 2004 5:30 pm

До сега и аз карах по стария метод!Караш и сменяш и двете!Взимал съм винаги от най-евтините компоненти (което не го препоръчвам!Защо ли??)и съм оставал винаги доволен от резултата.До сега съм хвърлил три задни блока и три вериги.Като и трите са ма изкарвали по около 8000км.Като последния път хванах веригата (от тези със Z)на 6000 км и почти не беше мръднала,а венците бяха почти гроги.Е изкараха ме още 2000км и ги хвърлих.Така че за верига никога няма да дам 30-40 лева.На новото колело смятах и аз да правя тази процедура със смяната.Самоче се унесох и я смених на 2000км сега от агажименти не остава време да е сменя,макар че доста просочих времето за смяна.Гадното е че още на 1500км на задния блок имаше чепак.За курбелите до сега съм сменил само един и то на някъде около 14-16000 км.А те са от 12 лева.Ако сега трябва да сменям венци и верига бих взел хубав заден блок и 2-4 вериги от тези зетките.До сега не съм скъсал,а и няма верига да ме е изкарала изложила.
Аватар
naka76
 
Мнения: 871
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 21, 2003 7:04 am
Местоположение: Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 41 госта


cron